וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפה הגדול לא נסגר גם ביוון

ואסיליס פפאנדראו, אתונה

31.10.2006 / 7:54

מישהו חשב שגרשון יירגע? מאמן אולימפיאקוס מבטיח ש"בלעדיי יד אליהו לא יהיה מלא" וגם מכין את אובראדוביץ' לניצחון קל כאן

לפני חודש, כשאולימפיאקוס הפסידה לפנאתינייקוס במסגרת הגביע, שוחק המשחק לנגד יציעים ריקים בגלל עונש רדיוס. ביום ראשון, בדרבי הליגה הראשון העונה בין השתיים, זה כבר היה הדבר האמיתי. המשחק הדרמטי הסתיים בפוטו-פיניש אחרי ריצה מטורפת של פאו, והצטייר מייד עם סיומו כבלתי נשכח. כך בדיוק חשב גם פיני גרשון, שהגדיר אותו במסיבת העיתונאים כ"הפסד שאני הולך לזכור כל חיי".

גרשון הגיע למסיבת העיתונאים הזו עם חולצה חדשה, משום שזו שאיתה ניהל את המשחק גרמה לו להיראות כמו ניצול טביעה שנמשה מהים. שעתיים קודם לכן הוא ביצע כניסה מרשימה לאיצטדיון השלום והידידות, כש-12 אלף אוהדים אדומים מריעים וקוראים בשמו. גרשון נופף לקהל ופנה לקרב המוחות המתמשך שהוא מנהל נגד זליקו אובראדוביץ'. אתם מכירים את המניירות: הוא צעק, הוא צחק, הוא קפץ, הוא התעצבן, הוא לא הפסיק לזוז ולו לרגע אחד. אחרי שהכל נגמר הוא הצהיר ש"בחיים אני לא אראה את 15 הדקות האחרונות של המשחק בווידיאו. אני לא רוצה. הגניבה הזאת היא משהו שאני אזכור כל החיים שלי. יש אירועים שמעצבים קריירה של מאמן, והמשחק הזה הוא אחד מהם".

אחרי הניצחון על טאו ויטוריה בשבוע שעבר, התבדח גרשון באומרו שכנראה הפסיד שני קילו הודות לתזיזיתיות שלו בזמן המשחק. בהחלט יש לו רזרבות להיפטר מהן: הוא העלה 6 קילוגרמים מאז שהגיע ליוון, הרבה באשמת מסעדת בשרים משובחת שפתחה בפניו את שעריה ומאז הוא עושה מאמץ לבקר בה בתדירות גבוהה ככל הניתן. כלפי התיאבון הבריא של אחרים הוא סלחן קצת פחות. מאז שסופוקליס סחורסטאניטיס, שחקן הציר הענק של אולימפיאקוס ובעל נטייה ידועה לגרגרנות, עלה שוב במשקל (לכ-165 קילו), גרשון רותח עליו. באופן כללי היחסים ביניהם אינם רעים, אבל כעת רובצת מעליהם עננת המשקל העודף של סופו.

בין קוקו לגאסטון

גרשון מתגורר בביתו לשעבר של דינו ראדג'ה, ליד הים, באזור יוקרתי שנקרא "אליניקו". הוא התאהב בבית ממבט ראשון. לפני שהגיע ליוון הוא דרש מאולימפיאקוס את אותו סכום שאוברדוביץ' מקבל מפנאתינייקוס, מיליון יורו. לבסוף התפשר על 900 אלף, אבל הדבר מעיד על גובה שאיפותיו ועל כך שהוא רואה עצמו כשווה ל"זוטס". האמת, ייתכן שדווקא היומרה הזו היא מה ששבה את ליבו של הנשיא, סוקרטיס קוקאליס, אחד מהאנשי העסקים העשירים ובעלי ההשפעה ביוון. קוקאליס אמר על גרשון כי "אופיו והתשוקה שלו מתאימים בדיוק לאולימפיאקוס, אבל אני חושש שהוא כה נלהב לעבוד ולדחוף את אולימפיאקוס קדימה, שבסופו של דבר הוא יגרום לי ללבוש מכנסיים קצרים ולשחק כדורסל עם הקבוצה".

זה היה ב-29 ביוני, היום שבו הוצג גרשון על ידי אולימפיאקוס והצומת שבו החלה הליגה היוונית להשיב לעצמה חלק מתפארת העבר שלה. באותו רגע הבינו כאן שניצתה מחדש היריבות בין שתי הקבוצות הגדולות במדינה. גרשון היה מאוד מוערך ביוון זמן רב לפני שחתם על החוזה בפיראוס, גם אם לפעמים התקשנו לאהוב אותו. היה קצת קשה לקבל את העובדה שגבר נמוך בעל משקל עודף שנוהג להתבדח על הכל, ניצח במרבית העימותים של קבוצתו מול קבוצות יווניות. "קוקו", כינו אותו באתונה, בדומה למה שעשו בזמנו לאוברדוביץ' (שכונה "גאסטון" ונטען שהוא זוכה בכל התארים שלו עקב היותו בר מזל) לפני שהתמנה למאמן פנאתינייקוס והפך בשמונה השנים האחרונות למאמן המפורסם ביותר בהיסטוריה של הספורט היווני.

באותה מסיבת עיתונאים העניינים התחממו כשגרשון אחז במיקרופון ונתן את הקטע שלו. "מטרתי העיקרית היא להגיע לפיינל פור באוטובוס, לא מטוס, לכן באתי ליוון שתארח את האירוע השנה. לא מעניין אותי אילו קבוצות אחרות יהיו שם.

מה שחשוב לי זה אני, ואעשה הכל כדי להשתתף בו. אני אדרש ללכת ברגל מביתי אל אולם "אואקה", אבל זה בסדר, אני אעשה זאת. לא אכפת לי, אני רק רוצה להיות בפיינל פור".

כשהעיתונאים שאלו אותו על מכבי, פיני ממש זרח מרוב אושר. "לא היו לנו את השחקנים הכי טובים, היתה לנו את הקבוצה הכי טובה. זו הסיבה שבגללה היינו לא מנוצחים. אבל אם במהלך הקדנציה שלי אולימפיאקוס תשחק נגד מכבי ביד אליהו, אתם יכולים לנחש לבד את מי הקהל יעודד".

אין עיתון, אתר אינטרנט, תחנת רדיו או ערוץ טלוויזיה שלא התייחסו להגעתו של גרשון כנקודת מפתח לחזרתה של אולימפיאקוס אל צמרת הכדורסל האירופי. אישיותו כובשת, הוא ללא ספק המאמן המצליח ביותר בחמש השנים האחרונות ביורוליג, ויותר מכל - הוא הכוח הנגדי לזליקו. "לנו יש את אוברדוביץ'", היו נוהגים לומר אוהדי פנאתינייקוס, ולאוהדי "האדומה" לא היתה תשובה. לא עוד. מאז יוני הם מצאו את הגיבור שלהם.

המעלה הגדולה של גרשון בעיני האוהדים היא יכולתו להרגיש את המשחק. הסיבה שלא אהבו כאן את המאמן הקודם, קזלאוסקס, היתה משום שהוא נראה היה כחי בעולם משלו בזמן המשחק. הוא היה מאמן מצוין, אבל לא מאמן עם תשוקה. ההיפך הגמור מפיני.

גרשון קלט את רוח הדברים, ואחרי המשחק נגד טאו מיהר להחמיא לקהל. "אמרתי לשחקנים לפני המשחק שעם 6,000 אוהדים במגרש אנחנו ננצח בהפרש של עשר נקודות", סיפר, "אבל היום יש לנו 12 אלף אנשים, ובגלל זה אנחנו צריכים לנצח ב-20 הפרש. רק בשבילם". תוצאת הסיום, אגב, היתה 78:97.

אני בוכה ממך

מאז שהגיע ליוון, גרשון חוזר על מסר אחד: "התקפה, התקפה, התקפה". הוא עדיין לא מדבר מילה ביוונית, ובמהלך האימונים היומיים הוא מרבה לשוחח בעברית עם העוזר חסין ומאמן הכושר קובלסקי, דבר שאינו מקובל ביוון, בעיקר כי איש אינו מסוגל להבין מילה. עוד דבר שאינו מוכר כאן הוא לראות את מאמן הכושר עומד במהלך המשחק ממש על הקווים, אפילו לפני גרשון, כשהוא מטריף את השחקנים בתנועות של מנצח בתזמורת, כפי שנצפה קובלסקי עושה השבוע מול פנאתינייקוס. ועדיין, גרשון ביחסים טובים עם מרבית השחקנים, ונראה שהם מתחילים להבין מה הוא רוצה מהם. כשסקוני פן מחזיק את הקצב, סחורטיאניטיס משחק חזק בשני צדי המגרש ואלכס אקר זורק לסל, אולימפיאקוס נראית כמו מכבי בזמנים הטובים. השואוטיים חזר לפיראוס, אבל פנאתינייקוס היא לא טאו.

בששת המשחקים הראשונים של העונה לאולימפיאקוס יש ארבעה ניצחונות ושני הפסדים. היא קלעה פחות מ-80 נקודות רק פעמיים, ובשתי הפעמים היא הפסידה. בשתי הפעמים האלה היריבה היתה זהה: פנאתינייקוס, ומאמנה אוברדוביץ'.

גרשון ואוברדוביץ' נפגשו לראשונה ביוון במהלך הגרלת היורוליג באתונה. הם התחבקו, צחקו ודיברו על כדורסל, כשפתאום התערב עוזר המאמן של פאו, דימיטריס איטוזיס, ואמר לפיני ש"בית 2, זה של פנאתינייקוס, הוא הקשה ביותר בין הבתים, בגלל שבין שמונה הקבוצות יש שש אלופות, ואחת מהן היא כנראה הקבוצה שהכי קשה להתמודד מולה, מכבי". בפנים מופתעות, הביט גרשון ישירות בעיניו, אחז בידו ואמר לו "חבר שלי, אני אוהב אותך, אבל האם השתגעת? שש אלופות? זה הבית הקל בהיסטוריה של היורוליג".

ממש באותו רגע עבר נוון ספאחיה מאחורי אוברדוביץ', שהביט בגרשון ולא יכול היה להתאפק מלצחוק. "אתה מדבר איתי על מכבי?", המשיך גרשון, "בוודאי יצאת מדעתך, ידידי היקר. תשכח מעשרת אלפים האוהדים ביד אליהו שאתה זוכר מהעבר. רובם באו לראות אותי. אני אוהב אותם והם אוהבים אותי. ספאחיה יתחיל להתלונן על הקבוצה מהרגע הראשון כדי לשכנע את האוהדים למלא את יד אליהו. אבל אני מבטיח לך, בלעדי ההיכל לא יהיה מלא אפילו פעם אחת בכל העונה. פנאתינייקוס הולכת להשיג ניצחון די קל בתל אביב. אמרתי לך כבר בעבר: בלעדי מכבי זה לא אותה קבוצה, לא אותו קהל".

באותה נקודה יותר ויותר עיתונאים נאספו מסביב לאוברדוביץ', איטוזיס וגרשון, כך שעוזר המאמן היווני ניסה שנית לומר את דעתו לגבי רמת הקושי של בית 2. זה הספיק לפיני. הוא תפס את הז'קט של איטוזיס ואמר לו "חבר שלי, אתה לא מבין כלום? אני ממש בוכה ממך". בשלב הזה איש מהנוכחים כבר לא יכול היה להפסיק לצחוק, ויותר מכולם אוברדוביץ', שאחז בידו שלל גרשון ולקח אותו לפינה שקטה יותר על מנת לסיים את השיחה.

מאז כבר עומד המאזן בין השניים על 0:2 לטובת הסרבי, אבל אין שינוי ביחס החם של הקהל והתקשורת כלפי פיני. הוא לא רק מאמן בחסד, הוא גם מתנהג ממש כמונו. הוא צוחק, צועק, משתגע לפעמים, ואין לו בעיות להביע רגשות. בקלות אפשר היה לחשוב שהוא יווני.

ואסיליס פאפאנדראו כותב על כדורסל באתר הפופולרי SPORTIME.GR ומשמש כפרשן בתחנת הטלוויזיה "מגה טי.וי"

פיני מוביל, למרות הכל

פיני גרשון נגד זלימיר אוברדוביץ'

תאריך מסגרת קבוצות תוצאה מנצח

18.10.06 ליגה יוונית אולימפיאקוס - פנאתינייקוס 68:67 אוברדוביץ'

27.9.06 גביע יווני פנאתינייקוס - אולימפיאקוס 71:79אוברדוביץ'

6.5.05 חצי גמר היורוליג מכבי ת"א - פנאתינייקוס 82:91 גרשון

22.1.04 שלב הבתים ביורוליג פנאתינייקוס - מכבי ת"א 91:84גרשון

20.11.03 שלב הבתים ביורוליג מכבי ת"א - פנאתינייקוס 75:97 גרשון

13.5.01 גמר סופרוליג מכבי ת"א - פנאתינייקוס 67:81 גרשון

20.4.00 גמר היורוליג פנאתינייקוס - מכבי ת"א 67:73 אוברדוביץ'

סך הכל: 3:4 לגרשון

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully