וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטבול: טבעת גירושין

31.12.2012 / 6:30

הג'איינטס האלופים נפרדו מהתואר בעקבות ניצחון מינסוטה, שהדיחה גם את שיקגו. וושינגטון בפנים על חשבון דאלאס

המחזור האחרון בעונה הסדירה של ה-NFL בא עלינו לרעה (תתחילו לספור חודשים לאחור, אוהדי הקבוצות שגמרו את הסיפור), אבל לפחות הביא אתו שורה של דרמות בשתי החטיבות.

נעשה סדר ונפתח עם החדשות הגדולות של הערב, העולות לפלייאוף. אז הנה הרשימה המלאה לפי דירוג.

AFC: דנבר, ניו אינגלנד, יוסטון, בולטימור, אינדיאנפוליס, סינסינטי. משחקי השבוע הבא: יוסטון-סינסינטי, בולטימור-אינדיאנפוליס.

NFC: אטלנטה, סן פרנסיסקו, גרין ביי, וושינגטון, סיאטל, מינסוטה. משחקי השבוע הבא: גרין ביי-מינסוטה, וושינגטון-סיאטל.

המשתמע מכל זה הוא, כמובן, הדחתה של האלופה ניו יורק ג'איינטס. ניו יורק הביסה את פילדלפיה 7:42, אבל מצאה את עצמה בחוץ בעקבות נצחונה של שיקגו 24:26 בדטרויט. הברס יכלו להיכנס לפלייאוף עם ניצחון של גרין ביי במינסוטה, אך שער שדה בשנייה האחרונה העניק לווייקינגס את הכרטיס עם 34:37. אדריאן פיטרסון החמיץ במשחק הזה בתשעה יארדים את השיא בריצה לעונה של אריק דיקרסון. מי שעוד עלתה בחטיבה הזו היא וושינגטון, שכמו גדולה ניצחה את הסאנדיי נייט מול דאלאס, 18:28. הקאובויס בחוץ.

אדריאן פיטרסון שחקן מינסוטה וייקינגס. Genevieve Ross, AP
החמיץ את השיא, "יסתפק" בפלייאוף. אדריאן פיטרסון/AP, Genevieve Ross

עוד ב-NFC: הפסדה של גרין ביי במינסוטה נישל אותה משבוע החופש והעביר אותו לסן פרנסיסקו, שגברה בבית על אריזונה 13:27. סיאטל ניצחה את סנט לואיס 13:20 והבטיחה את המקום החמישי.

ב-AFC, אינדיאנפוליס רמסה לחלוטין את עידן ביל פוליאן, כשעלתה למשחק שלא מכריע דבר מבחינתה, גברה על יוסטון 16:28. המאמן צ'אק פגאנו חזר לראשונה מאז פורסם כי הוא נלחם במחלת סרטן הדם.

הקולטס פתחו את הדלת לדנבר ולניו אינגלנד. הברונקוס היו צריכים ניצחון על קנזס סיטי כדי לסיים במקום הראשון בחטיבה ועשו זאת עם 3:35, הפטריוטס לא התקשו עם 0:28 קל בבית על מיאמי, שהביא להם את המקום השני ושבוע החופש. הטקסאנס, שהובילו את החטיבה ברוב שלבי העונה, ייאלצו לשחק בשבוע הראשון.

עוד בקרבות הפלייאוף: סינסינטי עברה את בולטימור 17:23, אבל המשחק הזה לא השפיע על הדירוג של השתיים - הרייבנס יסיימו במקום הרביעי בחטיבה, הבנגאלס בשישי. שתיהן תשחקנה בינואר. אטלנטה לא התאמצה והפסידה בבית לטמפה ביי 22:17.

שאר המפגשים היו משחקי טראש. טנסי עברה את ג'קסונוויל 20:38, פיטסבורג הכניעה את קליבלנד 10:24, בפאלו רמסה את ניו יורק ג'טס האומללה 9:28. קרוליינה ניצחה בשוט אאוט בניו אורלינס 38:44, אבל איבדה את קאם ניוטון, שנפגע קשות ברגלו במחצית השנייה. סן דייגו גברה על אוקלנד 21:24.

שחקן אינדיאנפוליס קולטס אנדרו לאק. Darron Cummings, AP
ה-DNA של ביל פוליאן נטש סופית את המועדון. לאק והקולטס מכניעים את יוסטון/AP, Darron Cummings

דטרויט (12:4) - שיקגו (6:10) 26:24

לפחות שתי קבוצות התעניינו במשחק הזה מלבד אוהדי הברס והליונס - מינסוטה, שהייתה צריכה לנצח את גרין ביי כדי להיכנס לפלייאוף ועשתה זאת מאוחר יותר, וכמובן ניו יורק ג'איינטס, שהייתה זקוקה להפסד של הברס והרדסקינס. זה לא קרה, ואלופת 2011 הולכת הביתה.

הדובים, מצידם, לא עשו את זה קל, לאחר שכבר הוליכו 3:20 וראו את מתיו סטאפורד והליונס עושים מה שעשו כל העונה - מגיעים ל"כמעט". סטאפורד חילק שלושה טאצ'דאונים במחצית השנייה, אולם לאחר שדטרויט צימקה ל-20:17 היא חטפה שני שערי שדה, כשטאצ'דאון של בריאן ריביסקי היה בבחינת מאוחר מדי ומעט מדי. הליונס מסיימים עונה אימוה עם ארבעה ניצחונות. מי זוכר אילו ציפיות היו מהם העונה.

בשיקגו בלט מאט פורטה עם 103 יארד וטאצ'דאון, כשג'יי קאטלר מוסיף 257 יארד ומסירה לאנדזון לארל בנט (107 יארד), יחד עם ריצת מפתח לדאון ראשון לקראת הסיום. 272 יארד, שלושה טאצ'ים ואיבוד לסטאפורד, 72 יארד לשיאן היארדים לעונה בכל הזמנים באוויר קלווין ג'ונסון, שסיים את העונה עם 1,964 יארד. רצה 2,000 וכמעט, רק כמעט קיבל.

ניו יורק ג'איינטס (7:9) - פילדלפיה (12:4) 7:42

הג'איינטס עשו את שלהם מול האיגלס האומללים, אבל ירו לעצמם כל כך הרבה פעמים ברגל העונה, שייאלצו לראות את המשכה מהכורסה בסלון. איליי מאנינג, הנעלם הראשי, תרתי משמע, הבליח עם משחק גדול של חמישה טאצ'דאונים (ארבעה במחצית הראשונה) ו-208 יארד, כשאחמד בראדשו עוזר על הקרקע עם 107 יארד וטאצ'דאון. אי הופעתם של הג'איינטס בינואר מסמנת נתון מעניין: שבע שנים רצופות שבהן האלופה לא מצליחה לנצח משחק פלייאוף בעונה שלאחר מכן. 197 יארד, טאצ'דאון ואיבוד למייקל ויק באיגלס, שרק רוצים לשכוח את העונה האיומה הזו.

וושינגטון (6:10) - דאלאס (8:8) 18:28

ככה מסיימים עונה סדירה. הסאנדיי נייט הזה היה על כל הקופה, המנצחת זוכה ב-NFC מזרח ועולה, המפסידה הולכת הביתה וככה זה אכן נראה. אחרי רבע ראשון עצבני, ללא נקודות אבל עם שני איבודי כדור מהירים של טוני רומו (עוד נחזור אליו), האורחים עלו על הלוח עם מסירה של הקוורטרבק לג'ייסון וויטן. אלא שוושינגטון, בניגוד למצופה מקבוצה צעירה, שמובלת על ידי שני רוקים, לא נבהלה מהמעמד. אלפרד מוריס האליל השווה ורוברט גריפין השלישי הגיח לטאצ'דאון משלו לקראת סיום הרבע השלישי. הבוקרים צימקו משער שדה, אבל מוריס, בטאצ'דאון ל-32 יארד, סיפק יתרון נוח לאדומי העור.

לדאלאס עוד היה צ'אנס, אחרי שרומו מצא את קווין אוגלטרי וצימק בזכות ההמרה למינוס שלוש. הוא קיבל כדור נוסף מיד לאחר מכן, אבל מסר, איך לא, היישר לידיים של רוב ג'קסון, הליינבקר של וושינגטון, מה שאיפשר לאלפרד מוריס להשיג את הטאצ'דאון השלישי שלו במשחק. גיים אובר, וושינגטון אלופת הבית לראשונה מאז 1999, הקאובויס שוב קורסים במאני טיים. RG3 מסר רק ל-100 יארד, אבל היה אחראי מאוד, סיים בלי איבודים ורץ ל-63 נוספים וטאצ'דאון. מוריס היה הכוכב, עם 200 יארד ושלושער על הקרקע. רומו סיפק 218 יארד, צמד ושלושה איבודים.

אחמד ברדשאו שחקן ניו יורק ג'איינטס. Kathy Willens, AP
מעט מדי, מאוחר מדי. אחמד בראדשו והג'איינטס הופיעו, אבל הרכבת עזבה את התחנה/AP, Kathy Willens

אינדיאנפוליס (5:11) - יוסטון (4:12) 16:28

עזבו לרגע את העובדה שאנדרו לאק הצעיד את הקולטס לעונה של 11 ניצחונות, עזבו גם את החזרה המרגשת של צ'אק פגאנו לקווים, גם את הלוזריות הבלתי נתפשת של הטקסאנס - הבשורה המשמחת היא שאינדי מחתה סופית את עידן ביל פוליאן, אותו נשיא שהרס לה במתכוון עונה מושלמת בצורה בלתי נסלחת ב-2009.

הקולטס לא היו צריכים לנצח במשחק הזה, הם כבר הבטיחו את המקום החמישי בחטיבה, אבל בהשראת התשואות לפגאנו נתנו את הכל ועלו לפלייאוף עם גאווה. הם רשמו את ניצחונם הביתי ה-11 ב-11 מפגשים עם הטקסאנס, שמצידם תלו תקוות שווא בניצחון של מיאמי בפוקסבורו כדי לשמור על שבוע החופש. לאק סיים עם 191 יארד וצמד טאצ'ים, אחד מהם לטיי הילטון במצב של דאון שלישי ו-13 שגמר, למעשה, את המשחק. הילטון סיים עם 11 יארד. בצד השני, מאט שאוב הוכיח שפשוט אין לו את זה כשסיים עם 275 יארד ושני איבודים ללא טאצ'דאון. 96 יארד וטאצ'דאון על הקרקע לאריאן פוסטר.

סינסינטי (6:10) - בולטימור (6:10) 17:23

שום השפעה לא הייתה למשחק הזה, מאחר ששתי הקבוצות כבר ננעלו על מיקומן לפני המחזור - הרייבנס רביעי והבנגאלס שישי. ובכל זאת, לשחקניו של מרווין לואיס היה חשוב לגלות עליונות, כשחטיפה של קרלוס דאנלפ לאנדזון ברבע הרביעי עשתה, בסופו של דבר, את ההבדל. 78 יארד וטאצ'דאון לאנדי דלטון, 34 יארד ב-4 מ-8 לג'ו פלאקו. נקסט.

אטלנטה (3:13) - טמפה ביי (9:7) 22:17

מאמן אטלנטה מייק סמית' דווקא לא נתן למאט ריאן לנוח, אבל הקוורטרבק לא התאמץ במיוחד לנצח את המשחק, מאחר ששבוע החופש ויתרון הביתיות בפלייאוף כבר מובטח לפאלקונס. ריאן זרק ל-28 מ-44, 238 יארד וטאצ'דאון. 142 יארד וטאצ'דאון לדאג מרטין באטלנטה.

שחקן בולטימור רייבנס אנתוני אלן מוקף בשחקני סינסינטי בנגאלס. Tom Uhlman, AP
אמאל'ה, הצילו. הבנגאלס טורפים את אנתוני אלן מבולטימור/AP, Tom Uhlman

ניו אינגלנד (4:12) - מיאמי (9:7) 0:28

הפטריוטס ידעו לאחר ההפסד של יוסטון שהם צריכים ניצחון כדי לזכות בשבוע החופש, והשיגו אותו ללא קשיים מיוחדים. סטיבן רידלי הגיח לשני טאצ'דאונים, טום בריידי מסר ל-284 יארד ולשניים נוספים, אחד מהם לווס וולקר והשני לרוב גרונקובסקי שחזר מפציעה, וניו אינגלנד תצטרך, אולי, לעבור בדנבר בדרך לניו אורלינס, אבל לא תעשה זאת כבר בסיבוב השני של הפלייאוף בכל מקרה. 94 יארד לוולקר, 235 יארד ואיבוד אווירי לריאן טנהיל במיאמי.

דנבר (3:13) - קנזס סיטי (2:12) 3:35

פייטון מאנינג והחבר'ה לא החמיצו את המתנה שנתנה להם יוסטון והתבססו בראש החטיבה, כשכעת כל קבוצת AFC שתרצה להגיע לסופרבול תיאלץ לעשות זאת בגבהים של מייל היי. מאנינג רשם 304 יארד ושלושה טאצ'דאונים וסיים את העונה עם 4,659 יארד, בסך הכל 41 יארד פחות משיאו האישי. 122 יארד וטאצ'דאון לדנריוס תומאס, 76 וצמד לאריק דקר, כשכל אחד מהתופסים קולט כדור מרהיב שפתח את הדלת לתבוסה. 49 יארד ב-7 מ-16 לבריידי קווין. נו, באמת, מה נגיד על זה?

שחקן דנבר ברונקוס אריק דקר חוגג טאצ'דאון עם חבריו. Jack Dempsey, AP
חגיגה גדולה. אריק דקר והברונקוס עם המקום הראשון בחטיבה/AP, Jack Dempsey

מינסוטה (6:10) - גרין ביי (5:11) 34:37

כמה גדול השיא של אריק דיקרסון - 2,105 יארד בעונה על הקרקע? פשוט נגיד לכם שאדריאן פיטרסון גמא 199 יארד על הקרקע ועדיין לא הצליח לשבור את השיא. הוא סיים עם הישג פנטסטי של 2,097 יארד, ויכול להתנחם בכך שבשבוע הבא יהיה לו עוד משחק מול הפאקרס, הפעם באווירה של ינואר בלמבו פילד הקפוא. הווייקינגס ידעו שהם חייבים לנצח ולא נתנו לפאקרס להוביל אפילו פעם אחת במשחק, אם כי גרין ביי הצליחה לחזור מפיגור דו ספרתי ולאזן, עד שנכנעה לשער שדה של בלייר וולש כשעל השעון לא נותר זמן. כריסטיאן פונדר העניש את גרין ביי באוויר עם 234 יארד ושלושה טאצ'דאונים, וכל שנותר לומר על הגנת הפאקרס הוא שלא נראה שהיא מוכנה לריצה ארוכה בפלייאוף. בהתקפה, לעומת זאת, הכל טוב, כשארון רוג'רס ידה ארבעה טאצ'דאונים ו-365 יארד, 120 מהם וצמד טאצ'ים לגרג ג'נינגס.

סן פרנסיסקו (4:1:11) - אריזונה (11:5) 13:27

מי שאמרה יפה תודה היא סן פרנסיסקו, שניצלה את ההפסד של הפאקרס כדי להשתחל למקום השני בחטיבה ולזכות בשבוע החופש. במחצית הראשונה העסק לא היה פשוט, אבל מייקל קראבטרי דאג להוריד את הניינרס ליתרון בהפסקה לאחר שתפס לייזר של 49 יארד מידי קולין קפרניק, והשלים צמד ברבע השלישי כדי לסגור את המשחק לתמיד. הוא סיים עם שיא קריירה של 172 יארד. 276 יארד ושני טאצ'ים לקפרניק, 225 יארד וטאצ'דאון לבריאן הוייר באריזונה, כש-166 מהיארדים הללו והטאצ'דאון הולכים למייקל פלויד.

סיאטל (5:11) - סנט לואיס (8:1:7) 13:20

הסיהוקס ידעו שעם ניצחונה של סן פרנסיסקו אין למשחק שלהם שום משמעות, הם יישארו במקום החמישי בדירוג הפלייאוף. ועדיין, תמיד נחמד לסיים עונה במאזן 5:11. ראסל ווילסון השווה את שיאו של פייטון מאנינג כשזרק ל-26 טאצ'דאונים בעונת הרוקי, אבל את הטאצ'דאון המכריע הוא רשם דווקא בריצה ליארד אחד כשעל השעון נותרה דקה ו-39 שניות. ווילסון סיים עם 250 יארד ב-15 מ-19 וטאצ'דאון. גולדן טייט קטף שלושה כדורים ל-105 יארד, מרשואן לינץ' הגיח 18 פעם ל-100 יארד. 252 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לסאם בראדפורד בראמס.

מייקל קראבטרי שחקן סן פרנסיסקו פורטי ניינרס. Tony Avelar, AP
חתיכת משחק, בדיוק בזמן. מייקל קראבטרי/AP, Tony Avelar

ניו אורלינס (9:7) - קרוליינה (9:7) 44:38

כצפוי, זה היה משחק שוטאאוט שהחדשות המשמעותיות בו הגיעו מכיוון הקוורטרבקים. דרו בריס מסר בניו אורלינס ל-396 יארד, שסיכמו את מאזנו השנתי ב-5,177 והפכו אותו לקוורטרבק הראשון בהיסטוריה שעובר את 5,000 היארדים שלוש פעמים בקריירה. מאוד מרשים. בצד השני, קאם ניוטון נפצע ונטש במחצית השנייה לאחר שסובב את הרגל על המשטח. הוא סיים ללא טאצ'דאון, כשאת המלאכה הזו משלים ד'אנג'לו וויליאמס עם צמד ו-210 יארד הקרקע. ארבעה טאצ'דאונים ואיבוד לבריס.

בפאלו (10:6) - ניו יורק ג'טס (10:6) 9:28

פינאלה לא משכנע, בלשון המעטה, במיוחד מהצד של הג'טס. 225 יארד וטאצ'דאון לריאן פיצפטריק, 205 יארד ואיבוד אווירי למארק סאנצ'ז ויאללה, בואו נגמור מהר עם הסיוט הזה.

פיטסבורג (8:8) - קליבלנד (11:5) 10:24

גם המשחק הזה לא שווה יותר מדי אזכורים. לפחות הסטילרס הצליחו לסיים את העונה במאזן חצוי. 134 יארד ושלושה טאצ'ים לבן רות'לסברגר, 204 יארד, טאצ'דאון ואיבוד לתדיאוס לואיס בקליבלנד. יאללה.

טנסי (10:6) - ג'קסונוויל (14:2) 20:38

הרגתם אותנו, היה לנו יום ארוך, בשביל מה לתאר גם את הדבר הזה? טוב, נו, שלא נצא פולנים מדי: ארבעה טאצ'דאונים (שניים בכל מחצית) בפרק זמן של פחות מחמש דקות לטייטאנס. מה מיוחד פה, תשאלו? שניים בפאנט, שניים מחטיפה. טוב, אולי בכל זאת היה שווה להתייחס למשחק הזה. 152 יארד לג'ייק לוקר בשורות המנצחים, 298 יארד, שני טאצ'ים ושלושה איבודים לצ'אד הני.

סן דייגו (9:7) - אוקלנד (12:4) 21:24

נורב טרנר יקבל, כנראה, פתק ורוד בבוקר, אבל לפחות סיים בטעם טוב את הקדנציה שלו בצ'ארג'רס. טאצ'דאון למייקל ספרלוק בהחזרת בעיטת הפתיחה של המשחק, 151 יארד וצמד לפיליפ ריוורס. באוקלנד, 150 יארד, שני טאצ'ים ואיבוד לטרל פריור.

בן רות'לסברגר שחקן פיטסבורג סטילרס. Don Wright, AP
ביי, ביי, עונה מאכזבת. רות'לסברגר והסטילרס הולכים הביתה עם ניצחון/AP, Don Wright

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully