וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב-יפו סייברס אלופת ישראל בפוטבול

26.3.2010 / 16:02

משחק אדיר של אוואן רשף זיכה את הסייברס בניצחון על ביג בלו ירושלים 22:26. המאמן רביב פייג: "התפללתי לנס והוא קרה"

לכל ענף יש את המגה-כוכב שלו. בכדורסל זהו קובי בריאנט, בכדורגל לאו מסי ובפוטבול פייטון מאנינג. ליגת הפוטבול הישראלית אולי לא עולה בקנה אחד עם הכל הליגות המוזכרות למעלה, אבל גם לה יש תותח בקנה מידה יוצא דופן - אוואן רשף, הרץ האחורי/מגן פינה של תל אביב-יפו סייברס. משחק פנטסטי של רשף, שכלל חטיפה 45 שניות לסיום, הקנה היום (שישי) לצברים ניצחון 22:26 על ביג בלו ירושלים וזכיה ראשונה באליפות ישראל.

למרות הגשם בירושלים ובסביבתה, הגיעו יותר מ-600 צופים לאיצטדיון "קראפט" בבירה. ביג בלו, שהגיעה גם לשני משחקי הגמר הקודמים, היא הקבוצה היחידה העונה שניצחה את תל אביב-יפו. היא הייתה קרובה לכך גם היום, אולם הפעם יצאה כשידה על התחתונה. רשף היה הסיבה המרכזית לכך, כשהצטיין גם בהתקפה, גם בקבוצות המיוחדות וגם בהגנה.

הירושלמים, נתמכים בקהל הביתי, פתחו טוב יותר את המשחק וחטפו כדור לקוורטרבק עדי חכמי. דרייב מוצלח של איתי אשכנזי הסתיים בגיחה של הקוורטרבק הירושלמי לאנדזון - 0:6 לביג בלו לאחר שמונה דקות של משחק. היתרון הזה לא החזיק אפילו דקה, כשבעיטת הפתיחה נתפסה על ידי רשף, שרץ את כל הדרך לקו השער של היריבה - 6:6. ג'רמי סייבר תפס את מסירת ההמרה והעלה ל-6:8.

הקבוצות המיוחדות של תל אביב-יפו עשו זאת שוב שש דקות להפסקה. דייויד סילבן שמט בעיטת הרחקה של חכמי וחמודי קסאס (איזה טנק) פילס את הדרך פנימה - 6:14. אבל אשכנזי וירושלים לא הרימו ידיים. מספר 9 מסר היטב לעמיחי ברגמן, שהשתלט על הכדור באנדזון וקבע 12:14. יונה משען קלט את מסירת ההמרה ושוב שוויון - 14:14. כיסוי לקוי של הגנת ביג בלו אפשר לחכמי למצוא את תמיר אלתרמן החופשי - 14:20 לתל אביב-יפו, תוצאת המחצית.

לאחר ההפסקה נראה היה שתל אביב-יפו בורחת. חכמי מצא את רשף הכל-יכול, שהגדיל ל-14:26. ממש עם סיום הרבע השלישי נכנס שוב אשכנזי לאנדזון, והשלים המרה לעידן ירון המצוין - 22:26. כאן החל המותחן הגדול. שתי הקבוצות לא הצליחו ברבע הרביעי להיכנס לאנדזון, ודרייב מצוין של אשכנזי כלל שתי מסירות משובחות לירון, שקידמו את ירושלים לשער התל אביבי. אשכנזי ניסה ללכת לכיוון הנגדי, ושם מצא רק את הידיים של רשף, שתפס והבטיח ניצחון ואליפות היסטורית לתל אביב-יפו.

רשף: "מאמין שאשאר פה עוד שנה"

רשף בן ה-23, ה-MVP של המשחק ואולי של העונה כולה, נולד וגדל באוקלהומה סיטי, שם שיחק פוטבול בתיכון: "לצערי לא הגעתי למכללות", אמר בסיום, "אבל אני מקווה לשחק עוד פוטבול בארצות הברית. בכל מקרה, הייתה לנו עונה מדהימה ואני מאמין שאשאר פה עוד שנה".

רביב פייג, מאמן תל אביב-יפו, פלט אנחת רווחה לאחר הניצחון הדחוק: "לא נכנסנו טוב למשחק ורק ברבע השני התייצבנו. בסיום, כשהכדור היה אצלם, התפללתי לנס והנס הזה אכן קרה".

חמודי קסאס, שהבקיע את הטאצ'דאון השני של תל אביב-יפו, סגר מעגל: "כשהגעתי לפה לפני שנה, לא ידעתי מה זה פוטבול. באתי בגלל אח שלי, נתנו לי כדור ואמרו לי 'אתה רואה את העץ שם? קח את הכדור ותרוץ אליו'. זה רגע מאושר".

בצד השני הייתה, כמובן, אכזבה. עידן ירון היה המטרה העיקרית של אשכנזי ברוב שלבי המשחק. "בסופו של דבר, זו אליפות שהוכרעה על מהלך אחד. לכל אורך המשחק איתי הלך אלי, ובסוף החליט, בצדק, ללכת לצד השני. חבל שאוואן היה זה שתפס את הכדור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully