וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני בטוח כבר לא אשן הלילה"

25.4.2009 / 16:09

אליס שלזינגר, שזכתה שוב בארד באליפות אירופה בטבילסי, מרוצה: ”עכשיו מסתכלים על אליפות העולם”. צפו בתקציר באדיבות ספורט 1

התקציר באדיבות ספורט 1

יומה השני של אליפות אירופה בג'ודו נפתח היום (שבת) בטבילסי, גאורגיה, ואחרי שאתמול הודחה הנציגה הישראלית הראשונה, לירז בן מלך, שהפסידה כבר בקרב הראשון שלה, החלה הנציגה השנייה שלנו, אליס שלזינגר, את דרכה ברגל ימין. שלזינגר (עד 63 ק"ג), שהשתתפה במשחקים האולימפיים בבייג'ינג, פתחה עם ניצחון ביוקו על סלדה קראדאג הטורקיה. בסיבוב השני פגשה שלזינגר את ההונגריה אסתר גאספר, וניצחה אותה באיפון אחרי שתיים וחצי דקות. ברבע הגמר התעמתה שלזינגר עם מריאנה מיסקוביץ' הקרואטית, שסיימה שביעית באליפות אירופה האחרונה.

במשך כל הקרב לא הצליחה הישראלית לייצר אף מהלך התקפי ראוי, כשגם מיסקוביץ' הייתה הגנתית מאוד, ובסיום הקרואטית הייתה זו שניצחה לאחר ששלזינגר נענשה ביוקו על פסיביות יתר. בעקבות ההפסד נשרה שלזינגר לבית הניחומים, שם ניצחה בקרב הראשון שלה את הבלארוסית אנסטסיה ליישקובה, בעוד קרב צמוד בזכות יוקו בודד, כדי להעפיל לקרב המדליה המכריע.

יריבתה של שלזינגר בקרב על הארד היתה ההולנדית אליזבת' ווילבורדס, מדליסטית הארד מבייג'ינג. הקרב נפתח בצורה מעט הססנית משני הצדדים, כששליזנגר היתה ההתקפית מבין השתיים, וחצי דקה לסוף יוקו שלה העלה אותה ל-0:1 קטן גדול. הישראלית שמרה על היתרון בשניות שנותרו, גרפה את מדליית הארד המכובדת, ובכך שחזרה את הישיגה מאליפות אירופה מליסבון.

אדי קואז, יו"ר איגוד הג'ודו, הגיב להישג המצוין כשאמר: "היציבות של שלזינגר מדברת בעד עצמה. בשלוש השנים האחרונות הפכה אליס בפוטנציאל, לווינרית ממשית. מעבר לאליס צריך לברך שוב גם את מאמנה פאבל מוסין, אשר מצליח לשמור את אליס ברמות הגבוהות בישראל. אני שמח מאד שהג'ודו ממשיך לנפק הצלחות ברמה הבין לאומית".

את האכזבה של היום רשם יואל רזבוזוב (עד 73 ק"ג), שזכה בעבר פעמיים בסגנות אליפות אירופה והתאושש בחודשים האחרונים מפציעה קשה שעלתה לו במקום בבייג'ינג. רזבוזוב עלה אוטומטית לסיבוב השני שם פגש את קשישטוף וילקומירסקי הפולני, שהשיג מולו שני ווזארי ויוקו בדרך לרבע הגמר. עוד קודם לכן הודח גם אבישר שיינמן כבר אחרי קרב אחד בלבד. שיינמן (עד 81 ק"ג) פגש בסיבוב הראשון את מיקאלאי ברקוסקי הבלארוסי, מדליסט הארד מאליפות אירופה הקודמת, והפסיד לו ביוקו.

שלזינגר: "אני מאמינה בעצמי"

"מאוד התרגשתי כשזה קרה והכריזו שזכיתי, אבל עשר דקות אחר כך זה נעלם ואתה נשאר רק עם השמחה", ניסתה שלזינגר את ההרגשה לאחר הזכייה. "אני אהנה מזה ובטח לא אשן בלילה. היום התחיל לא כל כך טוב, התחלתי בלחץ ומקרב לקרב השתחררתי. עדיין לא הרגשתי את עצמי בהתחלה, אבל הצוות עשה עבודה טובה. אחרי כל הישג שואלים אותי מה הלאה. אני עובדת קשה ומאמינה בעצמי ומקווה להמשיך בצורה טובה גם לאליפות העולם".

פאבי מוסין, מאמנה של שלזינגר, סיכם: "אנחנו מרוצים מאוד מההישג. זה חוזר על עצמו מהשנה שעברה, מה שמראה על יציבות. אליס מתבססת בין הג'ודוקאיות המובילות". לשאלה אם אפשר לפנטז על מדליה גם באליפות העולם, הוא אמר בפליאה: "למה לא?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully