וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן חיים נרכש תמורת שוחד

20.9.2006 / 7:46

רשת ה-BBC שידרה כתבת תחקיר, לפיה בנו של סם אלרדייס מואשם בקבלת תשלום תמורת שחקנים, ביניהם הישראלי. המאמן: "אכנס בהם"

מערכת וואלה

רשת ה-BBC שידרה אתמול (שלישי) את כתבת התחקיר המדוברת, שאמורה להסעיר את הכדורגל האנגלי בימים הקרובים. במרכזה של הכתבה עמד לא אחר מאשר סם אלרדייס, המנג'ר של בולטון וונדררס והבוס של טל בן חיים ועידן טל. לפי התחקיר, אלרדייס קיבל בעבר שוחד משני סוכני שחקנים, טני ירימה ופיטר האריסון, וזאת בעבור החתמת שחקנים בקבוצה שלו. אחד השחקנים המדוברים הוא בלם נבחרת ישראל [[טל בן חיים]], שכמובן שלו עצמו אין כל חלק בפרשה. בכתבה פורסם שקרייג אלרדייס, בנו של המנג'ר, קיבל 50 אלף ליש"ט עבור החתמתו של טל בן חיים והעביר שני שחקנים נוספים בדרך לא כשרה: הידטושי נקאטה היפני ואל חבסי.

ירימה טוען כי הוא שיחד את אלרדייס עצמו בעוד שהאריסון טוען כי ביצע את העיסקה דרך בנו של סם אלרדייס, קרייג. סם אלרדייס עצמו אמר בתגובה שמעולם לא לקח שוחד. לפי הכתבה, קרייג אלרדייס קיבל כסף "מלוכלך" בשלוש עיסקאות נוספות שביצע עבור בולטון, וזה מבלי שהיה רשאי לכך. בכתבה שודר קטע מתוך מצלמה נסתרת, בו אמר קרייג אלרדייס לאחד הסוכנים: "תן לי את הפרטים של השחקן ואני אלך לשבת עם אבא שלי, זה קל מאוד". אלרדייס עצמו אמר בתגובה כי הוא הגזים במה שאמר באותה עת לסוכן ועשה את זה בעיקר כדי לפתח קשרים. הוא הכחיש מעורבות ב"עסקים מלוכלכים".

מנג'ר נוסף שהואשם בכתבה הוא הארי רדנאפ מפורטסמות, האיש שמעל אברהם גרנט. רדנאפ הוקלט בנסיון להעביר אליו לקבוצה את קפטן בלקבורן אנדי טוד, בניגוד לחוקי הפרמיירליג. רדנאפ נראה בקלטת אומר להאריסון: "אני אוהד את אנדי, לא ככה? כן, אקח אותו, ברור שאקח אותו".

קבוצה נוספת שלא יצאה נקייה מהסיפור הזה היא צ'לסי. מגלה הכשרונות הבכיר של המועדון, שחקן העבר הדני פרנק ארנסן, תועד כשהוא מנסה להעביר לקבוצתו כישרון צעיר, ניית'ן פוריט ממידלסבורו, גם במקרה הזה בצורה לא חוקית. גם ליברפול הוזכרה כמי שניהלה מגעים להעברת פוריט.

ההתאחדות האנגלית הודיעה כי תפתח בחקירה והוציאה הודעה שקראה: "ההתאחדות לוקחת ברצינות את ההאשמות בדבר שחיתות, ותפתח בחקירה שתבדוק את הטענות שהועלו בתכנית הטלוויזיה".

גם שר הספורט הבריטי, ריצ'רד קאבורן, דרש לפתוח בחקירה פלילית ובראיון לרדיו של ה-BBC אמר: "הטענות פוגעות ביושר, בהגינות ובשמו של הספורט. בתכנית נאמר שישנם שמות של 18 מאמנים שקיבלו תשלומים לא חוקיים עבור מעברים של שחקנים ולדעתי על המפיקים לתת את כל המידע שהם אספו".

איגוד המאמנים מצד שני, מגן על הנאשמים וטען כי בתכנית הטלוויזיה לא הוצגו כלל עובדות המגבות את הטענות: "איגוד המאמנים מאוד מאוכזב מהתכנית שהציגה ה-BBC. לא הוצגו שם ראיות ואם ישנן כאלו, על המפיקים להגיש אותן להתאחדות ולחוקר ג'ון סטיבנס".

לאחר פרסום הקלטת הגיבו חלק מהמעורבים המרכזיים בפרשייה. אלרדייס אמר כי יפעל לנקות את שמו במהרה: "אני מודע לסיטואציה. אני צריך לחשוב טוב לפני שאגיב. לא ראיתי שום דבר בתוכנית שיש בו ראיות לכאורה נגדי על כל עסק שכזה, ולכן כרגע אין על מה להגיב. אבל אם יש משהו לא נכון שנאמר על סם אלרדייס - תאמינו לי, אני הולך להילחם בהם".

האריסון אמר שיפעל להוכיח את חפותו: "תביטו טוב על הקלטות, לא היה שם שום דבר לא חוקי. אין הוכחות ואין שום כסף שמחליף ידיים. אני בכדורגל מספיק שנים ולא אהרוס לעצמי את המוניטין עם הדברים האלה".

צ'לסי וליברפול הכחישו כל מעורבות בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully