וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב צ'לסי מול ברצלונה

16.12.2005 / 9:51

כמו בשמינית גמר האלופות אשתקד, גם הפעם ייפגשו 2 הפייבוריטיות. ארסנל מול ריאל, באיירן-מילאן. התקיימה גם הגרלת גביע אופ"א

אחרי הגרלת המונדיאל בשבוע שעבר, התקיימה היום ההגרלה השנייה בחשיבותה של השנה, זו של ליגת האלופות. בניון התעופפו להם כדורים בכל מיני צבעים, שלבסוף הכריעו אילו קבוצות ייפגשו בשמינית גמר ליגת האלופות שישוחק ב-21/22 בפברואר, כשהגומלין יגיע ב-7/8 במרץ. הגמר, כמובן, יתקיים בפריז.

כולם ידעו שהמפגש המעניין והטעון ביותר שיכול להתקיים כבר בשלב זה הוא בין ברצלונה לבין צ'לסי, ואלילי ליגת האלופות דאגו לנו למשחק חוזר, שייתן לקטלונים הזדמנות לנקום על ההדחה הכואבת מהשנה שעברה. מצד שני, ספק אם רומאן אברמוביץ' יסכים לסיים עונה שלישית בצ'לסי בלי גביע האלופות. משחקים גדולים נוספים הם בין ארסנל וריאל מדריד ובין באיירן מינכן למילאן. מצד שני יש כמה משחקים בין קבוצות איכותיות פחות כמו ויאריאל - ריינג'רס וליברפול, עדיין האלופה, שתפגוש את בנפיקה.

החוקים של ההגרלה היו פשוטים, כאשר מנצחות הבתים הורגלו מול אלו שסיימו במקום השני. שתי קבוצות מאותה מדינה לא יכלו להיפגש זו מול זו, כמו גם שתיים שהיו יחד בבית המוקדם.

לאיטליה, אנגליה וספרד 3 נציגות, לגרמניה והולנד 2 נציגות, בעוד פורטוגל, צרפת וסקוטלנד מסתפקות באחת כ"א. 16 הקבוצות שמשתתפות בהגרלה זכו ב-36 מ-50 גביעי אירופה לאלופות למיניהם מאז נוסד הטורניר, כאשר ריאל מדריד מוליכה עם 9, מילאן מאחוריה עם 6 וליברפול עם 5.

כל המשחקים, כל הנקמות

צ'לסי - ברצלונה:

בעונה שעברה צמד המשחקים בין האנגלים לקטלונים הניב את אחד המפגשים הסוערים והאיכותיים שידעה ליגת האלופות בפרט, וכנראה שגם הכדורגל בכלל. במשחק הראשון בקמפ נואו בארסה הייתה טובה יותר מול 10 שחקני צ'לסי, אבל לא הצליחה לנצח בתוצאה משמעותית יותר מאשר 1:2. אחרי המשחק הגיעה סערה שבה האשים מוריניו את רייקארד בכך שניגש לשופט במחצית והשפיע עליו. הפורטוגלי הורחק משני משחקים ונקנס ב-20 אלף פרנקים שוויצרים. הגומלין החל בסערה מדהימה בדמות 0:3 אנגלי מוחץ, אבל צמד של רונאלדיניו החזיר את הבלאוגראנה ל-2:3 עד ההפסקה, תוצאה שהייתה מספיקה להם כדי להעפיל לרבע הגמר. אולם אז הגיעה הנגיחה של ג'ון טרי והעבירה של קרבאליו על השוער ואלדז, וצ'לסי ניצחה 2:4 והמשיכה הלאה.

בברצלונה דיברו רבות מאז על הרצון העז שלהם בנקמה, אבל במקום לעשות זאת בגמר הם ייאלצו להגיש את הפייבק כבר בשמינית. הפעם המשחק הראשון יתקיים בסטמפורד ברידג', והשני בקמפ נואו.


מילאן - באיירן מינכן:

עוד משחק גדול מהחיים שיחכה לנו בשמינית יפגיש בין שתי ענקיות הכדורגל מאיטליה וגרמניה, כאשר המילאנזים לא מצליחים למצוא את היציבות שלהם העונה, והעפילו לשמינית הגמר רק במחזור האחרון של שלב הבתים. באיירן מציגה כושר נפלא הן בליגת האלופות והן בבונדסליגה, אולם נפלה להגרלה הקשה בגלל ששובצה עם יובנטוס בשלב הבתים וסיימה מאחוריה במקום השני. המשחק הראשון יתקיים באצטדיון החדש במינכן, והגומלין יגיע לסן סירו.

ארסנל - ריאל מדריד:

המדרידיסטים נמצאים במורד הגבעה, זה ידוע לכל, אבל זה לא אומר שמישהי מהגדולות רצתה לפגוש אותה כבר בשמינית. מצד שני, ארסנל ידועה בשבריריותה בשלבים במכריעים של ליגת האלופות, ולכן זידאן, רונאלדו והחבר'ה יכולים לחלום גם על רבע הגמר, למרות שבהתחשב בכושר הנוכחי ובפציעה של ראול, תיירי הנרי וחבריו יהיו הפייבוריטים, מה גם שהם יארחו בהייבורי את הגומלין. וקטנה לסיום: מסביב למשחק יהיו כנראה לא מעט דיבורים על מועמדותו, האמיתית או הוירטואלית, של ארסן ונגר להיות המאמן הבא של הקבוצה הלבנה.

פ.ס.וו. - ליון:

עוד הזדמנות לנקמה, שאולי קיבלה פחות הד תקשורתי מזו שמתכננת בארסה מול החבורה של מוריניו, אבל היא בוערת לא פחות. ליון ראתה את עצמה כמועמדת לזכות בליגת האלופות בעונה שעברה, והיא הייתה הפייבוריטית מול ההולנדים, וגם שיחקה טוב יותר במפגש הכפול, אבל חוס הידינק הוליך את חניכיו לניצחון בפנדלים. כעת שוב הצרפתים פייבוריטים, והם ירצו לוודא שהפעם לא יהיו טעויות.

ליברפול - בנפיקה:

אלילת המזל חייכה לאלופת אירופה, וסידרה לה את בנפיקה הבינונית במקום קבוצות כמו באיירן או ריאל. רפא בניטז, מאמן ליברפול המשתפרת, יכול לישון בשקט.

יובנטוס - ורדר ברמן:

פאביו קאפלו וקבוצתו יהיו הבאנקר של שלב שמינית הגמר כשיעלו לשחק מול ורדר ברמן, קבוצתו נחמדה, אך לא כזו שיכולה להתמודד עם זלטאן איברהימוביץ', פאבל נדבד, דוד טרזגה ושות'.


אינטר - אייאקס:

הגרלה נוחה לאיטלקים, שלא אמורים להיתקל ביותר מדי בעיות בדרך לרבע הגמר.

ויאריאל - ריינג'רס:

יש מי שחוגגים גם בסקוטלנד וגם בספרד. ריינג'רס היא אולי הקבוצה החלשה ביותר בשלב השני, והצוללת הצהובה אמנם מציגה מספר שחקנים מוכשרים, אך זו לה פעם ראשונה בליגת האלופות, והיא שברה שיא מפוקפק של העפלה תוך כדי הבקעת שלושה שערים בלבד.

גם בגביע אופ"א הגענו לשלב הנוק אאוט

לא פחות מ-5 קבוצות צרפתיות, מתוך 32 סך הכל, השתתפו בהגרלת 1/16 גמר גביע אופ"א. ללא ענקיות הכדורגל שהודחו כבר בשלב הבתים, הלוא הן מחזיקת הגביע צסק"א מוסקבה ומכבי פ"ת, הכל פתוח. השמות המובילים הם שאלקה 04, שזכתה בגביע ב-1997 ותפגוש את אספניול, המבורג שתתמוד מול פ.צ. ת'ון, רומא שתיסע לברוז', ריאל בטיס שקיבלה את אלקמאר, וכמובן בולטון של טל בן חיים מול אולימפיק מארסיי החזקה.

שיטת ההגרלה, כמו כל הטורניר המחודש הזה, מסובכת להפליא. אחרי שלב הבתים המוזר, שמציג סיבוב אחד בלבד, הוגרלו שמונה מנצחות הבתים אל מול שמונה הקבוצות שסיימו במקום השלישי. השמונה שסיימו במקום השני הוגרלו מול שמונה הנושרות מליגת האלופות, שסיימו את שלב הבתים שם במקום השלישי. המשחקים ייערכו ב-15/16 וב-23 בפברואר.

כל המשחקים:

ליטקס לובץ' - שטרסבורג
שטוטגארט - מידלסבורו
סלביה פראג - פאלרמו
הירנביין - סטיאווה בוקרשט
לוקומוטיב מוסקבה - סביליה
בולטון וונדררס - אלימפיק מארסיי
הרטה ברלין - ראפיד בוקרשט
פ.צ. באזל - מונאקו
אודינזה - לאנס
רוזנבורג - סנט פטרסבורג
קלאב ברוז' - רומא
שאלקה 04 - אספניול
ליל - שחטאר דונייצק
פ.צ. ת'ון - המבורג
ריאל בטיס - אלקמאר
ארטמדייה - לבסקי סופיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully