וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת המחזור של אירופה: 4 חלוצים ושמיכת פיקה אחת

4.4.2011 / 10:36

נבחרת המחזור עולה השבוע עם חוד מרובע, פשוט אין את מי להוציא מההרכב. את פאטו או רוני? כובש שלושער או רביעייה? לפחות מאחור יחכה בלם שמחפה על כל החיסורים בבארסה ומראה שהקבוצה הטובה בעולם יודעת לנצח משחקים מההגנה

עסק לא פשוט בכלל היה להרכיב את נבחרת המחזור, בשבוע בו עשו המוליכות של חמש הליגות הבכירות באירופה צעד משמעותי לעבר התואר. לא מעט שוערים סיפקו הצגות נדירות, ובמקביל חלוצים רבים הפגינו את כישורי ההבקעה המדופלמים שלהם. ההיצע היה רב מתמיד ולכן עברנו לשיטה התקפית מתמיד עם ארבעה חלוצים, כשבנבחרת נמצאים נציגי המוליכות לצד כמה שחקנים שעזרו להם באמצעות עצירת הטוענות לכתר.

בלם ברצלונה, ג'רארד פיקה. AP
אתם מתבקשים לקרוא לו "בלם החוד". פיקה/AP

שוער

חואן פאבלו קולינאס - ספורטינג חיחון

150 משחקים ויותר מתשע שנים בארבע קבוצות שונות החזיק מעמד ז'וזה מוריניו מבלי להפסיד משחק ביתי. דווקא הצ'ילבה מנואל פרסיאדו היה זה שקטע לפורטוגלי את הרצף הבלתי נתפס, כשספורטינג חיחון שלו הרסה את המאזן המושלם של ריאל מדריד בברנבאו וגם סתמה את הגולל על חלום האליפות שלה. כצפוי במשחק כזה, המצטיין היה שוער הקבוצה האורחת, חואן פאבלו קולינאס, שעצר את כל הניסיונות של ריאל (14 בעיטות למסגרת) במפגן הרואי מול אנחל די מריה, עמנואל אדבאיור וגונזאלו היגואין. למרות התחרות הקשה בשבוע בו כמה וכמה שוערים ברחבי אירופה סיפקו תצוגות אדירות, סדרת ההצלות של חואן פאבלו במקדש במדריד זיכתה אותו במקום בהרכב שלנו.

חואן פאבלו קולינאס שוער ספורטינג חיחון. רויטרס
איך אפשר לא לתת לו את המקום אחרי הניצחון בבירנבאו? קולינאס/רויטרס

הגנה

מגן ימני: דניאל שוואב – לברקוזן

המגן הימני הצעיר נדרש במשחק מול קייזרסלאוטרן לתפקד כבלם בעקבות החיסורים בהגנה, אבל הראה שגם בעמדה הזו אפשר לסמוך עליו. שוואב עצר את סרדאן לאקיץ' המסוכן, שלט יחד עם סטפן ריינארץ בכדורי הגובה והציג משחק סולידי ויציב שאיפשר ללברקוזן להשיג ניצחון חוץ חשוב ולהישאר במרחק שבע נקודות מדורטמונד. בלברקוזן עדיין מאמינים כי אפשר להדביק את המוליכה, אם כי במקביל חושבים על העונה הבאה, אז יחליף רובין דוט את יופ היינקס כמאמן הקבוצה. דוט כבר דיבר על שינויים שהוא מתכנן, אבל לשוואב אותו אימן בפרייבורג מובטח מקום בהרכב.

בלם: ג'רארד פיקה – ברצלונה

ברצלונה עלתה למשחק החוץ מול ויאריאל בידיעה שריאל מדריד הפסידה וניתן להגדיל את הפער בפסגה לשמונה נקודות. גם ביום התקפי לא גדול, וכשליאונל מסי משותף רק כמחליף, בארסה אספה את הנקודות בעזרת משחק הגנה מצוין של הרביעייה האחורית וכמובן השוער ויקטור ואלדס. מי שעשה בסופו של דבר את ההבדל וחתום אולי על השער שהבטיח את האליפות השלישית ברציפות, הוא ג'רארד פיקה. הבלם אמנם לא כובש שערים מדי שבוע, אבל כשזה קורה הוא עושה זאת כמו חלוץ אמיתי וכך היה גם הביצוע לרשת של דייגו לופז. שאקירה יכולה להתגאות.

דניאל שוואב שחקן באייר לברקוזן. Lars Baron, GettyImages
שינוי? לא על המשבצת שלו. שוואב/GettyImages, Lars Baron

בלם: כריסטופר סמבה – בלקבורן

אף אחד כבר לא מופתע כאשר הילדים של ארסן ונגר עושים במכנסיים ברגעי האמת. ארסנל קיבלה בשבת את בלקבורן, קבוצה שהפסידה חמישה משמונת משחקיה האחרונים, שלטה מולה לאורך כל המשחק ועדיין לא מצאה את הדרך אל הרשת של פול רובינסון, שמצידו נהנה מחומה איתנה שעמדה לפניו. בזמן שארסנל חסרה חדות ואנרגיה בחלק הקדמי, בלקבורן הציגה משחק הגנה חכם עליו פיקד כריסטופר סמבה. הבלם הקונגולזי שיתף פעולה בצורה מושלמת עם ריאן נלסן, חסם בגופו ניסיונות נואשים של שחקני ארסנל ושמר על קור רוח גם כשקבוצתו נותרה ב-10 שחקנים. "נשארנו יחד גם אחרי ההרחקה והראנו עד כמה אנחנו רוצים להישאר בליגה", הסביר הבלם הנחוש שככל הנראה השאיר את ארסנל שוב ללא תואר.

מגן שמאלי: פאביו גרוסו – יובנטוס

רצו למכור אותו, אבל הוא דחה כל עסקה. לא רשמו אותו לאירופה, אבל הוא לא נכנע. יובנטוס עשתה הכל כדי להראות לפאביו גרוסו את הדרך החוצה, עד שמכת הפציעות הבלתי נגמרת גרמה ללואיג'י דל נרי להחזירו לסגל ואף להעניק לו דקות משחק. המגן השמאלי בן ה-33, שהפך לגיבור לאומי בזכות השער בהארכה בחצי גמר מונדיאל 2006 לרשת גרמניה וכמובן הפנדל המנצח בגמר מול צרפת , הזכיר במשחק מול רומא את הימים היפים. גרוסו סגר בצורה טובה את האגף שלו, ובעיקר תמך רבות בהתקפה כדי לבשל במהלך מבריק למילוש קראסיץ' ולאחר מכן לסדר את השני בכדור עומק לאלסנדרו מאטרי. התגעגענו.

פאביו גרוסו שחקן יובנטוס. Paolo Bruno, GettyImages
תזכירו לי למה רציתם להעיף אותי? גרוסו/GettyImages, Paolo Bruno

קישור

פלורן בלמון – ליל

כבר שנתיים שליל היא הקבוצה האטרקטיבית בצרפת, אבל העונה נראה שיש משהו מעבר לכדורגל ההתקפי. ליל ניצחה לאחרונה עם שערים בתוספת הזמן, הראתה הרבה אופי במפגשים מול שאר הטוענות לכתר והוכיחה שאין ראויה ממנה לזכות באליפות. את התהילה העונה קוטפים שחקני החלק הקדמי, אדן הזארד, ז'רביניו ומוסא סו, אבל מאחוריהם במרכז המגרש ניצב העוגן פלורן בלמון, שמתפקד בקבוצה על תקן 'האיש הרע'. בלמון בן ה-31, שלא הצליח לבצע את הפריצה בקבוצת נעוריו ליון ותמיד נחשב לשחקן לא מוערך, חזר מהרחקה למשחק מול קון, שלט ביד רמה במרכז השדה ואיפשר לחבריו לתת הצגה שלמזלה של הקבוצה האורחת הסתיימה רק ב-1:3. בהחלט ראוי להערכה.

מריו גצה – דורטמונד

בדקה ה-57 של משחק הצמרת מול האנובר, נקלעה דורטמונד לפיגור ביתי ובלברקוזן כבר החלו לפנטז על הקטנת הפער. כאן נכנס לתמונה מריו גצה הנהדר. שתי דקות לאחר השער שספגה קבוצתו, הילד בן ה-18 לקח את הכדור ופירק את הגנת האנובר כדי להשוות במבצע אישי ענק. השער הכניס את הקהל לאקסטזה ולא רק בגלל המהלך המבריק, אלא מפני שגצה בחר להקדיש אותו למגן הברזילאי דדה, שיעזוב בתום העונה. הכישרון הצעיר הוסיף לאחר מכן בישול ללוקאס באריוס המצוין, והאלופה שבדרך השיגה עוד ניצחון מרשים 1:4. בסיום כולם דיברו על גצה, בעיקר חבריו לקבוצה. "לפעמים אנחנו קוראים לו 'גציניו'", הודה מאטס הומלס. דדה הולך? לדורטמונד בכל מקרה יש שחקן ברזילאי.

מריו גצה שחקן דורטמונד. Alex Grimm, GettyImages
אל תקראו לו גצה, תקראו לו גציניו. ה"ברזילאי" של דורטמונד מריו גצה/GettyImages, Alex Grimm

התקפה

פאטו – מילאן

בבית משפחת ברלוסקוני לא ידעו את נפשם מרוב אושר בשבת. לא רק ניצחון מוחץ 0:3 בדרבי על אינטר והגדלת הפער מהיריבה העירונית לחמש נקודות, אלא גם צמד של פאטו, החבר החדש של הבת ברברה. סימני השאלה העיקריים סביב פאטו היו בנוגע לשיתוף הפעולה שלו עם זלאטן איברהימוביץ' ובמיוחד לגבי יכולתו במאני טיים. בדרבי הוא סיפק את התשובות ובסיום צהל: "סופסוף הכרעתי משחק גדול". החלוץ הברזילאי היה הכתובת לכל הכדורים בהתקפת מילאן בהיעדרו של זלאטן, וגם כבש פעמיים כדי להמחיש את ההבדלים הגדולים בין שתי הקבוצות על המגרש. מלבד השערים והעבודה הבלתי פוסקת, פאטו גם סחט את האדום מכריסטיאן קיבו במהלך שהכריע את המשחק. אולי גם את העונה כולה.

ווין רוני - מנצ'סטר יונייטד

"זו הייתה הופעה של האלופים", צהל אלכס פרגוסון לאחר המחצית השנייה הנהדרת בה קבוצתו מחקה פיגור כפול באפטון פארק בדרך לניצחון 2:4 על ווסטהאם והגדלת הפער בפסגה. זו בעיקר הייתה הופעה של אלוף. ווין רוני. חלוץ נבחרת אנגליה התעורר לאחר ההפסקה וסחף כמעט לבדו עם שלושער את מנצ'סטר יונייטד לניצחון חוץ יקר. רוני החזיר את התקווה בבעיטה חופשית נהדר, איזן את התוצאה בשער הליגה ה-100 שלו במדי השדים האדומים והפך עם פנדל מוצלח. כל זה ב-14 דקות שהמחישו עד כמה האופי של יונייטד משמעותי במאבק האליפות העונה. על הקללות מול המצלמה, לעומת זאת, הוא יכול היה לוותר.

ווין רוני חלוץ מנצ'סטר יונייטד. Mike Hewitt, GettyImages
מישהו יכול לחלוק על המניות שלו באליפות שבדרך? רוני/GettyImages, Mike Hewitt

רוברטו סולדאדו – ולנסיה

כמו רוני, גם סולדאדו הקיץ משנתו במחצית השנייה והפציץ בלי הכרה, רק שהוא עשה זאת מול קבוצתו לשעבר וגם הוסיף שער אחד על הכמות של עמיתו להתקפת נבחרת המחזור. בקיץ הצטרף סולדאדו לשורות ולנסיה אחרי שנתיים מרשימות בחטאפה, אבל הוא לא שמר חסד לאקסית והסתפק בהתנצלות לאחר כל שער שכבש במהפך במחצית השנייה. האקט הזה חזר על עצמו ארבע פעמים. כך, בזמן שריאל מדריד התקשתה לשים כדור ברשת והובכה בביתה, אחד מפליטיה לא הפסיק לחגוג והפך לשחקן הראשון שכובש רביעייה בליגה במדי ולנסיה מאז עונת 1978/9. לקודם קראו מריו קמפס.

אדינסון קבאני – נאפולי

"אני לא הדייגו מראדונה החדש של נאפולי", הצהיר השבוע בפעם המי יודע כמה אדינסון קבאני. האורוגוואי אולי לא שייך לליגה של דייגו, אבל כמו הכוכב הארגנטינאי בשנות ה-80, הוא האיש שמאפשר לנאפוליטנים לחלום. הפרטנופי כבר פיגרו 2:0 בסן פאולו מול לאציו, אבל עם קצת עזרה מהשופט וחצי שעה נהדרת בסיום בכיכובו של קבאני, הפכו את התוצאה והשיגו 3:4 דרמטי שהקפיץ אותם למקום השני, שלוש נקודות פחות ממילאן. קבאני המשיך את כושר ההבקעה הנפלא שלו, רשם שלושער רביעי העונה בכל המסגרות (שלוש פעמים בליגה) וחזר לראש טבלת המבקיעים עם 25 שערים. נראה את די נטאלה תופס אותו.

אדינסון קבאני שחקן נאפולי. רויטרס
לא דייגו מראדונה אבל בהחלט אליל בנאפולי. קבאני/רויטרס

שווים אזכור:

סוון אולרייך (שטוטגרט) - השתיק את המבקרים

אלברטו בוטיה (ספורטינג חיחון) - ברצלונה תנצל את האופציה?

כריס ברנט (ווסט ברומיץ') - נקם בשמו של הודג'סון

אנדראה ברטולאצ'י (לצ'ה) - עצר את אודינזה

רויסטון דרנטה (הרקולס) - חזר להתעסק בכדורגל

יאיא טורה (מנצ'סטר סיטי) – טנק על טורבו

דייגו קוסטה (אתלטיקו מדריד) - אפשר גם בלי פורלאן ואגוארו

רויסטון דרנטה שחקן הרקולס. Jasper Juinen, GettyImages
התחלת לשחק כדורגל? מזל טוב. דרנטה/GettyImages, Jasper Juinen

כוכב אורח:

תיאו יאנסן - טוונטה

פיינורד? אייאקס? איינדהובן? הקבוצה הכי טובה בהולנד, זו השנה השנייה ברציפות, היא בכלל טוונטה אנסחדה. בשבת נערך משחק העונה של הליגה ההולנדית, כשהאלופה טוונטה אירחה את המוליכה איינדהובן. המארחים היו טובים יותר, השיגו ניצחון 0:2 וחזרו לפסגה עם יתרון שתי נקודות על פני המפסידה. כוכב המשחק, ולמעשה השחקן הטוב ביותר בהולנד העונה, היה תיאו יאנסן. לאחרונה דווח כי בטוונטה שוקלים להיפטר מהקשר הפרובלמטי, אבל גם הם יודעים שההפסד יהיה כולו שלהם. יאנסן דייק מהנקודה הלבנה כדי להעניק לטוונטה יתרון, ובהמשך השלים צמד עם הקפצה אומנותית מזווית אלכסונית כדי להעלות את מאזנו העונה ל-10 שערים. מאז דן האג ב-1943, לא הייתה בהולנד קבוצה שזכתה בשלוש אליפויות רצופות והיא לא אחת משלוש הגדולות. טוונטה תעשה היסטוריה?

תיאו יאנסן שחקן טוונטה. AP
סידר מצב להיסטוריה בהולנד. יאנסן/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully