וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים וקמרון בגמר אליפות אפריקה

7.2.2008 / 23:39

חלוץ מצרים עאמר זאקי כבש צמד ב-1:4 על חוף השנהב כדי להוביל את נבחרתו לגמר אליפות אפריקה מול קמרון, שגברה על גאנה 0:1

בשבועות האחרונים קיבלנו לא מעט כדורגל, מבול של שערים והרבה דרמה והפתעות, כשאליפות אפריקה הבהירה פעם נוספת כי אין פייבוריטית ברורה ביבשת. הערב (חמישי) הגיעה האליפות לשלביה המכריעים שלה עם שני חצאי הגמר.

במשחק הראשון פגשה גאנה, את קמרון. המארחים קיוו להמשיך ביכולת הנהדרת שלהם וברצף הניצחונות, אך נכנעו לאריות 1:0. במשחק השני, דידייה דרוגבה וחוף השנהב פגשו את האלופה, נבחרת מצרים החזקה. הם חיפשו נקמה על ההפסד בפנדלים בגמר אליפות אפריקה לפני שנתיים, אבל נוצחו שוב, הפעם ב-90 דקות 4:1

* נבחרת מרוקו פיטרה היום את מאמנה, הנרי מישל, לאחר שלא הצליחה להעפיל לרבע הגמר משלב הבתים. ג'מאל פתחי מונה למאמן זמני, עד שיגיע מאמן קבוע.

גאנה - קמרון 1:0

המארחת, גאנה, הגיעה למשחק אחרי ארבעה ניצחונות רצופים ועם הרבה ביטחון. הקפטן ג'ון מנסה נעדר מהמשחק כיוון שריצה עונש הרחקה. קמרון פתחה את האליפות עם הפסד לא מחמיא למצרים, אבל מאז הפגיזה 11 שערים.

הנבחרות היו מאוד זהירות במחצית הראשונה ושמרו את עצמן קודם כל מספיגת שער, בעיקר במחצית הראשונה, כאשר כמעט ולא נרשמו בה הזדמנויות. שבע דקות לסיום המחצית הראשונה נפסקה בעיטה חופשית לזכות האריות. שחקן ניוקאסל ג'רמי שלח כדור שפגע בעמוד השער. גם המחצית השנייה הייתה מאוד טקטית, באופן יחסי לאליפות. בדקה ה-70 נפל השער היחיד בתום מבצע משולב מצוין. בסיום המהלך שלח סמואל אטו כדור נפלא לרחבה לאלן נ'קונג, שמול שוער לא איכזב את חבריו וקבע 0:1.

גאנה ניסתה להשוות, אך לשווא. בתחילת תוספת הזמן נפצע אחד משחקני קמרון ושכב על הדשא. מכונית הטיפול עם מספר גדול של אלונקאים נכנסו למגרש. משום מה בלם קמרון וקבוצת רדינג האנגלית, אנדרה בייקי, רטן על אחד מהם ודחף אותו בפראות. השופט שלף לבייקי את האדום והוא יחמיץ את הגמר, כמובן. ההתאחדות האפריקאית לא תעבור לסדר היום על האירוע המכוער. למרות זאת, אוטו פפיסטר, מאמן קמרון, והשחקנים חוגגים עלייה.

חוף השנהב - מצרים 4:1

באליפות אפריקה לפני שנתיים, שתי הנבחרות הנהדרות נפגשו בגמר, והן נזקקו ל-120 דקות ולבעיטות הכרעה כדי להכתיר את האלופה. הפעם זה נגמר תוך 90 דקות קטלניות של מצרים, שסיימה עם רביעייה.

חוף השנהב, שעברה בקלות את שלב הבתים וברבע הגמר הביסה את גינאה, קיבלה חזרה להרכב את הבלם קולו טורה. בצד של הפרעונים הייתה קיימת גם אופטימיות רבה. אם המשחק הראשון הערב היה די משעמם, הרי שהמשחק הזה פיצה על הכול. חמישה שערים, קצב מצוין, דרמה. בסופו, מעפילה מצרים לגמר, אחרי 1:4. הפרעונים מוכיחים שיש להם נבחרת חזקה וטכנית, ושהיא כרגע, לפחות עד משחק הגמר, הכי טובה באפריקה. בגמר היא תפגוש את קמרון, שתחפש נקמה על ההפסד במשחק הראשון בשלב הבתים.

בדקה ה-12 קיבלה מצרים כדור קרן. חוף השנהב לא הצליחה להרחיק טוב, והכדור הגיע לאחמד פתחי, ששלח בעיטה. הכדור פגע בשחקן חוף השנהב, היטעה את השוער וחדר פנימה. 17 דקות מפתיחת המחצית השנייה, שוב קרן למצרים. שוב הרחקה רעה של חוף השנהב. עמאר זאקי, חלוץ זמאלק, התרומם מעל קולו טורה כדי לנגוח חד למשקוף ופנימה, 0:2. מדהימה היא העובדה שהפילים, שספגו רק שער אחד בארבעת משחקיהם הראשונים באליפות, ספגו את השני והיד עוד הייתה נטויה.

דקה לאחר מכן, קאדר קייטה קיבל כדור, חתך למרכז ושלח טיל קרקע-רשת לשערו של עאסם אל-חדארי. חוף השנהב בתמונה. אלא שארבע דקות לאחר מכן דאג זאקי לצנן את הפילים, שהיו כבדים מאוד בהגנה. הוא השתלט על מסירה, אחרי כדור שוער ארוך, פירפר את בלם ארסנל קולו טורה וטמן את השלישי של מצרים והשני שלו. בדקה ה-90 נעצה מצרים את המסמר האחרון. מוחמד זידאן, חלוץ המבורג, מצא במסירת רוחב את מוחמד אבו טריקה, שהרשית בקלילות מעשרה מטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully