וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופת היורו חוזרת אליו

17.10.2007 / 20:58

היוונים הדהימו עם 0:1 בטורקיה, והשיגו שוב את הכרטיס לאליפות, גם רומניה וצ'כיה עלו. גיאורגיה הביכה את סקוטלנד עם 0:2

ערב חם נוסף במוקדמות יורו 2008 היה לנו עם 20 משחקים. אל גרמניה שהייתה הנבחרת הראשונה, שהבטיחה את השתתפותה בטורניר דרך המוקדמות, הצטרפו רומניה, יוון וצ'כיה, שרשמו עלייה וזכו בכרטיס הנכסף.

אלופת אירופה, יוון, זכתה בכרטיס ליורו אחרי ניצחון בטורקיה 0:1, שהגיע כנקמה על ההפסד 4:1 במשחק הראשון. בעקבות הניצחון הטורקים מסתבכים ובמצב הנוכחי יהיה להם קשה לסיים במקום השני בבית. גם רומניה עלתה לטורניר בזכות ניצחון חוץ 0:2 על לוכסמבורג. צ'כיה שהביסה במפתיע את גרמניה 0:3 עלתה אף היא.

ב"בית המוות", בית 2, נכשלה סקוטלנד לסגור את הסיפור כשיצאה למשחק חוץ מול גיאורגיה והפסידה 2:0. בכך פחתו הסיכויים של הסקוטים להעפיל ליורו, מאחר ובמחזור האחרון בבית מצפה להם משחק מול איטליה שכנראה יכריע את זהות העולה. מי שכן עשתה צעד חשוב באותו בית היא צרפת, שצמד שערים של תיירי הנרי מול ליטא, הבטיחו לה כמעט בוודאות את ההשתתפות בקיץ ביורו.

בית 1

קזחסטן - פורטוגל 2:1

אחרי הניצחון על אז'רבייג'אן בשבת עלו הפורטוגלים למקום השני בבית, אבל הם עדיין היו חייבים שלוש נקודות בקזחסטן כדי לשמור על פינלנד הטורדנית מאחוריה. סגנית אלופת אירופה, ללא מאמנה המורחק לואיס פליפה סקולארי, הזיעה במשך 84 דקות לפני שהצליחה לחדור את ההגנה הקזחית משער של אריזה מאקוקולה. כריסטיאנו רונאלדו הכפיל את התוצאה דקה בתוך תוספת הזמן, וקצת לפני השריקה קבע דימיטרי ביאקוב את התוצאה הסופית.

אזרבייג'אן - סרביה 6:1

הסרבים מדורגים במקום הרביעי בבית ויש להם 3 נקודות פחות מלשניה פורטוגל והיום הם שמרו באופן תיאורטי על הסיכוי להעפיל ליורו. הסרבים ידעו שאסור להם לזלזל, רק לפני 4 שנים הם הופתעו מול אותה נבחרת והפסידו שם 2:1, אבל הפעם הם סגרו את הסיפור מוקדם. דושקו טוסיץ' כבש כבר בדקה הרביעית וניקולה זיגיץ' הענק הכפיל (22) לפני הצימוק של סמיר אלייב (26). עד המחצית כבשו הסרבים עוד צמד מרגלי בושקו ינקוביץ' בדקה ה-41 וזיגיץ' עם השני שלו כעבור דקה. מילאן יובנוביץ' (75) ודנקו לאזוביץ' (84) המחליפים הצטרפו לחגיגה במחצית השנייה וחתמו 1:6.

בלגיה - ארמניה 0:3

הבלגים שכבר יצאו מהמירוץ ליורו 2008 הצליחו לפחות לנצח בבריסל את הנבחרת החלשה בבית בזכות שערים של ווסלי סונק (63), מוסא דמבלה (69) וקארל גראטס (76).

בית 2

גיאורגיה - סקוטלנד 0:2

אחת מההפתעות של הערב הגיעה מטיביליסי, כשגיאורגיה של קלאוס טופמולר ניצחה מועמדת בכירה לעלייה ליורו. גיאורגיה הייתה טובה יותר בפתיחה והלחץ שלה נשא פרי בדקה ה-16, אחרי שלבן מצ'דלידזה בן ה-17 ניצל כדור קרן כדי לנגוח פנימה. סקוטלנד לא מצאה את השוויון ובדקה ה-64 ספגה את השני מרגלי דויד סירדזה. המשחק האחרון של סקוטלנד יהיה בבית מול איטליה, כאשר רק ניצחון יעניק להם את הכרטיס ליורו.

צרפת - ליטא 0:2

צמד שערים של תיירי הנרי העלה את מאזן השערים שלו במדי הטריקולור ל-43, שניים יותר מהשיאן מישל פלאטיני, אך חשוב מכך הוא העלה את צרפת למקום הראשון בבית, כאשר לצרפתים נשאר משחק אחרון מול אוקראינה בחוץ. עד הדקה ה-79 התוצאה עוד הייתה 0:0, אך תוך שתי דקות הנרי השלים צמד חשוב מול הנבחרת החלשה.

אוקראינה - איי פארו 0:5

לאוקראינה: מקסים קליניצ'נקו 40, 49, 64 אולג גוסב 43, 44. במשחק שפט אלון יפת הישראלי.

בית 3

טורקיה - יוון 1:0

79 דקות לקח ליוון להכריע את ההתמודדות, כאשר יוהאניס אמנטידיס סיבך את טורקיה והפחית את סיכוייה לסיים במקום השני בבית. בכך אלופת אירופה נקמה על אדמת טורקיה על ההפסד במשחק הראשון 4:1, ואין דרך יותר מתוקה לעשות זאת עם זכייה בכרטיס ליורו.

בוסניה - נורבגיה 2:0

נורבגיה שניצחה את בוסניה תאבק עד סיום הקמפיין עם טורקיה על הכרטיס ליורו. כל תוצאה פרט לניצחון טורקי, תעלה כמעט בוודאות את הנורבגים לאליפות. אריק האגן (5) וג'ון ארנה ריסה (74) כבשו לאורחים שיפגשו במשחקם האחרון את מלטה ועצם העובדה שגורלם בידיהם, הם שבים הביתה עם חיוך רחב.

במשחק נוסף בבית ניצחה מולדובה 2:3 את מלטה בחוץ. למלטה: סקרי (72), מייקל מיפסוד (84, פנדל). למולדובה: בוגייב (23, פנדל), ויורל פרונזה (31, 34).

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בית 4

גרמניה - צ'כיה 3:0

אחרי שהעפילו בשבת, הגרמנים די זלזלו בהתמודדות מול צ'כיה, ובעצם העניקו לה במתנה את הכרטיס השני מהבית ליורו. צ'כיה שמדורגת שנייה בבית השפילה באליאנץ ארינה במינכן את המקומיים בזכות שערים של ליבור סיונקו (2), מארק מאטיובסקי (23) וירוסלאב פלאסיל (64). אגב, הניצחון הענק של הצ'כים הושג ללא שלושת המושעים: מארק ינקולובסקי, יאן פולאק ומילאן בארוש.

אירלנד - קפריסין 1:1

האירים שרצו לנקום על ההפסד לפני כשנה 5:2 בניקוסיה, כשלו גם הפעם וסיימו רק בתיקו מול הנבחרת הבינונית. קפריסין הפתיעה כשעלתה ליתרון בדקה ה-60 עם שער של סטליוס אוקארידס בדקה ה-80, דקה אחרי שאליה הקפריסאי הורחק. פינאן מאירלנד הצליח להשוות בדקה ה-90 והפחית מעט את הבושה הגדולה.

במשחק נוסף חסר חשיבות בבית ניצחה ווילס 1:2 בחוץ את סן מרינו. רוברט ארנשו (13) וג'וזף לידלי (36) כבשו את השערים לנבחרת הבריטית, סלבה (73) צימק לפני שאלבאני מסן מרינו הורחק חמש דקות לסיום.

בית 6

שבדיה - צפון אירלנד 1:1

השבדים היו יכולים להבטיח את מקומם ביורו, אך שמטו יתרון והסתפקו בנקודה מול צפון אירלנד, שתיאורטית לפחות יש לה עדיין סיכויים לעלות. שבדיה שמוליכה את הבית עם 23 נקודות, מקדימה בשש נקודות את דנמרק וצפון אירלנד והיא כעת עם רגל וחצי בשלב הבא. בדקה ה-15 העלה אולוף מלברג את השבדים ליתרון, אך קייל לפרטי איזן בדקה ה-72 וכפה על השבדים להמתין עם החגיגות עד המפגש מול ספרד באמצע נובמבר.

דנמרק - לטביה 1:3

אחרי ההפסד לספרד בשבת, דנמרק איבדה כמעט כל סיכוי להגיע ליורו, אך הגלולה הומתקה הפעם עם ניצחון 1:3 על לטביה החלשה. ג'ון דאל תומאסון (7, פנדל) ומרטין לורסן (27) העלו את הדנים ליתרון מבטיח כבר במחצית הראשונה, גורקס (80) הצליח לצמק לפני שדניס רומדאל (89) סגר את הסיפור.

במשחק חסר חשיבות מבחינת היורו, אך חשוב מאוד מבחינה לאומית, ליכטנשטיין הביסה את איסלנד 0:3, באחד מההישגים הגדולים של הנבחרת הקטנה הזו שהשיגה את נצחונה השני בקמפיין. את השערים לזכותה כבשו מריו פריק (27) ובק (80, 83).

בית 7

הולנד - סלובניה 0:2

הולנד עשתה צעד חשוב בדרך להעפיל, והניצחון הביתי מול סלובניה ייתן הרבה ביטחון לשחקנים של ואן באסטן שיודעים כי הם כמעט הבטיחו בוודאות את כניסתם ליורו. להולנד נותרו שני משחקים קלים מול לוכסמבורג ובלארוס, כשרק הפתעה בלתי תאמן תמנע מהם לשחק בקיץ בשוויץ ואוסטריה. ווסלי שניידר (14) וקלאס יאן הונטלר (87) עשו את העבודה על חשבון סלובניה שתראה את המשחקים מהבית.

לוכסמבורג - רומניה 2:0

לרומנים לא הייתה כל בעיה לנצח את לוכסמבורג החלשה ולעלות ליורו. פלורנטין פטרה (42) ושיפריאן מריצה (60) כבשו את השערים לרומניה שתעלה ככל הנראה מהמקום הראשון בבית
.
אלבניה - בולגריה 1:1

הבולגרים עדיין נמצאים בתמונת הסיכויים, אך הם נמוכים במיוחד, בייחוד בשל העובדה שהם לא הצליחו לנצח את אלבניה החלשה. אלבניה עלתה ליתרון בדקה ה-31 עם שער עצמי של רדוסטין קישישב, דמיטר ברבאטוב השווה שתי דקות לסיום, אך זה כאמור לא עזר הרבה.

ידידות: איטליה ניצחה את דרום אפריקה

ברחבי העולם נערכו הערב מספר משחקי ידידות:

אסטוניה - מונטנגרו 1:0
לאסטוניה: מירקו ווצ'יניץ' 40.

פולין - הונגריה 1:0
להונגריה: תאמאש היינל 80, פנדל.

פינלנד - ספרד 0:0

אוסטריה - חוף השנהב 2:3
לאוסטריה: סאנל קוליק 30, פנדל, אנדרס איבשניץ' 64, פנדל, סתנדפסט 74. לספרד: דידייה דרוגבה 54, 90, פנדל.

שוויץ - ארצות הברית 1:0
לארצות הברית: סטיבן ברדלי 85.

איטליה - דרום אפריקה 0:2
לאיטליה: כריסטיאנו לוקארלי 82, 90

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully