וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערעור התקבל: משחק חוזר בין בית"ר להרצליה

30.4.2008 / 11:07

בית הדין העליון של ההתאחדות הקל בעונשה של בית”ר ירושלים, ביטל את ניצחונה הטכני של הרצליה וקבע במקומו משחק חוזר בין השתיים

בית הדין העליון של ההתאחדות לכדורגל המתיק הבוקר (רביעי) את עונשה של בית"ר ירושלים על פריצת אוהדיה לכר הדשא במשחק מול מכבי הרצליה בדקה ה-86 לפני שלושה שבועות. הפסיקה המקורית של בית הדין המשמעתי של ההתאחדות לכדורגל בעניין קבעה כי להרצליה יוענק ניצחון טכני במשחק, וכי לבית"ר יופחתו שתי נקודות בפועל העונה, ארבע נקודות נוספות בעונה הבאה, ושלושת משחקיה הביתיים העונה יתקיימו ללא קהל.

אבל הבוקר קיבל בית הדין העליון את ערעורה של בית"ר על חומרת העונש, וקבע כי ייערך משחק חוזר בין בית"ר להרצליה, ובנוסף כי ממאזנה של בית"ר יופחתו בעונה הבאה שתי נקודות ולא ארבע. שתי הנקודות שהופחתו לקבוצה העונה הוחזרו לה. בית הדין הורה גם על סגירת היציע המזרחי באיצטדיון טדי לשני משחקים, ועל הפחתת ארבע נקודות נוספות על תנאי במקרה של התפרצות חוזרת של אוהדיה לדשא בעתיד, התפרעות אוהדים או קריאות גזעניות.

הרכב בית הדין, שכלל את הדיינים יהושע גלברד, אסף הדסי, בן ציון פרחי, יהושוע גלברד, בן ציון כהן ואורטל קליין, כתב בפסיקתו: "מקובלת עלינו הגישה כי בשל עקרונות רוח הספורט, יש להעדיף בכל מקרה של ספק הכרעה בשדה המשחק, על פני הכרעה על השולחן ובפרט כשעסקינן בהכרעות רגישות, המערבות בין היתר קביעת דרוג, עליות, ירידות או זכייה באליפות. יכולים להיווצר מצבים מיוחדים או נסיבות מיוחדות, שלא היו בעבר, המחייבים גישה אחרת, אשר בהם חוש הצדק מחייב לחרוג מהמקובל ולהשתמש לשם כך בסמכות שניתנה לכך".

"מתקין התקנון נתן במפורש ובמתכוון סמכות רחבה מאד של קביעת תוצאת המשחק לרבות החלטה על קיום משחק חוזר. הוא ודאי התקין תקנה זו משום שלקח בחשבון שיכולים להווצר מצבים מיוחדים, חריגים, שבהם לא יהיה נכון, ספורטיבית, להשתמש בסעיפי תקנון האליפות, אלא למען עשיית הצדק ספורטיבי יש לחרוג מהם לא בלי היסוס, נראה לנו, שהמקרה שלפנינו על נסיבותיו המיוחדות הוא מקרה חריג כזה, המחייב אותנו למען הצדק הספורטיבי לעשות שימוש בסעיף זה ולהורות על קיום משחק חוזר וכך אנו מורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully