וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיפה מחפשת תקדים היסטורי

17.4.2007 / 18:16

הירוקים אירחו את בית”ר ירושלים פעמיים בגביע המדינה, בשתיהן הצהובים ניצחו. סקירה של משחקי העבר בין השתיים במפעל

משחק גמר לכל דבר, משחק על עונה שלמה, אין תואר בומבסטי שלא יתאים למשחק הגביע בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה מחר (רביעי 19:45, קריית אליעזר). החיוך הספק נבוך - ספק מרוצה של יו"ר ההתאחדות, אבי לוזון, אחרי ששלף את כל הפתקים בהגרלת סיבוב ט' של גביע המדינה והבין כמו כולם שהשתיים ייפגשו כבר בסיבוב הראשון, הביא את הסיפור במלואו.

לכבוד המאורע המיוחד יצא יצחק הברמן, מהאתר הרשמי של מכבי חיפה, למסע בזמן ותר אחרי מפגשי העבר בין השתיים בגביע. 43 שנים ברציפות עברו הירוקים את הסיבוב הראשון בגביע, מאזן טוב יותר מכל קבוצה ישראלית אחרת, אבל אם לשפוט על פי ההיסטוריה, השנה ה-44 עומדת בסימן שאלה גדול. משני מפגשי הגביע בין השתיים בקרית אליעזר יצאה הקבוצה מהבירה כשידה על העליונה והשנה התוצאות בין הקבוצות ידועות.

1971: דייט ראשון

המשחק הראשון בין השתיים, מספר הברמן באתר הרשמי של חיפה, נערך בחצי הגמר בשנת 1971, בבלומפילד. יצחק ז'אנו מירושלים העלה את בית"ר ליתרון בדקה ה-60, אבל יואב לוי הישווה כעבור עשרים דקות והקבוצות הלכו להארכה. בתוך שלוש דקות מתחילת ההארכה הצליח ויקטור סרוסי הבית"רי לכבוש ולהעלות את ירושלים ליתרון 1:3, אלא שחיפה לא ויתרה ושני שחקני ההגנה שלה, ישעיהו שווגר (104) ודני רום- שמולביץ (115) שלחו את הקבוצות לבעיטות הכרעה מהנקודה הלבנה.

באותה תקופה בעטה כל קבוצה את כל הבעיטות שלה ברציפות ורק לאחר מכן ניגשה הקבוצה השנייה לבצע את הפנדלים שלה. ירושלים התחילה וכבשה מרגלי אודי רובוביץ, ארצי בן- יעקב, יוסי חכם ו-ויקטור סרוסי. נקש לעומתם, בעט החוצה. יצחק מינץ, סלמן קרנדו, ישעיהו שווגר, מוטי לובצקי ויואב לוי כבשו לזכות חיפה, שניצחה 4:5 בפנדלים.

1985: גביע צהוב

המשחק השני בין השתיים בגביע חיכה 14 שנים והפגיש את הקבוצות בגמר של 1985, זמן קצר אחרי שהחיפאים הבטיחו לעצמם את האליפות השנייה בתולדות המועדון. שער בודד של אלי אוחנה בדקה ה-86 חרץ את גורל המשחק. שלמה שירזי, בפריצה סוחפת, הגיע לאזור השער של היריבה והגיש לאוחנה כדור בתיבת החמש. האחרון לא התקשה להכניע את אבי רן המנוח ולקבוע 0:1.

1986: יתרון ביתיות?

גם בעונה לאחר מכן, נערך מפגש ירוק- צהוב, הפעם בקריית אליעזר. חיפה שאפה לגמול על הגביע העמוד ממספר חודשים לפני כן, כבשה ראשונה מרגלי זאהי ארמלי (18), אלא שסמי מלכה (39) איזן. רוני רוזנטל החזיר את היתרון למקומיים בפתיחת המחצית השנייה, אך בתוך ארבע דקות כבשו שני הסטארים, אלי אוחנה (67) ואורי מלמיליאן (71) שערי מהפך שעשו 2:3 לבית"ר, והותירו את חיפה חסרת תארים.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"

1989: הסלאלום של מזרחי, הגביע של בית"ר

את הפגישה הרביעית, בדנר 1989, זוכרים בעיקר בגלל השער הנדיר של עופר מזרחי בדקת הסיום, אחרי סלאלום בלתי נשכח. קדם לו משחק נפלא, עם דרור קשטן כמאמן בית"ר ועם חיפה האלופה שחיפשה דאבל ראשון.

הירוקים שלטו במגרש במחצית הראשונה, אבל זאהי ארמלי הירבה להחמיץ ושער של ראובן עטר הוריד את חיפה למחצית עם יתרון מינימלי של 0:1. אורי מלמיליאן החזיר את קבוצתו לחיים בשער (48) והמגן אבי כהן (73) חולל מהפך. כשנדמה היה שהכל סגור, הגיח עופר מזרחי עם אותו סלאלום והישווה. אבי כהן החזיר את היתרון לבית"ר וראובן עטר המתין חמש דקות בלבד כדי להשוות ובפעם השנייה, לשלוח את הקבוצות לפנדלים.

אבי כהן, משה בן- הרוש, חנן אזולאי ויעקב שוורץ דייקו לירושלים, ציון מרילי, יוסי קרמר וראובן עטר לחיפה ובית"ר ניצחה 3:4 והניפה את הגביע. שנתיים אחרי שהפסידה ללמכבי ת"א את הגביע אחרי דו קרב פנדלים, הפסידה חיפה שוב באותה צורה.

1995: ניצחון ירוק בדרך לגביע

הפגישה החמישית, ב-1995, הייתה של חיפה. הקבוצות נפגשו בחצי הגמר באצטדיון רמת גן ושערים של חיים רביבו ונג'ואן גרייב, בפתיחת כל מחצית, עשו 0:2. באותה עונה המשיכה מכבי חיפה עד הזכייה בגביע, אחרי ניצחון 0:2 על חשבון יריבתה העירונית, הפועל.

1999: בית"ר דורסת

הקבוצות הוגרלו שוב למעמד גבוה, רבע הגמר, ב-1999, במה שהפך לאחד מהמשחקים הזכורים בשנים האחרונות. בפעם השנייה, מספר יצחק הברמן מאתר מכבי חיפה, הגיעה בית"ר ירושלים לקרית אליעזר למשחק גביע ודרך החזרה שלה לעיר הבירה הייתה שמחה במיוחד.

המקומיים הוליכו 0:1 משערו של אבישי ז'אנו בדקה ה-19, תוצאה שהחזיקה מעמד עד שניר סביליה השווה בדקה ה-68. על סף הכניסה להארכה, אלון חרזי הורחק, והירושלמים ניצלו את היתרון המספרי כדי לדרוס את הירוקים בבליץ גדול ב-30 דקות ההארכה. אילן בכר, עופר שטרית, אישטוון האמר ואלעד יעקובי כבשו רביעייה והשלימו 1:5 גדול לבית"ר. הצהובים הגיעו עדל לגמר באותה עונה, אבל בו הפסידו להפועל ת"א בפנדלים.

2002: בניון בקטנה

שער בודד של יוסי בניון בדקה ה-30 הספיק לחיפה כדי לנצח בחצי הגמר ב-2002 0:1 וזה היה מפגש האחרון בין השתיים. הירוקים טיפסו שוב לקרב על הגביע, כשניצחון היה מעניק להם דאבל. החטאת פנדל של ג'ובאני רוסו ניפצה שוב את החלום והצהובים הניפו את הגביע.

ב-36 השנים האחרונות נפגשו בית"ר ירושלים ומכבי חיפה 7 פעמים במסגרת הגביע. שני גמרים התיימו עם גביעים לבית"ר והיו גם שלושה חצאי גמר ושני רבעי גמר. השנה ההגרלה הועידה לשתי הגדולות מפגש כבר בסיבוב ט'. יהיה לוהט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully