וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בייסבול: ללא שינוי ניכר

29.9.2011 / 13:14

בסופו של יום, אחרי הסיום המשוגע, שלוש מארבע קבוצות פלייאוף ה-AL היו בו גם בעונה שעברה. עידן ויניצקי מכין אתכם

טוב, הסדרנו מעט את הנשימה אחרי ליל המשחקים האחרון בעונה הסדירה, שהיה אחד המותחים אי פעם ועכשיו, מה לעשות, יש כבר פלייאוף על הראש. כבר מחר בלילה (בין שישי לשבת) מתחיל הפלייאוף של ה-AL, כשטקסס תארח את טמפה ביי (00:07, FOX) ומיד אחריהם תפגוש אלופת החטיבה ניו יורק יאנקיז את דטרויט (3:37, ESPN). כמו בכל שנה, אנחנו מכינים אתכם לסדרות הפלייאוף, כדי שלא תפספסו אף חבטה, סטרייקאאוט או התמתחות באינינג השביעי. נצא לדרך עם האמריקן ליג, כשסיקור החטיבה המקבילה, הנשיונל ליג, יעלה מחר.

ה-AL סידרה לנו דרמה מדהימה העונה. בזמן שדטרויט טיילה בבית המרכז, וטקסס ניערה ביסודיות כל ניסיון קאמבק של האיינג'לס במערב, בבית המזרח הייתה מלחמת עולמות, בסופה היאנקיז סיימו ראשונים, עם המאזן הטוב בחטיבה ואילו הרייז ביצעו את אחד המהפכים המדהימים שנראו והגיעו לפלייאוף בחבטה האחרונה של העונה. הפלייאוף הנוכחי נראה כמעט כמו הקודם, כשרק דטרויט החליפה את מינסוטה, במפגש מול היאנקיז. הכישלון הגדול ביותר רשום כמובן על שמם של הרד סוקס, שם יערפו ראשים ויפוטרו אנשים (ומגישים) בימים הקרובים, אך לא לשם כך התכנסנו כאן. רגע לפני שנצא לדרך, נזרוק עוד מילה רעה לכיוון מינסוטה טווינס, שמקבוצת פלייאוף בעונה שעברה, נפלה עד למקום האחרון בחטיבה, כשרק יוסטון גרועה ממנה בכל הליגה.

דרק ג'יטר שחקן ניו יורק יאנקיז. רויטרס
אולי הרגע הגדול של העונה: דרק ג'יטר וחבטת ה-3,000 שלו/רויטרס

טקסס ריינג'רס - טמפה ביי רייז

רוטציה פותחת בטקסס: סי. ג'יי. ווילסון (2.94, 7:16), דרק הולנד (3.95, 5:16), מאט הריסון (3.39, 9:14), קולבי לואיס (4.40, 10:14)

קלוזר: נפתלי פליז (2.74, 32 שמירות)

רוטציה פותחת בטמפה ביי: ג'יימס שילדס (2.82, 12:16), דיוויד פרייס (3.49, 13:12), ג'רמי הליקסון (2.95, 10:13), וויד דיוויס (4.45, 10:11)

קלוזר: קייל פרנסוורת' (2.18, 25 שמירות)

לא הסדרה שכולם חשבו שתהיה, אבל בכל זאת הולך להיות קרב גדול. הרייז, שבשנה שעברה עקפו את היאנקיז ברגע האחרון וסיימו ראשונים במזרח, עשו זאת השנה לרד סוקס בקרב על הווילד קארד. בשני המקרים, הם זכו במפגש מול הריינג'רס. בעונה שעברה, הסדרה בין השתיים הסתיימה בדרמה גדולה, עם חמישה ניצחונות חוץ מול אפס ניצחונות בית, קליף לי אחד גדול ו-2:3 לריינג'רס, שהמשיכו כל הדרך לוורלד סירייס.

ליינאפ והגשה בטקסס:

הריינג'רס מיגרו די בקלות כל איום מצד האיינג'לס לאורך העונה ואחרי שהפסידו את הוורלד סירייס האחרון לסן פרנסיסקו, הם מוכנים לחזור לשם ולנסות שוב. בפלייאוף שעבר הם עברו את היאנקיז בגמר ה-AL, עם 2:4 מפתיע מאוד. אחד מכוכבי אותה סדרה ואותו פלייאוף, קליף לי, עזב לפילדלפיה, אבל גם בלעדיו מצאו בארלינגטון מישהו שיוביל אותם, בדמותו של ווילסון. עד לפני שנתיים הוא עוד תיפקד כקלוזר, אבל בעונה שעברה כבר קיבלנו ממנו ניצוצות והשנה היו משחקים בהם הוא היה בלתי נגיע בכלל.

מי שהחליף את ווילסון בתפקיד הקלוזר, הוא פליז הצעיר, רק בן 23 ובעל עצבים מברזל. במרכז הליינאפ מציגים הריינג'רס את ג'וש המילטון העוצמתי, כשאחריו עולים לרוב אדריאן בלטרה, מייקל יאנג, נלסון קרוז ומייק נאפולי. הריינג'רס הובילו את הליגה באחוזי חבטה העונה ומצד שני היו במקום השישי באחוזי החבטה שהם מרשים ליריבות. וכל זה בלי שהגענו עדיין לאיאן קינסלר.

למי לשים לב בטקסס:

קינסלר, אחד משני הכוכבים היהודים הכי גדולים בליגה, לא הפסיק להפציץ השנה מעמדת הליד אוף, כשהוא מספק 32 הומראנים ו-77 הכנסות רצים. ממש כמו אצל גרנדרסון מניו יורק יאנקיז, גם לקינסלר יש יכולת לעלות את קבוצתו מהר על הלוח וגם לו יש צורך לתקן וורלד סירייס מעברו, זה של השנה שעברה, בו חבט ל-18.8 אחוז בהפסד של הריינג'רס. קינסלר עשה עונה נהדרת בכל מובן ועשוי להביא את קבוצתו להתמודדות ישירה מול אותו גרנדרסון.

ליינאפ והגשה בטמפה ביי:

מי הזמין אתכם לכאן? "עמוק בקבר" היא הגדרה רכה מאוד כדי להסביר היכן הייתה העונה של הרייז עד לא מזמן. ב-3 בספטמבר, טמפה הייתה תשעה משחקים מאחורי הרד סוקס, במירוץ לווילד קארד וכבר חשבה איך לנצל את הפגרה. פיניש מצויין שלה, עם ארבעה ניצחונות רצופים בסיום העונה, בתוספת קריסה קולוסאלית של הגרביים, סידרה לרייז את המקום באוקטובר, אחרי אחד מסיומי העונה הדרמטיים בהיסטוריה. עכשיו בטמפה צריכים להתארגן מחדש. מצד אחד צריך לייצב את השורות ולסדר את הראש של השחקנים, שחשבו שהם כבר סיימו את העונה, מצד שני, אסור לעצור את המומנטום הנהדר איתו נכנסת הקבוצה של ג'ון מאדן לפלייאוף.

ההגשה הנפלאה של הרייז, בעיקר שילדס ופרייס, לא זוכה לתמיכה גדולה מצד ההתקפה, שדורגה 15 בריצות ו-25 בלבד באחוזי חבטה. למרות שאוון לונגוריה הציל את העונה במשחק האחרון, זו הייתה השנה הפחות טובה שלו מתוך שלוש האחרונות. הוא היה פצוע והחמיץ כמעט רבע עונה, כשאחוזי החבטה שלו צנחו בדרמטיות. ג'וני דיימון קשישא העלה הילוך ככל שהעונה התקדמה ובתפקידו כחובט ייעודי, הניסיון והשקט שלו שווים הרבה לטמפה.

למי לשים לב בטמפה ביי:

מאט ג'ויס, האאוטפילדר של הרייז, הפך העונה לשחקן הכי משמעותי בקבוצה. ג'ויס עושה קצת מהכל, גם בהגנה וגם בהתקפה, אבל מה שבאמת חשוב אצלו זו יכולת הקלאץ'. יחסית לשחקן צעיר, יש לג'ויס עצבי ברזל, שאיפשרו לו לייצר המון רגעי קסם עבור טמפה השנה. השיא היה הומראן בן שלוש ריצות, משחק אחד לסיום העונה מול היאנקיז, שהשאיר את הרייז בחיים ואיפשר להם להשלים את הקאמבק הגדול. ג'ויס חובט לרוב בעמדת הקלין אפ והשקט הנפשי שלו עשוי להתברר כמשמעותי עבור הרייז, במצב בו יעלה לצלחת עם רצים על הבסיסים.

תחזית: בעונה הסדירה כל קבוצה ניצחה שלוש פעמים. הרייז באים עם מומנטום עצום, אבל הריינג'רס טובים יותר. 1:3 לטקסס

ניו יורק יאנקיז - דטרויט טייגרס

רוטציה פותחת בניו יורק: סי. סי. סבאת'יה (ERA- 3.00, 19 ניצחונות, 8 הפסדים), איבן נובה (3.70, 4:16), ברטולו קולון (4.02, 10:8), אי. ג'יי בארנט (5.15, 11:11)

קלוזר: מריאנו ריברה (1.92, 44 שמירות)

רוטציה פותחת בדטרויט: ג'סטין ורלאנדר (2.40, 5:24), דאג פיסטר (2.83, 13:11, הצטרף במהלך השנה), מקס שרצר (4.43, 9:15), ריק פורסלו (4.75, 9:14)

קלוזר: חוסה ולורדה (2.30, 49 שמירות)

התחזיות לפני העונה דיברו על נפילה של היאנקיז. אמרו עליהם שהם עייפים, זקנים וחסרי מוטיבציה. הפסים שמו את הדיבורים בצד והוכיחו על המגרש שהם הקבוצה הכי מנוסה בליגה. הם הרימו את עצמם בספטמבר ונמלטו במהירות מבלאגן הווילד קארד שהתחולל. דטרויט אומנם שיחקה בבית הקל בליגה, אבל גם בו היא ידעה לעשות את העבודה ללא בעיות והייתה הראשונה להבטיח את הפלייאוף ב-AL. בעונה הרגילה דטרויט ניצחה 3:4 במפגשים בין הקבוצות.

ליינאפ והגשה בניו יורק:

עונה מדהימה עברה על היאנקיז. כולם ציפו שהפסים ישתרכו מאחורי בוסטון בבית ה-AL מזרח, אבל בניו יורק חשבו אחרת והובילו את הבית בחלקים גדולים של העונה, כשפיניש חזק הבטיח להם את המקום הראשון שבוע וחצי לסיום העונה. בעונה בה דרק ג'יטר חובט את החבטה ה-3,000 שלו ומריאנו ריברה שובר את שיא השמירות בכל הזמנים, זה נראה אך סמלי שהיאנקיז גם יקחו את האליפות, אבל כדי לעשות זאת, הם יצטרכו להתמודד עם הבעיות שיש להם בעומק ההגשה, כשחוץ מסבאת'יה, אין אף אחד שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות.

נובה נתן עונה גדולה, הרבה מעל. למצופה, אבל הוא צעיר מאוד ויעלה למשחק פלייאוף ראשון בחייו. קולון ובארנט הם לא מניה בטוחה, כשגם פיל יוז עשוי לפתוח בסיטואציה מסוימת. לפחות על ריברה אין סימני שאלה, ואחרי נפילה חזקה באמצע העונה הוא חזר לעצמו בגדול לקראת הסוף.

מה שבעיקר החזיק את היאנקיז השנה הוא הליינאפ האימתני, שהוביל את ה-AL בהומראנים והכנסות רצים. קרטיס גרנדרסון נתן עונת MVP, כשמארק טשיירה, רובינסון קאנו וניק סווישר משלימים רביעיית חובטים שהיא סיוט לכל פיצ'ר. תוסיפו לזה את הניסיון של ג'יטר ואלכס רודריגז וקיבלתם מועמדת חזקה בפלייאוף הזה.

למי לשים לב בניו יורק:

נחזור שוב לגרנדרסון, שמהווה את האקס פקטור של ניו יורק. האאוטפילדר חובט שני בדרך כלל וכמות הפעמים בה הכניס את ג'יטר, הליד אוף של היאנקיז, היא עצומה. בערך מאמצע העונה, החל הדיון סביב גרנדרסון כ-MVP של ה-AL והוא המשיך להפציץ גם אחרי פגרת האולסטאר. הבחור תמיד היה שחקן לא רע, אבל השנה הוא פרץ בגדול והוביל את הקבוצה בריצות, הומראנים והכנסות רצים.

היכולת שלו לייצר ריצות בשביל היאנקיז כבר בתחילת המשחק היא קריטית, בטח במשחקי פלייאוף, בהם המתח גואה. בנוסף, גרנדרסון בוודאי ישמח לתקן לעצמו את חווית הוורלד סירייס הקודמת שלו מ-2006, אז הפסיד עם דטרויט לסנט לואיס, בסדרה בה חבט 2 מ-21 ל-9.5 אחוז בלבד.

ליינאפ והגשה בדטרויט:

האמת היא שהדבר הכי גדול שעומד כרגע נגד דטרויט, זו העובדה שהם פשוט שיחקו בבית הכי קל בליגה. ה-AL מרכז היה היחיד בו אף קבוצה מלבד האלופה שלו לא הגיעה למאזן חיובי וכך הטייגרס שייטו להם בקלילות לפלייאוף בכל החצי השני של העונה, אחרי שקליבלנד התעייפה. אפילו רצף 12 הניצחונות שלהם בתחילת ספטמבר, שסגר את הבית לטובתם, הושג מול קבוצות חלשות כמו קליבלנד, הוויט סוקס ומינסוטה. מצד שני, ההגשה שלהם היא ככל הנראה הכי חזקה באמריקן ליג.

ג'סטין ורלאנדר נתן עונה חלומית, כולל נו היטר, ERA הכי נמוך בקריירה שלו ו-24 ניצחונות, שהפכו אותו בצעד נדיר לפיצ'ר פותח, למועמד לגיטימי לתואר ה-MVP. מלבד ורלאנדר, הטייגרס ביצעו גניבה מעולה בחלון ההעברות, כשהביאו את דאג פיסטר מסיאטל ויחד עם מקס שרצר, יש להם רוטציה מפחידה מאוד. מבחינה התקפית, הם סיימו במקום השלישי באחוזי חבטה בליגה ובמקום הרביעי בריצות, כשאת הליינאפ מובילים ויקטור מרטינז ומיגל קבררה, עם יותר מ-100 הכנסות רצים כל אחד.

למי לשים לב בדטרויט:

דיברנו כבר על הרוטציה הפותחת של דטרויט, אבל לטייגרס יש עוד נשק חשוב מאוד בבולפן, הקלוזר הנהדר חוסה ולורדה. הדומיניקני הותיק סגר עונה נפלאה עם 49 שמירות, שווה לשיא הקריירה שלו מאריזונה, והרבה יותר חשוב מזה, הוא לא שבר אף שמירה לכל אורך העונה. כמו כולם, גם הטייגרס יודעים היטב שה-AL הרבה יותר התקפי, והם יבנו על כך שהפיצ'ינג שלהם יעשה את העבודה, בניגוד לקבוצות האחרות ויקוו להביא את המשחק לשלבי הסיום ביתרון, שם ולורדה כבר יעשה את העבודה ויסגור את הדלת עבורם.

תחזית: היאנקיז הראו את עוצמתם, כשזכו בבית הכי קשה בליגה, הטייגרס לא טובים כמו המאזן שלהם. ורלאנדר יוכל להשיג להם ניצחון אחד, אבל לא יותר מזה. 1:3 לניו יורק

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
סי סי סבאת'יה שחקן ניו יורק יאנקיז. Abelimages, GettyImages
ובסוף תמיד חוזרים אליו. סי. סי. סבאת'יה לא נזהר בארוחת החג/GettyImages, Abelimages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully