וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחממים את הפרקט: דאלאס מאבריקס

דן לזר

30.10.2005 / 11:00

המאבס, עם הבעלים והכדורסל הכי פרוע ב-NBA, נרגעו הן מבחינה מקצועית והן מבחינה כלכלית. העונה תהיה טובה, אבל לא מספיק

הקיץ של דאלאס, באופן מפתיע, היה שקט יחסית. הבעלים מארק קיובן החליט לשבת על הגדר והפעולה המשמעותית ביותר שלו היתה לסיים את ההתקשרות עם מייקל פינלי המתבגר, על מנת לתת לצעירים המוכשרים בקבוצה אפשרות להתבטא ולהפוך לכוח משמעותי בליגה – וגם במטרה לחסוף כסף, מגמה חדשה ומהפכנית במאבריקס. הכל ימשיך לעבור דרך הידיים של נוביצקי, ולמרות שג'וש האוורד, דווין האריס, מרקיז דניאלס והאחרים הם צוות מסייע חביב למדי, זה עלול לא להספיק ביום הדין.

טיפול קוסמטי

מה עשו בשנה שעברה:

דאלאס נהנתה מעונה סדירה גדולה של 58 ניצחונות, המאזן השני בטיבו בהיסטוריה של המועדון.

לקראת סוף העונה התפטר באופן מפתיע מאימון הקבוצה דון נלסון, ואייברי ג'ונסון השלים את המלאכה וניצח על סיום מזהיר של העונה הסדירה, עם 16 ניצחונות מתוך 18 המשחקים האחרונים. בפלייאוף המאבס עברו את יוסטון (למרות שני הפסדי בית בשני המשחקים הראשונים של הסדרה), אך הודחו בסיבוב השני על ידי פיניקס.

באו:

דאג כריסטי, דסאגנה דיופ, ג'וש פאוול, רוול מארשל, אריק סטריקלנד, קניאל דיקנס

עזבו:

אלן הנדרסון, מייקל פינלי

חמישייה: ג'ייסון טרי, כריסטי, ג'וש האוורד, דירק נוביצקי, אריק דאמפיר

ספסל:

מארקיז דניאלס, דווין האריס, פאבל פודקולזין, ג'רי סטאקהאוס, קית' ואן הורן, דרל ארמסטרונג, דיופ

מאמן: אייברי ג'ונסון

מה נסגר איתם?

העונה הקודמת היוותה המשך ישיר להצלחה היחסית לה זוכה דאלאס בשנים האחרונות, וזאת למרות סדרת שינויים משמעותיים שהמועדון עבר (לפני העונה הקודמת דאלאס איבדה את סטיב נאש, אנטואן ג'יימיסון ואנטואן ווקר, וצירפה את ג'רי סטאקהאוס, ג'ייסון טרי, אריק דאמפיר והרוקי דווין האריס). בעונה הנוכחית מגמת ההצלחה של הקבוצה אמורה להימשך, לפחות בעונה הסדירה, בזכות רמת הכישרון שנמצא בקבוצה ומעט שינויים יחסית באוף סיזן. בקיץ האחרון הקבוצה קיבלה החלטה אסטרטגית לסיים את הקשר עם מייקל פינלי, סוג של סמל בקבוצה, אך שחקן בירידה ונטל כלכלי. גם ללא פינלי, יש לדאלאס מספיק שחקנים שייצרו נקודות מן הקו האחורי, כאשר השחקן שאמור להרוויח הכי הרבה מן המהלך הוא מארקיז דניאלס, שכבר הוכיח שהוא יכול לעשות הרבה כאשר הוא מקבל הזדמנות.

בעמדת הסמול פורוורד אמור ג'וש האוורד לעשות את הקפיצה הנוספת ולהפוך לשחקן הנהנה מהכרה ומעמד בליגה. מכל שחקני ההרכב (למעט נוביצקי), האוורד הוא זה שמובטחות לו דקות המשחק הרבות ביותר. בין לבין, כמו בעונה שעברה, יעלה ג'רי סטאקהאוס ביעילות רבה כשחקן שישי וכן דווין האריס ימשיך לנגוס בדקות המשחק של ג'ייסון טרי בעמדת הפוינט גארד.

בסך הכל דאלאס מציגה השנה הרכב ראשון צעיר, רעב ומוכשר. הכל מתחיל ונגמר בנוביצקי, אבל להאוורד, דניאלס, האריס ואם תרצו גם לג'ייסון טרי (בן ה-28) יש הרבה מה להרוויח השנה, והרבה מה להוכיח. משלימים את הצוות המסייע של הכוכב הגרמני הסנטר אריק דאמפיר, שלאחר שני שלישים רעים בעונה הקודמת צריך להוכיח שהוא סנטר לגיטימי, דאג כריסטי הוותיק שהגיע כדי לחזק את הכימיה הקבוצתית ואת ההגנה, וקית' ואן הורן, שלא ברור כמה כדורסל נשאר לו בטנק.

אלא שהאנשים החשובים ביותר בדאלאס לא יתרוצצו על הפרקט. מרק קיובאן, הבעלים האקסצנטרי, החליט לשנות כיוון, לזנוח את ההרפתקאות הכלכליות (שהתבטאו בחוזי עתק לשחקנים בינוניים) והמקצועיות (שהתבטאו בשידוך הארוך עם נלסון, מאמן הרפתקני שהשמועה על קיומה של הגנה טרם גונבה לאוזניו), וללכת על קו שמרני יותר. הוא שיחרר את פינלי כדי לחסוך כסף, ושם את מבטחו באייברי ג'ונסון, מאמן קונבנציונלי יותר, שדוגל בהגנה, קבוצתיות ומלחמה. כבר שנים ארוכות שבליגה מדברים על ג'ונסון כמאמן גדול לעתיד. אם הוא אכן כזה, לדאלאס יש בונוס רציני על הספסל.


בטח רציתם לדעת ש:

בתחילת הקריירה שלו נחשב דירק נוביצקי לשחקן הגנה חלש. אולם ב- 4 העונות האחרונות רשם הגרמני הגדול מעל חטיפה ומעל חסימה אחת למשחק (בעונה האחרונה הוא חסם 1.5 כדורים לערב וחטף 1.2 כדורים). המספרים הללו מוכיחים שדירק הוא לא רק שחקן התקפה משובח, אלא גם שחקן הגנה שאסור להתעלם ממנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

מטרות ותסריטים

מטרה:

דאלאס לא נחלשה בקיץ האחרון, למרות עזיבתו של מייקל פינלי. הצעירים, בראשות האוורד ודניאלס, נראים כמי שיכולים לפרוץ השנה בגדול, ואם גם טרי ודאמפיר לא יאכזבו, דאלאס תשאף להגיע לגמר המערב. בעונה שמתחילה בלי אמארה סטודמאייר, נראה שזו אפילו מטרה לגיטימית.

תסריט אופטימי:

נוביצקי שומר על יציבות ובריאות טובה, מארקיז והווארד פורצים לעמדת איום על האולסטאר, טרי ודאמפיר משלימים חמישייה ראשונה נפלאה וסטאקהאוס הוא השחקן השישי הטוב בליגה. בדאלאס מוכנים לשמוע שוב את המילה "שושלת", כאשר הקבוצה מוצאת את עצמה בגמר ה-NBA.

תסריט פסימי:

נוביצקי נשאר בריא ל- 60 משחקים בלבד, ובפלייאוף שוב מגמגם. אייברי ג'ונסון מגלה שהוא צעיר מדי וחסר ניסיון להתמודד עם החיים האמיתיים, ובדאלאס יוכלו לראות בבית קלטות של "שושלת" אחרי סיבוב אחד בפלייאוף.

גזר דין:

נוביצקי כל כך גדול שהוא יכול לקחת לבד את דאלאס לפלייאוף. דירק גם הוכיח בעונות האחרונות שיש לו את היכולת להישאר בריא, או להחלים מהר מפציעות קלות יחסית, וכאשר הוא על המגרש גם האחרים מקבלים השראה. האוורד יתקדם השנה וגם מארקיז, אבל לא מספיק כדי לאיים על סאן אנטוניו או יוסטון. אם גם פיניקס תחזור לתמונה לקראת סוף העונה, אחת מן השלוש שוב תדיח את דאלאס בסיבוב השני של הפלייאוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully