וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על מסלול למקצוענות

23.8.2006 / 12:30

אחרי שסקרנו את הקבוצות הכי אירופאיות בליגה, הגיע תורן של אלו שמנסות לחקות את חיפה, אבל בקטן. מדד המקצוענות, מרכז הטבלה

5. בני יהודה (ניר איסקוב)

מתקני אימון:

בני יהודה ממשיכה להתאמן במגרש בשכונת התקווה, ששימש עד לפני שלוש עונות כאצטדיונה הביתי. המתחם מתוחזק היטב, וכולל חדרי הלבשה, חדר כושר, חדר טיפולים, חדר שחקנים ואת משרדי הנהלה. הקבוצה הבוגרת ולעתים גם קבוצות הנוער מתאמנות באצטדיון, ובסמוך אליו נמצאים שני מגרשים, אחד מהם סינתטי, המשמשים את מחלקות הנוער וילידים. בשנים האחרונות עברו חדרי ההלבשה שיפוצים.

איצטדיון:

הנטישה של שכונת התקווה והמעבר לבלומפילד, לפני שנתיים, הוא הצעד המשמעותי ביותר בקדנציה של חזי מגן. בני יהודה איבדה אמנם מעט את הציביון העממי, אבל מאז המעבר היא נפרדה גם ממאבקי התחתית, התייצבה במרכז הטבלה ונהנית מיציבות ושקט, בהשוואה לסערות שעברו עליה בשכונה.

צוות ניהולי:

מגן מתפקד כיו"ר בשנתיים וחצי האחרונות, ולצדו נמצאים המנכ"ל משה דמאיו, שעובד יותר מ-20 שנה במועדון, הדוברת רונית אשכנזי, ומנהל הקבוצה, חזי ראלי. הדור החדש בהנהלה, שירש את משפחת סולמי הוותיקה, משדר יציבות הן בעמדת המאמן, הן בנושא המשכורות לשחקנים והם בכל הנוגע לאווירה סביב המועדון. עמותת המועדון מתכנסת פעמיים בשנה על מנת לאשר מאזנים, אך מהווה למעשה חותמת גומי לתכניותיהם של מגן ודמאיו. עם זאת, בני יהודה אינה משופעת במזומנים. תקציבה העונה מסתכם בסך הכל בכ-13 מיליון שקל, ומגן ודמאיו כבר הצהירו לא אחת כי אם יגיעו בעלי ממון שיתעניינו ברכישת המועדון, הם יסכימו למכור את הקבוצה בחפץ לב.

צוות מקצועי:

ניצן שירזי, שפותח עונה רביעית מאחורי הקווים, משתף פעולה עם אחיו חזי, שמשמש כעוזרו. יעקב אסייג מתפקד כעוזר מאמן שני וכמאמן שוערים, ולתפקיד מאמן הכושר מונה העונה חזי נחשוני, אקס מכבי נתניה, שמחליף את דרור שמשון שעזב לבית"ר ירושלים. בקבוצה מועסקים גם רופא ו-3 פיזיותרפיסטיים בראשות רונן צפריר.

ניצן שירזי מתעדכן תדירות בנוגע לנעשה בקבוצת הנוער, ומדי מספר שבועות אף מעביר לה אימונים בעצמו. בועז סולמי, שהוביל את קבוצת הנוער של מכבי ת"א לאליפויות בסוף המילניום הקודם, משמש כמנהל המקצועי של המחלקה, ושמעון קורק, לשעבר מנכ"ל מכבי ת"א, מתפקד כמנכ"ל המחלקה. למרות האמור לעיל, מלבד אסי בלדוט, לא השתלבו בשנים האחרונות שחקני נוער בקבוצה הבוגרת. בשנים האחרונות הוגברה ההשקעה החינוכית במחלקה, הועסקו מורים פרטיים ורכזת חינוך ונבנו חדרי מחשבים במועדון.

קשר עם האוהדים:

על הנישה הזו אמונה כמעט באופן בלעדי הדוברת רונית אשכנזי, שבעונה שעברה אף זכתה למגן הוקרה מצד האוהדים על פעילותה למענם. אשכנזי מנסה לתת פתרון לכל בעיה של האוהדים, שקובלים על הקשר עם שאר חברי ההנהלה. לקבוצה יש אתר רשמי באינטרנט.

סקאוטינג:

אין איש מקצוע שממלא את הפונקציה הזו באופן בלעדי. חזי שירזי הולך מדי פעם לחזות במשחקים בליגות נמוכות ולעקוב אחרי היריבות, יאנוש פס, שחקן ומאמן עבר במועדון, מועסק כמגלה הכישרונות של מחלקת הנוער, ומריו מסטרוביץ' הקרואטי, לשעבר שחקן הפועל ת"א והפועל כפ"ס, מסייע לקבוצה בצירוף שחקנים מארצו.

סיכום:

אם חיפשתם הסבר רציונלי לשאלה מדוע בני יהודה שכחה מסרטי המלחמה בתחתית, תקראו שוב על מתקן האימונים הסביר, ההנהלה המסודרת, הצוות המקצועי היציב והעבודה עם הנוער. הקבוצה יצאה מהשכונה, תרתי משמע.

6. מכבי נתניה (רומן רוזנבלט)

מתקני אימון:

העונה עומדים לרשותה של מכבי נתניה שני מתקני אימון, מכון וינגייט ואיצטדיון הקופסא. לאור הרצון לשמר את הדשא בקופסא, תתאמן הקבוצה לרוב במכון וינגייט, במגרש האולימפי, שם קיים קומפלקס אימונים שלם, הכולל מסלול ריצה, מקלחות וחדרי טיפולים. החיסרון: גישה חופשית מדי לקהל.

איצטדיון:

"הקופסא" (7,500 מקומות) או "שר-טוב" בשמו האמיתי, שם נרדף לעליבות, קיים כבר 40 שנים. האצטדיון נמצא במרכז שכונת מגורים, מה שלא מקל על שכניו או על אוהדי הקבוצה. למרות השיפוצים ביציעים, שירותים, יציע ה-VIP והעיתונות, התנאים עדיין רעים. הדשא נפגע מאוד בחורף וחדרי ההלבשה עלובים למדי.

צוות ניהולי:

דניאל יאמר מנסה לשנות את דפוסי הניהול לכיוון אירופה, אחרי שהכפיל את תקציב הקבוצה, והכין תכנית אסטרטגית עבור המועדון לשנים הבאות. יאמר נמצא לרוב בחו"ל לרגל עסקיו ומי שמנהלים כיום בפועל את המועדון הם המנכ"ל קובי בלדב וחבר ההנהלה, איציק גניש, שנמצאים בקשר יומיומי עם הבוס. מכבי נתניה הייתה אחת הראשונות להעביר בזמן את תקציבה ואת שחקניה בבקרת התקציבים, שידרגה את הסדר במגרש ומגלה ניצנים של חשיבה לרחוק, כאשר למועדון מונה גם איש שיווק, גדי חן. מצד שני, הקיץ הסוער שעבר על הקבוצה, כולל מינויים ועזיבתם של איל ברקוביץ' וטון קאנן, מוריד לנתניה נקודות רבות בסעיף הקריטי הזה.

צוות מקצועי:

למעט הפיזיותרפיסט גיא בכור, כל הצוות חדש. הצוות מורכב מאלי גוטמן (מאמן ראשי), מרקו בלבול (עוזר מאמן), אברי מונצ'ר (מאמן כושר) ועופר בסון (מאמן שוערים). גוטמן מאוד דומיננטי ויסודי, ומעורב בכל דבר קטן שנוגע לצוות. שיתוף פעולה בין הצוות המקצועי של הבוגרת לזה של מחלקת הנוער לוקה בחסר ורק שני שחקנים בגיל נוער משחקים בבוגרת. בני לם, המנהל החדש של מחלקת הנוער, אמור לשפר את הנושא.

קשר עם אוהדים

גם בעידן יאמר קיים דיאלוג אינטנסיבי בין נציגי הקהל לחברי הנהלה, כאשר בימים אלה עובדים במועדון על עיתון של הקבוצה, שיחולק בכל משחק בית. ההנהלה מסייעת בקניית אביזרי עידוד, כגון 4,000 דגלים למשחק הפתיחה. במהלך 3 המשחקים הראשונים תופיע במגרש להקה ובמועדון מדברים על הפתעות נוספות. בינתיים, לקבוצה אין אתר רשמי, אלא אתרי אוהדים.

סקאוטינג

כרגע אין דמות מקצועית ברורה שאחראית על הנושא. מי שעוקב אחרי היריבות העתידיות הוא עוזר המאמן, מרקו בלבול, שצופה יחד עם גוטמן בקלטות של שחקנים זרים.

סיכום:

למרות שזה לא בא לידי ביטוי על דפי העיתון, שם מדלגת נתניה משערורייה לשערורייה, דניאל יאמר מלא בכוונות טובות. ביום שנתניה תעבור לאצטדיון החדש היא עשויה כבר ליישם את חזונו האירופי של יאמר ולשוב לצמרת הכדורגל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

7. הכח עמידר ר"ג (יואב ויכסלפיש)

מתקני אימונים:

אימוני העולה החדשה לליגת העל נערכים באיצטדיון וינטר, העובר שיפוץ בימים אלה, וכן במגרש האימונים של הקבוצה בפארק הלאומי, בו נערכים אימוני כושר ואימונים טקטיים.

איצטדיון:

וינטר (9,500 צופים) לא אירח משחק ביתי בליגת העל כבר 21 שנה, אך למרות זאת נשאר אחד המתקנים המסודרים בארץ ומגרש ביתי עבור נבחרת הנוער. האצטדיון עובר שיפוץ, שמתחייב מדרישות הטלוויזיה וכולל להתקנת תאורת לילה והתאמת היציעים לדרישות ליגת העל בשנות ה- 2000. וינטר אמור להיות מוכן באוקטובר ועד אז תארח הקבוצה בשכונת התקוה. הסכום שיוקצה לשיפוצים ייגרע מתקציב הרכש של הקבוצה, עובדה שתקשה על רמת גן לשרוד בליגה.

צוות ניהולי:

האיחוד בין הכח לרמת עמידר (אז בלאומית ובארצית, בהתאמה) בוצע בקיץ לפני שנה. הבעלים המשותפים הם נמרוד ורד (הכח) וגל יוסף (עמידר). איציק פוזמנטיר מהכח, שחקן עבר בקבוצה ושותף לאליפות 73', מכהן כיו"ר ואחראי על תפעול שוטף. בדירקטוריון שמנהל את ענייני הקבוצה יושבים גם המנכ"ל עודד נחמני, הגזבר דני סולר וכן עמוס שוילי, ג'ון בהלול, רפי חכמון וציקי קקון (נציג עמידר). בקבוצה מינו הקיץ לדובר את איש הרדיו הוותיק דן ביילסקי ואשת השיווק היא מיקה מרקוס. ההנהלה מנסה לבנות לעולה החדשה תוכנית עבודה לטווח ארוך, שגולת הכותרת שלה היא השתקעות בליגת העל.

צוות מקצועי:

המאמן אורי מלמיליאן, שחתום על העלייה ההיסטורית, ממשיך בקבוצה עונה רביעית ברציפות. לצידו ימשיך העונה עוזר המאמן שמעון מועלם, אקס שוער צפרירים, שיהיה גם מאמן השוערים. מאמן הכושר הוא יניב מרגוליס ומנהל הקבוצה אלי בר מוחא. ד"ר דוד אלג'ם הוא רופא הקבוצה ויורי רדצ'נקו מעסה.

קשר עם אוהדים:

אין דיאלוג של ממש בין הצדדים, אבל ישנם ניסיונות להידברות בין קבוצות עצמאיות של אוהדים לראשי הקבוצה. עם זאת, לקבוצה הצנועה אתר אינטרנט רשמי מרשים למדי.

סקאוטינג:

אבי חיון, שחי תקופה ארוכה בגרמניה, עוקב עבור מלמיליאן אחרי צעירים, אך אינו נחשב לסקאוט של הקבוצה. הכוונה היא שמלמיליאן או עוזרו ירגלו אחרי היריבות .

סיכום:

למרות לא מעט בעיות, העולה החדשה מתנהלת בסדר ובסנכרון, כשכל גורם במערכת אמון על התפקיד שלו. מלמיליאן הוא הסמכות המקצועית היחידה, וההנהלה נותנת לו יד חופשית ואמון מלא. הנוסחה הזאת הקפיצה את הכח מהליגה השלישית עד לליגה הראשונה.

8. מ.ס אשדוד (יואב ויכסלפיש)

מתקנים

הקבוצה מתאמנת במגרש האימונים הסמוך לאיצטדיון הי"א וגם באיצטדיון עצמו. הקבוצה נעזרת בכל המתקנים והחדרים שבקרבת המגרש. המתחם כולל, בין היתר, שני מגרשי אימון וחדר הכושר, כשבתכנון חדרי הלבשה מודרניים.

איצטדיון

אצטדיון ה-י"א הוותיק (8,000 מקומות) ימשיך לשרת גם העונה את הקבוצה והאוהדים יתפסו מקומות טובים על המרפסות. בפגרה מתבצעת במקום עבודת הנמכת גדרות, אך התנאים במגרש עדיין רעים. אין חנייה מספקת (האצטדיון יושב בלב שכונה), הדוחק בכניסות מעיק, כמו גם שאר השירותים במגרש, והנוף הכללי כאילו לקוח משנות החמישים.

צוות ניהולי

הצוות הניהולי כולל את המנכ"ל אלון חזן (ניהול שוטף) ואת היו"ר מנדל דוידוביץ' (חבר הנהלת ההתאחדות). בהנהלה יושבים גם שלמה משולם ורפי נידם, איציק תורג'מן הוא המנהל האדמיניסטרטיבי. חיים רביבו וג'קי בן זקן מוגדרים כספונסרים, אך למעשה מתפקדים כמוח של הגוף האשדודי.

צוות מקצועי

הצוות המקצועי כולל את המאמן יוסי מזרחי, שהגיע לקבוצה לפני שנתיים וחצי, עוזר המאמן שמואל בוכריס ומאמן השוערים לוי חיון. הצוות המקצועי הנ"ל ממשיך עונה נוספת. רן גלבוע יהיה מאמן הכושר. אלכס רוזנטל הוא רופא וניקולאי סוסנר מעסה. אשדוד, במיומנות רבה, פינקה את מאמניה בשחקני בית מוצלחים למדי, שהביאו את הקבוצה לצמרת ולביקור חטוף בגביע אופ"א. לאשדוד מחלקת נוער מפוארת והשנה עלו מהמחלקה הצעירה שישה שחקנים.

קשר עם האוהדים

הקיץ מינו באשדוד את אייל בן שמחון, דמות מוכרת, לאחראי שיווק ועבודה מול אוהדים. מיכאל אוחנה (הגיס של רביבו) יהיה אחראי על יציע הכבוד בעונה הקרובה. בריג'יט דוקאן תהיה אחראית על קשר מול הקהילה וסיוע לתלמידים מקומיים. לקבוצה אין אתר אינטרנט רשמי.

סקאוטינג

העמדה אינה מאוישת. בוכריס או חזן אמורים לצפות במשחקי היריבות ולדווח למזרחי, וכן לעקוב אחרי צעירים. חיים רביבו, באמצעות קשריו הענפים באירופה, מחפה מעט על החוסר הזה, כשהביא במשך השנים שחקנים זרים לאשדוד, כולל חאבי גונזאלס המאכזב.

סיכום:

אשדוד עדיין סובלת מדפוסי העבודה הישנים במועדון, אך בפרמטרים מסוימים עשתה קפיצת מדרגה נאה. זה הספיק לצוות של חיים רביבו לעקוף את הפועל ב"ש, להפוך לקבוצה הבכירה בדרום ולשכוח ממלחמות ההישרדות בתחתית.

האם מכבי תל אביב תיחלץ מהמקום האחרון?

התשובות ביום ה', בחלק האחרון של מדד המקצוענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully