וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון נגד הנהלת הפועל

אסף שקד וניר איסקוב

29.5.2006 / 18:20

שמעון גרשון הזיל דמעה במסיבת עיתונאים, ואמר: "הפסיביות שלהם העלתה בי שאלות". ההנהלה בתגובה: "דבריו - מעידה חד פעמית"

שמעון גרשון, הקפטן היוצא של הפועל ת"א, קיים הערב (שני) מסיבת עיתונאים במלון דן, בה הודיע על המעבר שלו לבית"ר ירושלים, והתייחס לפרק בקריירה שהסתיים מבחינתו.

גרשון הכין נאום כתוב, ואמר: "המטרה העיקרית של מסיבת העיתונאים שהתכנסה כאן היא לשפוך אור על כל מה שקרה. בחודשים האחרונים להפועל ת"א היו ספקות לגבי למרות עונה הטובה והסיום המדהים שלה. המטרה כאן היא לא להתנגח עם אף אחד, אלא לספר את האמת שלי. מתחילת העונה הבעתי את רצוני להאריך את החוזה ואני זה שיזמתי שיחות עם ההנהלה", אמר גרשון.

השחקן חשף את המניעים העיקריים שגרמו לו לעבור לבירה. "הפאסיבות שלהם העלתה בי שאלות ויתכן שהמחשבה על דמי ההשבחה שיקבלו עלי שיחקה פה תפקיד. במשך התקופה הזו שתקתי והתרכזתי בלהיות הכי טוב על המגרש. היה המון זמן לנהל משא ומתן. לאורך כל הזמן הצהירה ההנהלה שתעשה כל מאמץ להשאיר אותי, אך נדרשתי לקצץ 30 אחוז משכרי בעונה החולפת. אני מכבד את ההנהלה אבל לא מבין אותה. טבעי שארצה לדאוג לעתידי. החלטתי שבארבע שנים הבאות אהיה שחקן בית"ר ירושלים".

לאחר שההתרגשות השתלטה עליו והדמעות התחילו לחנוק את גרונו, גרשון סיים בסיכום התקופה. "במשך 7 השנים האחרונות לכבוד היה לי להיות קפטן ולהוביל את הקבוצה יחד עם חבריי השחקנים. היה זה מרגש להוביל אותה כקפטן להישגים ותארים מרשימים שאף אחד לא ישכח. אין זמן ומקום כדי לתאר כל מה שאני מרגיש. אני רוצה להודות למאמן דרור קשטן, ולבעלים משה תאומים סמי סגול רפי עגיב מוטי אורנשטיין ולאשתי מלי וגם לכם האוהדים שליוויתם אותי כל השנים".

גרשון ציין כי מאמן הקבוצה, יצחק שום, לא יצר עימו קשר במהלך התקופה שמאז מינויו. לבית"ר ירושלים גרשון לא הסכים להתייחס. "בבוא העת אדבר גם בנוגע לבית"ר ירושלים. אני הגעתי כדי לספר את האמת שלי, כי אני יודע שהרושם בתקשורת היה מוטעה, והאוהדים כעסו עלי. אני מאמין שהם יודעים מי אני אחרי כל השנים האלה, כך שמהבחינה הזו אני לא מודאג".

מהפועל ת"א נמסר בתגובה: "הפועל ת"א מודה לשמעון גרשון על תרומתו להישגי הקבוצה בשנים האחרונות, בהן שימש כקפטן הקבוצה ומאחלת לו הצלחה. רצונו של אדם, כבודו. מאחר ששני הצדדים יודעים את האמת בכל הקשור למשא ומתן, רואה הקבוצה בדבריו של גרשון מעידה חד פעמית, ואינה רוצה לשפוט אדם בשעת לחץ ולקלקל שנים רבות של שיתוף פעולה פורה בשל מעידה אחת".

אבוקסיס: "אני לא עזבתי את בית"ר בגלל הכסף"

ולדימיר שקלאר, יו"ר בית"ר ירושלים, אמר מיד לאחר מסיבת העיתונאים לוואלה! ספורט: "אני מברך את שמעון גרשון על ההחלטה להצטרף לבית"ר ירושלים. אני בטוח שבית"ר תהיה בית חם עבורו ושהוא יזכה למלוא האהבה וההערכה. גרשון הוא שחקן שיכול לעזור לנו בכל הבחינות ואני שמח ששחקן בסדר גודל כמו שלו מצטרף אלינו".

יוסי אבוקסיס, שעשה מעבר הפוך בשנת 2001, התייחס לעזיבה של גרשון: "הסיפור שלי הוא שונה כי אני עזבתי את בית"ר בגלל שמיציתי את בית"ר, לא כי קיבלתי את יותר כסף. ההיפך, בהפועל הרווחתי פחות ממה שהייתי יכול להרוויח בבית"ר. רציתי לסיים את הקריירה במקום שבו גדלתי. המעבר פה הוא מאוד קיצוני, וזו לא העברה רגילה. יש יריבות גדולה בין המועדונים, כבר הרבה שנים, וזו אחת הסיבות שהקהל של בית"ר ממשיך לקלל אותי. אם הייתי עובר למועדון אחר, זה לא היה ככה.

"כל אחד עושה את הבחירה שלו. כולנו ניזונים מהתקשורת, ולא דיברנו הרבה עם שמעון, כי התעסקנו בלעשות את העונה טובה. המעבר לא כל כך מפתיע כי מדברים על זה הרבה זמן. אי אפשר לדעת מה היה שם, ואני לא רוצה להיכנס לראש של אחרים. זו בהחלט אבידה, כי שמעון היה אחד הטובים בהפועל. אני מקווה שיגיעו שחקנים אחרים טובים, וכולנו נצטרך לגרום לזה שלא ירגישו את חסרונו. אני מאחל לשמעון בהצלחה, אבל לא נגדנו".

טוטו מצטרף לגרשון

הכל התחיל כשהיום בבוקר (שני) התברר כי טוטו תמוז ושמעון גרשון יצטרפו לבית"ר ירושלים.

המועדון הירושלמי סיכם על רכישת כרטיס השחקן של תמוז מהפועל פ"ת, תמורת 350 אלף דולר. כך סוכם בשיחה שקיימו יו"ר בית"ר ירושלים, ולדימיר שקלאר, והבעלים של הפועל פ"ת, רונן אלעד.

עם זאת, תנאיו הכספיים של תמוז בירושלים טרם סוכמו. בית"ר מוכנה לשלם לחלוץ בן ה-18 250 אלף ברוטו לעונה, בעוד שתמוז דורש סכום גבוה יותר. "אין לנו כוונה לתת לטוטו שכר יותר גבוה יותר מהצעירים של בית"ר", הבהירו בקבוצה. בית"ר מעוניינת להחתים את תמוז על חוזה ארוך טווח שנע בין 3 ל-4 עונות.

דובר הפועל פ"ת, רן כרמלי, מסר בתגובה: "סכום הרכישה עדיין לא סוכם. רונן אלעד הגיע להבנות בצורה ישירה עם ולדימיר שקלאר, בעקבות המהלכים של רונן קצב (סוכנו של תמוז נ.א.). עם זאת, היה וטוטו, סוכניו, משפחתו או מקורביו יחליטו לחזור בהם מהמהלך עם בית"ר, הפועל פ"ת עומדת עדיין מאחורי ההצעה לשחקן של 2.9 מיליון שקל ל-5 עונות, ותשמח לראות את השחקן בשורותיה בעונה הבאה".

רונן קצב אמר לוואלה! ספורט בתגובה: "התנאים הכספיים טרם סוכמו עם שקלאר. גם אם התנאים הכספיים יסוכמו, האופציה הספרדית עדיין קיימת מבחינתנו. בסופו של דבר, רק טוטו יחליט היכן לשחק".

"הכסף שלנו מביא את גרשון לטדי"

שמעון גרשון ואחיו ופרקליטו, עו"ד סבי גרשון, נפגשו היום עם עו"ד שחר בן עמי, מקבוצת הניהול של הפועל ת"א, והודיעו לו כי החליטו לדחות את הצעת הפועל ת"א ולהצטרף לבית"ר ירושלים.

הפועל ת"א הוציאה הודעה רשמית בזו הלשון: "שמעון גרשון הודיע להנהלת הקבוצה שהוא אינו מקבל את ההצעה הכספית שהוצעה לו, וכתוצאה מכך יעזוב את הקבוצה. הנהלת הקבוצה הודתה לשחקן על תרומתו לקבוצה ואיחלה לו בהצלחה".

על פי הידוע, הפועל הציעה לקפטן בן ה-28 חוזה ל-4 עונות עם שכר שנתי של כ-300 אלף דולר, בעוד שבית"ר הציעה לבלם חוזה הנאמד ב-425 אלף דולר לעונה.

גרשון עשוי לחתום בבית"ר כבר בימים הקרובים. הבלם נמצא מזה כשבועיים במו"מ הן עם בית"ר ירושלים והן עם הפועל ת"א, אך מתחת לפני השטח מספרים חבריו של השחקן כי הוא כבר סיכם מזמן בבית"ר ירושלים.

"כל המו"מ ששמעון מקיים עם הפועל ת"א מאז שהסתיימה הליגה זה משחק שלו על מנת להפוך את המעבר לירושלים לקל יותר מבחינת האוהדים של הפועל", סיפר מקורב לשחקן. "בינו לבין בית"ר יש סיכום ממזמן, וכששמעתי את ולדימיר שקלאר מדבר בשבוע שעבר ברדיו ובטוח ששמעון ישחק בבית"ר, הבנתי בדיוק למה הוא מתכוון. צריך להבין שכסף זה שם המשחק ובית"ר הציעו סכומים שהפועל ת"א לא יכולה לעמוד בהם".

הנרי אלקבץ, מאוהדיה המוכרים של הפועל ת"א ומי שהיה מצוי בקשרי ידידות עם הקפטן העוזב, סיפר על תחושותיו: "זה הלם. אני המום מזה, כי באיזשהו מקום קיוויתי וציפיתי שזה לא יקרה, למרות שהיו הרבה אנשים שמזמן אמרו לי שהעסק מכור. אני מאוכזב קשות גם משמעון וגם מאנשים בהפועל שלא רצו אותו. כנראה ששמעון סיכם כבר מזמן בבית"ר והכל היה סתם משחק. עכשיו אין להנהלת הפועל תירוצים. הם מכרו את בן סהר, חסכו משכורת של גרשון וירוויחו עליו כסף בוועדה למעמד השחקן, והם חייבים להעמיד קבוצה ראויה ומכובדת.

"לאורך ההיסטוריה, היו שחקנים שעזבו את הפועל ת"א, והמועדון המשיך להתקיים. המועדון יותר חזק מהכל. אין לאוהדים מה להיות מודאגים, אלא רק להרים את הראש, כי אנחנו גאים מדי. נחכה ונראה איך נקבל את שמעון במשחקים נגדנו. לי אין מה לומר לו, הוא כבר לא שחקן שלנו. מבחינתנו, שמעון הוא כבר היסטוריה. הפטיש והמגל ימשיכו לעבוד, והם ישברו את המנורה".

מנגד, אוהדי בית"ר ירושלים כבר מתכוננים להגעתו של גרשון. אמנם לאורך כל השנים היה גרשון השחקן הכי שנוא ביציעי בית"ר, אך כעת מסמנים האוהדים את מעברו כ"נקמה" באדומים מת"א.

יוסי משה, מהאוהדים הבולטים יותר של בית"ר, אמר היום בנושא לאתר בית"ר.נט: "אין דבר מתוק יותר מלקחת להפועל ת"א את הסמל שלהם. במשך שנים הם מנופפים בגרשון כסמל שלהם ורושמים לזכותו הרבה ניצחונות נגדנו וכמה תארים. עכשיו, כשהפכנו לקבוצה העשירה בישראל, הכסף שלנו מביא את גרשון לאצטדיון טדי, ולפי דעתי, זה הדבר הכי מתוק שיכול להיות".

מלבד גרשון שעשוי לחתום בימים הקרובים, שחקן נוסף שיחתום זהו הקשר מיכאל זנדברג שכבר סיכם לפני שבועיים לשלוש עונות, אך כעת אמור לחתום על החוזה. ההערכה היא כי זנדברג יוצג במסיבת עיתונאים רשמית ביחד עם אוסי ארדילס, כבר ביום רביעי הקרוב. יתכן אף שגרשון יוצג באותו אירוע, אם יחתום עד אז.

בתוך כך, מאור פרץ מ-מ.ס. אשדוד סיכם את תנאיו בהפועל ת"א לשלוש העונות הקרובות. במו"מ עם יגאל אנטבי טרם הושגה התקדמות.

עדכון ראשון: 29.5.2006 13:17
עדכון אחרון: 29.5.2006 18:20

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully