וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרית שמונה-מכבי חיפה: דמאו ופיליאבסקי לא בסגל

הירוקים ערכו אימון מסכם: הבלם פצוע, תורג'מן לא ישחק, צעירי בסגל. חרסיסיץ' וחסארמה בהרכב האלופה (ב', 20:50, ער' 1)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טריוויה

* האלופה פגשה את מכבי חיפה 13 פעמים מאז עלתה לליגת העל, וניצחה אותה ארבע פעמים בלבד. מכבי חיפה ניצחה בשבעה משחקים ואילו שניים הסתיימו בתיקו.

* כשהמשחקים נערכים בקרית שמונה (היו רק חמישה כאלה): שני ניצחונות לכל קבוצה ותיקו אחד.

* קרית שמונה מושלמת עם אלון יפת כשופט. יש לה שלושה ניצחונות משלושה משחקים איתו.

* גם מכבי חיפה אוהבת לקבל את יפת כשופט במשחקיה: היא הפסידה רק 10 פעמים ב-57 המשחקים ששפט אותה מאז אוגוסט 1996 (ניצחה 34, סיימה 13 בתיקו).

* בפעם האחרונה שמכבי חיפה סיימה רצף של שלושה משחקים בלי לספוג שער, היא חטפה רביעייה במשחק הרביעי (מהפועל תל אביב, בבית, מחזור 29 בעונה שעברה).

* מכבי חיפה לא ספגה בארבעה משחקים ברציפות מאז המחזורים 23-26 בעונת 2009/10 (למעשה, מדובר ברצף של חמישה משחקים, כי גם במחזור ה-22 היא לא ספגה).

* אף שחקן בשתי הקבוצות לא שיחק 90 דקות בכל 14 המשחקים שנערכו עד כה בליגה.

נתונים: אתר דריבליסט

בויאן שראנוב שוער מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
ההיסטוריה אומרת שהוא עשוי לחטוף רביעייה. בויאן שראנוב/אדריאן הרבשטיין

משחק מהעבר

עירוני קרית שמונה – מכבי חיפה 0:1, עונת 2008/09, מחזור 21, 28.2.2009

* אחרי 20 משחקים בעונת 2008/09, כבר לא היה ספק בנוגע לכוונות של עירוני קרית שמונה ומכבי חיפה באותה שנה: חיפה הוליכה את הטבלה עם 39 נקודות, החבר'ה מהצפון, שהחליפו את מישל דיין באלי כהן, היו רק במקום ה-11, נקודה מעל הקו האדום.

* חיפה הגיעה קצת לחוצה למחזור ה-21, אחרי שבמחזור ה-20 הפסידה 2:0 למכבי נתניה של לותר מתיאוס, שהשתרשה במקום השני וצימקה את הפער מהמוליכה לשלוש נקודות בלבד.

* זו הייתה העונה הראשונה של אלישע לוי כמאמן מכבי חיפה. קרית שמונה, לעומתה, פתחה כאמור את העונה עם מישל דיין, אבל נפרדה ממנו אחרי המחזור ה-12. במחזור ה-15 הגיע השריף לעיירה, אבל עד המשחק הזה הוא צבר שתי נקודות בלבד משישה משחקים.

* זה היה מפגש בין ההתקפה הטובה בליגה (חיפה כבשה 33, יחד עם אשדוד) לבין ההתקפה הגרועה בליגה (קרית שמונה הבקיעה 11 שערים בלבד).

* עד לאותו משחק, קרית שמונה לא ניצחה מאז המחזור השמיני (0:1 בחוץ על מכבי תל אביב).

* המחצית הראשונה נגמרה ב-0:0, למרות לחץ של מכבי חיפה. שני המאמנים לא ביצעו חילופים עד הדקה ה-67, אז אלישע החליט לחזק את ההתקפה והכניס למשחק את שלומי ארבייטמן במקום ליאור רפאלוב.

* ארבע דקות אחרי החילוף – הפתעה: טודור קולב, החלוץ הבולגרי של קרית שמונה, השחיל כדור לרשת של ניר דוידוביץ' והעלה את המקומיים ליתרון 0:1 במגרש המוצף.

* זה היה שערו הראשון (והאחרון) של קולב בישראל, והוא נכנס לרשימה יוקרתית שכוללת רק 41 שמות: שחקנים שכבשו את השער היחיד בקריירה שלהם בליגה הבכירה נגד מכבי חיפה (האחרון הוא מוטי מלכה, שעשה זאת במדי הפועל באר שבע בינואר 2012).

* יובל אבידור מקרית שמונה עוד קיבל כרטיס אדום בדקה ה-87 לפני שאסף קינן שרק לסיום וקבע: ניצחון ראשון אי פעם לקרית שמונה על מכבי חיפה. חיפה נשארה ראשונה (לא איבדה את המקום הראשון עד לתום העונה).

* קרית שמונה עלתה למקום ה-10, אבל הצרות רק התחילו: השריף עזב במחזור ה-26 אחרי הפסד להכח (שהוריד את הקבוצה למקום האחרון), רן בן שמעון חזר לעמדת המאמן והניצחון הבא הגיע רק ב-9.5.2009. זה נגמר, איך לא, בירידת ליגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פיטר מסיללה, מכבי חיפה, מול יובל אבידור, עירוני קרית שמונה. מכבי חיפה
גם ההרחקה שלו לא הפריעה לקרית שמונה להשיג ניצחון היסטורי. יובל אבידור לפני פיטר מסיללה ב-2009/מכבי חיפה

מפתחות והכנות, עירוני קרית שמונה

בקרית שמונה נעלו את ההכנות לקראת המשחק המרכזי מול מכבי חיפה (שני 20:50, ערוץ 1 ו-HD) באימון שנערך באצטדיון במעלות, עקב השזרוע בכר הדשא באצטדיון הצפוני. אגב, מחר ישחקו הכחולים לראשונה על הדשא לאחר שזרוע החורף. בתחילת האימון אסף המאמן ברק בכר את שחקניו וביקש מהם להיות מרוכזים לאורך כל 90 הדקות ובעיקר לא לספוג שער בדקות הראשונות של המשחק.

קרית שמונה, שרוצה להתחיל מחדש את רצף הניצחונות ולטפס במעלה הטבלה, תידרש להשיג את שלוש הנקודות דווקא מול מכבי חיפה המתאוששת של אריק בנאדו. המאמן צפוי לערוך מספר שינויים בהרכב, כשהראשון שבהם הוא כמובן סינטאיהו סלליך שיראה את המשחק מהיציע זכר לחוזה שלו עם מכבי חיפה, כאשר בריאן חרסיסיץ' ימלא את מקומו. בנוסף הבלם סלאח חסארמה צפוי לחזור להרכב ולנסות לתרום מניסיונו במשחק. שינוי לא פחות משמעותי על פי התרגול היום, הוא ההחלטה להשאיר מחוץ להרכב את המגן אלעד גבאי ולפתוח עם ליאור לוי במקומו.

שחקני הקבוצה התייחסו היום למשחק שמצפה להם: ?לא יכולנו לקבל את מכבי חיפה בתקופה יותר טובה שלהם. הם מגיעים עם הרבה מוטיבציה ויכולת טובה, אבל גם אנחנו נמצאים במומנטום מצוין ונרצה להמשיך אותו. המטרה היא להמשיך באותה יכולת מהשבוע שעבר, לנצל הזדמנויות ובעיקר לעמוד נכון בהגנה. אנחנו רוצים להשאיר את הנקודות בבית?.

בריאן חרסיסיץ' שחקן עירוני קרית שמונה. אדריאן הרבשטיין, אדריאן הרבשטיין
אוהב לכבוש נגד מכבי חיפה. בריאן חרסיסיץ'/אדריאן הרבשטיין, אדריאן הרבשטיין

מפתחות והכנות, מכבי חיפה

כ-1,500 אוהדי מכבי חיפה ילוו מחר את הקבוצה למשחק בקרית שמונה, כשברקע במועדון מתחילים לדבר על אפשרות של העפלה לפלייאוף העליון. המאמן אריק בנאדו, שרשם ארבעה ניצחונות רצופים, יודע שמעידה של בית"ר ירושלים הערב בוסרמיל, ולקבוצה שלו תהיה הזדמנות לעלות למקום הרביעי ולהתחיל לדבר על כרטיס לאירופה. "אחרי המשחק נגד מכבי תל אביב, עשינו סטטיסטיקה של כל אחד ואחד מכם וגילינו שרצנו יותר, שעלינו ראשונים לכדורי גובה וששלטנו בפרטים הקטנים שקשורים לנחישות", אמר בנאדו לשחקנים באסיפה. "במשחקים האחרונים חוזר על עצמו אותו אירוע, כשבדקות האחרונות אנחנו מאבדים ריכוז ונותנים ליריבה להגיע למצבים. זה קרה מול מכבי תל אביב, שהגיעה למצב של אחד על אחד, וגם נגד סכנין ונתניה".

המגן טאלב טואטחה ייכלל בסגל, אם כי הוא מאוכזב ממעמדו ולכן נלקח לשיחה אצל המאמן אריק בנאדו. במועדון סיפרו היום כי "טואטחה ממורמר בעקבות מצבו והיה זקוק לעידוד".הקשר ג'ואל דמאו, שיכול לעבור העונה רק לקבוצה אחת בישראל, בני סכנין, שוב לא נכלל ב-18. גם עודד אלקיים אלון תורג'מן לא ייכללו בסגל. האחרון, אגב, לא ישחק בגלל פציעה בגבו.

אנדריי פיליאבסקי כלל לא התאמן בגלל כאבים במפשעה. כפי שכבר פורסם בוואלה! ספורט, תורג'מן עשוי לעזוב במידה שיגיע שחקן התקפה נוסף בינואר. מי שכן יחזרו לסגל הם דלה ימפולסקי ולירוי צעירי, שהתאושש מפציעה. יש לציין כי השוער בויאן שראנוב סובל מהתקררות, אך בחיפה טוענים שיפתח במשחק מחר.

על פי האימונים השבוע, המאמן לא מתכוון לשנות את ההרכב שניצח את מכבי תל אביב. המשמעות היא שוויאם עמאשה ימשיך לפתוח בחוד ואילו גוסטבו בוקולי ואביחי ידין ימשיכו להרכיב את הקישור האחורי. לירוי צעירי יחזור לסגל לאחר פציעה. עידן ורד ישתלב בהמשך. גוסטבו בוקולי ישמש כקשר אחורי נוסף בהרכב.

אריק בנאדו מאמן מכבי חיפה. ברני ארדוב
השיחות האישיות עושות את ההבדל? אריק בנאדו/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

עירוני קרית שמונה: ליאור לוי

המגן ינסה להיכנס לנעליו של אלעד גבאי, שנשאר מחוץ להרכב. לוי יאלץ להתמודד עם שחקני ההתקפה של מכבי חיפה, אבל בעיקר יצטרך להיות דומיננטי על המגרש, לעלות קדימה ולתרום להתקפות של קרית שמונה. כבר ראינו משחקים טובים של המגן בעבר, בייחוד במסגרת מוקדמות ליגת האלופות והליגה האירופית, כך שאם הוא ישחזר את אותה יכולת זה בהחלט יכול להספיק.

מכבי חיפה: חן עזרא

לא ברור למה במכבי חיפה לא מספרים לחן עזרא את מה שהיה צריך לדעת כבר מזמן: יש לו יכולת כדרור טובה מאוד, אבל הוא צריך לדעת לאזן אותו במשחקים שבהם זה פחות מצליח, להיות מספיק אחראי כדי לא לאבד כדורים גם ברחבה של היריב. בניגוד למערך שבנה ראובן עטר במכבי נתניה, משחק ההתקפה של חיפה לא בנוי על שחקן אחד. כאן צריך לדעת מתי לעשות דריבל ומתי לחפש את קטן. עוד איבוד ועוד איבוד, והקהל מתחיל לאבד סבלנות. קצת ריכוז, ועזרא יכול להפוך לשחקן העונה של מכבי חיפה ולהביא אותה לאירופה. רשמתם?

שחקן מכבי חיפה, חן עזרא. אדריאן הרבשטיין
קצת ריכוז, והוא יהפוך לשחקן העונה של מכבי חיפה. חן עזרא/אדריאן הרבשטיין

הרכבים משוערים

עירוני קרית שמונה: דני עמוס, ליאור לוי, סלאח חסארמה, שיר צדק, דושאן מאטוביץ', בריאן חרסיסיץ', דן איינבינדר, דרקו טאסבסקי, אדריאן רוצ'ט, אופיר מזרחי, שמעון אבוחצירא.

מכבי חיפה: בויאן שראנוב, אייל משומר, דקל קינן, אדין צוצאליץ', שמואל שיימן, אביחי ידין, גוסטבו בוקולי, אייל גולסה, חן עזרא, יניב קטן, ויאם עמאשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully