וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערן זהבי הורחק ממשחק ליגה אחד ושלושה על תנאי

קשר הנבחרת שעמד לדין בעקבות סילוקו מהסגל ספג עונש חמור. אוסידון: "הייתכן שההתאחדות תשפיע על גורל האליפות?"

קובי אליהו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

קשר הפועל תל אביב ערן זהבי עמד הערב (רביעי) לדין בעקבות תקרית סילוקו מסגל הנבחרת, וספג עונש כבד של הרחקה ממשחק ליגה אחד בפועל ושלושה נוספים על תנאי.

במהלך הדיון זהבי, שהגיע מלווה בנציג בעלי האדומים דורון אוסידון, הביע חרטה וביקש להתחשב בהתנצלות: "אני מתנצל. עשיתי טעות זה לא שהמשפחה מעל הנבחרת". הדיין חיים אלחדיף ענה: "אתה יכול להגיד שהמשפחה מעל הנבחרת. זה בסדר". זהבי הגיב: "עשיתי טעות". מנהל הנבחרת ישראל סטוצ'ינסקי טען בדיון: "הנבחרת מהווה סמל ודוגמא. זהבי מהווה מודל לחיקוי עבור לא מעט אנשים וחשוב שיתנהג לפי הנהלים המקובלים. אל לשחקן נבחרת לזלזל ולפגוע בנבחרת".

במהלך מסיבת העיתונאים שקיים הערב אמר יו"ר ההתאחדות אבי לוזון בנושא: "אין לי יד ורגל בעונש. ערן זהבי עשה טעות. אין לי ספק שהוא יודע שעשה טעות ואני מקווה שהוא יתנצל ושהוא לא יחזור על הטעות הזו, לא הוא ולא אף שחקן אחר. זו זכות גדולה להיות שחקן בנבחרת ישראל. כשאני עומד כל פעם מחדש בשירת התקווה, יש לי צמרמורת בכל הגוף, וזה מה שאני מצפה מכל שחקן שמייצג את נבחרת ישראל".

כזכור, זהבי שוחרר מסגל הנבחרת עוד לפני המשחק מול לטביה לאחר שאיחר להגיע בזמן למלון בו שהתה הנבחרת בשל אירוע משפחתי. דובר הנבחרת גיל לבנוני הוציא בעקבות האירועי הודעה רשמית ובה הודיע כי זהבי נופה מהסגל בעקבות מה שכונה כ"חוסר כבוד כלפי חולצת הנבחרת". זהבי היה המום מההחלטה, אך לאחר מכן פרסם הודעת התנצלות שלא שכנעה את לואיס פרננדז לשנות את ההחלטה.

דורון אוסידון, חבר הדירקטוריון של הפועל תל אביב, הגיב לעונש התקדימי: "מדובר בהחלטה שערורייתית. הייתכן שההתאחדות תשפיע על גורל האליפות? יש להבדיל בין שתי המסגרות. זו העבירה הראשונה של זהבי, שבעקבותיה הוא אף התנצל. אנחנו נערער על ההחלטה במהרה".

מההתאחדות לכדורגל התייחסו לטענות ואמרו: "ההתאחדות לכדורגל לא מתערבת בשיקוליו של בית הדין, אבל מבקשת להזכיר שבשלושה מקרים בעבר, אבירם ברוכיאן, מאור מליקסון ורחמים צ'קול הורחקו למשחק ליגה אחד על עבירות דומות ואף קלות יותר שעברו במסגרת נבחרות ישראל. ערן זהבי טעה כשלא כיבד את חולצת הנבחרת, ואנחנו מקווים שהמקרה שלו ימנע מקרים דומים בעתיד".

* בני סכנין הועמדה אף היא לדין בעקבות הנהמות שהושמעו על ידי אוהדיה לעברו של אובודו אוקוצ'ה במשחק נגד הפועל רמת גן (0:0). הקבוצה נקנסה בסכום של 10 אלף שקל ונענשה גם במשחק ללא קהל על תנאי עד לתום העונה בגין הקריאות הגזעניות.

* בית הדין העליון החליט לקבל את ערעור ההתאחדות בעניינה של מ.ס. כבביר מליגה ג' בעקבות התקרית האלימה שכללה תקיפה של שופט המשחק והפסיק את פעילותה של הקבוצה עד לסיום עונת המשחקים הבאה (2011/12).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully