וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרננדז: "עכשיו אני רוצה לעשות סנסציה בחוץ"

מאמן נבחרת ישראל קיבל תיאבון אחרי הניצחון על גיאורגיה. מאור בוזגלו ענה למבקרים: "אם מאמינים הכל יכול לקרות"

ברני ארדוב

צילום: אבי כהן וטל אנגלנדר, עריכת וידאו: יותם בן דוד

נבחרת ישראל שמרה הערב (שלישי) על חלום ההעפלה ליורו 2012 בחיים עם ניצחון ביתי 0:1 על נבחרת גיאורגיה. שחקניו של לואיס פרננדז עלו למקום השני בבית, עם אותו מספר נקודות כמו קרואטיה ורק נקודה פחות ממוליכת הבית יוון, אבל לנבחרת יש משחק עודף. גם הערב לא הציגו הבחורים בכחול-לבן כדורגל גדול בבלומפילד, אבל שער אחד של המחליף טל בן חיים בדקה ה-59 הספיק לה לצבור שלוש נקודות יקרות ולהשלים ניצחון שני בארבעה ימים.

לואיס פרננדז, שחגג בהתלהבות עם שחקניו עם השריקה האחרונה, אמר במסיבת העיתונאים: "אני מאוד מרוצה מההופעה של הנבחרת. אהבתי אותה היום כמו שאהבתי אותה בשבת. הקהל עזר לנו מאוד ואני מודה לאוהדים שתמכו בנו כשהיה צריך. אולי היינו קצת יותר טריים מהגיאורגים. שלטנו במשחק ובהגנה היינו מאוד בטוחים, כאשר בקישור ובהתקפה מצאנו את הפתרונות. לנצח שני משחקי בית בזמן קצר זה לא קל, ועשינו את זה. מבחינה התקפית העזנו ועשינו דברים יפים הערב. אני לא מתייחס לתקשורת אלא חושב רק איך להיות מקצוען ולהראות רצינות. לכל אחד יש את הראייה שלו. ואפשר להסכים ואפשר שגם לא להסכים".

"המשחק היה בשבע בערב", המשיך פרננדז. "שעה קצת מוקדמת, ואני חושב שבתשע האיצטדיון היה מלא יותר. אבל אני שמח שהקהל תמך בנו בסופו של דבר. מי שצריך למשוך לו את האוזן זה הגנן שהשאיר את הדשא גבוה מדי. זה האיש היחיד שיש לי טענות לגביו. לגבי המשך הקמפיין אמר הצרפתי: "מה שיספק אותי זה שלושה ניצחונות. אני רוצה שנעשה סנסציה בחוץ. חייבים לנצח את לטביה וכנראה גם לנצח את קרואטיה בחוץ. השארנו נקודות נגד קרואטיה ויוון, הגיע לנו הרבה יותר, אין הרבה הבדלים בין הנבחרות בבית, אולי פרט לקרואטיה. לישראל היה בעבר דור ממש מוכשר ואנחנו שוב מנסים לבנות נבחרת תחרותית שתתמודד".

על הופעת הבכורה של טל בן חיים אמר פרננדז: "ברדה שיחק טוב, היו לנו שלושה קשרים באמצע. אם הייתי מכניס את שהר, זה היה רק במקום ברדה, כי רציתי את רפאלוב במרכז השדה כדי שיהיה את טל בן חיים בעומק ומישהו שיוכל להבקיע בצד שמאל. לגבי החיבוק איתו לאחר השער אמר: "זה נכון שיש לי קשר חזק עם השחקנים. כבר שמונה חודשים שאנחנו חווים הרפתקה יחד לטוב ולרע. אנחנו קבוצה ואנחנו חייבים לכבד את חיי הקבוצה והנבחרת. ערן זהבי יחזור לנבחרת כי הוא שחקן ברמה גבוהה שהייתה לו בעיה אישית. אני אומר כל הכבוד גם לטל בן חיים שלמרות המצב שלו בפורטסמות, היה קילר על המגרש. אני שמח בשבילו ובשביל דקל קינן. צריכים שיהיו מנהיגים כמו בן חיים, בניון ודודו אוואט".

ורמוט: "הניצחון הכי חשוב שיכול להיות"

ליאור רפאלוב, שבישל את שער הניצחון לבן חיים, אמר אחרי הניצחון: "הרגשתי רגישות בשריר האחורי בפציעה שעברתי לאחרונה, אבל זה לא מעניין. לא משנה איך ניצחנו, אלא העיקר שהשגנו שש נקודות, ואנחנו שמחים שאנחנו עוד חיים ונושמים. אנחנו צריכים להמשיך טוב בקמפיין כדי לנצח גם את יוון. גאורגיה היא נבחרת חזקה יותר מלטביה, אנחנו צריכים להישאר רגועים ולא לחגוג יותר מדי."

מאור בוזגלו, שפתח בהרכב אחרי הבישול המנצח לבירם כיאל מול לטביה, אמר: "אין יותר כיף מלנצח כשהאצטדיון מלא. לדעתי עשינו עבודה טובה מאוד, רצנו ונלחמנו וגם שיחקנו כדורגל טוב והתקפי. התקשורת לא האמינו בנו מהרגע הראשון ואנשים שמעו את הביקורות שלכם והיו נגד, אבל ראינו את התמיכה מהקהל שנתן הצגה מדהימה. יהיה משחק מאוד קשה בלטביה אבל יהיה לנו זמן להתכונן, והאמונה היא שקובעת ואם מאמינים הכל יכול לקרות".

דודו אוואט הוסיף: "מבחינתנו היה חשוב לנו להציג יכולת טובה. ביטלנו את גאורגיה לאורך כל המשחק. אני שמח שהחבר'ה נתנו הצגה, הקהל נהנה".

גילי ורמוט, שעלה כמחליף בדקה ה-63, אמר: "הניצחון הכי חשוב שיכול להיות, אני שמח שנכנסתי טוב למשחק ועזרתי להחזיק בכדור. היו ריקודים ושירים בחדר ההלבשה, ועכשיו צריך להמשיך ככה בהמשך הקמפיין. חזרנו לעניינים, עם ניצחון מוצדק, אבל אם לא ננצח בלטביה לא עשינו כלום. מרגישים את הקהל יותר, היום היו עוד יותר אוהדים מבשבת, הרגשנו את זה וזה נותן לנו אנרגיה".

יוסי בניון, שחזר למגרשים אחרי חצי שנה, ושיחק 19 דקות, אמר: "נהניתי לחזור, היה לחץ אבל לשמחתי עמדנו במשימה וניצחנו. התכנון מההתחלה היה לשחק בין רבע שעה לעשרים דקות. לא התעצבנתי, למרות שהתחממתי מספר פעמים. כמובן שאני עדיין לא בכושר, אבל מגיע כל הכבוד לקהל שתמך בנו מהרגע הראשון. זו הרגשה טובה לשחק בבלומפילד. ביקשתי כבר כמה פעמים לשחק פה, אבל זה ידוע שאנחנו צריכים קהל ביתי וזה מקום טוב לעשות את זה".

על הסיכויים להעפיל ליורו, אמר הקפטן: "לפני שני המשחקים אמרו שאין סיכוי. בואו נחכה עד יוני ונראה, מחכה לנו משחק קשה נגד לטביה בחוץ".

קצבאיה: "קרואטיה עדיין הפייבוריטית"

בצד המפסיד מצאו את עצמם הערב טימורי קצבאיה וגיאורגיה שלו, שסיכמו ערב עגום בבלומפילד. "היה בסך הכל משחק לא רע עם מחצית שנייה התקפית יותר", אמר המאמן המוערך של הגיאורגים. "טעינו פעם אחת במחצית השנייה ושילמנו על זה ביוקר. השתדלנו אבל היו חסרים לנו כוחות אחרי קרואטיה וכנראה שזה מעבר ליכולות שלנו בשלב זה. אני מרוצה מהשחקנים שלי ונמשיך בדרך שלנו".

"לא הופתעתי מההרכב של ישראל והשיטה שלה", המשיך קצבאיה. "הכרנו כל שחקן וציפינו למספר אפשרויות. היום התברר באופן סופי שארבע קבוצות ייאבקו על שני הכרטיסים כאשר קרואטיה היא הפייבורטית וישראל, גיאורגיה ויוון שוות פחות או יותר וייאבקו על הכרטיס הנוסף. אחרי הכל הגענו לכאן אחרי משחק מתיש ורצינו לתפוס קצת מזל כאן. לא היינו אמורים ליזום ונקטנו בדרך בה הסתדרנו עד עכשיו רק שהפעם התוצאה הייתה לרעתנו".

על יריבו על הקווים אמר קצבאיה: "לואיס פרננדז היה שחקן מהגדולים בעולם והוא גם מאמן מצויים שעשה דברים יפים היכן שאימן. הוא בן אדם נפלא שעושה עבודה קשה וטובה אבל כמו תמיד כולם מאמנים שיודעים הכי טוב לעשות את העבודה. אני מאוד מעריך אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully