וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ת"א-בית"ר: זהבי יפתח בהרכב

עוד מוולפסון: ידין יעלה כבלם נגד בית"ר במקום באדיר המורחק (20:00, ערוץ 1). ברוכיאן: "ברק יצחקי עצבני ורוצה להוכיח"

ברני ארדוב

צילום ועריכה: נועם אשל

הפועל תל אביב: יצחקי יקר מדי

חלוץ בית"ר ירושלים, ברק יצחקי, לא צפוי לעבור להפועל תל אביב וכרגע נראה כי הוא יסיים את העונה בשורות מחזיקת הגביע. בימים האחרונים בדקה הפועל תל אביב את האופציה להחתים את החלוץ הירושלמי, אך לאחר שבדקה את סעיף השחרור שלו, החליטה לוותר על אופציית רכישת החלוץ, זאת על פי סוכנו של השחקן, רונן קצב. יצחקי עדיין מבוקש בחודרוב ובמיוחד על ידי אלי גוטמן, אך כרגע לא נראה כי הפועל תסכים לשלם את הסכומים על שחרורו של החלוץ מבית"ר.

בעוד עלויותיו של יצחקי גבוהות מדי עבור הפועל תל אביב, האדומים בודקים אקס אחר של בית"ר והוא יואב זיו, מגן לוקרן הבלגית. הקבוצה שלחה מכתב רשמי לבלגים שבו היא מבקשת להיכנס למשא ומתן עם הקבוצה על שירותיו של זיו. כרגע בהפועל מחכים לתשובת המועדון הבלגית, אך בסביבת השחקן מעריכים כי הסיכויים שהמגן יגיע, לפחות כרגע, נמוכים, זאת מכיוון שבלוקרן המגן מאוד מעורך. הדברים הללו לא גורמים להפועל להירתע, והם ינסו בכל זאת להעביר את המגן עד סיום חלון ההעברות.

הפועל ערכה היום את האימון המסכם שלה לקראת המשחק מול בית"ר ירושלים בבלומפילד (20:00, שידור ישיר בערוץ 1), שינעל את המחזור ה-16 בליגת העל. למרות שהקבוצה לא ניצחה במשחק האחרון בעכו ולמרות החסרונות הצפויים בהרכבה, האדומים מגיעים בטוחים למשחק ויודעים שאם יציגו את היכולת הטובה מתחילת העונה, הם יקחו את שלוש הנקודות. הפועל גם יכולה להסתמך על העובדה לפיה מאז שנת 2000 ניצחה הקבוצה מהבירה רק פעם אחת בבלומפילד.

עוד לפני האימון ערך אלי גוטמן אסיפה קצרה לקראת המשחק והראה לשחקניו וידיאו של הפועל מול ראפיד וינה, במשחק בו אביחי ידין שיחק בעמדת הבלם. גוטמן אמר לשחקנים: "זה משחק שבו נצמדנו לעקרונות המשחק שלנו באופן מושלם. אני מצפה ממכם לאותם הדברים".

באימון עצמו תירגל גוטמן, כפי שכבר הסתמן בשבוע שעבר, את ידין במקומו של וואליד באדיר המורחק במרכז ההגנה ליד דגלאס דה סילבה. במקרה הזה זוראב מנטשאשווילי יפתח במרכז הקישור. עוד שינוי שמסתמן על פי האימון הוא הכללתו בהרכב של מיכאל זנדברג על חשבונו של ערן זהבי. המאמן ציין זאת אפילו באסיפת הקבוצה, אך לאור היכולת הלא טובה של זנדברג באימון, בסיומו החליף המאמן בין שני השחקנים, יתכנו הפתעות של הרגע האחרון. גוטמן התלבט בין זנדברג לבין זהבי לקראת המשחק, אך בסופו של דבר הפור נפל על האחרון.

את עמדת המגן הימני צפוי לתפוס דני בונדר, שחוזר מפציעה אחרי כשלושה שבועות בעוד בשער יפתח ניל אברבנל, וזאת לנוכח חסרונו של וינסנט אניימה העושה עם נבחרת ניגריה לקראת אליפות אפריקה. בוריס קליימן, שחזר מהשאלה במכבי הרצליה, יהיה השוער השני.

הרכב משוער: ניל אברבנל, דני בונדר, דגלאס דה סילבה, אביחי ידין, דדי בן דיין, ביברס נאתכו, זוראב מנטשאשווילי, גילי ורמוט, ערן זהבי, איתי שכטר, מהראן לאלה.

ברוכיאן: "המשחק חשוב לנו ולקהל שלנו"

בבית"ר ירושלים קיימו הבוקר (ראשון) את האימון המסכם לקראת המשחק, בו תתארח הקבוצה בבלומפילד. הקפטן אבירם ברוכיאן התייחס להרגשה הכללית ערב המשחק, ואמר: "יש התרגשות, כל משחק בין שתי קבוצות גדולות הוא מרגש יותר מאשר משחק רגיל, מה גם שזו הפועל תל אביב. המשחק חשוב לקהל שלנו וגם לנו. הפועל פייבוריטית במשחק הזה, מה גם שהמשחק אצלם בבית, אבל אנחנו יכולים לנצח כל קבוצה וזה שאניימה ובאדיר לא משחקים יכול לעזור קצת".

ברוכיאן התייחס גם למצבו של חברו ברק יצחקי ואמר: "אני חושב שכל מה שהיה בתקשורת ישפיע עליו לטובה. אתם לא יודעים עד כמה הוא עצבני וכמה הוא רוצה להוכיח לאוהדים של בית"ר שהוא נשאר פה. אני לא רוצה לחשוף את מה שאנחנו מדברים בינינו, אבל אני רק יכול להגיד שהוא עצבני".

לפני האימון ערך המאמן יצחק שום לשחקניו אסיפת וידאו בה הקרין קטעים ממשחקי הפועל תל אביב בליגה ובאירופה. "כמאמן, אני תמיד מחכה למשחקים גדולים. אלו משחקים בהם אני מרגיש חי יותר מכל משחק אחר", אמר שום לשחקניו, "אותו דבר צריך להיות אצלכם. שחקנים מחכים להיות שותפים במשחקים כאלה.

"הפסדנו למכבי תל אביב כקבוצה", התייחס שום למשחק בבלומפילד בשבוע שעבר. "כשאנחנו סופגים שערים זאת לא אשמה של ההגנה אלא של כל הקבוצה, כשאנחנו מנצחים זה לא ניצחון של ההתקפה אלא של כל הקבוצה. אנו צריכים להסתכל על המשחק הקודם וללמוד מהטעויות. אנחנו צריכים להגיע מאוחדים, שכולם יעשו את העבודה, יעודדו אחד את השני - זה שם המשחק".

שום שוב לא תרגל הרכב סופי, אך על פי המסתמן באימוני השבוע צפוי לעלות במערך מעובה הגנתית - בבלמים או בקשרים אחורים. בשער יפתח אריאל הרוש, כשבמרכז ההגנה יפתחו שמעון גרשון ותומר בן יוסף, אריק בנאדו יצטרף אליהם אם יבחר שום במערך שלושת הבלמים. בעמדת המגנים ימשיו אבי ריקן ואיתן טיבי. במרכז המגרש יפתח עידן טל כשלצידו פאולו דה לה האסה וקובי מויאל במקרה ויבחר שום לעלות עם שלושה קשרים אחוריים במקום עם בלם נוסף. מקדימה ישחק אבירם ברוכיאן כשבחוד טוטו תמוז וברק יצחקי.

יממה לפני המשחק הודיעה הבוקר ההתאחדות לכדורגל כי בית"ר ירושלים תעמוד בקרוב לדין. הסיבה - התנהגות בלתי ספורטיבית של אוהדיה, לאחר שגרמו נזק לכסאות בשערים 6 ו-7 באצטדיון בלומפילד, במהלך המשחק נגד מכבי תל אביב לפני שמונה ימים. כתב האישום הוגש לאחר תלונה שהשיגה מכבי תל אביב להתאחדות.

בבוקר המשחק התגלו בבית וגן צלבי קרס וכתובות נאצה, שרוססו במהלך הלילה על קירות מתחם האימונים של הקבוצה. הכתובות כוונו נגד שמעון גרשון ("גרשון מת") ובית"ר (“היום יום המוות").

הרכב משוער: אריאל הרוש, איתן טיבי, שמעון גרשון, תומר בן יוסף, אבי ריקן, קובי מויאל (אריק בנאדו), פאולו דה לה האסה, עידן טל, אבירם ברוכיאן, ברק יצחקי, טוטו תמוז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully