וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמדו ממני

31.12.2009 / 21:07

הצעירים? אולי בעוד שנתיים הם יהיו מוכנים לצאת לאירופה. ליגת האלופות? כישלון. רפאלוב? חייב להיות הרבה יותר טוב. גולסה? משהו יוצא דופן. קשטן? הזימונים שלו לא הפתיעו אותי. הקבוצה תלויה בו יותר מדי? אולי בארבייטמן. יניב קטן מדבר על הכל

לאחר אחד המשחקים בזירה האירופית העונה, הדגישו שחקנים במכבי חיפה את העובדה שהקפטן יניב קטן לא דיבר איתם בחדר ההלבשה. לכאורה, הנתון הזה הוא חסר משמעות בהקשר של כל שחקן אחר בליגת העל, אבל החשיבות של הפרטים הקטנים הללו היא כנראה משמעותית מאוד בעיני שחקני מכבי חיפה. הסיפור הזה יכול להמחיש בקלות את השינוי שעבר יניב קטן מאז הגעתו של אלישע לוי למועדון.

משחקן שלא ממצה את הפוטנציאל, לשחקן העונה, משחקן שתרם רבות למכבי חיפה - למנהיג. הערב (חמישי) גם יעקב שחר נתן חותמת לתהליך המדהים שעובר על יניב קטן (28) בשנתיים האחרונות ונתן לו חוזה חדש לארבע שנים, בדרך להפוך לגרסה מסוימת של אבי נמני במכבי חיפה.

יניב קטן שחקן מכבי חיפה. יותם רונן
בדרך להפוך לגרסה החיפאית של אבי נמני. קטן/יותם רונן

הלך המיתוס

- בתחילת העונה שעברה, כשאלישע לוי הגיע לחיפה, הוא דרש ממך להחזיר את כל מה שלא קיבלת אצל רוני לוי – מנהיגות וחדוות משחק.

"לפני שנסעתי לאנגליה היו לי שנים טובות. לקחנו שלוש אליפויות ואי אפשר לומר שלא הייתי מנהיג. הייתי בכושר פחות טוב בתקופה מסוימת, אבל לקחתי יותר אחריות על עצמי וזה השתנה. הפכתי להיות יותר מעורב בקבוצה. צריך להבין שבכדורגל יש תקופות כאלה, פחות טובות, הייתי צריך לדעת להתמודד איתן".

- פעם אמרו על יניב קטן שהוא לא מתאים למשחקים גדולים. עכשיו המיתוס השתנה. השחקנים טוענים שאתה קובע את היכולת של הקבוצה.

"אני לא מסכים איתם. קבוצת כדורגל נמדדת לטוב ולרע. אין ספק שיש לי חלק גדול בקבוצה, אבל היא לא בנויה רק עליי. ספרת כמה משחקים שלומי ארבייטמן ניצח לנו? כמה פעמים גולסה וכיאל נותנים תצוגות גדולות? קולמה הוא שחקן משמעותי מאוד אצלנו. גם דוידוביץ'. יש לנו מספיק שחקנים טובים".

- בוא נחזור רגע לתפקיד החדש שלך בקבוצה של אלישע. הכוונה היא האחריות שלך על השחקנים הצעירים, בעיקר גולסה וגדיר.

"אין ספק שהצעירים האלה מוכשרים מאוד. התפקיד שלי הוא לדבר איתם, לעזור להם. זה תמיד חשוב, אבל בשורה התחתונה, אני לא משחק כדורגל בשבילם. כשהם לא טובים, אני יכול לעודד, אבל לא יכול לשפר אותם. יש להם הזדמנות מיוחדת להוכיח שהם עושים את העבודה על הצד הטוב ביותר. זה תלוי קודם כל בעצמם".

- יעקנל'ה שחר אמר שלח רמז עבה לכיוונו של גולסה בחדר ההלבשה, כשאמר: "אתם באמת חושבים שאתם יכולים לשחק בבאיירן מינכן?". יש צעירים שכן בשלים לדעתך?

"הם לא בשלים כרגע. אין ספק שהם מאוד מוכשרים, מאוד דומיננטיים, אבל איכות צריך לייצר בטווח הארוך. צריך לתת להם להתבשל עוד קצת, עוד שנתיים לפחות. הם צריכים להתבגר, להיות קצת יותר בשלים או מוכנים לאירופה. אין לי ספק שהם יוכלו להגיע. בעתיד, לא עכשיו".

- גולסה יכול להגיע לרמה של בניון?

"אני חושב שזה עדיין לא הזמן המתאים לעשות את ההשוואה הזאת. יוסי עושה דברים יוצאים מן הכלל, גולסה הוא משהו יוצא דופן מבחינת כשרון ואופי ומה שיש לו בתוך הראש. הוא עדיין שחקן צעיר וצריך לעבוד. אין הוקוס פוקוס. אייל צריך לעבור עוד הרבה כדי ללכת בדרך הזו. יש לו הרבה יתרונות. הוא פיזי, מהיר ומאוד חכם במשחק שלו. המחמאות שלי לחוד, צריך מעשים. עוד שנתיים הוא יוכל להיות שחקן יותר טוב".

- לא פעם נראה שכעסת על רפאלוב. אתם מדברים הרבה, מה חסר לו כדי לממש את הפוטנציאל שלו?

"לליאור יש כשרון אדיר, מה שיש לו רגליים לא רואים בכל יום בכדורגל הישראלי, אבל אין ספק שהוא צריך להיות הרבה יותר טוב. זה לא המקום לדבר על חסרונות. אני בטוח שזה עניין של זמן עד שיפרוץ. בעונה שעברה הוא היה שותף בכיר לאליפות, גם העונה הוא יתרום עוד הרבה".

- יכול להיות שכדי להצליח הוא צריך לשחק במקום אחר? בעמדה שלך, למשל.

"על העמדה שלי? אני חושב ששחקן טוב צריך לדעת לתרום בכל עמדה. אצל שומי שיחקתי בצד שמאל, גם אצל רוני שיחקתי באגפים. אני מאוד אוהב את ליאור וכמו שאמרתי הוא שחקן ברמה גבוהה מאוד. קשה מאוד להצביע מה חסר לו. שחקן שיודע לעבור שלושה או ארבעה שחקנים ולעשות גול הוא שחקן מבריק בעיניי. זה לא שחקן שרואים כל יום".

חו"ל? לא בשבילי

- לא פעם רואים אותך מרים את היד במשחקים, מבקש את הכדור. מהצד זה נראה כאילו חלק מהשחקנים קצת חושש ממך.

"אני לא חושב שזה קיים, אני האחרון שמעיר לשחקנים בצורה לא טובה. אני מוחא כפיים לשחקן שמאבד כדור, בחיים לא קיללתי שחקן. הצעירים יכולים להיות רגועים, לשחק בשקט כשאני לידם. אף פעם לא הייתי על תקן שחקן שמלחיץ, אני גם לא מחפש בעיות. חלק מהאופי שלי הוא לשמור על נורמות מסוימות של התנהגות. זה נכון שאני מאוד אמוציונאלי במשחק שלי, אבל אני לא שחקן שמתסיס. את זה אני לא עושה".

- למה השחקנים מתפלאים שאתה לא מדבר בחדר ההלבשה? איך קיבלת מעמד כזה אצל אלישע?

"זה לא עניין של כוח, אני גם לא מחפש אותו. אני חושב שלכולנו יש דרך משותפת ונכונה כדי שהקבוצה תצליח. אף אחד פה לא מחפש להיות הכי חזק. מכבי חיפה צריכה להגיע העונה כמה שיותר רחוק ואני עושה את המקסימום כדי להשפיע, לעזור כמה שיותר. צריך להסתכל על דברים ברמת המועדון".

- למה לא עזבת עד היום את מכבי חיפה?

"אני גם לא מתכוון לעזוב".

- ואם תגיע הצעה מחו"ל?

"אין סיכוי שאשחק בחו"ל. זה לא בשבילי, לא מתאים לי. אף פעם לא אהבתי את החיים שם. אני מחובר לחיפה מאז שהייתי ילד ולא רואה את עצמי במקום אחר. אחת ההחלטות היותר משמעותיות שעשיתי היתה לחזור מאנגליה. החלטתי לוותר על החיים שם כדי לחזור. אני לא מצטער, לא חושב שפספסתי משהו. אם היו ביקורות, למדתי להתמודד איתן".

לקחים מאירופה

- אתם חוששים מהפועל תל אביב? היא פקטור?

"אלי גוטמן עושה שם עבודה טובה. יש בהפועל קבוצה מצוינת, דומיננטית. יש לו שחקנים ברמה גבוהה מאוד, הם גם עושים עבודה טובה באירופה. זה יהיה קרב מתוח, עד הסוף. אנחנו עושים את הדברים טוב כקבוצה, הגנתית והתקפית שחקנים נותנים 200 אחוז, גם במשחקים פחות טובים. נדע להתמודד עם העומס והפציעות שלנו. אנחנו מספיק חזקים. ניאבק עד הסוף".

- אם תצברו יותר נקודות במאזן הכולל, אבל הפועל תיקח אליפות בגלל השינוי במבנה הליגות, ההתאחדות תהיה צריכה להתנצל?

"אני לא חושב על תסריט כזה שנבוא ונתלונן בגלל שיקרה מצב כזה. אנחנו ממשיכים בקו שלנו, בדרך שלנו, בין אם הנקודות יקוצצו בחצי או לא, המאבק יישאר עד המחזורים האחרונים של הליגה. יהיה צמוד מאוד".

- הרגיז אתכם שאמרו שהפועל הצליחה יותר באירופה? אתה חושב שהם נכנסים לקטנות כשהם מלינים על השיפוט?

"השחקנים כמעט לא דיברו על זה. אנשים עשו השוואה וזה טבעי לגמרי. הם עשו תוצאות יפות, אני מפרגן להם. המפעלים שונים, המעמד שונה, אבל מגיע להם כל הכבוד. אני מאחל להם שיצליחו. אם הם נכנסים לקטנות או לא? עדיך שאתרכז באיך מכבי חיפה מתפקדת. לא נראה לי שזה המקום לבקר אותם".

- אז בוא נדבר על התפקוד שלכם. בלי סיסמאות, האם מכבי חיפה של ליגת האלופות היא כשלון בעיניך? האם התקשורת הגזימה בביקורות?

"לא הצלחנו לנצח וזאת עובדה. הקבוצות ששיחקנו מולן היו יותר טובות, כל השלוש - באיירן, בורדו ויובה. לא הצלחנו להבקיע למרות משחקים טובים שלנו ולא ניצלנו את המצבים. אנחנו לא יושבים פה ובוכים על כך. זה לא נעים, ציפינו להוציא יותר בקמפיין הזה. מבחינתנו הפרק הזה נגמר. ככל שנשתתף יותר במפעל הזה, יהיה לנו יותר סיכוי להצליח. אני לא חושב שהתקשורת טעתה, יש משהו במה שנאמר. כשאתה לא מנצח, לא מוציא נקודה ולא כובש שער זה כשלון, אין ספק. בכל זאת, יכולנו לעשות דברים קצת אחרת, אבל אנחנו מתמודדים גם עם רגעים פחות טובים".

- מבחינתך היה רגע כזה, בנבחרת. להרבה מאוד אוהדי נבחרת היית חסר בקמפיין הזה. איך זה שקשטן לא זימן אותך?

"דרור קשטן סיים את תפקידו בנבחרת. הוא וסיני עשו את המקסימום מבחינתם. הוא מצא לנכון לא לזמן אותי ואני בטוח שהוא רצה בהצלחת הנבחרת. לומר לך שהופתעתי מכך שהוא לא זימן אותי? לא הופתעתי. בטוח שהתאכזבתי. אני בתקופה אחרת עכשיו, במקום אחר לגמרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully