וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחר צפוי להגדיל את התקציב לקראת ליגת האלופות

24.5.2009 / 17:54

נשיא חיפה מתלבט לקראת החזרה לליגה הטובה ביבשת: ”יכול להיות שאחרי התואר יענקל’ה יקבל רעב, ולא יקצץ”. מחירי המנויים לא ישתנו

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

יממה אחרי הזכייה באליפות המדינה אחרי ניצחון 0:2 בנתניה, הבעלים של מכבי חיפה, יעקב שחר, מתלבט לגבי המדיניות הכלכלית של המועדון בעונה הבאה. גורמים בחיפה טוענים כי בשונה משאר קבוצות הצמרת, הנשיא עשוי להשאיר את התקציב על כנו ואף להגדיל אותו. "אחרי התואר יכול להיות שיענקל'ה יקבל רעב", אמר גורם במועדון. "שאף אחד לא יצפה שהוא יפזר כספים, אבל עם השקעה נכונה וזרים טובים במקומות הנכונים אפשר להעפיל לשלב הבתים. אם השחקנים יביאו גביע, זה רק יכול לתרום למערכת". העונה עמד תקציב חיפה על כ-40 מליון שקלים. במועדון אמרו אתמול (שבת) כי הם מבינים שבסגל הקיים הקבוצה לא תוכל להתמודד עם קבוצות גדולות ממנה.

נראה כי אחת הסיבות שתמנע משחר קיצוץ משמעותי בתקציב היא השינוי בשיטת המוקדמות. חיפה תצטרך לעבור את ארבע שלבי המוקדמות. ההכנות של חיפה לקראת ליגת האלופות יוקדמו מעט משום שהיא תתחיל לשחק באמצע יולי. בעונה שעברה חיפה יצאה למחנה אימון בשלב מאוחר יחסית משום שהיא לא השתתפה בליגת האלופות.

בסיבוב השני, אליו תעפיל אוטומטית, היא תפגוש יריבה מליגת חלשה ובשלישי, אם תעפיל, יריבה מליגה בינונית (סלובקיה, פולין, בוסניה, קרואטיה או קפריסין, למשל). אם חיפה תעפיל מהשלב הזה, היא תגיע לשלב הפלייאוף ושם היא תפגוש יריבה מליגה חזקה יותר. במקרה של הדחה מהשלבים המוקדמים, היא תתמודד במפעל החדש, הליגה האירופית, שמחליף את גביע אופ"א. "יש יותר משחקים עד הבתים, אבל היריבות בשלבים המוקדמים נוחות יותר. עדיין לא התחלנו לעסוק בעונה הבאה", הדגישו אתמול בחיפה.

בנושא אחד כבר החלו לעסוק במועדון לקראת העונה הבאה, וזהו נושא המנויים. במכבי חיפה החליטו כי מחירי המנויים, למרות הזכייה באליפות, לא ישתנו. במועדון הודיעו הערב כי במסגרת מכירת המנויים, האוהדים שירכשו אותם יקבלו כרטיס למשחק הראשון בליגת האלופות. האוהדים יוכלו לקבל את ההטבה רק אם ירכשו את המנוי עד ה-3 ביולי.

דרוש חיזוק בהגנה ובהתקפה

חיפה מתכוונת להתחזק בחלוץ זר ברמה גבוהה, כשגם ת'מבינקוסי פנטאני צפוי להישאר. סוגיה נוספת שמטרידה כעת את שחר והמאמן אלישע לוי, שהודעה על המשך דרכו תתקבל לאחר משחק הגביע ביום שלישי, היא לגבי עמדת המגן השמאלי. פיטר מסיללה יעבור בקיץ ניתוח בקע ובשלב זה רוני גפני, שרוצה לעזוב, אינו משוחרר. אם מסיללה ייעדר מהשלב המוקדם של ליגת האלופות, כפי שצפוי לקרות, חיפה עשויה להחתים גם מגן שמאלי.

העמדה השלישית בה מתכוון לוי להתחזק היא עמדת הבלם. בשנים האחרונות חיפה כשלה בניסיונות למצוא בלם זר ברמה גבוהה. ייתכן שהפעם תנסה חיפה להחתים זר ששיחק בישראל, כדי שלא תיכשל בבחירה גם הפעם. ההתפתחויות בבית"ר ירושלים עשויות לסלול את דרכם של מספר שחקנים לכרמל, אך עדיין לא ידוע מי מהם ישוחרר ומה גובה הפיצוי שחיפה תצטרך לשלם עבורם.

מסתבר כי בימים האחרונים במכבי חיפה מתכוננים לעונה הבאה, וגורם בכיר בחיפה פנה לנציגיהם של איתי שכטר ממכבי נתניה וברק יצחקי מבית"ר ירושלים, וביקש לברר את מעמדם בקבוצותיהם. לאור הקיצוץ בתקציב נתניה, נראה ששכטר יעזוב והנסיבות של יצחקי זהות לאלה של הנתנייתי. לפני מספר ימים חיפה ניסתה לבדוק אפשרות בנוגע לצירופו של שמעון אבוחצירה, אך העובדה שהחלוץ טס ליוון ללא ידיעת הפועל פתח תקוה, וסיכם בלאריסה לארבע שנים, מונעת את המשך הבדיקות של חיפה. אם אבוחצירה לא יעבור ליוון, הוא יהיה אחד המועמדים לחיזוק הקבוצה.

"לכל אליפות יש את הטעם שלה והייחוד שלה"

רק קומץ מאוהדי הקבוצה בחר לחגוג אתמול את הזכייה באליפות. חלק מהאוהדים נסעו לחוף דדו בעיר אף הופתעו לגלות שהשחקנים לא יגיעו לבסוף, למרות שהקבוצה הודיעה על כך רשמית. השחקנים התבקשו לשמור על איפוק, ועשו זאת באוטובוס בדרך לחיפה. הקפטן יניב קטן שוחח ארוכות עם המאמן אלישע לוי, והשניים נראו מחויכים במהלך הנסיעה. הקבוצה קיבלה ליווי משטרתי מהמגרש בנתניה עד כביש החוף, באמצעות שתי ניידות מג"ב, ולאחר מכן המשיכה בדרכה צפונה.

"זאת אליפות סופר מתוקה", אמר הבוקר הקשר עומרי אפק. "אף אחד לא האמין שאנחנו יכולים לעשות את זה, חוץ מאתנו כמובן. כל הדרך הקפדנו על מידת הצניעות ועשייה, בלי הכרזות מיותרות. זה מה שאיחד אותנו. לקחתי שלוש אליפויות בשלוש קבוצות שונות. אדום בהפועל, צהוב בבית"ר ועכשיו בירוק. לכל אליפות יש את הטעם שלה והייחוד שלה". על חלקו באליפות אמר: "הגעתי לחיפה בעונה שעברה אחרי תקופה לא קלה, פתאום הכל התחבר. בסך הכל אני חושב שבדקות ששיחקתי הוכחתי שאני ראוי. גדולה של שחקנים במועדון מהסוג הזה היא לגלות אופי".

הקשר בירם כיאל הוסיף: "אין לנו הרבה זמן לחגוג עכשיו. אנחנו קבוצה גדולה, אני שמח שהפעם יש לי חלק גדול באליפות. נחזור לאימונים כבר היום, צריך להתכונן לגביע". לפני המשחק, כמה מעובדי המועדון ביקשו להכניס למגרש בנתניה בקבוקי שמפניה אבל ההנהלה אסרה זאת עליהם בהוראת הבעלים שחר. הם הבטיחו להביא את בקבוקי השמפניה, בכפוף לאישור ההנהלה, ביום שלישי לאצטדיון רמת גן על מנת לחגוג דאבל.

בקבוצה מתכוונים לשוחח לאחר המשחק ברמת גן עם אלון חרזי. האחרון רוצה להישאר במערכת ובחיפה מתכוונים לכבד את ההחלטה שלו. כפי שכבר פורסם, בהנהלה החליטו להשאיר לחרזי את ההחלטה.

עדכון ראשון: 7:54

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully