וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתה אחראי, אתה תנקה

3.5.2009 / 23:06

בפעם הראשונה הרגיש מאור בוזגלו באמת איזה נזק יכול אביו לגרום. מכבי תל אביב הבהירה שהיא לא תוציא עבורו את הערמונים מהאש

כשמאור בוזגלו יצא מהדיון בועדת המשמעת הפנימית של מכבי תל אביב, הדבר הראשון שהתחשק לו לעשות הוא לבכות. פשוט ללכת הצידה ולבכות. 50 אלף דולר הם הרבה מאוד כסף, אפילו לשחקן שמרוויח כמו בוזגלו. זהו קנס שנותנים רק על העבירות החמורות ביותר ב-NFL או ב-NBA, ושם, כידוע, מרוויחים גם השחקנים הזוטרים יותר מבוזגלו.

הסיטואציה שבה נמצא בוזגלו הצעיר לא פשוטה בכלל. נכון שהוא לא יכול לשלוט על הפה של אבא שלו, נכון שלכאורה אביו לא מייצג אותו ו"רק הוא מייצג את עצמו" כדבריו, ועדיין, הרי מדובר באבא. בעולם הספורט היום, להורים יש משקל גדול מאוד ולא רק בארץ. תופעת האב הכוחני לא הומצאה פה ובכלל, הייתה קיימת כבר בתחילת שנות ה-90 אצל זאב ברקוביץ' בתקופת הנערות של בנו איל, אבל יעקב בוזגלו ללא ספק מינף אותה לשיאים חדשים.

כך יוצא שמאור נמצא במבוי סתום שבו הוא אולי מרגיש שהגיע הזמן להתנתק (אולי דווקא טוב לו עם חיבוק הדב הזה בדרך כלל, כרגע בטוח שלא), אבל ברור לו שהוא לא יכול. מאבא לא נפרדים כל כך מהר, במיוחד אם קוראים לו יעקב בוזגלו. לכן מאור העדיף לשתוק. רק אחרי שקיבל את הקנס הוא פתאום הוציא הכל. מה אם אבא ידבר שוב, נשאל, וענה: "אני לא יכול לשלוט בזה". זו הייתה אולי הפעם הראשונה שבה הוא באמת התכוון, שבה באמת נתן את ההרגשה שגם לו נמאס. רק שהוא חסר אונים, הוא הקרבן.

אבל מה עובר למאור בוזגלו בראש אף אחד לא יכול לדעת, גם לא ראשי מכבי תל אביב. לכן, כשהחתימו אותו הם לא לקחו סיכון ולא התחשבו בשום גורם שמערב רגש או ספקולציות. הם ידעו שעם הכישרון העצום של הילד באה פצצה מתקתקת עם לשון לא נצורה. איך מנטרלים אותה? באמצעות סעיף בחוזה שיאפשר קנס אסטרונומי. הייתה להנהלת הקבוצה סיבה טובה להניח שעם סעיף של 100 אלף דולר קנס בחוזה, יעקב בוזגלו ישתוק. רק שהעקרב נשאר עקרב, בסוף, כמו במשל המפורסם, הוא תמיד עוקץ. מאור, אגב, לא מתכחש לסעיף. "זה מה שחתמתי עליו כשהגעתי לקבוצה", הודה. כשחתם הוא אולי לא האמין שהעונש הזה יופעל אי פעם. ובכן, מה אתם יודעים, הוא הופעל.

אם את בוזגלו הצעיר קשה לשפוט, ההנהלה של מכבי תל אביב בהחלט עמדה כאן במבחן ועברה אותו בהצלחה. במועדון ידעו שהפעלת עונש מינימלי לא תהיה מרתיעה מספיק וקנס של מאה אלף דולר כבד מדי בכל קנה מידה. לכן הלכו על נקודת האמצע. עונש לא קל, ועדיין, למרות עוצמתו, הוא רק בגדר כרטיס צהוב. אם גם בפעם הבאה לא יצליח יעקב בוזגלו לנצור את לשונו, והוא כבר אמר כי יגיב לעונש הנוכחי, יגיע הילד שוב לועדת המשמעת. אולי זה נראה לא מוסרי להשתמש בבן כמחסום לפיו ולמעשיו הנלוזים של האב, אבל בדיוק בשביל דברים כאלה יש חוזה חתום, ומי שיש לו בעיה עם זה שידבר ללאמפות.

עוזי שעיה לא אמר יותר מדי כשיצא מהדיון, אבל סיפק משפט שיכול להשתמע לשני כיוונים: "אפשר לראות לפי ההחלטה שמאור שחקן יקר למכבי תל אביב". האם התכוון למחיר של השחקן ולעובדה שמי שמקבל כל כך הרבה כסף צריך לשתוק ולהשתיק את סביבתו, או לכך שהקבוצה צריכה אותו ובונה עליו לשנים הקרובות? כנראה שקצת מזה וקצת מזה. בכל מקרה, הקנס הגבוה הוא מסר למאור בוזגלו: את הפיתרון לצרה הזו לא אנחנו נספק אלא אתה. אם לא, תגלה בקרוב שלא רק אתה יקר למכבי תל אביב, אלא שמכבי תל אביב יקרה לך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully