וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנחנו עדיין בחלום

דור בלך

2.4.2009 / 12:17

תתפלאו, אבל ישנן עדיין כמה דרכים מהן נוכל להעפיל למונדיאל מהמקום הראשון או במקרה הנורא, מהמקום השני. דור בלך ("אני מכחיש את הטענות לפיהן השתמשתי בחומרים אסורים בעת כתיבת הכתבה") לא מתייאש

אם יש משהו שאבי לוזון לא מאמין בו – זה להרים ידיים, ואתם צריכים ללמוד ממנו. מעל לעשור שהבן אדם מנסה לייצר קהל יש מאין למכבי פ"ת, ולמרות הכישלון הצורב מסרב לומר נואש וממשיך לשלוח אוטובוסים עם כרטיסים וכריכים לכפר קאסם על מנת למלא במקצת את יציעי האורווה.

אתם – כן אתם, שם בתקשורת ובטוקבקים. כל מיני אינטרסנטים ובעלי עניין שרק מחכים לכישלון הנבחרת כדי שתוכלו לחגוג על דמה, שלא יכולים לראות מזרחי מצליח ושהברזתם משיעורי מולדת ביסודי – צרכים להבין שהסיפור לא גמור, ושאם לוזון הבטיח – אנחנו נעלה למונדיאל, זה הרי ברור. זה לא הוא שחי בסרט, זה אתם. ויש לפחות שלושה תסריטים ששולחים אותנו לדרום אפריקה בקיץ הבא ומסדרים לביוואן פרנסמן עמדת פרשן בערוץ 2.

בואו נצא מנקודת ההנחה ההגיונית שהדרבי בין שני המאמנים הגרמנים של הבית – אוטו רהאגל מיוון ואוטמר היצפלד משוויץ יסתיים בשוויון, כי כדורגל משחקים 90 דקות ובסוף גרמניה מנצחת, וישראל תנצח את לטביה, כי הם זוכרים לנו חסד נעורים מימיו המאושרים של אנדריאס פורחננקובס במכבי קרית גת, מה שמציב את ישראל עם 12 נקודות, 2 פחות מהמוליכות.

תסריט 1: "המזל הולך עם הטובים"

ארבעה ימים בלבד לאחר שלא הצליח לנקום על ההפסד ליריבו הוותיק בסיבוב הראשון, מגיע אוטו ריהאגל מעורער וללא דלאס וקצוריניס שספגו צהוב שני בטורניר במהלך הדרבי הגרמני ונכנע לטובי הבחורים של מולדובה באיצטדיון זימברו. שלא כמו קשטן, איגור דוברובולסקי מכין הפתעה לשועל הוותיק וכבר בהתקפה הראשונה עולה ליתרון 0:1 משער של דניס קלינקוב, מוציא אותו ומכניס במקומו את הבלם איגור גולוטנקו ויורד לבונקר שלא היה מבייש את הצבא האדום. דוברובולסקי מצליח לשמור על התוצאה עד לסיום, ומכריז "כמו גאורגי ז'וקוב בקרב על סטלינגרד, גם אני הצלחתי לעצור את הצורר הגרמני".

במקביל ישראל מנצחת בקלות את לוקסמבורג ברמת גן ומתברגת במקום השני עם 15 נקודות. שנים מאוחר יותר, כשדוברובולסקי יחזיר נשמתו לבורא, בקיבוץ המפולג גבעת חיים יוחלט פה אחד לערוך לו טקס אזכרה ממלכתי, ובעקבות כך להתאחד.

חודש לאחר מכן מצליח רהאגל לנצח את לטביה בכרתים, אך גם ישראל עושה את העבודה מול מולדובה ומזכירה לדוברובולסקי בעד מי הייתה ישראל במלחמה הקרה. שוויץ גם כן עושה את העבודה ונוקמת בלוקסמבורג עם 0:4 מרשים.

במחזור הסיום מתקשר רהאגל הנואש להיצפלד ומנסה ליישר את ההדורים. "תבהיר ליהודים האלה שהשילומים הם די והותר, שלא תרגיש רגשות אשם ותוותר להם", הוא מתחנן בפניו. אבל גם היצפלד לא יכול אל מול התכסיס של קשטן את סיני, שהודיעו כי יוסי בניון פצוע ובירם כיאל יפתח כפליימיקר, אך לבסוף משאירים את כיאל במעצר אליו נכנס בעקבות החוק שהעביר איווט ליברמן "אין מחויבות למציאות בעשיית עבירה ברחבה – אין אזרחות", ופותחים עם יוסי שהחלים באורח פלא. על אף לחץ שוויצרי כבד, ישראל מצליחה לנצח משער נגיחה מ-30 מטרים של תמיר כהן שהחליק על הדשא מכיוון שעלה עם מוקסינים לאחר עוד חצי שנה ללא כדורגל בבולטון. ישראל מסיימת בראשות הבית, קשטן מכריז "לא תמיד הקבוצה הטובה מנצחת, אבל המזל הולך עם הטובים. אני גאה בבחורים". אבי לוזון נראה מנשק את לימור לבנת על אפה ועל חמתה, וממנה את פאנטיני ליועץ מיוחד שלו לענייני דרום אפריקה. אמרנו לכם שכל עוד לא נגמר, אז לא נגמר?

תסריט 2: "בסוף הטובים תמיד מנצחים"

ארבעה ימים בלבד לאחר שלא הצליח להשלים סוויפ על אויבו המושבע, מגיע אוטמר היצפלד לריגה ולא מדמיין לרגע למה שמצפה לו שם. הלטבים שזועמים על התבטאויותיו של אבי לוזון לאחר ההפסד בישראל ("לא הייתי נותן לאף שחקן מנבחרת לטביה לצחצח את הנעליים של שינו זוארץ"), מגיעים חדורי מוטיבציה. אלכסנדרס סטארקובס מכנס את שחקניו במלון ומבקש מהם להוכיח לעולם מה הם שווים, כשגם אנדריאס פורחננקובס מופיע בפני השחקנים ומתוודה בפניהם "אפילו יוסי גורדנה צוחק עלי, תנצחו בשבילי".

מאריס ורפקווסקיס מסלטה ויגו מעלה את הלטבים ליתרון בדקה ה43, לאחר שאלכסנדר פריי פגש במהלך המחצית הראשונה את שתי קורות השער ואת המשקוף פעמיים. "זה לא סטנגה פה!! אתה צריך להכניס את הכדור לרשת", צורח הגרמני על החלוץ וחווה התמוטטות עצבים במסגרתה החליט להוציא את פריי ולהכניס את השוער השלישי ג'וני לאוני. "יש לך שם של אריה – לך ותטרוף אותם". הלטבים מצליחים לשמור על התוצאה, כשישראל מנצחת את לוקסמבורג ברמת גן וחולפת על פני שוויץ בדרכה למקום השני, מתחת ליוון שהביסה את מולדובה 1:6.

חודש לאחר מכן לוקסמבורג שוב מביכה את שוויץ, והיצפלד מודיע על פרישתו מהכדורגל. ישראל מנצחת את מולדובה ויוון את לטביה והשוויצרים מגיעים ללא סיכוי למחזור האחרון, כשעל הקווים עומד לותר מתיאוס. הגרמני מקניט את איתי שכטר במהלך המשחק ומורחק, וישראל מנצחת 0:1 מפנדל שניתן לה לאחר התחזות ברחבה של אותו שכטר. לוקסמבורג ממשיכה לא לקטול קנים ומנצחת בצורה סנסציונית 1:2 את יוון – ישראל מסיימת במקום הראשון וקשטן ממהר להכריז "הוכחנו שבסוף הטובים תמיד מנצחים. אני גאה בבחורים". אבי לוזון מופיע לחגיגות ברחבת העירייה בפתח תקווה לבוש בחולצת ראלף לורן תכולה ומכריז "על אפם וחמתם של כל המלעיזים עלינו למונדיאל! דרור קשטן המאמן מספר אחת בארץ אחרי גיא!".

תסריט 3: "לא חייבים להיות טובים כדי לנצח"

לאחר שפתח שלשום בחקירה בעקבות חשדות כי מולדובה מכרה את המשחק מול שוויץ בשבת האחרונה, מוצא הועד החוקר של פיפ"א די הוכחות ומחליט להעניש את הקבוצות, זאת על אף עדות אופי מפתיעה של מוט'לה שפיגלר שמכריז כי הוא מכיר היטב את שני הצדדים והוא יודע בוודאות שלא הייתה מכירה. לשוויץ מופחתות 16 נקודות ממאזנה ומולדובה מורחקת מטורנירים בין לאומיים עד ל-2022, כשתוצאותיה בטורניר המוקדמות הנוכחי בוטלו, ולכן צמרת טבלת הבית נראית כך: יוון ראשונה עם 11 נקודות, ישראל שנייה עם 9 נקודות ולטביה שלישית עם 6 נקודות.

שוויץ מתפרקת לחלוטין בעקבות העונש והיצפלד מחליט להתפטר ולהחליף את רוני לוי שפוטר ממכבי נתניה. השויצרים, תחת הדרכתו של ג'ון גרגורי, מגרדים בקושי תיקו מלטביה, ומוציאים אותה סופית מהמאבק, בעוד ישראל מנצחת את לוקסמבורג ועולה זמנית למקום הראשון לאחר שהיוונים נהנים משבוע חופשי עקב פסילתה של מולדובה. חודש לאחר מכן יוון מנצחת את לטביה ועוקפת את ישראל, שנהנתה הפעם היא מפסילתה של לטביה, וניצחה במשחק ידידות 1:4 את כוכבי שאר העולם.

במחזור האחרון ישראל מפרקת את שוויץ 2:5, אך גם יוון עושה את העבודה ומנצחת את לוקסמבורג – הולכים להצלבה. אבי לוזון נוסע ל-דרבן עם מבט מזוכך ומודיע בחגיגיות כי יש לו את התשובה להגרלה הקשה – יעקב הילל יהיה זה שייצג את ישראל. ואכן, ישראל קיבלה את ליטא שסיימה במקום השני בבית 7, לאחר שריימונד דומנק החליט שנבחרת צרפת תשחק רק עם שחקנים ילידי צרפת ושהינם דור שלישי במדינה, משחקים בליגה הצרפתית ויודעים לנגן בכלי מיתר כלשהו.

מאמן ליטא, ג'וזה קוזריו, מופתע מהעזרה הבלתי צפוייה שקיבל וממנה את מוט'לה שפיגלר ליועץ לענייני ישראל. למרות שאיתי שכטר, דדי בן דיין וקלמי סבן מודיעים על פרישתם מהנבחרת עקב התחיבויות קודמות במכבי נתניה, ישראל מצליחה לסחוט תיקו 1:1 בחוץ ולסיים בתיקו מאופס בבית ולעלות למונדיאל.

"לא חייבים להיות טובים כדי לנצח", מספר דרור קשטן בהתרגשות בחגיגות העלייה. "נערוך מחנה אימונים ונתחבר, העיקר שעשינו זאת, אני גאה בבחורים". אבי לוזון מגיע לחגיגות עם דמעות של התרגשות ובשורה מרעישה. "מהיום תיקרא נבחרת ישראל 'מכבי פ"ת-ישראל'. אמא, אמרתי לך שאעשה זאת – תראי את עשרות אלפי האנשים שחוגגים את הצלחתה של מכבי פ"ת".

גם ככה חם

ובינינו, גם אם לא נעלה, אתם יכולים לשאול את פיטר מסיללה או סיאבונגה נקוסי, דרום אפריקה בקיץ זה סיוט. בכל מקרה עדיף לבזבז את הכסף על כרטיסי הטיסה לברזיל ב-2014, שם יש סלסה, בחורות יפות, אסאדו וכולם נשמעים ומתנהגים כמו סלבה ברזילאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully