וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארקדי, תן תשובה

דור בלך

23.12.2008 / 16:35

הגירעון מעיק, שחקנים לא ממהרים לבוא ואי אפשר להכין את העונה הבאה. בית"ר רוצה עכשיו תשובה מגאידמק: אתה נשאר או הולך?

לפני חיזוק, המטרה הגדולה של בית"ר בשבועות הקרובים היא לחלץ תשובה מארקדי גאידמק - מוכר או לא מוכר, נשאר או עוזב. חוסר הוודאות הזה מתחיל להיות קונקרטי, כשהחיזוק שיבוא או לא יבוא בינואר הופך למשני. בית"ר אמורה בחודש הקרוב להתחיל להכין את העונה הבאה, אבל בהיעדר בעל בית ברור, תקציב, מקורות הכנסה, אין מאיפה להתחיל. עדיף לשמוע מגאידמק את האמת עכשיו ולהיערך לכך בהתאם, ולא למצוא את עצמך בבור רציני רגע לפני שמתחילה העונה הבאה.

"היינו רוצים להתחיל לתכנן את העונה הבאה כבר היום", מספר גורם בכיר במועדון. "אבל תחושת אי הודאות משתקת אותנו. אנחנו לא יודעים מה יהיה עם ארקדי, ולומדים על מהלכיו מעיתוני הכלכלה. הוא הצהיר בעבר שיישאר, אבל לאור המהלכים הנוכחיים אי אפשר לדעת. התקווה והרצון הוא שארקדי ישאר, גם אם יקזז את התמיכה. אבל אם הוא מחליט שלא להישאר אנחנו מעדיפים שיודיע כמה שיותר מהר כדי שנוכל להתכונן בהתאם לעונה הבאה. זה כמו שעדיף לדעת שאישתך בוגדת בך, מאשר להסתובב כל היום עם החשדות והחששות".

אף אחד לא ממהר להגיע

החשש העיקרי של בית"ר הוא לסחוב את הגירעון שבו נמצאת הקבוצה כיום גם בעונה הבאה. בית"ר יכולה להעמיד תקציב סביר, פלוס מינוס, בהתבסס על הכסף שאמור להיכנס מכרטיסים, טלוויזיה ושאר המקורות הרגילים. אלא שאם חלק מזה יילך בסופו של דבר לכיסוי גירעון, זה בכלל אמור להיות קשה, במיוחד כשחלק גדול מהשחקנים עם החוזים השמנים עדיין יישארו בקבוצה.

הגירעון של בית"ר עומד כרגע על כ-4 מיליון שקלים, ואלמלא התושיה של איציק קורנפיין, שדאג השבוע לספונסר חדש, סביר להניח שהיה גדול יותר. התבוסה לקרקוב לא רק שהכניסה את בית"ר לסחרור בפן המקצועי, אלא נותנת את אותותיה עד היום גם בצד הכלכלי. בקבוצה בנו תקציב בהתאם לתחזיות של כעשרת אלפים מנויים וגיוס כחמישה ספונסרים נוספים. בפועל נרכשו רק כ-4,000 מנויים, והספונסרים מיאנו להגיע. "הקהל של בית"ר ידוע באופן מסורתי בכך שהוא רוכש את המנויים קרוב מאוד לפתיחת העונה, וההדחה מליגת האלופות עצרה לחלוטין את המכירה", מלינים בבית"ר. בתחילת השבוע חתמה הקבוצה על הסכם חסות עם חברת "עיניים" בתמורה למאה אלף דולרים עד לסוף השנה, אלא שזה לא קרוב לכסות את הגירעון, והחוזה תם בסיום העונה.

בבית"ר, למשל, היו שמחים עכשיו לשבת עם שחקן לעונה הבאה, אבל אין איש במועדון שיכול להחתים שחקן על חוזה מעבר לחודשים הקרובים. קורנפיין לא יכול להציע לאף שחקן חוזה לשלוש שנים, כי הוא לא יודע אם יוכל לעמוד בו. מעבר לזה, שחקנים כבר לא ששים לעבור לבירה כמו בשנים האחרונות. לאחרונה ניהל גורם בכיר שיחה עם שחקן על מנת לשכנע אותו לבוא לקבוצה, שחקן שפעם רק היה שומע את השם בית"ר ומיד היה קופץ. "תבוא, בכל משחק בטדי יהיו חמישה סקאוטים שיראו אותך". אנשים שהיו עדים לשיחה אומרים שעד לפני כמה חודשים היא לא היתה יכולה להתקיים.

מכבי חיפה כמודל

למרות כל הבעיות האלו ולמרות שהקבוצה יכולה להחתים שחקנים רק עד סיום העונה, בבית"ר החליטו בכל זאת להתחזק בינואר בשחקן, אולי אפילו בשניים שיחזקו את החלק הקדמי. הכסף אמור להגיע ממכירת בואטנג, וכן על ידי טריידים. איליה יבוריאן, רודי חדד ויאניק קמאנאן ממכבי תל אביב עלו כאופציה לטרייד תמורת עידן טל, מיכאל זנדברג או טוטו תמוז. בינתיים, ככל הידוע, אבי נמני סרב להעביר את יבוריאן לבית"ר, גם לא תמורת זדברג או טוטו תמוז. גם דמיטאר מקרייב עדיין מבוקש מאוד בשורות הדאבליסטית, אך רק במידה שג'קי בן זקן יסכים לקבל שחקנים בתמורה.

בינתיים מנסים לשדר עסקים כרגיל בבירה, ועל אף הגירעון ההחלטה היא כאמור כן להתחזק. "עדיין לא ויתרנו על שום תואר העונה", מסבירים גורמים בכירים בהנהלת הקבוצה. "ראובן עטר ביקש חיזוק, והוא יקבל אותו. כמובן שבהתאם למגבלות מסוימות, אנחנו יודעים מה אנחנו עושים ואנחנו כן חוסכים, אבל לא הרמנו ידיים".

איך משכנעים שחקנים לבוא למצב של אי ודאות ואיך גוררים יו"רים לטריידים כאלה ואחרים, עדיין לא ברור. בכל מקרה, על פי תוכנית הרנסנס שהכין קורנפיין לבית"ר, הקבוצה תהפוך בעתיד ליצואנית של שחקנים ישראלים לאירופה. סקאוט המועדון ושותפו לדרך של קורנפיין, איתן מזרחי, ימריא בשבוע הבא לדרום אמריקה על מנת למצוא כישרונות. "עוד אבראו הוא כבר לא יביא", מסבירים בבירה. "אם הוא ימצא שחקן טוב שיתאים כלכלית גם לעונה הזאת הוא יבוא, אבל הראייה היא לעונה הבאה ולמחלקת הנוער. המטרה היא למצוא את אבראו כשהוא בן 17 או 18 ולהביא אותו בזול".

בראייה לעונה הבאה, מנסים להרכיב קבוצה טובה בתקציב מינימלי, שתתבסס על שחקני הבית המושאלים שיחזרו. "זו התוכנית עכשיו, אנחנו צרכים לחשוב כאילו אין ארקדי", מסבירים שם. "כמובן שאם הוא יישאר ויגדיל את התקציב זה יעבוד רק לטובתנו". פרט לשחקני הבית מקווים בבית"ר למצוא מספר זרים צעירים וכישרוניים, אותם יוכלו למכור בהמשך לאירופה ולצאת נשכרים.

"גם אם לא נרוץ לאליפות, הקהל ייהנה מקבוצה עם זהות ירושלמית מובהקת", מתחילים לשווק את העונה הבאה, ומוסיפים כי "למרות ששום דבר לא סגור, אם מכבי חיפה יכולה לרוץ לאליפות עם שחקנים צעירים, למה אנחנו לא? יש לנו שחקנים מוכשרים לא פחות. חן עזריאל לא נופל מגולסה, ועם בינגו בזרים זו יכולה להיות עונה גדולה בתקציב קטן".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully