וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תופעת נמני - עכשיו הסרט

לי בוץ

16.3.2007 / 16:20

סרט תיעודי בשם 'אין עוד מלבדו?' המשווה בין ההערצה לקפטן מכבי ת"א לתופעה בתרבות השיעית הגיע לגמר בפסטיבל הסרטים דוק-אביב

אבי נמני הוא אחד האנשים הכי נערצים בארץ, אם לא המוערץ שבהם, בטח ובטח בתחום הכדורגל. עבור אלפי אוהדי מכבי ת"א מדובר במלך הבלתי מעורער, האחד אחריו ילכו באש ובמים. בעונת 2003/4 נזרק נמני ממכבי ת"א על ידי ניר קלינגר, דבר שלא התקבל על דעתם של האוהדים הצהובים, שפתחו במחאה חסרת תקדים, כמותה טרם נראתה בישראל. נמני היה "אלוהים" עבור אותם אוהדים, שלא הסכימו לקבל את העובדה שמספר 8 בצהוב-כחול עבר לצהוב-שחור של המנורה, ולאחר עונה וחצי של מלחמות בלתי פוסקות מצד האוהדים חזר הבן האובד אל ביתו בקרית שלום.

עבור אוהד הקבוצה, עומר רוזנבלום, ושני חבריו, הדר שרוני ויינון שרון, אוהדי מכבי חיפה, נראה הסיפור דומה לסיפור "האימאם הנעלם". האגדה מספרת על היעלמותו באורח מסתורי של מוסא אל צדר, מנהיגם הרוחני של השיעים בלבנון, שעה שביקר בלוב. היעלמותו, כהסתלקותו של "האימאם הנחבא" במיתולוגיה השיעית, שהכל מצפים לשובו, היתה לנקודת-תפנית מכרעת בתולדותיה של עדה זו בלבנון. עקבותיו של ה"אימאם הנעלם" לא נודעו, אך מאמיניו בעולם כולו מוסיפים לנהל בשמו מערכות קשות ומאיימות.

רוזנבלום, שרוני ושרון הינם הבמאים, עורכים וצלמים של סרט דוקומנטרי, העונה לשם "אין עוד מלבדו?". הסרט, אותו צילמו כשהיו תלימידים בתיכון כרמל זבולון-יגור, מדבר על ההערצה העיוורת של אוהדי מכבי ת"א לאליל מספר 8 בצהוב - כחול, ובמהלך כ-15 דקות נערכת סוג של השוואה בין האוהדים הפאנטים של נמני למאמינים הפאנטים.

"ההערצה לנמני היא סוג של דת"

בסרט משתתפים קפטן מכבי ת"א אבי נמני, הפרשן נדב יעקבי, הכתב אבי סופר והאוהד אורי משיח, המנסים להסביר את התופעה. "אין עוד מלבדו?" הגיע לגמר בפסטיבל הסרטים הדוקומנטרי הבינלאומי - 'דוק-אביב', יחד עם שבעה סרטים נוספים. מן הראוי לציין כי זהו הסרט היחיד בפסטיבל שעסק בצורה כלשהי בנושא הכדורגל מבין קצת יותר מ-50 סרטים שנשלחו לפסטיבל מכל הארץ.

"הסרט עורך השוואה בין האוהדים של נמני למאמינים הקיצוניים בתרבות השיעית", סיפר הבמאי הצעיר, עומר רוזנבלום לוואלה! ספורט. "בדומה לסיפור 'האימאם הנעלם', בו המאמינים המוסלמים מחכים לחזרה של השייח, כך האוהדים חיכו לנמני, שעזב לבית"ר".

"התגובות לגבי הסרט היו מעורבות", המשיך רוזנבלום. "הרבה אנשים לא אהבו את ההשוואה הזאת, כי לקחו את הסרט למקום לא נכון וחשבו שניסינו להציג את נמני כשייח מוסלמי וזה לא נכון. ההשוואה היתה בין האוהדים למאמינים האיסלאמים, ומה שניסינו להראות זה שעבור מספר אוהדים ההערצה לנמני היא סוג של דת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully