וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוטמן: "הראינו אופי שנותן לי תקווה"

מאמן הפועל ת"א מסתכל קדימה. ורמוט: "עשיתי דברים שאני לא מספיק לעשות בשני משחקים". ליפשיץ: "לפחות הקהל נהנה"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

כמה דפיקות לב היו הערב (שבת) בבלומפילד. הדרמה הגדולה ביותר שנראתה העונה, ואולי בעונות האחרונות בליגת העל, התחוללה על הדשא במשחק שהסתיים בתיקו 3:3 מדהים בין הפועל תל אביב למכבי נתניה. איש לא היה יכול לצפות זאת מלכתכילה, במיוחד מאחר שקבוצתו של ראובן עטר הגיעה עם הרכב חסר, ועם שוער חסר ניסיון בדמותו של דניאל ליפשיץ הצעיר. אלא שדווקא האורחים מנתניה היו אלה שהוליכו, והיו בדרך לניצחון הבטוח, עם יתרון 0:3, פחות מ-10 דקות לסיום. אלא שאז הגיע הקאמבק הנהדר של שחקניו של גוטמן, הגנת נתניה קרסה תחת הלחץ, וגילי ורמוט הוליך את חבריו כל הדרך אל הנקודה המתוקה. בסיום זרקו אוהדי הפועל תל אביב חפצים לעבר אחד הקוונים, וההתאחדות לכדורגל הודיעה כי תעמיד לדין את הקבוצה על התנהגות אוהדיה.

"כל הכבוד לבחורים שחזרו"

בהפועל תל אביב היו תחושות קשות בחדר ההלבשה. אחד השחקנים אמר: "אם המשחק היה נמשך עוד חמש דקות היינו מבקיעים חמישיה ומנצחים". לגבי הטענות של נתניה בנוגע לשיפוט של מאיר לוי, אמר אחד האדומים: "לא ברור על מה הם באים בטענות, הם הצילו פעמיים מהקו בדקה ה-90, היינו צריכים לנצח".

בהפועל תל אביב מאשימים את שחקני מכבי נתניה כי שברו את הדלת שמובילה לכניסה לחדר ההלבשה, וזאת עקב התסכול על השערים שספגו בדקות הסיום. בהפועל תל אביב פנו למשקיף מטעם ההתאחדות לכדורגל, ודרשו כי יציין זאת בדו"ח המשחק. ללא קשר, האדומים ידרשו מנתניה לשלם על הנזק.

מאמן הפועל תל אביב, אלי גוטמן, שכבר ראה את קבוצתו מתרחקת עוד ועוד ממאבק האליפות, היה מרוצה מאוד בסיום מהנקודה שהשיגו השחקנים: "משחק מאוד מאוד משונה. פתחנו את המשחק טוב, שיחקנו נגד קבוצה מצוינת, עטר הכין את הקבוצה מצוין. לספוג שלושה בבית זה יותר מדי", אמר המאמן. "כל הכבוד לבחורים, שחזרו. זאת חצי הכוס המלאה. התפקיד של השחקנים זה להאמין, הם מכתיבים את הקצב במשחק, ואני מסיר בפניהם את הכובע. מה שהם עשו בעשר הדקות האחרונות זה יוצא מן הכלל. מצד שני, יצאנו עם נקודה אחת ממשחק בית".

גוטמן כעס מאוד על שחקניו במהלך המשחק, והוסיף: "אפשר לחזור מפיגור 2:0 אבל כנראה שהבחורים שלי היו צריכים 3:0 כדי לחזור". על יריבתו אמר גוטמן: "אני רק יכול לפרגן למכבי נתניה, כי כמו שהפועל תל אביב גרמה למכבי חיפה להיראות לא טוב, נתניה גרמה לנו להיראות לא טוב. אולי עשר הדקות האלה יהיו ציון דרך שיעזור לנו בהמשך". על כל ההתעסקות בזרים בימים האחרונים, אמר המאמן: "כל העניין עם סאדאת לא הפריע, הבאנו חלוץ טוב שיעזור לנו". כשגוטמן נשאל האם לדעתו אפשר להיפרד מחלום האליפות, ענה: "לא יודע, המירוץ הוא עד מאי, בעשר הדקות האחרון הראינו אופי שנותן לי תקווה".

מי שהחזיר את קבוצתו במו ידיו הערב, היה גילי ורמוט, שאמר בסיום, כשהוא מחוייך: "עד הדקה ה-80 היה לי משחק רע מאוד, ובעשר הדקות האחרונות עשיתי דברים שאני לא מספיק לעשות בשני משחקים - כבשתי צמד, החטאתי פנדל והרחיקו לי כדור מהקו. עשינו קאמבק מצוין, אבל באנו לקחת שלוש נקודות ויצאנו רק עם נקודה. נראה מה מכבי חיפה יעשו, רצינו להלחיץ אותם קצת, נקווה שהם לא ינצחו".

ורמוט נשאל האם הפועל תל אביב עוברת תקופה לא טובה, והשיב: "לפני שבועיים ניצחנו את באר שבע עם רביעייה, ואחר כך הוצאנו תיקו מול חיפה. זה לא משבר, חלילה. אני מקווה שהחלוץ החדש יוסיף לנו מה שצריך. יחד עם דה רידר שניהם יוסיפו לנו נפח, נקווה שישתלבו מהר".

"העומק של הפועל תל אביב הכריע"

בנתניה היו מאוכזבים מאוד בסיום. הקבוצה הלוחמנית של ראובן עטר היתה קרובה מאוד לזכות במלוא הנקודות והכבוד של שאר הליגה, אבל לא הצליחה להחזיק מעמד בסיום. שחקני הקבוצה האשימו בסיום את מאיר לוי, על השער שהבקיעה הפועל תל אביב עמוק בתוך תוספת הזמן. "זו בושה וחרפה שהוא לא נתן לנו קרן בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, בעוד שהפועל תל אביב קיבלה את אותה קרן בתוספת הזמן של המחצית השניה והבקיע". מצד שני, היו שחקנים שאמרו: "השופט שגה, אבל ברור שאנחנו היינו נאיבים, היינו חייבים לנצח את המשחק הזה".

בקבוצה החמיאו לראובן עטר ואמרו: "מה שהוא עשה במחצית השניה, עד השער השני של הפועל, זה בית ספר לכדורגל. נראנו כמו שלא נראנו באף משחק העונה ועמדנו טוב על המגרש. אפשר רק להצטער בשבילו על השער השלישי שספגנו". עטר עצמו אמר בסיום: "אני מאוד גאה בשחקנים על ה-0:3 שהובלנו. הם הכניסו שחקנים איכותיים שיצרו אצלנו לחץ מסיבי. היו לי חסרים לי שחקנים, לא יכולתי לחזק את ההגנה. נכון שזה משהו שלא צריך לקרות כשמובילים 0:3 בדקות האחרונות".

כשנשאל מה הכריע את המשחק, אמר המאמן: "אני חושב שהעומק של הפועל תל אביב הכריע. להבדיל ממני, שלא היו לי שחקני הגנה להכניס, הם הכניסו שחקנים איכותיים וזה עלה לנו. אני גאה בשחקנים על הסגירות הנכונות, היה לנו משחק טקטי יוצא מן הכלל". כשנשאל האם יש לו טענות כלפי השיפוט של מאיר לוי, ענה עטר: "תמיד יש טענות על השיפוט, אבל זה לא מה שהכריע את המשחק. בסוף הוא הוסיף חמש דקות וחרג מהן והם השוו, אבל זה לא מה שהכריע את המשחק, אלא זה שהפועל תקפו עם שבעה שחקנים ברחבה".

שוער מכבי נתניה, דניאל ליפשיץ, שהיה (לפחות עד השער השלישי) המצטיין במגרש, אמר לאחר המשחק: "הפועל תל אביב הפעילו לחץ מאוד מסיבי בדקות האחרונות, אסור שזה יקרה, אבל אני בטוח שהקהל נהנה מהמשחק". כשנשאל על ההזדמנות שקיבל, והאם הוא יזכה להזדמנות נוספת בהמשך, אמר השוער הצעיר: "בכל פעם שראובן רושם אותי על הלוח אני משתדל לעשות את הכי טוב שאני יכול, וזהו".

אפילו שופט המשחק מאיר לוי, התרשם מאוד מהדרמה שהתחוללה ואמר: "היו משחקים של 3:3 ו-2:2, אבל במשחק הספציפי הזה, זה קרה בעשרים דקות, וזה משהו יוצא דופן. בעשרים הדקות האלה נהנתי יותר משאר המשחק שהיה לעתים משעמם. שופט, בעשרים הדקות האחרונות, חייב להזכיר לעצמו להיות מרוכז ממש כמו טייס, ואני לא מגזים. יכול להיות שער, כרטיס אדום, פנדל ועוד, שיכריעו, לכן ברגעים כאלה חייבים לשמור על רמת ריכוז מנאוד גבוהה, וזה מה שעשיתי היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully