וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברירת מחדל או תותח על

26.9.2006 / 17:49

ביינום זריז אבל עם קבלת החלטות בעייתית, ארנולד ייהנה מהאזרחות, ששון יסבול מהסגל הרחב. מכבי ת"א החדשה, כתבה שנייה

וויל ביינום

אין צורך להכחיש: וויל ביינום כאן כמוצא אחרון. ברירת מחדל. נוון ספאחיה מעולם לא הסתיר את העדפתו לרכזים מסוגו של זוראן פלאניניץ' - גבוהים, ורסטילים ויציבים, שדוגלים במשחק מסודר ושיתוף החברים. את המפתחות לקבוצה המוצלחת שבנה בוילנה הפקיד בידיו של רוברטס שטלמאהרס הלטבי, שחקן ממושמע ומסודר, בעל יד טובה מכל הטווחים.

ביינום הוא רכז מסוג אחר לגמרי - זריז כמו שד, חזק, בעל ניתור עצום ויכולת חדירה נהדרת, אולם שאלת שליטתו במשחק והיכולת לקבל החלטות נכונות נתונה בספק. מעבר לכך, גובהו ("1.83 מטר עם נעליים", כפי שהוא מספר) והקליעה הלא יציבה מחוץ לקשת לא יאפשרו לו לשחק כסקנד גארד. במילים אחרות, אפשר שיתברר כי מדובר בגרסה קומפקטית יותר של וויל סולומון.

מעבר לעניין המקצועי, ישנה שאלת ההסתגלות לסגנון המשחק האירופאי. אנתוני פארקר היה השחקן האחרון שהגיע למכבי הישר מה-NBA, ללא ניסיון אירופאי קודם. פארקר נתקל בקשיי הסתגלות רבים, ובשלב מסוים אף שקלו במכבי לוותר עליו. מצבו של ביינום בעייתי עוד יותר: הוא מגיע למכבי צעיר יותר ובשל הרבה פחות, כשברזומה שלו עונה אחת בלבד של כדורסל מקצועני מחוץ למכללות.

ספאחיה מכיר במגבלותיו של ביינום. הקרואטי אומנם טוען שמדובר בשחקן שיכול לפרוח בחממה של מכבי, אך כשנשאל אם מדובר בליהוק האידיאלי עבורו, הוא מיד פונה למחוזות מלחמת לבנון השנייה ולאינפלציית המחירים בשוק השחקנים האירופאי. "בגלל המצב לא יכולנו להביא את כל מי שרצינו", הוא מודה, ומוסיף כי "אסור לשכוח שהמחירים בשוק הקיץ היו בלתי הגיוניים. ביינום זול הרבה יותר מסקוני פן, לדוגמא, או אפילו מסולומון". ואנחנו חשבנו שהתקציב של מכבי הכי גבוה בהיסטוריה.

תחזית: אולי האיש הכי חשוב בפאזל של מכבי, וכנראה גם הכי פחות צפוי. מצד אחד, ביינום היה שם חם בפנקסי הסקאוטים, בשל הצטיינותו בליגות הקיץ וב-NBDL. מצד שני, קצת מסוכן להפקיד את הקבוצה בידיים של רכז שמעולם לא שיחק באירופה. עד הרגע שבו ביינום יעלה למשחק יורוליג, כל תחזית תהיה בעייתית, וזו בדיוק הבעיה של מכבי: אחרי שהשקיעה 15 מיליון דולר, גם היא לא יודעת מה תקבל משחקן המפתח שלה. (אודי הירש)

ג'יימי ארנולד

הבעיה העיקרית ממנה סבל ג'יימי ארנולד בעונה שעברה, מעבר לתסבוכת בעניין האזרחות, הייתה נעוצה בתיאום ציפיות לקוי מול פיני גרשון: ייעודו המקורי של ארנולד, לתפישתו של גרשון, היה מילוי החלל שהותיר דיון תומאס. האחרון גילם במכבי תפקיד משמעותי - הוא השלים את וויצ'יץ' ובאסטון מבחינה התקפית והגנתית ואפשר לשניים דקות מנוחה יקרות, כשבמקביל זרימת המשחק של מכבי לא נפגעת. מעל לכל, תומאס הביא למגרש הרבה לב, אנרגיות, הקרבה ונשמה, שהפכו אותו לאחד השחקנים המוערכים בקבוצה. מארנולד דרש גרשון דברים דומים.

בפועל, התברר כי ארנולד מתקשה להשלים את המטמורפוזה משחקן מרכזי לשחקן ספסל. ארנולד, שסבל בתחילה גם מקשיי הסתגלות לשיטת המשחק של מכבי, סופסל במקרים רבים. אלא שככל שהעונה התקדמה ויניב גרין הלך ודעך, לא נותרה לגרשון ברירה והוא החל לעשות בארנולד שימוש תכוף הרבה יותר. התקפית, הפורוורד סיפק את הסחורה; ארנולד הוביל את מכבי בתפוקת נקודות ביחס לדקות משחק (0.56 נקודות לדקה). כשארנולד השלים את התפנית המחשבתית והחל להראות ניצוצות גם בחלק ההגנתי, מספר הדקות שקיבל עלה בהתאמה. בטופ 16 היה ארנולד לאחר השחקנים המשמעותיים בקבוצה, עד שגרשון אף שקל לרשום אותו בסגל למשחק גמר גביע המדינה מול הפועל ירושלים במקומו של מייסיאו באסטון. לפיינל פור כבר הגיע ארנולד כשחקן רוטציה בכיר, והיה אחד הטובים במכבי במשחק הגמר מול צסק"א.

כיום, מעבר לעניין ההסתגלות למערכת והבנת הדרישות, ארנולד נהנה גם מהיכרות קודמת עם נוון ספאחיה: השניים שיתפו פעולה בשנת 2003 בנובו מסטו, שהייתה לטובה בהיסטוריה של המועדון הסלובני הצנוע (אליפות מקומית, גמר גביע יול"ב). ספאחיה מכיר היטב את מעלותיו וחסרונותיו של ארנולד, וצפוי לעשות בו שימוש מתאים. חשוב לזכור כי ארנולד ייחשב העונה כישראלי לכל דבר, ומכאן שיהיה כאחד הגבוהים הבכירים.

זהות הפורוורד שימלא את מקומו של באסטון עדיין לא ידועה, ובינתיים ארנולד הוא הגבוה השני לצידו של וויצ'יץ'. ספאחיה כבר אמר כי יעשה בארנולד העונה שימוש נרחב. אם אפשר לקבל אינדיקציה מסויימת ממשחק האימון אתמול מול לובליאנה לגבי הצפוי העונה, אזי ארנולד נמצא בדרך הנכונה להפוך לשחקן השישי של מכבי.

תחזית: אם בעונה שעברה עלו טענות לפיהן גרשון מדכא את ארנולד, באו משחקי הנבחרת בקיץ והבהירו כי המתאזרח הטרי מאבד שליטה אם הוא לא פוגש לעיתים את הספסל. ללא איום ההחלפה התפרע ארנולד, לקח זריקות לא אחראיות ואפילו לא ניסה להעמיד פנים כי הוא שומר. כל עוד הזר האחרון לא יגיע, לספאחיה לא יוכל להרשות לעצמו לעשות סדרות חינוך לארנולד, והדרכון הישראלי ישלים את הפיכתו לשחקן מפתח. (אודי הירש)

שרון ששון

אם להשתמש במינוח רפואי להגדרת מצבו של שרון ששון ברוטציה המתהווה של מכבי, מדובר במצב קשה מאוד עד אנוש. אף שבעונה שעברה שיחקה מכבי ללא סמול פורוורד טבעי וברוטציה קצרה, ששון כמעט לא ראה דקות ביורוליג (9:16 דקות בממוצע, שותף פחות מ-10 דקות ב-14 מקרים). עם זאת, כשהוא נקרא לדגל סיפק ששון את הסחורה, בעיקר במשחקים מול אולימפיאקוס בשלב המוקדם, ריאל בטופ 16 והפועל ירושלים בליגה ובגמר הפיינל פור.

העונה, עם סגל של 12 שחקנים בכירים ופקק גדול בעמדה מספר 3 (ביופורד, יסאיטיס ואליהו), וההערכה כי האזרח ארנולד יועדף על פניו בעמדה מספר 4 בליגה, נדמה כי מצבו של ששון חמור עוד יותר. במשחק האימון מול אולימפיה ליובליאנה לא ראה דקות פארקט. ששון, ככל הנראה, הוא הנפגע העיקרי מהמהפך בסגל השחקנים.

תחזית: גשום. ששון הוא שחקן הספסל היחידי שעוד יתגעגע לדקות המשחק הזעומות של ימי גרשון. (אודי הירש)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully