וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: 74:82 מפתיע לקאחה לבוראל על אולימפיאקוס

מאצ'יי לאמפה ביכולת שיא (25 נק') הנחיל הפסד ראשון לאולימפיאקוס לאחר 7 ניצחונות. 75:80 לחימקי על בשיקטאש

אימג'בנק GettyImages

בזמן שמכבי תל אביב פתחה הופעותיה בשלב הטופ 16 של היורוליג עם הפסד מול סיינה, שמונה קבוצות נוספות נכנסו למעגל המשחקים. במוקד עמד הניצחון הנהדר של קאחה לבוראל על אלופת אירופה, אולימפיאקוס, עם 74:82 מרשים. עוד קודם לכן בבית ו', של מכבי תל אביב חימקי מוסקבה, ששואפת גם היא ללכת רחוק יצאה מאיסטנבול עם ניצחון חוץ חשוב על בשיקטאש, 75:80. בבית ה' ריאל מדריד התקשתה, אך ניצחה 63:77 את אלבה ברלין בחוץ, ואילו מלאגה גם כן ירקה דם לפני שניצחה 82:85 את באמברג.

זוראן פלאניניץ', חימקי מוסקבה, מול גספר וידמאר, סנטר בשיקטאש. Salih Zeki Sayar, GettyImages
ניהול משחק מצוין. פלאניניץ'/GettyImages, Salih Zeki Sayar

בית ו'

בשיקטאש - חימקי מוסקבה 80:75

חימקי נראית מצוין העונה, אך עד כה זה בא לידי ביטוי בעיקר במשחקי הבית, שם היא עומדת על מאזן מדהים של 15 ניצחונות ללא הפסד בכל המסגרות. במשחקי החוץ, לעומת זאת, היא נראתה הרבה פחות טוב, אך הערב היא נראתה טוב מאוד לפרקים ויצאה עם ניצחון חשוב, שני בסך הכול העונה בחוץ, באולם ביתי ולא קל כמו ה'אבדי איפקצ'י. חימקי, שעלתה לטופ 16 מהמקום השני, השלימה שבוע נהדר לאחר שגברה על צסק"א בליגה הרוסית.

הטורקים, לעומת זאת, שוב רשמו הופעת ביתית לא טובה, אחרי שגם בשלב הבתים דווקא במשחקי הבית מול הקבוצה ה'גדולות' היא הובסה פעם אחר פעם. הקבוצה של ארמן קונטר קיבלה תרומה נראה משלושת האמריקאים שלה - פטריק כריסטופר, דניאל יואינג וקרטיס ג'רלס, אך שוב לא קיבלה כמעט שום דבר משאר הקבוצה, ורדפה אחר חימקי החל מהרבע השני.

קרטיס ג'רלס פתח את המשחק היטב עבור הטורקים, שעלו ליתרון מוקדם, אך זוראן פלאניניץ' דאג להשאיר את הרוסים בתמונה. עם פתיחת הרבע השני שלשות של פטריק כריסטופר ומורטקאן גולר העלו את הביתיים ליתרון שיא של 12 נקודות. פול דייויס עם ארבע נקודות רצופות החזיר את חימקי לעניינים והורידו את ההפרש לשלוש נקודות בלבד. פלאניניץ' המשיך לנהל בחכמה את ההתקפה של חימקי, ושני סלים של קיי סי ריברס מאסיסטים שלו העלו את חימקי ליתרון ראשון במשחק, 32:34. מכאן, חימקי המשיכה לשלוט וירדה למחצית ביתרון 39:45.

עם פתיחת המחצית השנייה ויטאלי פרידזון ביכולת מצוינת העלה את הרוסים ליתרון דו ספרתי. פטריק כריסטופר צלף שלשה ובתום הרבע השלישי חימקי הוליכה 59:67. הרוסים המשיכו להוליך גם ברבע האחרון, ג'רלס ניסה להחזיר את בשיקטאש לעניינים אך זה לא הספיק. ויטלי פרידזון הוליך את הרוסים עם 20 נקודות וחמש חטיפות, פול דיוויס הוסזיף 17 ופלאניניץ' בלט עם 13 נקודות ותשעה אסיסטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
ואסיליס ספאנוליס, שחקן אולימפיאקוס. Rafa Rivas, GettyImages
הפעם, הוא לבדו לא הספיק. ספאנוליס/GettyImages, Rafa Rivas

קאחה לבוראל - אולימפיאקוס 74:82

קצת יותר מחודש חלף מאז אולימפיאקוס הביסה 72:89 את קאחה לבוראל בפרננדו בואסה ארנה. היוונים, שפגשו את קאחה לבוראל בפעם בשלב הבתים, ניצחו את הבאסקים גם במפגש הראשון ביניהן בפיראוס. מה השתנה מאז? רכז בשם עומאר קוק, אך בעיקר מאמן אחד, ז'אן טבק. המאמן הקרואטי שהחליף בתפקיד את דושקו איבנוביץ' הצליח להצעיד את הבאסקים לעלייה לטופ 16 בשנייה הראשונה, והערב הוא גם הצליח להנחיל הפסד ראשון לאולימפיאקוס לאחר רצף של שבעה ניצחונות ביורוליג. שבוע לפני שתתארחנה בתל אביב, קאחה לבוראל מראה שוב שאין לזלזל בה.

מאצי'יי לאמפה הציג יכולת שיא עם 25 נקודות, ונעזר במחצית שנייה ענקית של תומאס הרטל הצרפתי, שקלע וניהל את המשחק מצוין. בצד השני, אולימפיאקוס תחזור לפיראוס עם הרבה חומר למחשבה. היוונים, שהציגו הגנה נהדרת בתקופה האחרונה, נראו מעט נרפים והתירו לבאסקים לא מעט סלים קלים בצבע. גיורגי שרמדיני שהצטרף השבוע ממכבי תל אביב, לא שיחק בשורות היוונים.

הבאסקים פתחו טוב יותר ועלו ליתרון מהיר, אך ואסיליס ספאנוליס ענה במהירות עם שמונה נקודות רצופות והעלה את אולימפיאקוס ליתרון. אולסון, נוצ'יוני ולאמפה השיבו מלחמה והשאירו את המארחת קרובה. דקות טובות של פרו אנטיץ' וסטרטוס פרפרוגלו הורידו את אולימפיאקוס למחצית ביתרון 40:44. תומאס הרטל ומאצ'יי לאמפה המצוין פתחו טוב מאוד את הרבע השלישי, וקאחה לבוראל טסה ליתרון של תשע נקודות, 55:64. החגיגה של באסקוניה נמשכה, ושלשות נוספות של סן אמטריו העלו אותה ליתרון דו ספרתי. הפעם, ואסיליס ספאנוליס הנהדר, שקלע 18 נקודות, לא הספיק. בראד אולסון הצטרף ללאמפה עם 15 נקודות, והרטל המצוין סיים עם 13 נקודות ו-7 אסיסטים.

רודי פרנדדס, גארד ריאל מדריד, מול שחקני אלבה ברלין. Regina Hoffmann, GettyImages
ניצחון לא קל. פרננדס/GettyImages, Regina Hoffmann

בית ה'

אלבה ברלין - ריאל מדריד 77:63

זה לא היה קל, זה לא היה יפה במיוחד, אבל ריאל מדריד יכולה לרשום לעצמה ניצחון ראשון גם בטופ 16. הבלאנקוס, שנראים נהדר בליגה ושומרים על מאזן מושלם, לא הצליחו להרשים ב-O2 היפהפה של אלבה, אך הצליחו לנצח, שלושה ימים בלבד לפני הקרב הגדול באמת - מול ברצלונה בליגה. הבלאנקוס שוב נהנו שוב מיכולת טובה של שחקני החוץ שלה, בעיקר סרחיו יול (15 נקודות), רודי פרננדס (13) וג'ייסי קארול (13), כשגם רפא הטשמייר הברזילאי, שהצטרף לקבוצה זה לא מכבר, תרם תרומה נראה עם שמונה נקודות. אלבה נותרה קרובה יחסית במשך שלושה רבעים, וניצלה רכות של ריאל מדריד מתחת לסלים, אך גם יכולת טובה של הרכש החדש ג'קל פוסטר, שקלע 10 נקודות, לא הספיקו. אלברט מירייס הוליך את הגרמנים עם 14 נקודות.

אולם ה-O2 הנפלא של אלבה התמלא מפה לפה, אך ריאל החלה את המשחק מצוין, ועלתה ל-2:12 מהיר. הגרמנים השיבו עם וניצלו הגנת רכה בצבע של הבלאנקוס, אך ניקולה מירוטיץ' הנהדר עם 8 נקודות ברבע הראשון הגדיל שוב את ההפרש. אלברט מירייס וסוון שולצה הוותיקים הורידו את אלבה בתום הרבע הראשון בפיגור מינימלי של ארבע נקודות בלבד. ההתקפה של ריאל נתקעה ושלשה של הייקו שפארציק העלתה את אלבה ליתרון ראשון במשחק, 33:34, אך שני סלים של ג'ייסי קארול הורידו את ריאל להפסקה ביתרון 34:38. סרחיו יול ורודי פרננדס פתחו פער לזכות ריאל ברבע השלישי, אך לקראת סיומו אלבה הצליחה להוריד את ההפרש לשש נקודות בלבד, 54:60. אלבה המשיכה להילחם, אך כמה סלים של ג'ייסי קארול הוציאה לה את הרוח מהמפרשים.

פראן ואסקס, סנטר מלאגה, מול שחקני באמברג. Mariano Pozo, GettyImages
ניצחון קשה במיוחד למלאגה. פראן ואסקס/GettyImages, Mariano Pozo

מלאגה - באמברג 82:85

לא היה חסר הרבה כדי שניווכח שוב בדו-הפרצופיות הכה מוכרת של מלאגה מהעבר. האנדלוסים, שרק בתחילת השבוע רשמו ניצחון ביתי גדול על ברצלונה בליגה, מסל ניצחון של מרקוס וויליאמס עם הבאזר, פיגרו במשך רוב שלבי המשחק מול באמברג החביבה, אך נזקקה שוב לאותו וויליאמס, כמו גם לאנדי פאנקו, שרשם בכורה במדי מלאגה ביורוליג לאחר שהגיע מפנאתינייקוס, ונראה טוב מאוד. באמברג כבר הפתיעה פעמיים בשנים קודמות את מלאגה בביתה, וכאמור, לא הייתה רחוקה מלהנחיל הפסד שני בלבד בעשרה משחקים למלאגה.

האוהדים האנדלוסים שהגיעו ל'מרטין קרפנה' ראו את הגרמנים מהממים את שחקני הקבוצה הביתית בפתיחה, עם ריצת 0:14. אלא שאז לוקה זוריץ' וזוראן דראגיץ' התעוררו, כשגם אנדי פאנקו, שרשם הופעת בכורה ביורוליג במדי מלאגה לאחר שהגיע מפנאתינייקוס, תרם נקודות. אלא שבאמברג המשיכו להפתיע ושמרו על יתרון לאורך מרבית שלבי המשחק, הודות ליכולת מצוינת של אנטון גאבל הסלובקי, שפיטם את שארוד פורד ומאיק זירבס באסיסטים. אלא שאז מרכוס וויליאמס התעורר, אנדי פאנקו צלף והשניים הצליחו להפוך את התוצאה ברבע האחרון ולהשאיר את הניצחון באנדלוסיה. וויליאמס היה הבולט בשורות מלאגה עם 19 נקודות, ואילו פאנקו הוסיף 16 נקודות ו-7 ריבאונדים. גאבל היה מצוין אצל הקבוצה של כריס פלמינג עם 15 נקודות ו-8 אסיסטים. שארוד פורד קלע 16.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully