וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון בלחץ?

11.3.2009 / 14:24

גורמים במכבי ת"א תמהים על צירוף לימונד ושואלים את עצמם לגבי הקשר לסוכן אריק קריין, שמייצג גם את המאמן וגם את הגארד

פיני גרשון בלחץ, אומרים גורמים המקורבים למכבי תל אביב. הלחץ הזה, הם מספרים, נותן אותותיו; עם כל משחק רע נוסף מול קבוצות מסדר הגודל של גבעת שמואל, הוא מתגבש לכדי פאניקה של ממש. הלחץ הביא את גרשון לדרוש בשבוע שעבר מהנהלת הקבוצה את צירופו של ארון מגי, החלטה שהתקבלה כמעט בין-רגע. הפאניקה היוותה הקטליזטור להחתמה האחרונה של רביב לימונד במועדון. שכן האליפות שוב בסכנה מוחשית; ומה זה משנה שתקציבה התפוח של מכבי כפול כמעט מתקציביהן המשותפים של יתר 11 קבוצות ליגת העל.

גרשון, מספרים בסביבת מכבי, התעקש על לימונד. בכירים בקבוצה וגורמים נוספים התנגדו למהלך, הן מטעמים כלכליים (מכבי מצויה בגירעון תקציבי גדול ממילא), תדמיתיים (נמשכת תחנת הרכבת) ומקצועיים (מה עושים עם סגל כה רחב, כשעד לסיום העונה נותרו רק משחקי ליגה?). אולם "פיני היה נעול על ההחתמה הזו ולא ספר אף אחד", מספר אדם המצוי בסוד העניינים, "הוא דפק על השולחן ואמר שחייבים לנצל את ההזדמנות. סיפר שמדובר בישראלי מוכשר, מישהו שאפשר לבנות עליו לשנים הבאות, בניגוד לרוב רובם של יתר השחקנים בסגל". גורמים במכבי מציינים כי גרשון שוחח באופן אישי עם שמעון מזרחי, דיוויד פדרמן ורענן כץ. בסופו של דבר, כמו במקרה צ'ארלס גיינס, די בראון וארון מגי, חלק מהבוסים עיקמו את האף, אבל חתמו על המסמכים.

לימונד שחקן מוכשר, אך היו אנשים במכבי אשר שאלו את עצמם האם היו מניעים נוספים למהלך. "לימונד מאבד יותר כדורים מאשר מוסר אסיסטים", אומר איש מקצוע שעבד עימו בעבר. "לאן הגיעו הקבוצות ששיחק בהן בעבר? לשום מקום. עם כל הכבוד, זה לא שחקן לרמה הגבוהה של היורוליג. הוא לא יעשה את ההבדל". לימונד מיוצג בידי סוכן השחקנים אריק קריין. ביתו של קריין היא גם חברתו ואשתו לעתיד של הגארד (החתונה אמורה להיערך באוגוסט). קריין הוא סוכנו וידידו של גרשון. "תעשה את המתמטיקה", אומרים בחיוך בסביבת המועדון.

ישנו מפסיד עיקרי אחד מהמהלך. החתמתו של לימונד מסמלת, מעשית, את סוף דרכו של טל בורשטיין במכבי. לא שבורשטיין היווה פקטור מקצועי בחודשים האחרונים, אך גם הדקות המצומצמות להן זכה כנראה יהפכו בקרוב לזיכרון רחוק. בקיץ מסיים בורשטיין את החוזה עליו חתם לפני שלוש שנים, לאחר שקרע את גיד אכילס. במכבי משוכנעים כי יעזוב, לאחר תשע שנות שירות. בנוסף, מאחר שלימונד יהיה השחקן ה-14 בסגל הקבוצה, ייתכן בהחלט כי בימים הקרובים יחליט גרשון לוותר על גארד אחר, כשהמועמד העיקרי הוא כמובן טריי סימונס.

תגובתו של אריק קריין: "בדרך כלל אני אוהב לקרוא את מה שאתה כותב, ואני גם בטוח שאתה אוהב את רביב לימונד, אבל אני לא מבין מה הבעיה. עכשיו אתה מתנהג כמו בדרן ולא כמו עיתונאי. בכל מקרה, אתה כמובן מוזמן לחתונה".

קליין: "זה מריח לא טוב"

בימים האחרונים דאגו אנשי עירוני נהריה להודות לראשי מכבי תל אביב מעל לכל במה אפשרית. "אנשים מצוינים", מכנה היו"ר ערן סלע את מזרחי ושות', וטוען כי "הם הצילו אותנו". עד אתמול, האמירה הזו יוחסה לכך שמכבי לקחה על עצמה את חוזהו של רביב לימונד, חסכה לנהריה כ-600,000 ש"ח ובכך ייתכן והצילה אותה מקריסה עתידית. אולם האמת קצת שונה: עוד לפני שנסגרה העברתו של לימונד, פנתה נהריה אל מכבי והודיעה כי אינה מסוגלת עוד לשלם את שכרו של ג'ייסון וויליאמס, שכזכור החל את העונה ביד אליהו. עלותו של וויליאמס עד לסיום העונה מוערכת בכ-310,000 ש"ח.

מכבי הגיעה להסכם עם נהריה, לפיו תשלם בעצמה את שכרו. נהריה התחייבה להחזיר למכבי כ-100,000 ש"ח בתחילת העונה הבאה, מסכום שאמורה לקבל ממנהלת הליגה. ומה באשר ליתרת החוב? ובכן, כאן הדברים מסתבכים. "חלק מהכסף מכבי תיתן לנו כמעין מתנה, וג'קי סבג (ראש העיר ואביו של נשיא הקבוצה אבי סבג, א.ג.) הבטיח בתמורה שיזכור להם את הטובה הזו", חושף גורם בכיר בנהריה. כמעט מיד לאחר שהגיעו להבנות בנושא וויליאמס, שוחרר לימונד למכבי. בנוסף, ייתכן כי הקבוצות ייפגשו בעתיד במסגרת הפלייאוף. "זה מריח לא טוב", אמר דני קליין, יו"ר הפועל ירושלים, שכבר חווה על בשרו התנסויות שכאלה. אבנר קופל, יו"ר מנהלת הליגה, דווקא לא רואה בכך משום ניגוד עניינים. "בשורה התחתונה, וויליאמס היה שחקן של מכבי, והיא אחראית לשכר שלו במידה ולנהריה יש בעיה", סיפר.

כיום, אגב, לאחר שורת צעדי ההתייעלות, עומדת נהריה על מינוס של כמה מאות אלפי שקלים, אך עדיין מעוניינת להחתים זר נוסף עד לסיום העונה. לצורך כך היא הקציבה כ-25,000 דולר ברוטו. ייתכן שתפנה למכבי בבקשה לשחרר את טריי סימונס. בסכום הזה הייתה יכולה לחסל שליש נוסף מחובה למכבי בעניין וויליאמס, אולם נדמה כי העדיפה ליהנות מחסדיהם של מזרחי, פדרמן וכץ. מדוע עשתה זאת? לצפוניים הפתרונים.


תגובת מכבי תל אביב טרם התקבלה

ohadgreenwald@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully