וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל העולם נגדנו"

שארפ ניסה להסביר למה מכבי ת"א כל כך התקשתה מול הגליל. וויצ'יץ' הפצוע: "הקבוצה יכולה להילחם גם בלעדיי". קטש: "אני גאה ומאוכזב"

ברני ארדוב

צילם וערך: אמיר לב

זה הלך קשה, אבל בסוף קיבלנו את הגמר לו כולם ציפו. מכבי תל אביב ניצחה היום (שלישי) בקושי רב את הפועל גליל עליון 87:93 בחצי גמר הפלייאוף, ותפגוש את הפועל ירושלים בגמר הפיינל פור ביום חמישי בהיכל נוקיה.

"עייפות לא תהיה פקטור"

ג'יימי ארנולד, מהמצטיינים בשורות הצהובים, החמיא ליריבה בסיום. "זה היה קשה משציפינו. צרייך לתת את הכבוד לגליל, שנתנו את הכל ונלחמו", אמר המתאזרח, שהביא את השינוי מהספסל. "לא התייחסתי להיעדרם של אליהו ו-וויצ'יץ'. היינו צריכים להיות יותר אגרסיביים, וניסיתי לתת את האנרגיה מהספסל".

"אין ספק שנצטרך לתת יותר כדי לנצח את ירושלים בגמר", המשיך ארנולד, "הם משחקים מצוין, אבל יהיה לנו יום לנוח, ונגיע בכל הכוח. עייפות לא תהיה פקטור, הרי זה המשחק האחרון של העונה". ומה ארנולד אומר על היכולת של הקבוצה שלו? "לא הייתי אומר שאנחנו לא במיטבנו", הוסיף, "שיחקנו טוב עד השלב הזה, אבל אין ספק שהיום היינו מעט פגיעים".

קפטן הקבוצה, דרק שארפ, נשם לרווחה בסיום. "זה אף פעם לא קל, אף אחד לא הבטיח שזה יהיה קל", אמר שארפ, "כולם נגדנו, הקהל כולו היה נגדנו, אבל אנחנו חייבים להאמין בעצמנו".

שארפ דיבר גם על הגמר הגדול. "אלה שתי קבוצות גדולות עם יריבות ותיקה", אמר הקפטן, "כולם ציפו לזה, וזה מה שקיבלתם".

יותם הלפרין: "הכי חשוב זה שאנחנו בגמר. זה היה משחק קשה, כמו שחצי גמר אמור להיות. ידענו שהגליל יבואו מוכנים. אף אחד לא בא לעשות לנו חיים קלים.

"מה שדיבר בסיום היה הניסיון", המשיך הלפרין, "השחקנים שלנו היו במצבים האלה בעבר, וידעו מה לעשות ברגעים האחרונים".

ניקולה וויצ'יץ' התייחס בסיום לפציעה שלו, שהקשתה עליו מאוד (13 דקות משחק בלבד). "זה לא רק היום, הרי לא התאמנתי ולא שיחקתי בחודש האחרון", אמר הקרואטי, "הקבוצה הזאת יכולה לשחק ולהילחם גם בלעדיי, אבל אני מקווה שאוכל לתרום יותר ביום חמישי".

"ארצה לברך את הקבוצה שלי על הניצחון הגדול", סיכם ספאחיה, "לא היה קל, אבל זה כדורסל ואתה לא יכול להבטיח שתנצח כל קבוצה ב-20 הפרש. בליגה זה הניצחון העשירי שלנו ברציפות.

"מישהו ארגן את הפיינל פור כדי להפוך את התחרות למעניינת יותר", אמר הקרואטי, "לפני כן ידענו שהיריב הגדול, פרט לגליל, יהיה הלחץ. ניצחנו את שניהם הערב, ולכן אני שמח. יש לנו יום נוסף לנוח, להתכונן לגמר, אבל כל המחמאות לקואץ' קטש, למרות שאני חושב שהניצחון הגיע לנו".

"הניסיון הכריע את המשחק"

גליל עליון, מנגד, כבר הריחה את הסנסציה של העונה, אולי של העשור, אבל בסוף שוב נאלצה להסתפק במחמאות. הגליל "דייקה" רק ב-15 מ-38 זריקות מקו העונשין, ושחקניה יכלו בסיום רק לאכול את הלב. "כל ההחטאות מהעונשין ומהשלוש - אלו סממנים של חוסר ניסיון", אמר מאמן הקבוצה, עודד קטש, "יש לי הרבה גאווה בלב על הקבוצה שלי, אבל אני מרגיש גם אכזבה, כי היינו קרובים לעשות את זה.

"היו לנו את ההזדמנויות שלנו", המשיך קטש, "היה לנו מומנטום בחצי הראשון, וגם בחצי השני יכולנו להפתיע. ידענו שמכבי יודעת לדרוס, והצלחנו לשרוד את הריצה של מכבי. הגענו לדקות האחרונות ושם הניסיון הכריע את המשחק".

קטש נראה נרגש מאוד במסיבת העיתונאים, ודיבר בקול רועד. "הייתי במצבים יותר נסערים מזה, למרות שכרגע, כמאמן, כל הטקס הזה של פיינל פור הביא אותי למעמד אולי הכי גדול שהייתי בו בתור מאמן", אמר כוכבה של מכבי לשעבר, "אבל זה משחק מול מכבי, משחק כל כך משמעותי וחשוב. הרי כל קבוצה יכולה לעשות את זה ולהפתיע בפיינל פור. אם כבר השיטה דפוקה, בוא ננצל את זה.

"האמת, אני עוד צריך לעכל את כל מה שקרה פה. בכל אספקט, של כדורסל או מנטלי, אני חושב שפספסנו את המשחק הזה בענק. אמרתי לפני המשחק שהוא תלוי יותר במכבי מאשר בנו, ואם מכבי לא תשחק את הכדורסל הדורס, הטוב שלה, והיא לא עשתה את זה היום... היינו שם כדי לנצל את זה. רק שהקליעות לא נכנסו.

"אין לי תחושה שהשופטים הכריעו את המשחק. לא חושב שהם היו פקטור. הם ניהלו את המשחק טוב. ברבע האחרון קיבלנו 8 נקודות מאופנסיב ריבאונד, דבר שלא צריך לקרות. על פניו, מבחוץ זה נראה כמו קצת יותר ריכוז וקצת יותר רצון. אני בטוח שהשחקנים שלי, שיהיו בעוד הרבה מעמדים דומים, יעשו את זה בפעם הבאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully