וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אחרי הערב, צריך עוד זעזוע?"

שמעון מזרחי ניסה לשדר עסקים כרגיל למרות ההדחה של מכבי ת"א מהגביע מול בני השרון (94:87). ארז כץ: "מודה לקהל של י-ם שעודד אותנו"

מערכת וואלה

צילום ועריכה: דרור פיקלני

במשך 40 דקות עמד שמעון מזרחי בסמוך לספסל קבוצתו, הביט אל לוח התוצאות, בחזרה למגרש וחוזר חלילה. הוא לא האמין למראה עיניו. הוא כבר התרגל לעובדה שהמערכת שהוא עומד בראשה רחוקה מזו שהכרנו בשנים האחרונות, כמו ששאראס, פארקר ובאסטון רחוקים מתל אביב, אבל הוא בטח לא ציפה שזה יגיע למצב הזה. מכבי ת"א, שכל כך רגילה לדאבל, אם לא לטרבל, איבדה את התואר הראשון העונה כבר בפברואר ומי יודע מה יקרה בסוף העונה, במשחק יחיד מול הפועל ירושלים או אפילו בני השרון, שיקבע את זהות האלופה לעונת 2006/7.

כשהתראיין בסיום המשחק, כמו גם שעה ארוכה לאחר שהמנקה של חדרי ההלבשה ביד אליהו נותרה בודדה במסדרונות, ניסה מזרחי לשדר עסקים כרגיל ואמר: "אני לא מתכוון לעשות שינויים בקבוצה, אני לא יכול לקלוע במקום הלפרין, בורשטיין או יסאיטיס. בני השרון פתחו מצוין, אנחנו חזרנו ונגמר כך. אין לנו שום מחשבה להחליף את המאמן נכון לרגע זה ונכון לעכשיו כל השחקנים נשארים". אפילו כשנשאל אם נכונה השמועה שנואל פליקס יארוז בקרוב את פקלאותיו אמר מזרחי: "אלה שטויות, אף אחד לא עוזב. יש מאמן, עוזרים והנהלה ונחשוב יחד איך לא מפסידים את האליפות".

"את החשבונות אנחנו עושים בבית - את התוצאה אי אפשר להחזיר אחורה. יותר מהזעזוע שעברנו הערב צריך עוד זעזוע? לא בזעזועים מידיים והחלטות מיידיות דברים נפתרים".

מאמן מכבי ת"א נוון ספאחיה: "אני רוצה לברך את מאמן היריבה על הישגו. כמאמן מכבי ת"א אני מתנצל בפני אוהדינו על מה שעשינו להם הערב. אנו נלמד את המשחק בימים הבאים. המשחק מול פנאתינייקוס גבה מאיתנו אנרגיה רבה, אבל זה לא תירוץ. אנחנו לא יכולים לשחק רק בצבע, יש לנו הרבה קלעים והיו מצבי קליעה שלא נוצלו. לא צברנו מומנטום כל המשחק והבעיה העיקרית שלנו היא ההגנה. אני חושב שהשקענו מאמץ רב מדי בשופטים וזו טעות מצדנו, אני לא רציתי להתייחס אליהם כל כך הרבה. אחרי ששיחקנו הגנה טובה מול פאו לא הצגנו את אותה הגנה מול בני השרון, יכולנו לעשות את הדברים טוב בהרבה".

וויל ביינום: "לא שיחקנו ברבע הראשון - חזרנו ברביעי אבל זה לא היה מספיק. אנחנו מנסים לעבוד קשה, אבל דברים לא תמיד מסתדרים לנו. אנחנו צריכים להישאר מאוחדים, המצב שלנו קשה אבל אנחנו לא יכולים להיכנע ולשחק בצורה אינדיבידואלית כמו שהיה היום בדקות מסוימות במשחק. תמיד קשה להפסיד ותמיד רוצים לנצח, קשה לאנשים כי רצינו כל כך לנצח. בני השרון שיחקנו משחק טוב, היה להם משחק גדול והגיע להם לנצח".

נואל פליקס: "זו לא הרגשה טובה, אבל המשחק שלנו היום לא מקובל וההפסד לא מקובל. התחלנו חלש ולא שיחקנו בדקות הראשונות".

"זה לא הניצחון הכי גדול בקריירה שלי"

מאמן בני השרון, אפי בירנבוים, נראה בסיום מאופק, כאילו לא עצר זה הרגע רצף של תשעה גביעים רצופים בצהוב. "היום חרגתי ממנהגי אחרי המשחק ודיברתי עם השחקנים בחדר ההלבשה. אמרתי להם: 'הדבר הכי גדול שיש למכבי זה המסורת והיום ניצחתם קבוצה כזו גדולה עם מסורת'. למכבי ת"א הייתה בשנים האחרונות אחת הקבוצות הגדולות אי פעם באירופה, אבל היום זו קבוצה אחרת. זו קבוצה טובה ואני מאמין שהיא עוד תגיע העונה לפיינל פור, אבל אנחנו בנינו קבוצה נפלאה, עשינו דבר גדול והאמנו שאנחנו יכולים לעשות את זה.

"אני בדרך כלל לא נוהג לציין שחקן מצטיין, אבל לי ניילון היה גדול כמו שהוא הכריז. הוא עשה דבר שלא ייעשה ואמר שננצח, אני שמח שהוא עמד בזה. ארז כץ הוא שחקן גדול עם לב גדול והשנה הוא מרגיש המון ביטחון יחד איתי".

לקראת משחק הגמר ביום חמישי מול הפועל ירושלים, אמר בירנבוים: "יהיה קשה מאוד. זו קבוצה גדולה עם קהל גדול. אנחנו אולי נהיה עם מיעוט בקהל, אבל נבוא עם לב גדול. אנחנו לא פייבוריטים, קבוצות אירופיות כמו מכבי ת"א וירושלים עובדות בסטנדרטים אחרים. הערב ראינו שאנחנו יודעים לצמצם פערים, אבל אני ממש לא חושב שאנחנו פייבוריטים".

משה מזרחי, שחזר לעצמו במשחק מצוין אחרי תקופה ארוכה: "אני כמעט 10 שנים בליגה וכל פעם חטפתי בהיכל. אני יכול לומר שלפני תחילת העונה ארז כץ ואני הבטחנו לעצמנו שבכל משחק ולא משנה נגד מי, נבוא לנצח. מכבי לא הפסידה פה יותר משנה, נחגוג ונתכונן למשחק ביום חמישי מול יריבה לא פחות טובה. יש לנו קבוצה שמסוגלת השנה להכל. אנחנו צריכים לעשות עוד צעד אחד. הייתי פעמיים במעמד הגמר וזה לא צלח יפה, אני מקווה שבפעם השלישית זה יילך יותר טוב. אפי בירנבוים הוא אישיות שלא פגשתי בחיי והוא גבר שבגברים".

הקפטן ארז כץ, שהפגין מנהיגות נדירה לאורך הערב: "היה קרב מוחות מדהים בין המאמנים. אני שמח שניצחנו אותו. אני מודה לקהל של ירושלים שעודד אותנו. היו לנו גם 2,500 אוהדים שלנו, ואני מקווה שבגמר החלוקה ביציעים תהיה מאוזנת. בקשר לגמר, להגיע לבאר ולא לשתות ממנה, זה לא שווה שום דבר".

על המנהיגות והקרדיט לו הוא זוכה מבירנבוים: "אפי נותן לי לגיטימציה ללכת עם האינסטינקטים שלי. מאז שהייתי ילד אני נותן את אותם הדברים. אם עיתונאים או מקורבים החליטו לא לכבד אותי, זה רק הביא אותי למקום טוב יותר, זה חישל אותי".

הסנטר עוסמאן סיסה, שמשחק ההגנה שלו על וויצ'יץ' שיתק את הסנטר הקרואטי ואת התקפת מכבי כולה: "אפי עשה את ההבדל. הוא למד את מכבי על בוריה. מול ירושלים יהיה קשה, אבל נדע להתכונן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully