וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחממים את הפרקט: פורטלנד טרייל בלייזרס

ירון חיימסון

26.10.2005 / 15:19

פורטלנד השלימה כמעט סופית את פרויקט ניקוי האורוות מפראי אדם. יש רק בעיה אחת: הילדים שהחליפו אותם הרבה פחות מוכשרים

פורטלנד, פעם אורחת קבועה בפלייאוף, תשלים העונה כנראה עונה שניה ברציפות מחוץ לשלב היוקרתי. אחרי שירדו מנכסיהם (ביוזמתם, יש לציין), בניסיון נואש לשקם את תדמיתם הרעועה, נותרו הבלייזרס עם חבורה של נערים, מוכשרים יותר ומוכשרים פחות, מופרעים יותר ומופרעים פחות, ומינו מעליהם מאמן מצליח, שירוויח את אחת המשכורות הגבוהות בליגה. במערב התחרותי זה לא יספיק.

טיפול קוסמטי

מה הם עשו בעונה שעברה:

לפני שנתיים פורטלנד היתה קבוצה נושכת, עם ראשיד וואלאס, זק רנדולף, רובן פטרסון, קינטל וודס, בונזי וולס ועוד כמה חבר'ה מהשכונה, שהשלימה 21 עונות בפלייאוף ברציפות. אלא שלקבוצה היתה תדמית גרועה יותר מכנופיית רחוב בדטרויט. הבעלים, פול אלן (ממקימי מיקרוסופט) החליט לנקות את האורוות, והקבוצה הלכה לעונת בנייה.

הסגל היה לא רע, אבל הפציעות גמרו את הקבוצה. רנדולף, שקיבל חוזה עתק ואת מושכות המנהיגות, שיחק בערך חצי עונה, גם דריוס מיילס ודרק אנדרסון סבלו מפציעות, ופורטלנד שיחקה עם הרכב טלאים. המאמן מוריס צ'יקס, שהתכסח עם מיילס הסורר, פוטר, ועוזרו סיים את העונה על הקווים.הסיכום ? מאזן עלוב של 27 נצחונות מול 55 הפסדים.

באו:

מרטל וובסטר, ג'ארט ג'ק, סטיב בלייק, חואן דיקסון, צ'רלס סמית

הלכו:

שאריף עבדור ראחים (לסקרמנטו), דיימון סטודמאייר (לממפיס), ניק ואן-אקסל (לסן אנטוניו), דרק אנדרסון (ליוסטון), ריצ'י פראהם (מינסוטה)

חמישייה:

סבסטיאן טלפייר, מרטל וובסטר, דריוס מיילס, זאק רנדולף, ג'ואל פריזבילה

ספסל:

ג'ארט ג'ק, סטיב בלייק, סרגיי מוניה, ויקטור קריאפה, תיאו רטליף, טראוויס אאוטלו, חואן דיקסון, צ'רלס סמית, רובן פטרסון

מאמן:

נייט מקמילן

מה נסגר איתם

פורטלנד שיחררה בקיץ את רוב הותיקים שלה, כולם בקו האחורי, והפקידה אותו בידיהם של כשרונות צעירים (מאוד). בסוף העונה הראה סבסטיאן טלפייר ניצוצות כשרון, שנתנו תשובה חלקית לשאלה מדוע הוא נבחר במקום כל כך גבוה בדראפט. העונה סבסטיאן כבר יקבל את התפקיד הפותח בבק קורט. לצידו ישחק מרטל וובסטר, קלע מחונן שמזכיר את גלן רייסונבחר במקום השישי בדראפט. ישלים את הקו האחורי דריוס מיילס, שינסה להוכיח שיש בו משהו מעבר לפה גדול וניתור גבוה.

בקו הקדמי בונים בפורטלנד על רנדולף, פורוורד אימתני, מכונה משומנת של 20-10 בערב (נקודות וריבאונדים). אבל בעונה שעברה הוא שיחק חצי עונה, ובקיץ האחרון כבר הספיק לומר שהברך עדיין לא החלימה לחלוטין. מעבר לכך, בעונה שעברה הוכיח הסייח כי הוא אמנם ספק סטטיסטיקות בלתי נלאה, אבל הבנת המשחק שלו לוקה בחסר ורצונו למסור אינו קיים . משלים את החמישיה ג'ואל פריזבילה, חוסם מחונן, אבל על סנטר פותח שנותן 6.4 נק' ו-7.7 ריבאונד קשה לבנות מדינה.

גם הספסל יכלול ברובו צעירים: סטיב בלייק (2 עונות בליגה), שהגיע מוושינגטון, יהיה הרכז המחליף ולצידו הרוקי ג'ק. דיקסון עבר יחד עם בלייק מוושינגטון ויקבל דקות בעמדת הקלע והרכז. מיודענו מוניה היה שחקן לא דומיננטי בצסק"א, כך שקשה להאמין שהוא יפרוץ דווקא ב-NBA. גם פטרסון יקבל זמן בעמדת הקלע. נראה שזאת תהיה עונת הפריצה של טראוויס אאוטלו. הפורוורד הצעיר נראה מאוד מרשים במשחקי ההכנה ואין ספק שיזכה ללא מעט דקות העונה בעמדות הפורוורד. בסנטר יחכה רטליף הותיק לחבוט עוד כמה כדורים מחוץ לרחבה. צ'רלס סמית, שעשה בעונה שעברה צרות למכבי במדי פזארו, יחזור לליגה לאחר שלוש שנות הפוגה.

פורטלנד הצעירה הופקדה בידיו של מאמן מבטיח. נייט מקמילן הובא בפגרה מסיאטל, תמורת סכום מופקע של 7 מיליון דולר לעונה, ועליו הוטלה המשימה לחנוך את הצעירים הרבים בפורטלנד. כמו שזה נראה כרגע, למקמילן אין סקורר מנוסה (למרות היכולות המרשימות של וובסטר), אין הרבה הגנה ואין מנהיג.

הצרות לא מסתיימות כאן. עוד לפני הג'אמפ בול הראשון משדרת הקבוצה קולות של ייאוש. רובן פטרסון וזק רנדולף קראו להנהלה לעשות מהלכים כדי שהעונה לא תהיה "מביכה". הותיקים מביטים סביב ורואים רק ילדים צעירים ובלתי בשלים, ומקמילן אומר שיתחיל את העונה עם הסגל הנוכחי, אבל ייתכן שאחרי שבועיים יבוא שינוי. מקמילן כבר הספיק לזרוק את רנדולף מאחד האימונים לאחר שזה קילל אותו. כששאלו את רנדולף אם זה היה "שיעור" של המאמן, תשובתו היתה: "אם זה היה שיעור, אז לא למדתי כלום". אין ספק, גם העונה יהיה שמח בפורטלנד, אבל לא מהסיבות הנכונות.


בטח רציתם לדעת ש:

לפחות בתחום אחד תהיה פורטלנד בין הטובות בליגה: חסימות. פריזבילה ורטליף, שחסמו ביחד 321 פעמים בעונה שעברה, נמנים על שבעת החוסמים הטובים בליגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מטרות ותסריטים

מטרה:

עונת בנייה שקטה. ההנהלה מטיפה לסבלנות, ופירוש הדבר עונה נוספת של לוטרי, עם מעט נצחונות והרבה אי-יציבות.

תסריט אופטימי:

מקמילן מתחבר לצעירים, הקבוצה רצה ומתחילה לשמור, רנדולף שומר על הברך, מיילס מתיישר, טלפייר משתפר וובסטר מתחשל. 38 נצחונות והרבה אופטימיות לעתיד.

תסריט פסימי:

טלפייר קורס, רנדולף הורס, מקמילן כועס. פורטלנד ממשיכה להיות הקבוצה הכי פרועה בליגה, אבל עם הרבה פחות כישרון מהעבר. 22 ניצחונות מדכאים במיוחד.

גזר דין:

מקמילן חותם עכשיו על 30-32 נצחונות, וכך גם אנחנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully