וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחממים את הפרקט: סקרמנטו קינגס

גיל קדרון

20.10.2005 / 14:06

המלכים כבר היו בדרך לשקיעה, אבל שורת מהלכים חכמים, כמו גם ההידרדרות של פיניקס, תחזיר אותם לצמרת

רק לפני מספר חודשים התסריט הבא נראה דמיוני: סקרמנטו קינגס היא המועמדת לסיים ראשונה את הבית הפסיפי, לפני פיניקס סאנס. איך זה קרה? ראשית, אמארה סטודמאייר ייעדר מארבעת החודשים הראשונים של העונה, והסאנס הפכו לפתע לקבוצה בינונית; בינתיים, בסקרמנטו, הג'נרל מנג'ר, ג'ף פיטרי, אינו קופא על שמריו, ואחרי שהקבוצה הגדולה של 2002 החלה להתפורר, הוא ידע לעשות את המהלכים הנכונים בכדי להחזיר את הקינגס לצמרת במהרה.

טיפול קוסמטי

מה עשו בעונה שעברה:

כריס וובר נשלח לפילדלפיה באמצע העונה בתמורה לקני תומאס, בריאן סקינר וקורליס וויליאמסון, ו-50 ניצחונות הספיקו רק למקום שישי במערב. סיאטל לא התקשתה יותר מדי מולם, בדרך לניצחון 1:4 בסיבוב הראשון.

באו: שאריף עבדור ראחים, בונזי וולס וג'ייסון הארט

הלכו: מוריס אוונס, אדי האוס, בובי ג'קסון, קטינו מובלי, גרג אוסטרטאג ודריוס סונגאילה

חמישייה: מייק ביבי, בונזי וולס, פז'ה סטויאקוביץ', קני תומאס (או עבדור ראחים) ובראד מילר

ספסל: שאריף, הארט, קווין מרטין, סקינר ו-וויליאמסון

מאמן: ריק אדלמן

מה נסגר איתם?

לסאקטו יש טונות של כשרון, אבל מרחפים מעליה לא פחות סימני שאלה. נתחיל מלמעלה. ריק אדלמן נכנס לעונה האחרונה שלו בחוזה ואחרי שבע שנים בעיר (בכולן סיים עם מאזן מנצח ובחמש האחרונות השיג 50 ניצחונות ומעלה) אף אחד לא טרח להציע לו הארכה. לא רק זאת, אדלמן גם נפגע עד עמקי נשמתו בעקבות הניסיון הבוטה של הקינגס להשיג את פיל ג'קסון, והנתק בין הצוות המקצועי לבין הבעלים מאלוף עלול להוביל לפיטורים במקרה של חוסר הצלחה יחסי. אדלמן, כך נראה, שומר על תפקידו בעיקר עקב חברותו עם פיטרי, אבל ג'נרל מנג'רים בליגה כבר פיטרו חברים (קווין מקהייל ופליפ סונדרס, ממינסוטה).

שנית, שאריף מגיע אחרי עונה וחצי אומללות בפורטלנד. בניו ג'רזי ויתרו עליו בטענה שיש לו בעיות בברכיים, ובמחנה האימונים קני תומאס תפס את תפקיד הפאוור פורוורד הפותח. שאריף יהיה שחקן שישי, תפקיד בו לא הצטיין במדי הבלייזרס.

שחקן נוסף שהמניה שלו בירידה הוא פז'ה סטויאקוביץ', אבל כאן ישנן לא מעט סיבות לאופטימיות. כל הליגה יודעת שסטויאקוביץ' הוא לא רק אחד הקלעים הטובים ב-NBA, אלא גם אחד השחקנים שעובדים הכי קשה: כל אימון מסתיים במאות זריקות מרחוק. בעונה שעברה הכל השתנה, כשפז'ה ביקש לעבור בטרייד לאור היחסים הרעועים עם כריס וובר, והשוטר הסרבי החל לדפוק כרטיס במקום להשקיע. התוצאה הייתה צניחה משמעותית בנקודות (מ-24 ל-20), באחוזים (מ-48 ל-44) ובכדורים החוזרים (מ-6.3 ל-4.3) יחסית לעונה הקודמת. בקיץ הבא הוא יהיה שחקן חופשי, כך שבשביל החוזה העתידי שלו, היכן שלא יהיה, הוא צפוי להפסיק את המיני-שביתה איטלקית. עכשיו, כשוובר עבר דירה, הוא האופציה הראשונה בהתקפה.

בונזי וולס, השוטינג גארד הפותח, הוא עוד סימן שאלה. בובי ג'קסון האהוב וגרג ואוסטרטאג המיותר עזבו כדי שהוא יגיע, ומיד וולס נכנס למשטר אימונים קפדני לקראת העונה (ניחשתם – שנת חוזה). אדלמן הודיע שצפויות לו 35-40 דקות למשחק אם הכל ילך כשורה, והעוצמה והאתלטיות שלו יכולות להפוך את הקינגס לכוח התקפי משמעותי. העונה הוא יהיה ילד טוב ירושלים, לא יעשה את הבעיות שראינו ממנו בפורטלנד וממפיס, וייתן תפוקה מצוינת, כי זה מה שאנשים עושים כשהם רוצים שתהיה להם עבודה גם בשנה הבאה.

בנוסף, פיטרי עיבה את הספסל של הקינגס, שהיה מעולה בעבר והידלדל בעונות האחרונות. הוא הביא את ג'ייסון הארט משארלוט (בתמורה לבחירת סיבוב שני) לעמדת הרכז המחליף, ובכך הוסיף שחקן רב גוני שנתן דקות מצוינות בעונה שעברה מהספסל של הבובקטס. מלבד הארט ושאריף, הקינגס ייעזרו בוויליאמסון, מרטין וסקינר, שיוצרים יחידה שנייה מהטובות בליגה.

שני שחקנים שתרומתם מובטחת הם ביבי ובראד מילר, צמד רכז-סנטר מצוין ומגוון. ביבי הוא הגו-טו-גאי בזמן אמת, בייחוד לאור העובדה שפז'ה נוטה להיעלם בקלאץ' טיים. מילר הוא גירסת שנות ה-2000 של ולאדה דיבאץ', סנטר עם ראיית משחק נדירה ויד רכה מכל הכיוונים.

בטח לא ידעתם ש:

רק שני שרידים נותרו מהקבוצה הגדולה שהפסידה לשלשה של רוברט הורי בגמר 2002: פז'ה וביבי. בזמן הזה הספיקו לעזוב וובר, דיבאץ', כריסטי, טורקוגלו, בובי ג'קסון וסקוט פולארד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

מטרות ותסריטים

מטרה:

הקינגס חושבים על אליפות. מי יודע, פציעה אחת של דאנקן עוד יכולה לסלול את דרכם לגמר ה-NBA.

תסריט אופטימי:

פז'ה חוזר לכושר של עונת 2003/04 וביבי ממשיך להצטיין, בדרך לראשות הבית הפסיפי. שאריף רואה פלייאוף לראשונה בקריירה, אחרי תשע עונות, והקינגס מגיעים לגמר המערב מול הספרס. כדי שהאופטימיות תיקח אותם לשלב הבא, משהו מיוחד צריך לקרות (ע"ע פציעה של דאנקן).

תסריט פסימי:

מתברר שהרופאים של ניו ג'רזי צדקו והברכיים של שאריף גמורות לחלוטין. פז'ה דועך לעבר השקיעה (או לעבר טרייד) ואדלמן מפוטר אחרי חודשיים. הקבוצה מסיימת בחלק התחתון של השמינייה הראשונה, בדרך ליציאה מהירה מהפלייאוף.

גזר דין:

אחרי שפיניקס איבדה את אמארה, אין סיבה שהקינגס לא יקחו את הפסיפי. יש להם עומק וכשרון, וחמישייה התקפית ברמה גבוהה. בזכות היחלשות המערב ושיבוץ הבתים, המלכים יוכלו להיות מדורגים במקום השני, מה שעשוי להפגיש אותם בסיבוב השני עם מנצחת הבית הצפון-מערבי (ההימור שלי: דנבר). בהחלט משוכה עבירה בדרך לגמר האיזורי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully