וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעקב שחר: "לא נראה לי שאעמוד בראש הוועדה"

23.4.2012 / 11:37

יעקב שחר לא צפוי להסכים לבקשת לוזון, יוצא נגד התקשורת ולבנת, וטוען: אין פה אלימות קשה, הקטנות טרפדו את המנהלת

קובי אליהו

אחרי שהודיע על מינויו של ראובן עטר למאמן מכבי חיפה, יעקב שחר התייחס היום (שני) לבקשה של יושב ראש ההתאחדות אבי לוזון לעמוד בראש ועדה מיוחדת: "אשמח להיות בוועדה, אך לא נראה לי שאעמוד בראשה". שחר ערך מסיבת עיתונאים ארוכה ומפורטת, ובה תקף את התקשורת, את השחקנים ואת ההתנהלות של כמה מחברי ההתאחדות ובעלי הקבוצות.

נשיא מכבי חיפה דיבר על האלימות בכדורגל הישראלי ("אין פה באמת אלימות קשה"), על הפתרונות האפשריים ("ניסיתי להקים מנהלת ליגה, הקבוצות הקטנות טרפדו את זה"), על יחסו להתאחדות לכדורגל ("לא תמכתי בלוזון, אבל הוא איש שאפשר לצאת איתו מלחמה"), על הקבוצות הקטנות ("טרפדו את המנהלת, ביקשו שאקפיא את הירידות"), על לימור לבנת ("קל לתקוף ולהגיד מה לא לעשות") ויצא נגד התקשורת ("יש המון אלימות ברדיו").

"אלימות היא לא דבר שנולד בכדורגל", פתח את דבריו שחר, "גיאוגרפית אנחנו נמצאים באזור אלים. נהיינו יותר אלימים בעקבות כל מיני מלחמות שעברנו. כולנו עדים לאלימות בסופי שבוע במועדונים. יש פה עבודה חינוכית גדולה שצריך לעשות, שהכדורגל הוא חלק ממנה. אפשר לחשוב שרק אנחנו בכדורגל האלימים. אז נכון שיש פה ושם פרצי אלימות, אבל אם תשאלו במשטרה, מאז שהיא עזבה את המגרשים הסטטיסטיקה אומרת שיש פחות אלימות במגרשים, אני לא מתייחס לכר הדשא.

יעקב שחר נשיא מכבי חיפה. קובי אליהו
יעבוד בשיתוף פעולה עם לוזון? יעקב שחר במסיבת העיתונאים/קובי אליהו

"אין פה באמת אלימות קשה. פה ושם יש פרץ כזה או אחר. תמיד מדברים על ספרד או אנגליה, אבל תראו מה קורה במדינות השכנות שלנו כמו יוון וטורקיה. כשמוריניו התקוטט עם שחקן לא ביקשו לסגור את האצטדיון.

"הדבר הראשון שצריך לעשות הוא ענישה יותר משמעותית, אני מדבר על זה כבר 20 שנה בהן אני בעלים של מכבי חיפה. היו ימים שהכדורגל היה הרבה יותר אלים. במקרה קרה שבשני מגרשים היו התקוטטויות.

"זה לא מוסיף כבוד לשחקנים ולמקצוע. ודאי שפרנסתם תיפגע. נניח שבין המתקוטטים היה שחקן חופשי - מישהו מעלה על הדעת שאני אביא אותו למכבי חיפה? אני מקווה שהעונש שלהם יהיה רציני מאוד. על מילה מיותרת ששחקן שלנו אמר לשופט הוא קיבל 6 שבועות הרחקה, אז מה צריך לקבל מישהו שמתקוטט? בומבה בראש. אם יהיו בומבות, לא יהיו קטטות.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"אם דבר כזה יקרה אצלנו, אתבע אישית את השחקנים"

"אנחנו כראשי מערכת חייבים לעשות הכל כדי שלא יהיו מקרים כאלה", אמר על מראות האלימות האחרונים, "הייתה לי היום שיחה עם שחקני הקבוצה שלי, ודיברתי על אלימות על כר הדשא. אלימות ביציעים זה לא עניין של השחקנים עצמם, אבל מה שקרה בשבועות האחרונים היה על הדשא בין שחקנים. בסופו של דבר, אנחנו המועדונים הם מקום עבודה לשחקנים מקצועיים שבחרו בכדורגל כפרנסה. בשום מקום אחר לא יעלה על הדעת שמישהו יתנהג במקום העבודה שלו כפי שהתנהגו אותם פרחחים.

"אני בטוח שכל אחד מהם התבייש במה שראה, ואני שמח שתופעות כאלה לא היו בשנים הרבות שאני פה. החמאתי על כך לשחקנים. יש פה שחקנים צעירים, שחקנים מפרנסים. מה יעשה אותו שחקן שזו פרנסתו אם הוא יקבל חצי שנה בחוץ? האם צריך לשלם את השכר שלו? אמרתי לשחקנים שאם חלילה וחס יקרה דבר כזה במכבי חיפה, אני אישית אתבע את השחקנים שיעשו את זה על כך שהם פוגעים בתדמית המועדון ובהכנסות העתידיות שלו, ואני מתכוון לזה".

שחר התייחס לתפקיד שלוזון הציע לו: "זה לא סוד שבמהלך השנים אנחנו בעלי הקבוצות לא שבעי רצון מהדרך של קבלת ההחלטות בהתאחדות, בלי להיכנס למקרה כזה או אחר. אני רוצה להבהיר, אחת הסיבות שלא דיברתי בשבועיים האחרונים בנושא האלימות היא שמדובר בנושאים רציניים. כשאבי לוזון נבחר להתאחדות, הוא היה צריך להיבחר קודם כל במכבי. הייתה לי אז שיחה עם אבי לוזון ואמרתי לו שאני מתנגד למינוי שלו, לא בגלל שהוא לא מוכשר. הוא מוכשר, אבל אני יודע מה זה להיות קרוב לקבוצה. אני יודע מה זה להיות בעלים ואוהד ולא האמנתי שאבי יכול להתנתק מהקירבה שלו למכבי פתח תקוה, ועל בסיס זה אמרתי שאני לא אתמוך בו. אני תמכתי בנציג השני, אריה זייף. ברגע שאבי נבחר, חובה על כולנו לעזור לו להצליח. אם בתוך ההתאחדות ומחוצה לה, איפה שיכלתי לעזור עשיתי את זה.

"אבי הפתיע אותי, כשהוא ביקש ממני לעמוד בראש ועדה שאני אקבע את חבריה והתפקיד שלה יהיה ללמוד את כל התקנונים בהתאחדות ולראות איך אפשר לשנות דברים. המטרה היא לשנות דברים מתוך הדברים הקיימים בהתאחדות על מנת לקדם את הכדורגל בישראל. הוא פנה אליי משתי סיבות. אני ותיק בכדורגל וחשוב לי לשנות, ומהניסיון לא תמיד הסתכלתי מהעיניים של מכבי חיפה אלא תמיד שמתי את עצמי מנגד".

שחר רמז כי לא יעמוד בראש הוועדה: "לא נתתי לו תשובה כי לא מיציתי את הנושא איתו. ברגע שאני אעשה את זה אקבל החלטה. על פניו נראה לי שבראש ועדה כזאת צריך לעמוד מישהו רציני מהציבור, אנחנו נהיה בוועדה כי אנחנו מכירים את הכדורגל, ונעזור לו להגיע כמה שיותר מהר להחלטות הנכונות. זה מה שנראה לי כרגע".

"אבי לוזון הוא אחד שאפשר לצאת איתו לקרב"

"אני לא בהתאחדות לכדורגל כי לא אהבתי את הדרך שבה התקבלו החלטות מסוימות ופרשתי. זה לא אומר שלא עזרתי לכל מי שרצה את עצתי. לפני שמונה שנים הצעתי את הנושא של מנהלת ליגה. במשרד שלי יש מסמך שאני שומר עליו שבו הקבוצות חתמו, כולן, כולל אלה שאחר כך טירפדו את המהלך. הרעיון להקים אז מנהלת ליגה היה כדי שאנחנו בעלי הקבוצות ניקח חלק יותר פעיל בדברים שקשורים ישירות במועדונים שלנו. באחד הימים, כשהרבה קבוצות נאבקו בתחתית, אנשים אמרו לי שיחתמו לי על מנהלת ליגה בתנאי שאני אבטל את הירידות. בסופו של דבר הקטנות ביטלו את זה כי אמרו שהגדולות יעשקו אותן. אני לא יודע אם יש להן בכלל זכות קיום בלי הקבוצות הגדולות.

"צריך לקחת בחשבון דבר חשוב - מנהלת ליגה לא פותרת את הבעיות ולא מונעת התקוטטות על הדשא, ולהחזיק מנהלת ליגה זה ים של כסף. מי ייתן את זה? מכבי תל אביב ומכבי חיפה? כולם צריכים לשלם. אני אשמח עניינית אם יהיו שיחות ולא סתם לזרוק דברים פופוליסטיים. מנהלת ליגה לא פותרת הכל ולא יכולה לשים יותר ספונסרים מאשר ההתאחדות. המנהלת צריכה להיות ביד אחת עם ההתאחדות".

שחר נשאל אם המצב ישתפר במקרה שאבי לוזון יתפטר. "זה לא עניין של לחיצה על כפתור", אמר שחר, "בקדנציה הזאת הוא רוצה להוביל מהלכים שיעשו שינוי, וזה יכול לחסוך הרבה מאוד זמן לעשות מעשה. אני אתמוך כמה שרק אפשר באבי. אני אעזור לו ולנו לשנות את הכדורגל".

שחר הביע תמיכה מעט מפתיעה באבי לוזון: "לא יהיה לו קל כי משייכים לו דברים שידו אינה במעשה. זה יקשה עליו מאוד לתפקד. הוא נחוש בדעתו לעשות שינויים כדי להראות שבתקופתו נעשה גם שינוי. אבי לוזון הוא אחד שאפשר לצאת איתו לקרב, כמו שהיה בזמנו גברי לוי. כשהוא הבחין במשהו, הוא הזיז קירות כדי לבצע את זה. לאבי יש רצון אמיתי לעשות את השינויים".

שחר ציין שלוזון הוא לא הבעיה: "לפעמים ההתאחדות מורכבת מאנשים שלא ממש מבינים על מה הם הולכים להצביע, ואת זה צריך לשנות. לפני כמה זמן הייתה החלטה האם צריך לבטל קיזוז או להאריך אותו ומרכז הפועל הצביע יד אחת. מה, אנחנו בכנסת? יש קואליציה ואופוזיציה? אני חושב שייקח הרבה זמן אם לוזון יתפטר ויגיע מישהו במקומו עד שיתחילו להזיז דברים. אנחנו צריכים לעזור לו. לגבי הוועדה, אני לא חושב שאענה לבקשתו של לוזון להיות יו"ר הוועדה הזאת, אך אקח בה חלק".

שחר נשאל מדוע ג'קי בן זקן לא רצה לפנות אליו בבקשה למנהלת ליגה: "בן זקן היה אחד מאלה שטירפדו את המנהלת בפעם הקודמת. המנהלת צריכה לעסוק בפחות דברים מבעבר. יש מוסדות של ההתאחדות לכדורגל, אנחנו צריכים להתרכז במה טוב לעצמנו וכיצד אנחנו יכולים להביא למועדונים הכנסות יותר גדולות. בעבר חשבתי שזה יותר קל. לאור הניסיון שלי, אני לא חושב שזה קל. צריך לקחת בחשבון שאנחנו מדינה קטנה. אני דוגל שיאחדו קבוצות כדורגל. קחו למשל את הגוש של הרצליה, רמת השרון וכפר סבא. אם מחברים אותן ביחד, לא ממלאים איצטדיון? צריך למצוא מנגנון שיגרה לעשות איחוד בין הקבוצות ולעשות קבוצה אחת. ברור שיש קונפליקטים.

"הלוואי שיכולתי לגרום לזה שבחיפה תהיה קבוצה אחת. האיצטדיון היה מתמלא בכל משחק. איך מדברים על להביא את הכדורגל לפריפריה עם חמש קבוצות במרחק של לעבור את הכביש מצד לצד? אין שום זכות קיום לכדורגל בדרך כזאת, צריך לצמצם את הקבוצות והליגות".

לסיום, שחר נשאל למה הוא בכלל צריך את זה. "אני שואל את זה כל יום", ענה נשיא מכבי חיפה, "אני אוהב את זה. כשיש הרבה אוהדים, יש הרבה אחריות. זה לא פשוט לקום יום אחד ולהסתלק. אני חושב שכמוכם ראיתי את ההצהרה של הבעלים של רמת גן שהוא עוזב. מאוד לא אהבתי את הדרך שהוא הציג את זה. תבוא ותגיד נכשלתי, לא חינכתי את השחקנים שלי. מה, לפני שנתיים שהוא נכנס לכדורגל הוא לא ידע איזה כדורגל יש פה ואיזה אנשים אנחנו? הוא צריך לשנות שדברים כאלה לא יקרו אם קבוצה כמו הפועל רמת גן יקרה לו".

שחר התייחס גם להצהרות של לימור לבנת: "שמעתי הרבה מאוד את שרת התרבות והספורט. כולם יודעים לתת עצות שלא מחייבות. כולם אלופים במה לא לעשות. שרת הספורט צריכה לעסוק בעיקר בנושא החינוכי של הדבר ולא כל הזמן לאיים. היא צריכה, איתנו או עם אנשיה, לחשוב איך אפשר לעזור לנו בתכנית חינוכית".

כמו כן, שחר התייחס להתנהגות התקשורת: "אני מקשיב מדי פעם לתכניות ברדיו, יש שם המון אלימות. בפאנלים שלכם לא נותנים לדבר, נושכים דרך המיקרופון בשאלות כאלה ואחרות שלי לא נעים לשמוע. זה לא אלימות? זה אלימות מסוג אחר. אם תהיה לנו דרך ארץ, שחקן לשחקן, מראיין למרואיין, אני מודיע לכם שאני אזמין למפגש עם האוהדים אחד משופטי הליגה הבכירים כדי שתהיה לו שיחה עם הקהל. הוא בסך הכל בן אדם. אם נעשה את השיחות האלה, נפחית את האלימות שיש במגרשים ומחוצה להם".

מההתאחדות לכדורגל נמסר בתגובה לדברים: "עצם הירתמותו של מר שחר לקחת חלק בוועדה לשיפור פני הכדורגל מוכיחה את הרצון המשותף של בעלי הקבוצות וראשי מערכת הכדורגל הישראלי לראות כיצד הכדורגל משפר את תדמיתו ומביא קהל איכותי ולא אלים למגרשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully