וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערפאת: "מאמין שאגיע להפועל ת"א ומשם לאירופה"

הדס גרינברג

29.10.2010 / 11:27

ג'קו ערפאת מתכנן להיות הטוגולזי הגדול הבא אחרי אדבאיור. בינתיים, המפציץ של עכו אורב לקרית שמונה ומטנף את בלבול וסכנין

זו בסך הכל השנה השנייה של ג'קו ערפאת בישראל, אבל בינתיים שמו של החלוץ הטוגולזי הצעיר (בן 22) הצליח להיחקק בראשו של האוהד המקומי. אם בהתחלה זה היה רק בגלל שם המשפחה, שגורר עמו הרבה מטענים, השנה זה כבר מגיע מהסיבות הנכונות: ערפאת כבר כבש חמישה שערים בשבעה מחזורים במדי הפועל עכו, ואם אכן ימשיך בכושרו הנוכחי, הקבוצה מהצפון תוכל להמשיך לפזול למעלה במקום להביט בחשש למטה. "אם קרית שמונה עלתה למקום הראשון, גם עכו תוכל לעשות את זה", סבור ערפאת.

האמת, יש לו סיבות להיות אופטימי. אחרי עונה קשה בסכנין ("לא אמרו לי כלום בפרצוף, חייתי משמועות") ותקופה לא קלה תחת מרקו בלבול ("לא הפסיק ללחוץ עליי"), עכשיו הוא פורח בעכו תחת אלי כהן. עם חלומות על הפועל תל אביב ("מאמין שאגיע לשם ואעבור לאירופה") ופנטזיות על ריאל מדריד ("חולם לשחק תחת מוריניו"), החלוץ מקווה שזו שנת הפריצה שלו.

"העונה שעברה, בסכנין, הייתה הראשונה שלי בישראל והיה לי קשה להיכנס לעניינים ולהתאקלם, זו הסיבה שבקושי כבשתי", אומר ערפאת בראיון לוואלה! ספורט, "אבל את העונה הזאת כבר פתחתי בצורה טובה מאוד ואני מרוצה. אני מרגיש בכושר טוב. מבחינה אישית אני מקווה להתקדם ולקבל חוזה בקבוצה גדולה, אבל גם להפוך את עכו לקבוצה טובה יותר".

- ומה החלק של אלי כהן בהצלחה שלך?

"אלי כהן הרבה יותר פתוח ממרקו בלבול. הוא לא לוחץ עלי כמו שמרקו היה לוחץ עלי בסכנין, אלי נותן לי את השקט ואומר לי לשחק את הכדורגל שלי. מרקו לא היה מפסיק ללחוץ עלי, לא נתן לי שקט וזה השפיע עליי".

- איך הרגשת בסכנין?

"כל יום היו שם דיבורים אחרים. יום אחד אומרים שהם משחררים אותי, יום אחר שאני נשאר בקבוצה, כל פעם קיבלתי מסר אחר. איך אפשר להתרכז ככה בכדורגל? הבעיה שהם לא מסוגלים לבוא ולומר לך בפרצוף כלום. חייתי משמועות, חברים סיפרו לי מה כתוב בתקשורת. אפילו בסוף העונה לא אמרו לי אם אני נשאר בקבוצה או לא. רק אחרי שביקשתי כבר לדעת מה קורה איתי ואמרתי להם שאני צריך לחזור לטוגו, הם אמרו לי שהם מצטערים ושאני לא ממשיך אצלם.

"בסכנין אין סבלנות לכלום", ממשיך ערפאת, "גם בעונה שעברה הם החליפו שני מאמנים, התחילו עם קוליק ועברו לבלבול. הם רוצים שהכל יהיה טוב באותו הרגע, תוצאות מהירות. בכל עונה הם גם מביאים שחקנים חדשים, אבל אי אפשר להתקדם ככה. רוצים קבוצה טובה? תנסו להריץ את הסגל לפחות לשנתיים עם שינויים קטנים, לתת צ'אנס לשחקנים. אין שקט בסכנין. אני מאוד שמח שעזבתי, עכשיו אני מרגיש במקום טוב יותר".

חולם על הפועל, מפנטז על ריאל

בזמן שרבים בעכו נהנים מהמקום העשירי בטבלת ליגת העל ורק מקווים לשרוד בליגה, ערפאת לא מפחד להציב רף גבוה אפילו יותר. "אני חושב שאנחנו יכולים לסיים במקומות 1 עד 7. אני יודע שהרבה אנשים רק רוצים שעכו תישאר בליגה ומדברים על מאבקי תחתית, אבל אני חושב שצריך לשאוף למעלה ולא להסתפק במועט. יש לנו שחקנים טובים בקבוצה שיכולים לקחת אותנו גבוה יותר מסתם קרבות הישרדות".

- אתם שבעה חלוצים בקבוצה, איך אתה רואה את המלחמה על ההרכב?

"מבחינתי זו מלחמה טובה בין כולם, יש לנו חלוצים טובים וזה טוב שיש תחרות. אני אישית מאמין שאמשיך בהרכב של הקבוצה, ובטוח שאעשה את הטוב ביותר כדי להישאר בהרכב".

- דיברת על הרצון להתקדם לקבוצה גדולה, לאן היית רוצה להגיע?

"מכבי חיפה, הפועל תל אביב, מכבי תל אביב ובית"ר ירושלים הם ללא ספק המועדונים הגדולים בישראל. אני מאוד אוהב את סגנון הכדורגל של הפועל תל אביב, ראיתי אותם בליגת האלופות. אני מאמין שאני אגיע להפועל תל אביב ומשם אני אעבור לאירופה. השנה זו המקפצה שלי, ובשנה הבאה אגיע לקבוצה גדולה".

- אתה מאמין שתגיע רחוק באירופה?

"אני מאמין שכמו עמנואל אדבאיור, שהוא הטוגולזי הכי מפורסם בעולם, גם אני אגיע רחוק. הוא התחיל כמוני ושיחק בליגה השנייה בטוגו לפני שעבר לאירופה. יש לי את היכולת לשחק ברמות הגבוהות כמוהו.אני מאמין שאגיע רחוק מאוד. לגבי השנה, אני מקווה שאכבוש לפחות 15 שערים. אם אכבוש ככה אהיה מרוצה".

- מי הקבוצה שאתה הכי אוהב באירופה?

"אני מאוד אוהב את ריאל מדריד כבר הרבה שנים, והחלום שלי לשחק תחת ז'וז'ה מוריניו".

- מי השחקן הישראלי שהכי מתאים לאירופה לדעתך?

"איתי שכטר. הוא יגיע רחוק, אני בטוח. הוא שחקן מצוין שיכול להצליח מאוד ברמות הגבוהות".

- בשבת אתם פוגשים את מוליכת הטבלה, עירוני קרית שמונה.

"יש לנו ביטחון שאנחנו יכולים לנצח אותם. זו אומנם קבוצה טובה מאוד, אבל הכל תלוי איך נשחק. אם קרית שמונה במקום הראשון והיא רק חזרה לליגת העל, גם הפועל עכו יכולה להיות במקום הראשון. בכדורגל הכל אפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully