וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם מאמן נבחרת ישראל על הכוונת

25.10.2009 / 11:52

צביקה שרף צפוי להיחקר ברשות המסים. באיגוד הכדורסל עוקבים וטוענים: "אם יתגלה שהמאמן העלים מס, הוא יודח"

מאמן נבחרת ישראל בכדורסל, צביקה שרף, צפוי להיות מזומן לחקירה ברשות המסים, בחשד שהשקיע כספים ב"בנק ההשקעות" של מוני פנאן ז"ל. כמו כן, יזומנו לחקירה שורה ארוכה של אנשי כדורסל.

"אם שרף השקיע כסף אצל פנאן והפריש ממנו למס הכנסה כדין, הרי שאין עם זה שום בעיה חוקית", אמר לוואלה! ספורט גורם בכיר באיגוד הכדורסל. עם זאת, הדגישו באיגוד כי אם יעלה מן החקירה ששרף השקיע כספים אצל פנאן ולא הפריש מס כדין – דבר המהווה עבירה פלילית – הוא לא יוכל להמשיך ולשמש מאמן הנבחרת. "דבר עוד לא הוכח", ביקשו להדגיש באיגוד, "אבל אנחנו סבורים שאם אכן יתברר שנושא תפקיד באיגוד עבר עבירה פלילית, בין אם קשורה לתחום המס או לא, הוא אינו ראוי להמשיך ולהחזיק בתפקיד. דבר לא יטויח ואנחנו נעקוב באדיקות אחר ההתפתחויות בעניין".

תגובת צביקה שרף: "אם אזומן לחקירה, אגיד את מה שיש לי להגיד. אני לא מבין את ציד המכשפות הזה, בכל בוקר אני צריך להוכיח שאין לי אחות. מי שיש לו מה להגיד, שיקום ויזדהה וידבר בשמו".

תגובת רשות המסים: "רשות המסים לא מוסרת פרטים על חקירות".

תגובת איגוד הכדורסל: "נושא מעמדו של שרף לא על הפרק ולא דנו בו בכלל".

"שופט שחתם על תצהיר כוזב יישא בעונש"

איגוד הכדורסל צפוי להודיע כי לאחר חקירה, לא נמצאו שופטים שהשקיעו כספים ב"בנק ההשקעות" של פנאן.

האיגוד יקיים מחר (שני) תדרוך עיתונאים, בהשתתפות יו"ר האיגוד, שי שני, והיועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, עו"ד שוקי קרמר. בשבוע האחרון ניהלו האיגוד ועו"ד קרמר בדיקה מקיפה, ממנה עלה כי אין שופטים המעורבים בפרשה. זאת ועוד: במהלך סוף השבוע חתמו כל שופטי ליגת העל על תצהיר, לפיו לא השקיעו ולא ניהלו קשרים עסקיים עם כל נושא תפקיד באחת מקבוצות ליגת העל. התצהיר מחייב מבחינה משפטית, ובאיגוד הכדורסל הדגישו כי "אם יימצא שופט שחתם על תצהיר כוזב, הוא יישא בעונש הקבוע בחוק, והוא עד שבע שנות מאסר".

"היה לנו חשוב לוודא בראש ובראשונה שאין שופטים המעורבים בפרשה", הוסיף גורם באיגוד. "עכשיו אפשר לבדוק את כל היתר. אם שחקנים במכבי או שחקנים יריבים השקיעו כספים אצל פנאן, כמובן שמדובר בדבר לא תקין, אבל אותם רשויות המס כבר צריכות להעמיד לדין".

היום מנהלת הליגה גם הכחישה את הפרסומים שהיא מתכוונת לשכור את שירותי חברת החקירות הפרטית ויצמן-יער כדי לחקור את פרשת מוני פנאן ז"ל. המנהלת הצהירה כי היא תמיד ראתה באיגוד הכדורסל כגוף הראוי לבדיקה מסוג זו, ולפיכך לא רק שלמנהלת לא הייתה כוונה לבדיקה שכזו, אלא שהיא מודה לאיגוד על הסכמתו לבדיקה זו תוך שהיא סומכת באופן מלא על כל ממצאיה, באם יהיו שכאלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully