וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הלוויה של פנאן: שחקני עבר נחתו בארץ

יותם הלפרין, ניקולה וויצ'יץ' ושארונס יאסיקביצ'יוס נחתו בישראל להשתתף בלוויתו של מוני פנאן ששם קץ לחייו. הלוויה תיערך בשעה 13:00 בבית העלמין קרית שאול

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

שחקני מכבי תל אביב לשעבר, יותם הלפרין וניקולה וויצ'יץ' המשחקים בקבוצת אולימפיאקוס פיראוס ושרונאס (שאראס) יאסיקביצ'יוס שחקן פנתאתינייקוס, נחתו הבוקר (שלישי) בישראל להשתתף בהלוויתו של מוני פנאן ששם קץ לחייו אמש בביתו בתל אביב ושייטמן בית העלמין בקרית שאול בשעה 13:00. שלושת השחקנים סירבו לשוחח עם התקשורת עם נחיתתם בישראל.

במשפחת פנאן ובעולם הספורט הישראלי אוספים אט-אט את השברים, לאחר התאבדותו של פנאן, שניסה לשים קץ לחייו כבר ביום חמישי שעבר כשנטל כמות גדולה של כדורי שינה אך התאושש וסירב להתפנות לבית החולים. בסביבות המשפחה דחו אמש את קשירת נסיבות התאבדותו של פנאן להסתבכות כלכלית, לכאורה. "הדבר הוצא מכל פרופורציה", נטען.

אנשי מכבי תל אביב, השוהים בארה"ב, אומנם לא יגיעו להלוויה, אך את המועדון ייצגו הבעלים אודי ושי רקנאטי, לצד אנשי הנהלה בעבר, שחקנים ומאמנים. ממכבי נמסר כי "בעקבות ההודעה הטראגית, ביטלה הקבוצה את הקוקטייל החגיגי שתוכנן לכבודה הערב בלוס אנג'לס".

"לגבי המשחק עצמו מול הקליפרס", הוסיף דובר הקבוצה, ניצן פררו, "אין כל אפשרות לבטלו. יש להבין שלא מדובר במשחק אימון רגיל, אלא בערב התרמה מיוחד עליו עובדים כבר חודשים ארוכים בארץ ובארה"ב, ומטרתו גיוס של מאות אלפי דולרים למען עמותת 'מגדל אור' – התומכת ביתומים, בנזקקים ובילדים במצוקה, כך שחשיבותו העיקרית היא הרבה מעבר לספורט".

"יום עצוב לכדורסל"

לפני פתיחת המשחק תיערך דקת דומייה לזכרו של פנאן. אל המשחק עצמו יעלו שחקני מכבי כשעל גופיותיהם סרטים שחורים. "זה קשה מאוד", אמר לוואלה! ספורט יו"ר המועדון, שמעון מזרחי. "זה לא היה צפוי. מוני לקח את סודו לקבר. זה חבל מאוד. אין הרבה אנשים כמו מוני. הוא יחסר לנו מאוד. כינסתי את כולם כשקיבלתי את הידיעה, והייתה תדהמה גדולה. לא הייתה אפשרות לבטל את המשחק מול הקליפרס. זה לא משחק ידידות, אלא משחק שנועד למטרה מסוימת".

גם ג'ורדי ברתומיאו, מזכ"ל היורוליג, שיגר מברק תנחומים. "זה יום עצוב לכדורסל, ובמיוחד עבור מי מאיתנו שנהנו לעבוד לצד מוני במשך כל כך הרבה שנים", כתב. "הלב יוצא אל משפחתו. משפחת היורוליג תתגעגע מאוד לחבר גדול".

גופתו של מוני פנאן אוקטובר 2009. אורי לנץ
"מוני לקח את סודו לקבר"/אורי לנץ

"למוני היו עליות וירידות"

מאמן מכבי תל אביב לשעבר וחברו הקרוב של פנאן ז"ל, צביקה שרף, התארח בתכנית "יציע העיתונות" בערוץ הספורט ודיבר על פנאן. שרף סיפר כי שוחח עם פנאן בבוקר, שעות ספורות לפני ששם קץ לחייו. "אם הוא היה אומר משהו, הייתי רץ להציל אותו. אם הייתי מרגיש משהו, הייתי הופך עולם. משעה 11 הייתי בבית המשפחה והתחילו להצטבר אנשים. אף אחד לא שמע, לא ידע, לא ראה שום מצוקה. זה לא יאומן. היה לו קשה לבקש והיה אוהב לתת".

על מצבו הנפשי של פנאן אחרי עזיבת מכבי תל אביב אמר שרף: "למוני היו לו עליות וירידות. זה לא מוני שהיה קודם. מכבי הייתה החיים שלו. מוני אהב את מכבי ולעזוב בשבילו היה טראומה, אבל הוא ידע שצריך לחיות עם זה וזה המצב. יכול להיות שהייתה לו תקווה לחזור.הוא לא רצה להיות במכבי ורצה להיות במכבי". על טקס יום ההולדת של שמעון מזרחי ביום חמישי, אליו לא הוזמן פנאן, אמר שרף: "שמעון לא היה מעורב בארגון הטקס. מכבי לא שמרה עם מוני על הקשר. העזיבה שלו לא הייתה פרידה ידידותית".

מוני פנאן נפרד ממכבי תל אביב. ברני ארדוב
"העזיבה שלו לא הייתה פרידה ידידותית". מסיבת העיתונאים בה הודיע על עזיבתו את מכבי ת"א/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully