וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקופץ במוט אלכס אברבוך יפרוש אחרי משחקי המכביה

12.7.2009 / 12:36

האתלט, שהיה פעמיים אלוף אירופה, הודיע כי הוא מעדיף לתלות את הנעליים לעיני הקהל הביתי, ולא יתחרה באליפות העולם

יותם רונן

צילום ועריכה: יותם רונן

הקפיצה האחרונה בקריירה של אלכס אברבוך תתרחש ביום שלישי, במסגרת תחרויות המכביה ה-18. כך הודיע היום (ראשון) מי שהיה אלוף אירופה בקפיצה במוט, במסיבת עיתונאים לקראת המכביה. אברבוך התלבט אם להשתתף באליפות העולם שתתקיים הקיץ בברלין, אך החליט לבסוף לפרוש לעיני הקהל הביתי, כאן בישראל.

"אני פורש וזה סופי", אמר אברבוך. "החלטתי לא לצאת לאליפות העולם בברלין, ואת ההחלטה קיבלתי סופית כשנפסלתי שלוש פעמים בגראנד פרי לוזאן בשבוע שעבר. החלטתי לפרוש פה כי זה יהיה לי הרבה יותר קל לעשות את זה בבית. אני מרגיש שבפנים הכל כבר ריק, ובמצב כזה לא צריך לנסוע לאליפות העולם. אני מודה למאמנים שליוו אותי לאורך כל הדרך, ולהורים שלי שהכניסו אותי לאתלטיקה. אני מקווה לשתלב בניהול של האתלטיקה הישראלית, אני יכול להעיד על עצמי שהידע שלי בקפיצה במוט הוא מהטופ 10 בעולם ואני מקווה לעזור לאתלטים ישראלים במקצועות קרב-רב ובקפיצה במוט".

אברבוך יתחרה ביום שלישי (18:10) מול יורשו, יבגני אולחובסקי, שבעקבות החלטתו של אברבוך לפרוש, הוא יתפוס את מקומו באליפות העולם בברלין, בזכות שיאו האישי העומד על 5.55 מטר. בנוסף, יבואו לתת כבוד לאברבוך, איגור פאפלוב הרוסי והקופץ היהודי מארצות הברית בריאן מונשיין.

אברבוך זכה בתואר אלוף אירופה בקפיצה במוט בשנים 2002 ו-2006, והוכתר כאלוף אירופה באולמות בשנת 2000. בשנת 1999 הוא זכה במדליית הארד באליפות העולם שנערכה בסביליה, ושנתיים אחר כך קטף את הכסף באליפות שנערכה באדמונטון. שיאו האישי בקפיצה במוט עומד על 5.93 מטרים, שאותו קבע בשנת 2003.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully