וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשחק מחר תלוי בנו, לא במכבי"

14.1.2009 / 13:55

מרכוס הייסליפ, פורוורד מלאגה, מתכונן למשחק ומרגיע את אנשי מכבי ת"א: "האוהדים שלנו סולידיים. אין סיכוי שיקרה אצלנו מה שקרה לבני השרון בטורקיה"

המשחק הקודם בין מכבי תל אביב לאוניקאחה מלאגה נערך ללא שניים משחקני הפנים המשמעותיים ביותר עבור הקבוצות – מרכוס פייזר היה אז בשיאו של תהליך שיקום ברכו הפגועה, בעוד שמרכוס הייסליפ סבל מפציעה שאילצה אותו להישאר בספרד. מחר (חמישי) שניהם ייטלו חלק במשחק שיכריע את מיקומן הסופי בתום שלב הבתים של היורוליג, וכפועל יוצא ישפיע רבות על המשך דרכן במפעל.

אלא שבעוד פייזר נאבק כדי להסיר את החלודה שהצטברה בו בשנה האחרונה, הייסליפ שב מפגרת הכריסטמס חד מתמיד והוא זורח על הפרקט כאילו מעולם לא נפצע: 14 הנקודות וארבעת הריבאונדים שהוריד בשבוע שעבר מול ציבונה עזרו למלאגה להיחלץ מזאגרב עם ניצחון חשוב; בליגה הספרדית קלע בשבוע שעבר 17 מול גרנאדה והשבוע הוסיף 15 נקודות ושני ריבאונדים בניצחון הקליל על מנורקה.

למשחק החשוב מול מכבי מגיע הייסליפ חדור מוטיבציה. "זה משחק גדול עבורנו", אומר הפורוורד האמריקאי בשיחה עם וואלה! ספורט. "חשוב שנגיע מוכנים, דרוכים ונאסוף עוד ניצחון משמעותי. אנחנו מודעים לכך שלכולם יש ציפיות גבוהות מאיתנו; אנחנו משחקים טוב מאוד העונה, ניצחנו כבר שישה משחקי יורוליג רצופים ואנחנו יודעים שניצחון מול מכבי יבטיח לנו את המקום הראשון. אנחנו קרובים להישג חשוב, ולא רוצים לתת לאפשרות הזאת ללכת לאיבוד".

הייסליפ טוען כי העובדה שהמשחק ייערך באולם ע"ש מרטין קארפנה, שגם מחר יהיה גדוש בכ-10,000 אוהדים, מקנה לקבוצתו יתרון גדול. "יהיה את הקהל המצוין שלנו מאחורינו. טוב שאנחנו לא צריכים לצאת למסע, אלא משחקים בבית, עם התמיכה והאנרגיות מסביב והסלים המוכרים". אם כי לדברי הייסליפ, למכבי לא צפויה שום בעיית אבטחה. "שמעתי על מה שקרה לבני השרון בטורקיה. אני מבין את החשש, אבל בוודאי שהמצב כאן שונה לחלוטין. אני עצמי שיחקתי בטורקיה ואני יודע עד כמה האוהדים שם לפעמים יוצאים משליטה. האוהדים שלנו הרבה יותר סולידיים. אין סיכוי שיקרה כאן דבר כזה. אין סיכוי".

"הכוח שלנו הוא באיזון. אנחנו קבוצה"

מנגד, הייסליפ גם מבין לליבם של אנשי מכבי. "ברור לי שלשחק כדורסל בסיטואציה שכזו זה לא דבר פשוט עבורם. במכבי מן הסתם דרוכים כל הזמן, בקשר עם המשפחות בישראל. אני מניח שהאנשים במכבי מרגישים רע עם כל מה שקורה. לא קל להתמודד עם דבר כזה. אבל אתה יודע, הם חבר'ה מקצוענים ואני לא מאמין שזה ישפיע על המשחק. כשהם יעלו למגרש מחר, הם יהיו מוכנים לשחק. אבל כפי שאמרתי – מבחינת הקהל שלנו, לפחות, לא תהיה למכבי בעיה".

מקצועית, אומר הייסליפ, מלאגה של העונה בשלה לעשות צעד נוסף במסגרת האירופאית. את השדרוג הוא מייחס למאמנו, אאיטו רנסס. "בסך הכל אנחנו נמצאים בסיטואציה טובה. אאיטו יודע הרבה כדורסל. הסגנון שלו מתאים לי מאוד. אני אוהב לרוץ, לקפוץ, להיות אקטיבי. בשורה התחתונה, אנחנו מנצחים. וכל עוד אנחנו מנצחים, כולנו שמחים. אנחנו מרגישים שנבנתה כאן קבוצה מיוחדת העונה, שיכולה להגיע הכי רחוק שיש בכל המסגרות. נאספו כאן שחקנים טובים, שמשתלבים ביחד. הכוח של אוניקאחה הוא באיזון. זה הסוד שלנו. בכל עמדה יש לנו שחקנים טובים, אבל מעל הכל אנחנו קבוצה".

מהם המפתחות לניצחון מול מכבי? "נהיה חייבים לשלוט בריבאונד ולהיות יותר אגרסיביים", משיב הייסליפ, ומספר כי "אנחנו לא מתכוונים להתמקד בשום שחקן של מכבי, אלא נתמקד בנו, בדברים שאנחנו עושים. אם נשחק את הכדורסל שלנו, נהיה בסדר. אנחנו מרגישים פייבוריטים ויודעים שאם נוציא לפועל את תוכנית המשחק שלנו, ננצח. ברור שמכבי השתפרו בשבועות האחרונים והם מציגים כדורסל הרבה יותר טוב, אבל עם כל הכבוד להם, המשחק הזה תלוי בעיקר בנו, לא במכבי".

מכבי בספרד: אבטחה, אבטחה, אבטחה

כוחות הביטחון הספרדים נערכים בצורה חסרת תקדים על מנת לאבטח כל תנועה של אנשי מכבי תל אביב, שנחתו אמש (שלישי) במלאגה. עד כה, הכל מתנהל כשורה, ועל פי העיתונים במלאגה, התקרית היחידה שקשורה בצהובים הייתה איבוד חמש מזוודות של האורחים בשדה התעופה.

מכבי זוכה לליווי צמוד של מאבטחים בנסיעה אל המלון בו משתכנת ואל מתחם האימונים. המלון, אגב, זוכה גם הוא לאבטחה צמודה. מבצע האבטחה, כך מפורסם בספרד, תוכנן מאז החלה הלחימה בעזה, והאירוע הקשה שעברה בני השרון בטורקיה בשבוע שעבר רק הגביר את הכוננות אצל כוחות הביטחון המקומיים והישראלים שמלווים את מכבי. החשש הגדול הוא מאקטים ונדליסטים של האוכלוסייה המוסלמית הגדולה שחיה באזור קוסטה דל סול. כזכור, בסוף השבוע התקיימה במלאגה הפגנה פרו-פלסטינית גדולה.

העיתון "דיאריו סור" מדווח כי הגישה לפרקט במשחק מחר תהיה מצומצמת ביחס למשחקים אחרים באולם, וייתכן כי מאבטח יוצמד לספסל של הצהובים. מלאגה ביטלה חלוקת הזמנות למשחק לילדים, במסגרת פרויקט "ספורט הוא החיים", אותו היא מארגנת במשחקי הבית שלה ביורוליג. במקביל, לעיתונאים הונפקה אקרדיטציה מיוחדת למשחק מול מכבי, אשר רק באמצעותה יוכלו להיכנס למגרש. בנוסף, כבר אתמול הוחלט על ביטול טקס הצגת השחקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully