וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ברצלונה תהיה בסוף במדריד"

31.3.2008 / 10:22

חאבייר פסקוואל היה העוזר של איבאנוביץ', וקיבל הזדמנות בלתי חוזרת לאמן את ברצלונה. הוא מוכן למכבי ת"א: "נתעלם מהקהל ונתרכז בכדורסל"

חאבייר פסקוואל, מאמנה הצעיר של ברצלונה, נהנה מכל רגע. בינתיים. "זו חוויה אדירה עבורי", אומר לוואלה! ספורט האיש שלפני כחודשיים זכה להזדמנות חייו, כאשר ירש את דושקו איבאנוביץ' המפוטר ערב פתיחת שלב הטופ-16 של היורוליג. עד כה הוא בהחלט עומד בציפיות.

בשעות הצהריים (שני) ינחתו פסקוואל ושחקניו בנתב"ג, לקראת המפגש עם מכבי תל אביב בשלב רבע הגמר, המוביל לפיינל פור במדריד. אלא שצ'אבי (35), כפי שמכונה בהטעמה קטאלונית, לא מפחד כלל ועיקר מהמפגש עם החבורה הרעבה של צביקה שרף. "המטרה שלי היא להגיע לפיינל פור, כפי שזו המטרה של כל יתר המאמנים במפעל", לדבריו. וכן, יש לו מה להוכיח לתקשורת החשדנית ולאוהדים הרבים, כמו גם לראשי הקבוצה, שכבר הודיעו כי בקיץ הקרוב ימנו מאמן חדש ובכיר יותר, ללא קשר לתוצאות שתשיג הקבוצה בחודשים הקרובים. "אני חושב שבשבועות האחרונים למדתי הרבה מאוד", מוסיף פסקוואל, "עבורי זו הזדמנות טובה להראות שאני יכול לאמן ברמה הזו".

רק לפני חמש שנים החל פסקוואל להדריך בוגרים. בשנתיים וחצי האחרונות שימש כעוזרו של איבאנוביץ' ו"לא קל להחליף אדם כזה בתפקיד, אחרי התקופה שעברנו יחד. למדתי מדושקו לא מעט ואני שמח שיכולתי להיות לו לעזר. אני מקווה שיהיה לו רק טוב בעתיד". בטרם החליט להתמסר טוטאלית למקצוע עבד פסקוואל, מהנדס תעשייתי בהכשרתו, גם במחלקת הספורט של עיריית וילדקאנס, פרבר של ברצלונה בו התגורר בעבר.

והנה היום, לפתע, הוא על גג הכדורסל האירופאי. אם כי אדם כמותו ינסה לסחוט מהפרי הבשל שנפל לידיו את מקסימום המיץ האפשרי. "אני אדם תחרותי ורוצה לזכות בכל התארים הקיימים", הוא מספר. "אני יודע שזה לא תמיד אפשרי, אבל זה אני. האם אני צריך להוכיח את עצמי? לא חושב. עבדתי קשה כדי להגיע להיכן שהגעתי. ראשי המועדון כבר אמרו שבעונה הבאה יהיה כאן מאמן אחר. אני רק רוצה לנצח עד כמה שאפשר, ואני רוצה שהאוהדים יהיו גאים בקבוצה. זה הדבר החשוב ביותר". ומה לגבי הפילוסופיה המקצועית של הילד? "אני דוגל בכדורסל מהיר, אבל באותו זמן אני דורש הרבה אגרסיביות בהגנה. אני רוצה להוציא את המיטב מהשחקנים שלי, כל הזמן".

"אנחנו נראים טוב בזמן האחרון"

אף שעבור מרבית מאוהדי הקבוצה, עצם העובדה שברצלונה עדיין חיה ובועטת ביורוליג – זאת בזמן שהיריבה השנואה ממדריד נבלמה בשלב הקודם – מהווה היא עצמה סיבה טובה למסיבה, פסקוואל לא ממהר לשלוף את מקלות הלימבו. מכבי, לשיטתו, הגם שיתרון הביתיות בידיה, היא משוכה סבירה בהחלט. וכלל אין זה משנה שברצלונה הפסידה את שלושת משחקי החוץ האחרונים שלה במפעל, ולמעשה שישה מעשרה לאורך העונה כולה.

"אנחנו נראים די טוב בזמן האחרון", אומר פסקוואל. "שיחקנו טוב במשחקים האחרונים ואני מקווה שהקבוצה שלי תגיע מוכנה לקרב מול מכבי. אם לא הייתי מאמין שאנחנו יכולים לנצח, לא הייתי נוסע לישראל. מכבי הרוויחה ביושר את יתרון הביתיות בסדרה נגדנו, זה מגיע לה. לשחק בבית זה תמיד יתרון גדול, ועל אחת כמה וכמה בשלבים המכריעים, כשכל כך הרבה מונח על הכף. נכון שלא ניצחנו שום משחק חוץ בטופ-16, אבל כמעט ועשינו את זה במלאגה, שם הפסדנו רק בנקודה. ברומא כבר הובלנו ב-7 נקודות, לקראת הסיום, אבל בשלוש הדקות האחרונות עשינו טעויות וזו בהחלט אשמתנו. אני מקווה שלמדנו מהטעויות האלה".

אף על פי כן, ואולי כחלק מלוחמה פסיכולוגית מתוחכמת במיוחד, מרבה פסקוואל בדברי שבח ליריבתו מישראל. "ראיתי כבר את כל המשחקים של מכבי בטופ-16. אני יודע שזו קבוצה טובה, עם הרבה שחקנים טובים. הם משחקים הרבה יותר טוב כעת מכפי ששחקו בתחילת העונה. תהיה סדרה קשה, אין לי ספק בכך, אבל יש לנו תקווה. אסור לשכוח שגם אנחנו עבדנו קשה מאוד כדי להגיע לרבע הגמר". גם מפתחות טקטיים, אם תהיתם, יש ויש. הנה חושף פסקוואל טפח מתוכנית המשחק עליה עמל בימים האחרונים. "אנחנו חייבים להיות קשוחים בהגנה, לשמור על עקביות במשחק שלנו ולא לעשות טעויות מטופשות. אנחנו פשוט צריכים לשחק את המשחק שלנו, עם התקפת מעבר מהירה וקטלנית. אם נשחק כמו שאנחנו יודעים ויכולים, בהחלט יש לנו סיכוי. מצד שני, אנחנו יודעים כמה קשה לשחק בהיכל ומכירים את האווירה שיש שם. זה אחד המקומות הכי קשים באירופה, אבל נצטרך להתעלם מהקהל ומכל מה שמסביב ולהתרכז בכדורסל".

בין אם מכבי תהיה זו שתמשיך הלאה ובין אם בארסה שלו, מאורע נדיר הראוי לציון בכל מקרה יירשם במדריד: קבוצה שהחליפה מאמן במהלך העונה תעפיל לשלב ארבע האחרונות. אך פסקוואל מסביר שלמרות החלפתו של עודד קטש בשרף, מכת הפציעות הבלתי נגמרת ויתר ההפתעות שציפו העונה לאנשי הקבוצה מחוץ לפרקט, הוא עצמו כלל לא הופתע מכך שמכבי התגברה ונותרה במשחק. "זה לא מפתיע כי מכבי זה מועדון גדול, ואתה תמיד מצפה לטוב ביותר ממועדונים כאלו. לפעמים קבוצה יכולה לעבור עונה יותר קשה, אבל בשורה התחתונה גם מכבי, גם אנחנו וגם אולימפיאקוס עברנו שינויים בעמדת המאמן, וכולנו ברבע הגמר. זה אומר משהו על המועדונים, על החוזק ויכולת העמידות שלהם".

האם, לשיטתו של פסקוואל, העפלה לפיינל פור תיחשב הישג מתוק יותר, שכן יהיה הדבר על חשבונה של זו שהדיחה את ריאל מהתחרות? "אני לא חושב", הוא משיב. "המטרה שלנו בתחילת העונה, כמו בכל שנה, היא להגיע לשלב ארבע האחרונות. בין אם האירוע נערך במדריד, בפראג או ברומא. לנו זה לא משנה. האמת, אני לא חושב יותר מדי על העובדה שמכבי הדיחה את ריאל. אם מכבי המשיכה הלאה, זה כי היא הייתה טובה יותר מהיריבות שהיא השאירה מאחור ולכן הגיע לה". וכמו כל קטאלוני עיקש, גם פסקוואל לא נותן לעובדות לבלבל אותו. הוא יודע מי תגיע לגראנד פינאלה, זה שבתחילת מאי. "ברור שמכבי היא אחת הפייבוריטיות לפיינל פור, אבל בגלל שאנחנו משחקים נגדם, דווקא אנחנו, אני חייב לומר שברצלונה תהיה בסופו של דבר במדריד".

ohadgreenwald@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully