וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע דייויס: צ'ילה השוותה את המפגש מול ישראל ל-1:1

20.9.2007 / 21:23

סלע הדהים את מאסו, אוקון מתח את גונזאלס במשך ארבע מערכות, ומחר יתייצב הצמד הצ’יליאני העייף מול רם וארליך בתוצאה 1:1

ברני ארדוב

צילום ועריכה: דרור פיקלני

לפני מפגש גביע דייויס עם צ'ילה ניבאו רבים שהסדרה תסתיים בניצחון חלק לנבחרת הצ'יליאנית, אבל אחרי יום המשחקים הראשון היום (חמישי) ברמת השרון נראה שיש לנבחרת הישראלית עוד הרבה מה להגיד במפגש הזה. את היום פתח דודי סלע המצוין עם ניצחון ענק 4:6, 3:6, 7:6, 4:6 על ניקולאס מאסו, במשחק מרתוני שנמשך חמש שעות ושבע דקות.

סלע נתן את הלב והנשמה, כפי שהוא עושה בכל משחק ובמיוחד בגביע דייויס. הוא שיחק היטב, הקשה והתיש את יריבו וגרם למאסו לרוץ ולהתבכיין על השיפוט כמעט אחרי כל מהלך נתון, כשבכל מערכה הוא שובר בדיוק ברגע הנכון, במשחקון קריטי שאחריו הוא מגיש לזכייה במערכה. אמנם במערכה השלישית הצליח מאסו לחזור מהשבירה ולהציל לעצמו את המשחק, אך במערכה הרביעית סלע הבטיח את ניצחונו.

למשחק השני של היום עלו נועם אוקון ופרננדו גונזאלס, שני טניסאים ש-180 מקומות בדירוג העולמי מפרידים ביניהם. למרות הפער האיכותי הברור, הצליח אוקון השאפתן לנצח את המערכה הראשונה, לפני שנכנע ליריבו העדיף בשלוש המערכות הבאות והפסיד 4:6, 6:3, 7:5, 6:4.

מחר (10:15, שידור ישיר בערוץ הספורט) יעלו מאסו וגונזאלס המותשים למשחק הזוגות מול אנדי רם ויוני ארליך, שיקוו להציב את ישראל ביתרון של 1:2 לקראת יום ההכרעות שיהיה ביום ראשון.

"זה הקהל הכי טוב בעולם"

"יותר מחמש שעות אני רץ פה, אין לי כוח, אני גמור", אמר בסיום סלע המאושר, "היו לי כבר התכווצויות בשרירים, לא יכולתי לזוז. בסוף כבר לא הייתה לי טיפת אנרגיה, אבל כל הכבוד לקהל הזה, זה הקהל הכי טוב בעולם. שיחקתי בהרבה מקומות בעולם ובאמת שאין דברים כאלה".

"הנקודה הכי קשה עבורי במשחק הייתה כשהובלתי 5:6 במערכה השלישית ואיבדתי את שובר השוויון", תיאר סלע, "אני מכיר את השחקן הזה, הוא פייטר, ורק כשלקחתי את הנקודה האחרונה האמנתי שניצחתי. אני מאושר".

המפסיד, ניקולס מאסו, אמר לאחר המשחק: "הפסדתי היום ואין לי תירוצים. דודי סלע הוא שחקן טוב מאוד, הכרתי אותו לפני זה, ובסבב המקצועני כל שחקן שהוא ב-200 או ב-300 הראשונים בעולם יכול להיות מסוכן".

על השאלה האם העובדה ששיחק במשך חמש שעות תפריע לו לעלות למשחק הזוגות מחר בבוקר אמר מאסו:: "מבחינת הכושר לא תהיה לי בעיה מחר בזוגות, אני מתאמן קשה בשביל לשחק שלושה ימים בדייויס. נראה מה הקפטן יחליט".

סלע - מאסו 3:6, 4:6, 7:6, 4:6

המשחק הראשון בין סלע ומאסו נפתח בצורה שקולה, כשכל שחקן שומר על חבטת ההגשה שלו. במשחקון השמיני הצליח סלע לשבור לצ'יליאני ועלה ליתרון 3:5, בדרך לניצחון 3:6 במערכה הראשונה - 0:1 לישראלי.

המערכה השניה נפתחה בצורה דומה, כששני הטניסאים שמרו על חבטת ההגשה שלהם במשחקונים הראשונים. למאסו היו הזדמנויות לשבור את סלע במשחקון החמישי, אבל הישראלי עמד איתן והשווה ל-3:3. במשחקון התשיעי הפעיל סלע שוב לחץ על יריבו, השיג שבירה קריטית ועלה ל-4:5 עם אפשרות להגיש ליתרון 0:2 במערכות. הוא אכן עשה זאת, ניצח 4:6 וזה נראה טוב עבור הנבחרת שלנו.

את המשחקון השלישי במערכה השלישית לא ישכחו שני הטניסאים כל כך מהר. יותר מ-20 דקות נמשך המשחקון הזה, עד שמאסו הצליח, סופסוף, להתאפס ולקחת את הנקודה כדי לעלות ל-1:2 במערכה. אבל הצ'יליאני לא הצליח ממש לייצר מומנטום, הרבה להתווכח עם השופט ונראה מיואש. במצב של 5:5 שוב שבר סלע את ההגשה של מאסו, והגיש לניצחון, אבל מאסו, בפעם הראשונה במשחק, הצליח לשבור את הגשת יריבו והציל לעצמו את המשחק. בשובר השוויון ניצח מאסו 3:7 וזכה במערכה - 1:2.

בפתיחת המערכה הרביעית שמרו הצ'יליאני והישראלי על הגשותיהם בשני המשחקונים הראשונים. סלע, בעזרת הגשות מצויינות, הצליח לזכות גם במשחקון השלישי. ברביעי הצליח סוף סוף סלע לשבור את הגשותיו של מאסו העייף והעצבני ולעלות ליתרון 1:3 במערכה, אך לצערם של הצופים הקולניים באצטדיון, מאסו החזיר בשבירה משלו וצמצם ל-2:3. בסיום המערכה החמישית נזקק סלע לטיפול בשרירי רגליו, דבר שבא לידי ביטוי גם במשחקון הבא, בו השווה הצ'יליאני את התוצאה ל-3:3. אחרי עוד שלושה משחקונים בהם שמרו שני הטניסאים על הגשותיהם התייצב סלע ביתרון של 4:5, ושמר על הסרב כמו ענק, כדי לנצח במערכה, במשחק כולו, ולתת לישראל יתרון 0:1 במפגש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

נועם אוקון - פרננדו גונזאלס 4:6, 6:3, 7:5, 6:4

כשהוא טעון באנרגיות שהעניק לכל האיצטדיון דודי סלע עם הניצחון הראשון של היום, עלה נועם אוקון למשחק השני מול המדורג שישי בעולם, פרננדו גונזאלס. כבר בפתיחה הורגשו הבדלי הרמות כשהצ'יליאני עלה ליתרון מהיר של 0:2, אבל אוקון, מומחה להעלויות בגביע דייויס, החזיר מיד לשוויון 2:2. בארבעת המשחקונים הבאים אף צד לא השיג שבירה, והתוצאה התייצבה על 4:4. בשלב הזה העלה אוקון את הרמה והשיג את השבירה המיוחלת כדי לעלות ל-4:5, ובמשחקון הבא עשה את העבודה כמו גדול כדי לסגור את המערכה על 4:6 אדיר.

המערכה השניה נפתחה בדיוק באותו אופן כמו קודמתה, כשגונזאלס מזנק ליתרון 0:2, ואוקון גומל לו עם חזרה ל-2:2. האווירה הלכה והתחממה כשהצ'יליאני מחה נגד כמה שריקות גבוליות של השופט והקהל הגיב בשריקות בוז, שנראה שרק העירו את גונזו משנתו, ולאחר מכן המשיך המדורג שישי בעולם לנצח בשלושת המשחקונים הבאים בדרך ליתרון 2:5, ומשם המשיך לניצחון 3:6.

את המערכה השלישית פתח גונזאלס בדיוק מאותה נקודה בה סיים את המערכה הקודמת, ושבר כבר במשחקון הפתיחה. לאחר מכן התקיימה סדרה של שמונה משחקונים רצופים נטולי שבירות, ויתרונו של גונזאלס עמד על 4:5, כשההגשות שלו. אבל אז הגיעה עוד התעלות של אוקון, שהציל נקודה מערכה, והצליח לשבור את גונזאלס על מנת להשוות ל-5:5. גונזו הגיב בשבירה מהעבר השני, ובמשחקון הבא הציל אוקון שלוש נקודות מערכה לפני שנכנע בסופו של דבר, וגונזאלס ניצח במערכה 5:7.

במערכה הרביעית שמר בקלות כל אחד מהטניסאים על הגשותיו בדרך ל-3:3, לפני שגונזאלס השיג את השבירה התורנית והציב את עצמו בעמדת ניצחון עם יתרון 3:5. אוקון הצליח רק לשמור על ההגשה שלו ולצמק ל-4:5, לפני שגונזו הלם בפעם האחרונה, ניצח את המערכה 4:6 ואת המשחק כולו.

"הייתי צריך לנצח אותו"

נועם אוקון אמר בסיום המשחק: "אני מאוכזב מאוד, הייתי יותר טוב ממנו ברוב המשחק והייתי צריך לנצח אותו. אומנם יש לו הרבה נסיון אבל אני לא חושב שבגלל זה הוא ניצח. היתה לי ירידת מתח טיפה אחרי המערכה הראשונה ושילמתי על כך. במערכה השניה התחלתי ממש על הפנים והוא התחיל להכניס הרבה יותר סרבים ראשונים, וזה שיבש לי טיפה את העניינים. התוצאה מאוד לא משקפת את מה שהיה היום במגרש. היו לי הרבה הזדמנויות לעלות עליו, הוא לא שיחק כל כך טוב היום ולצערי לא ניצלתי את זה".

בקשר להמשך המשחקים אמר אוקון: "אנחנו תמיד מאמינים בעצמנו. אנדי ויוני צריכים להתמקד מחר במה שהם יודעים לעשות הכי טוב. חשבנו שבתוצאה 1:1 נהיה קצת יותר שמחים, אבל צריך להיות ריאליים, והמפגש הזה פתוח. נקווה שביום ראשון נעלה במצב של 1:2 לנו, ונסגור את העניינים".

אוקון אף התייחס לאווירה באיצטדיון ברמת השרון: "הקהל מדהים, האווירה היתה נפלאה, אני טיפה מאוכזב שלא יכולתי לתת לאנשים את השמחה של הניצחון, אבל ככה זה בספורט. כיף לשחק ככה, זה נותן לנו יתרון עצום, נקווה שגם מחר יבואו הרבה אנשים לראות את הזוגות, יהיה משחק ברמה מאוד גבוהה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully