וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנין חוזרת, השאלה לכמה זמן

9.8.2007 / 15:43

נציגת המגזר המרתקת צריכה להפיק לא מעט לקחים מהירידה הקודמת כדי לשרוד. וואלה! ספורט פותחת עונה

עבר, הווה, עתיד

היסטוריה: גביע ב-2004.

שימו לב: המאניה דיפרסיה של הקבוצה התבטאה הקיץ במלוא אונה. רק לפני חודשיים הייתה הקבוצה על גג העולם אחרי ההעפלה המרשימה לליגת העל, היום קברניטיה נאלצים לגרד מהרצפה כל שקל כדי להעמיד לה תקציב הולם.

באו: מאור בוזגלו, יא יא פטי, איליה יבוריאן, חיים בניון, לאנדרו סימיוני.

עזבו: אוהד קדוסי, בני חדד, עומר סאני

הרכב משוער: מאיר כהן (שוער זר), עבד רבאח, יא יא פטי, גבע ברקאי, באסם גנאים, חיים בנון, ג'ון קולמה, מאור בוזגלו, חמד גנאים (חאלד חאליילה), איליה יבוריאן, לאנדרו סימיוני (לירון וילנר).

הדובדבן

אם יש שחקן שיכול להשאיר את הסגל הרזה של בני סכנין בליגת העל, זהו אילייה יברויאן. מדובר בעוגן שסביבו אפשר לבנות משחק התקפה עוקצני בהתאם לצרכים של קבוצה שנלחמת על חייה. יברויאן יכול לתת שקט לוילנר ובוזגלו ולהוריד מהם לא מעט מעול לחץ הבקעת שערים, אבל הכי חשוב: הוא יודע לעשות שערים מכלום, מרבע מצב – שזה לפעמים כמות המצבים אליהן מגיעות קבוצות תחתית כמו סכנין. נשק אידיאלי לאיסוף נקודות סיזיפי, שבדרך כלל מכריע מי יורדת ומי נשארת. יברויאן נראה כרגע כמו היתרון היחיד שיש לסכנין על פני שאר יריבותיה הפוטנציאליות לאזור הקו האדום. כדי לממש אותו, סכנין תצטרך לייצב סביבו משחק הגנה אגרסיבי וחכם, שיתאים למלחמת ההישרדות.

הצעה שאסור לפספס

מבצע מיוחד: חודשיים ראשונים חינם על כל ברי המים של תמי 4

לכתבה המלאה

המוקש

גם העונה סכנין לא תתחמק מהשאלה ההיסטורית בדבר סגנון המשחק שמתאים לה, במיוחד לאור העוני שלה בשחקני הגנה ומנהיג מתאים על המגרש ללחצים ברמות האלה. שוב היא מגיעה לצומת: כדורגל מתרפס ומתחנף או כדורגל לחמני ולוחמני? בפעם הקודמת שהיא ירדה ליגה סכנין ניסתה גם להיות נחמדה וגם לשרוד, ואיבדה כיוון. כך סכנין איבדה פן יסודי באישיותה, וקרסה תחת המתח הרב שכרוך בלהיות הקבוצה הערבית היחידה בליגה הישראלית. אלישע לוי יתקשה לשרוד אם הוא ינסה להישאר בליגה ולמצוא חן עם כדורגל שמח. העובדות מוכיחות כי הנוסחה שלחמן עיצב לאופי של סכנין היתה המוצלחת מכולן.

זימון מפתיע לנבחרת

לא ברור מה הניע את מאור בוזגלו, אחד הכשרונות הבולטים בארץ, לחתום בסכנין. על פניו, נראה כי השיקול היחיד הוא כלכלי גרידא, אחרת לך תבין איך שחקן שירד ליגה בעונה שעברה בחר דווקא בקבוצה הכי חלשה בליגת העל, היורדת על הנייר, וכך לפצוע עוד קצת את הכישרון הטבעי שלו. מצד שני, יכול להיות עוד מניע: סכנין זאת קבוצה מחייבת, דורשת, עם קהל תובעני וציפיות של תקשורת. זאת קבוצה אמיתית, שנולדה מתוך הקהילה ויוצרת גיבורים ומעצבת שחקנים שעומדים בתנאים האלה. אם מאור בוזגלו יהפוך לאחד כזה, הזימון שלו לנבחרת הצעירה עשוי להפוך גם לזימון לבוגרת.

הראשון שיקללו אותו

לא בטוח שהוא יהיה בדוחא כדי לשמוע את זה, אולי אפילו זה לא יזיז לו, יעבור לו ליד האוזן כשהוא יקרא על זה באינטרנט ומיד יסתכל על הטבלה ויראה איפה הם ואיפה הוא, אבל אפשר להיות בטוחים ששמו של אוהד קדוסי יעלה מיד עם השערים הראשונים של יברויאן. ולא מתוך געגוע.

מעמד המאמן

הסיבה העיקרית בגינה בני סכנין ירדה בפעם הקודמת לליגה השנייה היתה הניהול, שנתקע עדיין עם ההרגלים של הליגות הנמוכות. מאזן גנאים חשף את החלק האלי זינואי שבאישיותו, ולא נתן למערכת את השקט שהיא היתה זקוקה לו. יותר מדי מאמנים, יותר מדי קרבות אגו, יותר מדי פלישות לטריטוריות מקצועיות. מפעל חייו של מאזן גנאים הוא בעצם זכות הקיום של סכנין, אסור לשכוח לרגע, אבל כל ההשקעה הזאת לא תהיה שווה כרטיס קבוע לליגת העל כל עוד גנאים לא ינחיל למועדון דפוסי ניהול ראויים, ויידע גם לשתף אנשים נוספים במפעל הזה כדי שיעזרו לו לעשות זאת. אם אלישע לוי לא יהיה המאמן היחיד שלו העונה, תדעו שזה עדיין לא קרה.

מהווי היציע

את הסדקים בסכנין של עונת הירידה הקודמת ניתן היה לחוש לא מעט דרך היציע. האלפים שהגיעו לגמר ברמת גן לא חזרו יותר והאחדות סביב המטרה התחלפה בקרבות פנים פוליטיים קטלניים. המראות המכוערים ממשחק הירידה והעימותים עם גנאים ימשיכו לרחף מעל הקבוצה גם העונה, ויציבו מראה לאיכות בדק הבית שנעשה במועדון בגלות של הליגה הלאומית. לסכנין יש הרבה לקחים להפיק מהירידה הקודמת, החיבור בין הקבוצה לקהל והקהילה הוא אחד החשובים שבהם.

הקלישאה של העונה הבאה

"המשטרה לא תוכל לאבטח את המשחק נגד בית"ר ירושלים בדוחא, ולכן תעבירו למגרש בטוח"

איפה נמצא אותם בסוף העונה?

מקומות 10 – 12

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully