וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו באלכס שטילוב מסיים רק שישי בגמר הקרקע

אכזבה עצומה למשלחת הישראלית, כשאחת התקוות הגדולות למדליה אולימפית לא סיפק את הסחורה והסתפק ב-15.333

ערוץ 1 - אולימפיאדה

צפו בתרגילי הגמר באדיבות ערוץ 1

עריכה: מיכאל ברגמן

כמה כואב, כמה חבל. אלכס שטילוב, אחת התקוות הכי גדולות של המשלחת הישראלית לאולימפיאדת לונדון 2012, סיים הערב (ראשון) רק במקום השישי בגמר תרגיל הקרקע, בו הוא נחשב לאחד הבכירים בעולם. שטילוב הסתפק בציון 15.333, פחות טוב בצורה משמעותית מזה שהעפיל עימו מהמוקדמות ומזה שקבע בגמר הקרב רב.

אלכס שטילוב, מתעמל ישראלי. Julie Jacobson, AP
איזה פיספוס. שטילוב/AP, Julie Jacobson

הישראלי התכונן שנים ארוכות לרגע הזה, אך כבר עם פתיחת הגמר, בו כל אחד משמונת המשתתפים זכה לבצע הופעה אחת בלבד, הוא ראה את המתעמל הטוב בעולם קוהיי אוצ'ימורה היפני (שזכה לבסוף בכסף) ואת הסיני החזק על הקרקע זו קאי (שגרף את הזהב), מציגים תרגילים נהדרים, מה שהותיר אותו עם מעט מאוד סיכויים למדליה.

לצערו, שטילוב עצמו גם לא ממש סיפק תרגיל יוצא דופן, כמו אלה שביצע בעבר. את התרגיל שלו הוא ביצע בדרגת קושי של 6.6, כמו במוקדמות, אך נחיתה לא טובה הוציאה אותו מסיכויי המדליה. אחרי התרגיל שלו שטילוב היה רק רביעי ולבסוף נפל עד למקום השישי.

את התחרות ליוותה בפרשנות תמי אייזנברג, בעבר מאמנת נבחרת הנערות של ישראל וכיום שופטת בינלאומית.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
קוהיי אוצ'ימורה מתעמל יפני. רויטרס
הסתפק במקום השני. אוצ'ימורה/רויטרס

מתעמל ראשון: קוהיי אוצ'ימורה

האלוף בקרב רב הציג כהרגלו תרגיל איכותי ביותר, אך יחד עם זאת הוא סבל ממספר צעדים בנחיתות השונות. התרגיל של אוצ'ימורה היה בדרגת קושי 6.7 והוא קיבל עליו את הציון 15.800.

תמי אייזנברג, שופטת בינלאומית, מפרשנת: תרגיל טוב, נחיתות עם תזוזות קלות, אבל לא נצץ ולא גרם לקהל לעצור את נשימתו. בסך הכל, חשבנו שזהו תרגיל ששטילוב יכול לעשות יותר טוב ממנו.

מתעמל שני: זו קאי

המתעמל שעלה ראשון מהמוקדמות הציג תרגיל נפלא, כמעט נטול טעויות. הוא ביצע תרגיל ברמת קושי של 6.9 וקיבל ציון של 15.933, שהעלה אותו מעל אוצ'ימורה.

תמי אייזנברג, שופטת בינלאומית, מפרשנת:

דאבל צוקהרה בגוף ישר, פתיחה מצוינת, והמשיך עם דאבל בורג קדימה עם בורג וחצי בביצוע מצוין, סיים עם דאבל צוקהרה בקירוס. קפיצה קטנה בסיום, אבל תרגיל חזק ביותר, יותר טוב מזה של אוצ'ימורה.

המתעמל הסיני זו קאי חוגג תרגיל מוצלח בגמר הקרקע. רויטרס
המנצח הגדול. זו קאי/רויטרס

מתעמל שלישי: דניס אבלייזין

הרוסי ביצע כבר בפתיחה שגיאה עם צעד קדימה והציג תרגיל סביר, אך לא יותר מזה. דרגת הקושי של אבלייזין הייתה 7.1 והציון עמד על 15.800.

תמי אייזנברג, שופטת בינלאומית, מפרשנת:

תרגיל בדרגת קושי גבוהה, צעד גדול לאחר דאבל צוקהרה בגוף ישר שהוריד לו ניקוד. באופן כללי, היו לו תזוזות בנחיתות. אקרובטיקה רביעית טיפה נמוכה. תרגיל לא רע, אבל לא מספיק טוב, גם בדרגת הקושי הזו.

מתעמל רביעי: פלביוס קוצ'י

הרומני האיכותי ביצע תרגיל חלק, עד שהגיע צעד גדול קדימה לקראת הסיום, שהוריד לו מעט את הציון. קוצ'י ביצע תרגיל בדרגת קושי 6.7 וקיבל ציון של 15.100.

תמי אייזנברג, שופטת בינלאומית, מפרשנת:

החל עם אקרובטיקה ראשונה נמוכה וצעד ענק לפנים. הוא נראה קצת פחות מרוכז ומוכן לתחרות. נחיתות לא מדויקות, בסך הכל התרגיל הכי פחות טוב שראינו עד כה.

אוהדים ישראלים מעודדים את אלכס שטילוב בגמר הקרב רב בהתעמלות. קובי אליהו
הישראלים הגיעו לעודד/קובי אליהו

מתעמל חמישי: אלכס שטילוב

כהרגלו, שטילוב ביצע תרגיל נפלא, עם מספר תרגילים מסובכים ביותר. לצערו, הוא ביצע מספר צעדים מיותרים שפגמו בו, כולל פתיחת רגליים בסיום אחד התרגילים. דרגת הקושי של שטילוב עמדה על 6.6 והוא הסתפק בציון 15.333. מה שהשאיר אותו מחוץ לטבלת המדליות כבר אחרי התרגיל שלו. כמה חבל.

תמי אייזנברג, שופטת בינלאומית, מפרשנת:

במוקדמות אלכס התחרה בדרגת קושי של 6.6, בגמר ה-24 הוא העלה ל-6.7 והיה זקוק לדרגת קושי גבוהה כדי לעבור את המובילים. הוא לא עשה זאת והחל עם דאבל צוקהרה בקיפול, נחיתה טובה. גם האקרובטיקה השנייה עברה בשלום. המכשול העיקרי שלו הגיעה עם נחיתה לא טובה באקרובטיקה השלישית. זה לא היה מספיק טוב. אלכס השתפר עם נחיתה מצוינת באקרובטיקה הרביעית. הוא סיים עם צוקהרה אחת ונחיתה טובה מאוד.

דניס אבלייזין מתעמל רוסי. רויטרס
הפתיע עם הארד. אבלייזין/רויטרס

מתעמל שישי: ג'ייקוב דלטון

האמריקאי ביצע תרגיל סולידי, לא יוצא דופן באיכותו והוא זכה לציון 15.333, עם דרגת קושי של 6.4 בלבד.

תמי אייזנברג, שופטת בינלאומית, מפרשנת:

חצי פנייה דאבל סלטה קדימה בגוף ישר, ביצוע וירטואוזי ברמה גבוהה. באקרובטיקה השלישית הוא ביצע טעות עם קפיצה מיותרת. תרגיל לא רע, אבל הקפיצה המיותרת השאירה אותו מחוץ לטווח המדליות.

מתעמל שביעי: מרסל נגוין

הגרמני האיכותי, שסיים שני בגמר הקרב רב, לא הרשים בתרגיל הקרקע וביצע מספר נחיתות גסות. הוא ביצע תרגיל בדרגת קושי 6.6 וקיבל עליו ציון 14.966 בלבד.

תמי אייזנברג, שופטת בינלאומית, מפרשנת:

דאבל צוקהרה בגוף ישר עם נחיתה נמוכה וצעד מאוד גדול קדימה. עבודה לא מספיק נקייה. דאבל צוקהרה גם בסיום, אבל נמוכה. תרגיל לא מספיק טוב.

מתעמל שמיני: אנריקה תומאס גונסאלס

הצ'ילאני הציג תרגיל נקי ולא רע, הוא זכה בציון 15.366, מה שהקפיץ אותו היישר אל המקום הרביעי.

תמי אייזנברג, שופטת בינלאומית, מפרשנת:

דאבל צוקהרה מצוינת בגוף ישר, נחיתה טובה. קצת חוסר דיוק באקרובטיקה השנייה. קצת מקוריות גם בכוריאוגרפיה, משהו שלא רואים יותר מדי. תרגיל טוב ביותר לאחר האקרובטיקה הרביעית, אבל נחיתה לא ממש מדויקת בסיום. תרגיל לא רע, כנראה שלא יספיק למדליה.

הדירוג הסופי:

1) זו קאי (סין) - 15.933
2) קוהיי אוצ'ימורה (יפן) - 15.800
3) דניס אבלייזין (רוסיה) - 15.800
4) אנריקה תומאס גונסאלס (צ'כיה) - 15.366
5) ג'ייקוב דלטון (ארצות הברית) - 15.333
6) אלכס שטילוב (ישראל) - 15.333
7) פלאביוס קוצ'י (רומניה) - 15.100
8) מרסל נגוין (גרמניה) - 14.966

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully