וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 9 אולימפיאדות: צפו בנאום הפרישה של משה גרטל

שידורי השחייה מאולימפיאדת לונדון 2012 הגיעו לסיומם, ואיתם הגיע נאום פרידה מהשדר האגדי: "אני סיימתי, שבוע טוב"

תאגיד כאן

התקציר באדיבות ערוץ 1
עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

משה גרטל. עומר מירון
תאהבו אותו או תשנאו אותו, אי אפשר להתעלם ממנו. גרטל בפרידה מרגשת/עומר מירון

כל מי שצפה בשידורי האולימפיאדה בשבוע האחרון, כמו גם בשמונה האולימפיאדות שקדמו לזו, בוודאי לא היה יכול שלא לשמוע את קולו של משה גרטל. הערב (שבת), ערך השדר הצבעוני בן ה-66, שמוכר בעיקר בזכות הגיגיו בזמן שידורי השחייה, את השידור האולימפי האחרון שלו כשבהמשך השנה הוא צפוי לצאת לפנסיה. גרטל הנרגש לא היה יכול לעצור את עצמו, ונפרד מהצופים, שליוו אותו במשך עשרות שנים והרבו לשלוח לו שאלות באולימפיאדה הנוכחית במטרה לשמוע את התשובות המשעשעות שלו.

"אי אפשר לסגור שידור שנמשך על פני שמונה ימים מבריכת השחייה הזאת מבלי להתייחס אליכם צופים יקרים, ואליי, התופעה", אמר גרטל בשידור חי. "שנים שידרתי ומעולם לא נתקלתי באירוע דומה, אני רק ביקשתי לקדם במעט את אירועי הספורט בכלל ואת השחייה העולמית והישראלית בפרט, הכל לעבר המאה ה-21. אתם, כך הרגשתי, רציתם לא רק להיות הצד הפאסיבי היושב בבית, כחפץ אין חפץ בו, שומע מה משדרים, ופרשנים כמונו מטיחים בו ומלעיטים אותו והוא אינו יכול להגיב.

שנים הייתם משליכים עליי בוץ, מגלגלים אותי בזפת ונוצות, יורים בי בליסטראות, כשבעצם רציתם מעט התייחסות ואפשרות לתגובה. ספגתי והבלגתי, חיפשתי להתקרב, אני אליכם, ואתם אליי. כאן בלונדון שמתי נפשי בכפי, וביקשתי מהמעטים שיש להם את מספר הטלפון שלי לשלוח אליי שאלות במסרונים. זה היה ניסיון מפחיד, האמת, רעדו לי הברכיים והבטן התהפכה כשהתחלתי. בהתחלה הגיעו מעט שאלות אבל ניתנה לנו, לי ולשותפי הפרשן צ'יש האפשרות להגיב. אגב אני בדעה שאין שאלות טפשיות, יכולות להיות רק תשובות כאלה.

ביחד מצאנו את הזמן המתאים בין המשחים ובמהלכם, בבוקר ובשידורי הערב, כדי לענות על הצימאון המפתיע לידע מצדכם להבין וללמוד על נושא שולי לכאורה. מה, מי, מידות, משקלים, רכילות, הרכבים ועוד ועוד מהצמאון הזה. זה התחיל כטפטוף קיצי כפי שקורה כאן בלונדון בזמן האולימפיאדה, אבל לפני שהספקתי לעכל את המפנה, ולצעוק שיא עולם או משחה גמר ליעקב טומרקין, הפך הטפטוף לגשם שוטף ואחריו שיטפון שאיים לסחוף הכל.

כשנרשמו למעלה מ-2000 מסרונים בסלולר, הפסקתי לספור, נבהלתי. כשראיתי שיש במזווה מעל 1000 וואטסאפים, נדהמתי. את כולם ניסיתי לקרוא ואף להתייחס בשידור. פתאום הבנו שבארץ, ודרך אתרי האינטרנט, רואים, שומעים לפיכך מגיבים, כי יש אפשרות ללמוד באמת את הנושא המפעים הזה. מיד היוזמה הזאת שלנו לקבל מסרונים מכמעט כל ישראלי עלתה לי ביוקר, כי פתאום גיליתי שיש אנשים שרוצים רק ללכלך, הגיעו אלינו שאלות קנטרניות מעט פוגעניות, אנשים שחטאו במשחקי מילים חולניים, מנבלי פה, והם כמעט הצליחו להטביע אותנו בבריכת השחייה.

היו פעמים שנפגעתי, אבל מה חבר'ה? שרדתי. הכל היה כאן, העמדתי אותך בוקי במצבים קשים. תודה לך שעזרת לי. תודה לאנשי הערוץ הראשון שלא חסמו שור בדישו. ואם זה נשמע כנאום פרידה, אז כן בערך. כעת אני יוצא לפנסיה. תודה למשפחתי היקרה, אחר כך אלוהים גדול. תחרויות השחיה במשחקי לונדון 2012 הם מעתה מוצג ארכיוני, אני סיימתי, שבוע טוב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
משה גרטל. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
עוד נתגעגע אליו. גרטל/ניר לנדאו, מערכת וואלה!
  • עוד באותו נושא:
  • משה גרטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully