וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך למדליה של אלכס שטילוב

17.7.2012 / 14:03

תשעה ימים לפני פתיחת האולימפיאדה, וואלה! ספורט בוחנת את סיכויי עשרת הספורטאים הבכירים במשלחת הישראלית. לאחר לי קורזיץ, ממשיכים עם האיש שאולי יהיה הראשון להביא לנו מדליה באחד מענפי הדגל של המשחקים

עד היום, ישראל זכתה במדליות אולימפיות בענפים שלא נמנים עם ענפי הספורט ה"גדולים" של התנועה האולימפית. אלכס שטילוב הוא כיום הספורטאי הישראלי היחידי שיכול לשנות את הנתון הזה. את זה שהוא אחד המתעמלים הטובים בעולם בתרגיל הקרקע הוא כבר הוכיח מזמן, כל שנותר לו כעת הוא ליישם את זה על הקרקע בלונדון, במהלך המשחקים האולימפיים.

אלכס שטילוב. רויטרס
כבר מזמן הוא הפך לאחד המעמלים הטובים בעולם בתרגיל הקרקע. אלכס שטילוב/רויטרס

ניסיון

המשחקים האולימפיים:

השתתף פעם אחת באולימפיאדה, במשחקי בייג'ינג 2008, וסיים במקום השמיני. כבר בגיל 21 אלכס שטילוב הצליח לקבוע את הקריטריון למשחקים האולימפיים בבייג'ינג, וביום הראשון של המשחקים הוא אפילו הצליח לעשות היסטוריה ולהתברג בין השמינייה שהרכיבה את גמר תרגיל הקרקע. בגמר עצמו, שטילוב ביצע תרגיל קשה, אך מעד, וסיים במקום השמיני אך המכובד.


אליפויות העולם ואירופה:

זכה בשתי מדליות ארד באליפויות העולם, ובעוד מדליית כסף ושתי מדליות ארד באליפויות אירופה. באליפויות העולם שנערכו ב-2006 ו-2007 שטילוב הוכיח שהוא מתעמל מצוין על הקרקע, כשעלה פעמיים לגמרים. פריצת הדרך הרצינית שלו הייתה באליפות אירופה שהתקיימה ב-2009 במילאנו ובה הוא הפך לישראלי הראשון שזוכה במדליה באליפות גדולה בהתעמלות. באותה שנה, הוא זכה במדליית הארד גם באליפות העולם שהתקיימה בלונדון. שטילוב הוסיף לעצמו עוד מדליית ארד באליפות העולם ב-2011 בטוקיו, ורשם את הישג השיא שלו באליפויות אירופה כשזכה במדליית הכסף בברלין 2011. שטילוב זכה במדליית ארד גם באליפות אירופה האחרונה ב-2012 במונפלייה.

אלכס שטילוב מתעמל ישראלי (שמאל). רויטרס
התרגל לעמוד על הפודיום. אלכס שטילוב/רויטרס

המדליה

מה יביא לו את המדליה?

אלכס שטילוב מתנשא לגובה של 1.83 מטר, והנתון הנדיר הזה בהתעמלות מכשירים הופך אותו למתחרה שמרשים מאוד את השופטים בויזואליות של התרגיל שלו. מדובר ביתרון גדול שיש לשטילוב על מתחריו, שגובהם הוא בדרך כלל פחות מ-1.70 מטר. חוץ מזה, שטילוב הולך על כל הקופה ומציג תרגילים בעלי דרגות קושי גבוהות במיוחד. זה אומר שהציון ההתחלתי שלו מבחינת השופטים הוא גבוה יותר מאשר רבים ממתחריו. תוסיפו לזה את העובדה שהוא אחד הטובים בעולם עם קבלות, ויציבות מרשימה, ותקבלו יופי של מועמד למדליה אולימפית.

מה ימנע ממנו את המדליה?

לפני 4 שנים בבייג'ינג שטילוב יכל להשיג תוצאה טובה יותר, אך מעד באחת הנחיתות שלו. צריך להבין שמדובר במקצוע מאוד רגיש, וטובי המתעמלים בעולם יכולים למצוא את עצמם מבצעים טעויות קריטיות. עבור חלקם הן יהיו פחות קריטיות כי יש כאלה שמצטיינים בכמה מכשירים. אלכס שטילוב הוא "מומחה" של מכשיר אחד, ואסור לו לבצע טעויות - לא במוקדמות ולא בגמר. בשורה התחתונה, הוא חייב להגיע לתחרות שלו במוכנות מנטלית מושלמת.

מה הצפי של הוועד האולימפי?

הישג מעולה: מקומות 1-3

הישג סביר: מקומות 4-8

אלכס שטילוב. ברני ארדוב
אסור לטעות. אלכס שטילוב/ברני ארדוב

יריבים מרכזיים

קוהיי אוצ'ימורה היפני הוא המתעמל הטוב בעולם כיום עם שלושה תארים רצופים בקרב-רב באליפויות העולם. למרבה הצער, אוצ'ימורה מצטיין גם בתרגיל קרקע ובאליפות העולם האחרונה הוא זכה במדליית הזהב בקרקע גם כמכשיר בודד עם ציון של 15.633 לעומת ה-15.466 של שטילוב. את אוצ'ימורה מעניין יותר לשמור על מאזן מושלם מאז 2009 בקרב-רב ולזכות בתואר האולימפי המרכזי של ההתעמלות, אבל אין ספק שהוא ינסה "לגרד" עוד כמה מדליות זהב, אחת מהן בקרקע.

זו קאי הסיני הוא האלוף האולימפי מבייג'ינג 2008 בתרגיל הקרקע, הוא גם סגן אלוף העולם מטוקיו 2011. בניגוד לאוצ'ימורה, הוא לא מתעמל קרב-רב מהצמרת העולמית, אבל הוא מחזיק גם במדליית זהב אולימפית בתחרות הקבוצתית, ומתמחה בנוסף לקרקע גם בתרגיל המתח.

דייגו היפוליטו הברזילאי מתמחה כמו שטילוב רק בתרגיל הקרקע. הוא זכה בעבר פעמיים באליפויות העולם (2005 ו-2007) וב-2011 הוכיח שהוא עדיין בעניינים כשחלק עם אלכס שטילוב את מדליית הארד בטוקיו 2011. במשחקים האולימפיים בבייג'ינג הוא פישל בתרגיל הגמר, והפעם הוא מתכוון לפצות את העם הברזילאי. את פלביוס קוצ'י הרומני שטילוב זוכר היטב מאליפות אירופה ב-2011 בברלין, אז הוא כבר הרגיש את מדליית זהב ביד, אלא שהרומני שהיה אחרון המשתתפים השיג ציון טוב יותר בתרגיל האחרון וניצח.

אלפטריוס קוסמידיס היווני, שזכה באליפות אירופה האחרונה וגם באליפות העולם ב-2010, לא הצליח לקבוע את הקריטריון למשחקים האולימפיים ולא יתחרה בלונדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully