וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרת המנצחים הגדולים של לונדון 2012

13.8.2012 / 7:00

פלפס סתם פיות, בולט הפך לגדול מכולם, פרנקלין עמדה בציפיות, רודישה הדהים והבריטים גרמו לאומה המארחת להתרגש. העשירייה הגדולה של האולימפיאדה

מייקל פלפס

מייקל פלפס, שחיין אמריקאי. רויטרס
מי העז לפקפק במייקל פלפס?/רויטרס

אף אחד לא באמת חשב שהוא ילך שוב על שמונה מדליות זהב, או שיזכה בשבע כאלה. להיפך, "קברו" את מייקל פלפס מוקדם מדי וכבר סימנו לו יורש חדש בשם ריאן לוכטה. אבל בסופו של דבר פלפס, ככל הנראה באולימפיאדה האחרונה שלו, הוסיף עוד שש מדליות, ארבע מתוכן מזהב. בכך, הוא העלה את מאזנו האישי ל-22 מדליות אולימפיות, יותר מכל ספורטאי אחר בהיסטוריה. לא פחות מרשים, 18 מתוך 22 המדליות הללו מוזהבות. כבר בבייג'ינג הוא הוכיח שהוא השחיין הטוב בהיסטוריה וארבע שנים לאחר מכן, כשהוא קצת מעבר לשיא שלו, הוא הראה שהיכולת שלו עדיין מספיקה כדי להישאר השחיין הטוב בעולם. עכשיו, הוא באמת יכול לפרוש בשקט.

יוסאין בולט

יוסאין בולט אצן ג'מייקני. רויטרס
לא היה ולא יהיה כמו יוסאין בולט/רויטרס

לא ברור מה הוא עשה בתחרויות באירופה לפני המשחקים האולימפיים והדברים נראו אפילו מפחידים עוד יותר כשבולט הצהיר שהוא פצוע והעביר את תקופת ההכנה האחרונה ללונדון בטיפולים רפואיים. בסופו של דבר, בולט שירת היטב את מי שהרייטינג הגבוה של תחרויות האתלטיקה עשה לו טוב. הוא אומנם לא שבר שיאי עולם בשתי ריצות הספרינט, כפי שעשה בבייג'ינג, אבל הוא נהנה מבניית הסיפור ההזוי לפיו יוהאן בלייק יכול לנצח אותו ופשוט "הפך את הקערה על פיה" באצטדיון האולימפי. חוץ מזה, הוא הוביל את רביעיית השליחים הג'מייקנית לשיא עולם בלתי נתפס בריצת השליחים וכמובן השלים שש מדליות זהב בשתי אולימפיאדות, כדי להפוך לספרינטר האולימפי הטוב בכל הזמנים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מיסי פרנקלין

מיסי פרנקלין שחיינית אמריקאית. רויטרס
הציפיות ממנה יעלו לקראת לונדון. פרנקלין/רויטרס

מי שסומנה כיורשת הנשית של פלפס, סיימה את משחקי לונדון עם ארבע מדליות זהב כמוהו, אבל היא עשתה את זה בגיל 17 בלבד. בכל אחד מחמשת המשחים בהם השתתפה (הוסיפה עוד מדליית ארד), פרנקלין קבעה או שהייתה שותפה לשיא אחד. היו שם שני שיאי עולם, שיא אולימפי ועוד שני שיאים אמריקאים. היא זכתה בשני משחי הגב והשתתפה בשלושת משחי השליחות ונראה שעכשיו כל העיניים יהיו עליה, לקראת אליפויות העולם הבאות והמשחקים האולימפיים בריו. שם, האמריקאים ככל הנראה יצפו ממנה ליותר משחים ויותר מדליות זהב. אחרי הכל, יש להם מול מי להשוות כישרונות ענקיים.

מו פראח

מו פראח רץ בריטי. רויטרס
הרגע הכי עוצמתי באצטדיון האולימפי. פראח משלים דאבל/רויטרס

כנראה שמו פראח לעולם לא ישבור שיאי עולם בריצות למרחקים ארוכים, כי כשמסתכלים על הריצה כולה, לא נראה שהוא מספיק מהיר כדי לעשות זאת. יחד עם זאת, פראח השלים דאבל אולימפי בריצות למרחקים ארוכים והוא עשה זאת בעיקר בזכות היכולות הנדירות שלו לקרוא את יריביו בכל זמן נתון ולשלוט בריצות טקטיות במיוחד. פראח הוא אולי האסטרטג הגדול בכל הזמנים בריצות הארוכות ואנשים רבים שנכחו בתחרויות האתלטיקה, יעידו שהרגע שבו הוא ניצח בריצת ה-5,000 מטר והשלים את הדאבל בלונדון 2012, היה הרגע הכי עוצמתי במשחקים האדירים האלה.

דייויד רודישה

האצן הקנייתי דייויד רודישה עומד ליד השלט ובו שיא העולם החדש שקבע ב-800 מטרים. רויטרס
שיא עולם, בלי שום עזרה. רודישה/רויטרס

הרץ הקנייתי המופלא היה פייבוריט ברור לניצחון בריצה ל-800 מטר וזו הייתה הפתעה גדולה אם הוא לא היה זוכה בזהב. מצד שני, אף אחד לא ציפה ממנו לשיא עולם בריצה למרחק בינוני במשחקים האולימפיים, במיוחד אחרי שרוב השיאים העולמיים האחרונים בריצות מסוג זה נקבעו בעזרת מכתיבי קצב. רודישה, ללא שום "פועל שחור", פתח במהירות אדירה את ריצת הגמר והשאיר אבק למתחרים כבר מהרגע הראשון. הוא הצליח להפוך לרץ הראשון שפורץ את מחסום ה-1.41 דקות ואם זה לא מספיק, הוא משך קדימה את יריבו הצעירים נייג'ל איימוס וטימותי קיטום, שקבעו תוצאות בלתי רגילות לגיל 18 ומטה. ההישג של רודישה, מבחינת האיכות שלו, שווה ערך לשיאי העולם של יוסאין בולט. הוא פשוט חוגג את הישגיו האדירים קצת יותר בשקט ומשתייך לקטגוריית ריצות קצת, אבל ממש קצת, פחות אטרקטיבית.

קוהיי אוצ'ימורה

קוהיי אוצ'ימורה מתעמל יפני. רויטרס
פתיחה בינונית, סיומת חלומית. אוצ'ימורה/רויטרס

בבייג'ינג 2008, המתעמל היפני המופלא הזה היה בן 19 וזכה בשתי מדליות כסף, בתחרות הקרב רב ובתחרות הקבוצתית. מאז הוא הפך, בתוך שנה אחת בלבד, למתעמל המכשירים הטוב בעולם וזכה שלוש פעמים ברציפות באליפות העולם. בלונדון 2012, חובת ההוכחה כבר הייתה עליו וזה לא נראה טוב בהתחלה. אוצ'ימורה נפל לא מעט במוקדמות הקרב רב ונראה רע יחסית ליכולת שלו, כשדורג תשיעי בלבד בדרך לגמר. אבל במאני טיים, היפני הזה הוכיח שאף אחד לא יכול להתקרב אליו וזכה בקלות במדליית זהב אולימפית, תוך שהוא רושם ניצחון רביעי ברציפות בתחרות גדולה בקרב רב (אליפות עולם או משחקים אולימפיים). חוץ מזה, אוצ'ימורה הוסיף עוד שתי מדליות כסף, בתחרות הקבוצתית ובתרגיל הקרקע.

בן איינסלי

בן איינסלי, שייט בריטי. רויטרס
פורש בשיא. איינסלי/רויטרס

השייט בן ה-35, שהתחרה בדגם ה"פין", השתתף באולימפיאדה החמישית שלו וזכה במדליית זהב בפעם הרביעית ברציפות. בכך השווה איינסלי את שיאו של השייט הדני פול אלפסטרום ובנוסף, הוא הפך לשייט הראשון בהיסטוריה שזכה במדליה בחמש אולימפיאדות ברציפות. עוד כשהיה בן 19, איינסלי התחרה בפעם הראשונה במשחקים האולימפיים באטלנטה 1996, אז זכה במדליית הכסף בדגם הלייזר. במעצמת שייט כמו בריטניה, ההישג האדיר שלו זכה לסיקור נרחב, למרות שהוא התקיים הרחק מאור הזרקורים של לונדון, בווימות' הסגרירית. מיד אחרי שזכה במדליית הזהב נשאל איינסלי האם הוא מתכוון ללכת לאולימפיאדה שישית והצהיר שמה שהוא עשה עד עכשיו, יספיק לו. עוד אחד שמתכוון לפרוש כמו אלוף אמיתי.

בראדלי וויגינס

בראדלי וויגינס רוכב אופניים בריטי עם מדליית זהב. רויטרס
הרבה יותר ממנצח בטור דה פראנס. וויגינס עם מדליה שביעית/רויטרס

אם בן איינסלי שבר שיאי מדליות בשייט, בראדלי וויגינס שבר את שיא הזכיות של ספורטאי בריטי במדליות אולימפיות. רובנו מכירים את וויגינס מהטור דה פראנס (בו זכה לפני חודש) וממרוצי האופניים המקצועניים השונים, אבל עוד לפני כן הוא היה רוכב מצטיין בוולודרום, שזכה עבור בריטניה בשש מדליות אולימפיות באופני מסלול בסידני, אתונה ובייג'ינג. אל משחקי לונדון 2012 וויגינס הגיע כאחד הרוכבים הטובים בעולם במרוץ נגד השעון. הוא הוכיח זאת בטורים השונים ובסופו של דבר עמד גם בלחץ הבריטי והפך לאחד הספורטאים המקומיים הראשונים שזכו במדליית זהב אולימפית במשחקים הללו. זו הייתה המדליה האולימפית השביעית בקריירה של וויגינס והרביעית בצבע זהב. בכך, הוא שבר את שיאו של החותר סר סטיב רדגרייב, שזכה בשש מדליות אולימפיות.

גבריאלה דגלאס

גבריאלה דגלאס, מתעמלת אמריקאית. רויטרס
דאבל היסטורי לארצות הברית ופריצת מוסכמות. דגלאס/רויטרס

רק בשנה שעברה היא החלה להתחרות בתחרויות לבוגרות ובגיל 16 דגלאס האמריקאית כבר זכתה במדליית זהב אולימפית בקרב רב. כבר היו אלופות קרב רב בגילאים צעירים, אבל דגלאס הפכה גם למתעמלת הראשונה ממוצא אפרו-אמריקאי, שזוכה במדליית זהב אולימפית בהתעמלות ועוד בטופ של הטופ של התעמלות המכשירים. ויש עוד שיאים: עוד לפני תחרות הקרב רב ניצחה דגלאס עם חברותיה את התחרות הקבוצתית עבור ארצות הברית. בכך היא הפכה למתעמלת האמריקאית הראשונה בהיסטוריה שזוכה בדאבל אולימפי. היא גם העפילה לגמרים אולימפיים במקבילים המדורגים ובקורה, אבל סיימה ללא מדליות.

אנדי מארי

אנדי מארי טניסאי בריטי. רויטרס
עכשיו צריך להניף את הגביע בווימבלדון. מארי/רויטרס

כל כך הרבה שנים הבריטים מחכים לאחד משלהם, שיניף את הגביע באצטדיון המרכזי של מועדון האול אינגלנד בווימבלדון. השנה הם באמת חשבו שזה יקרה, אבל בגמר טורניר הגרנד סלאם המקומי לפני חודש, מארי חטף בראש מרוג'ר פדרר. מזל שהייתה אולימפיאדה ומזל שטורניר הטניס שלה התקיים באותו מקום בדיוק,על אותו דשא ידוע. הקהל הגיע בהמוניו והיה נלהב הרבה יותר בשל ההיבט הלאומני. הפעם, מארי באמת עשה את העבודה ולא סתם, אלא עם ניצחון מוחץ אותו פדרר ממש, טניסאי הדשא הטוב בכל הזמנים, אולי השחקן הטוב בכל הזמנים. סוף סוף בריטי ניצח בווימבלדון. הוא אומנם לא הניף גביע, אלא זכה במדליה אולימפית, אבל הבריטים באמת הרגישו שמארי הגשים את הפנטזיה שלהם. אולי עכשיו גם יירד ממנו הלחץ לקראת טורניר ווימבלדון הבא ובזכות ההישג הזה הוא יהפוך לבריטי הראשון בעידן המודרני שיניף שם את הגביע.

אולימפיאדה לונדון 2012 בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully