וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלפס נשא נאום פרישה: "עשיתי את זה, אני עוד מעכל"

הספורטאי האולימפי הגדול מכולם סגר את הקריירה: "לא רוצה לשחות בגיל 30, הגשמתי הכל, זו הייתה קריירה נהדרת"

תאגיד כאן

צפו במשחים באדיבות הערוץ הראשון

זהו זה. הקריירה האולימפית הגדולה בהיסטוריה הגיעה באופן רשמי לסיומה אמש (שבת), כשמייקל פלפס יצא מהבריכה עם מדלייה אולימפית מספר 22 בקריירה, 18 מזהב, בתום המשחה שחתם את התחרויות בבריכה, 4X100 מעורב לשליחים.

הספורטאי המעוטר בתולדות המשחקים האולימפיים אומנם רק בן 27, אבל כבר לפני שבוע ההופעות שלו בלונדון, ממנו יצא עם ארבע מדליות זהב ושתיים מכסף, הוא הבהיר שזה גם יהיה הסוף עבורו. לא רק באולימפיאדות, אלא בקריירה כולה.

נבחרת השליחים של ארצות הברית בשחייה, כולל מייקל פלפס, מציגה את מדליית הזהב. רויטרס
הגלידה המושלמת. פלפס והחברים מציגים עוד מדליית זהב/רויטרס

לאחר המשחה, נשא פלפס נאום פרידה מרגש במיוחד: "הגשמתי את כל מה שרציתי. הצלחתי לשים את הדובדבן במשחה האחרון, יחד עם כל הקפצת שרציתי והפיצפוצים, הגלידה המושלמת. זו הייתה קריירה נהדרת, מסע נהדר. אני לא יכול להיות יותר שמח מאשר אני עכשיו".

לשאלה מדוע הוא פורש בגיל צעיר יחסית, למרות שיכול היה להמשיך לאולימפיאדה נוספת ואולי אפילו שתיים ענה פלפס: "אמרתי לעצמי שלא ארצה לשחות יותר כשאהיה בן 30. בלי להעליב את אלה שהגיעו לגיל 30, זה משהו שהבטחתי לעצמי ואגיע לגיל הזה בעוד שלוש שנים. אני פשוט לא רוצה לשחות בשלוש השנים האלה".

בתום המשחה האחרון, חרגה התאחדות השחיה הבינלאומית פינ"א מנהליה והזמינה את פלפס, לאחר שזה לחץ את ידיהם של כל המתמודדים האחרים שחיכו לתת לו כבוד, לקבל גביע מיוחד על פועלו בבריכה. ברקע התגנן סרטון עם מיטב הרגעים והכריש מבולטימור הוסיף עליו ועל מאמנו בוב באומן: "הצלחנו לעשות כל דבר שרצינו. אם אתה יכול להגיד דבר כזה על הקריירה שלך, אין טעם להמשיך. זה זמן לדברים אחרים. וואו, לא יכולתי לבקש סיום מוצלח יותר. אני יכול לסכם את הכל בכמה מילים - עשיתי את זה. אני עדיין מעכל הכל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מייקל פלפס שחיין אמריקאי. Clive Rose, GettyImages
מלך הבריכה אומר שלום. פלפס במקום הכי טבעי עבורו/GettyImages, Clive Rose

באומן ניתח את התחרות של חניכו: "המשחה הראשון ב-400 מעורב, עם המקום הרביעי, קצת הוריד את הלחץ, אם לומר את האמת. אם לא הכל הולך מושלם, לפחות אפשר ליהנות כל עוד אנחנו כאן. זה עזר לנו להירגע מעט ואז מייקל החל לשחות טוב יותר ולהיכנס לעניינים".

לשאלת החזרה המתבקשת, אותה ניסה השנה שחיין עבר דגול אחר, איאן ת'ורפ האוסטרלי, ענה באומן: "אני לא חושב שהוא יעשה קאמבק, היה לנו סיום מושלם לתקופה מושלמת ולא נשאר לו הרבה להשיג. הוא עשה את כל מה שהוא יכול בבריכה. אם בעוד כמה שנים הוא יחשוב שהוא יכול למצוא אתגרים חדשים, אולי הוא יחזור. אבל לא נראה לי שזה יקרה".

מאט גריברס, שהציב את ארצות הברית במקום הראשון כבר בפתיחה, עם 100 המטרים שלו בגב, נפרד: "אני בטוח שהוא ישאר בסביבה, אבל לא בבריכה, איפה שאנחנו הכי אוהבים לראות אותו".

פלפס סיים את הקריירה עם עוד זהב

אולימפיאדה לונדון 2012 בוואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully