וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליטא חגגה עם מיילוטיטה בת ה-15: "תודה לך ילדה"

השדר הזיל דמעה, השחיינית הצעירה התקשתה לדבר, ובוועד האולימפי דוחים שימוש בסמים. רותה מיילוטיטה, גיבורת ליטא

ערוץ 1 - אולימפיאדה

באדיבות הערוץ הראשון

העולם שייך לצעירים, הבריכה שייכת לנערות. רותה מיילוטיטה, השחיינית הליטאית בת ה-15, המשיכה אתמול (שני) את המגמה בבריכה האולימפית בלונדון, כשזכתה במדליית זהב מדהימה ב-100 מטר חזה. אחרי השיאים המדהימים של שיוון יה הסינית בת ה-16, ואחרי הזכייה של מיסי פרנקליו בת ה-17 (שכבר נראית מבוגרת) - בנות העשרה שולטות בבריכה.

"אני לא מאמינה, זה יותר מדי עבורי", אמרה מיילוטיטיה אחרי הזכייה במדליית הזהב, "זה היה קשה מאוד. כרגע אני לא מסוגלת לדבר, אבל יש לזה משמעות ענקית עבורי, ואני כל כך גאה".

מיילוטיטה היא השחיינית הליטאית הראשונה שמביאה למדינתה מדליה מהבריכה, על אף שב-1980 כבר הייתה ליטאית שעשתה זאת, אך תחת דגל ברית המועצות. אתמול שדר הטלוויזיה הממלכתית בליטא נשמע נרגש ונסער כשתיאר את הזכייה של הנערה הצעירה בקול רועד: "תודה לך ילדתנו רותה, על שהענקת לנו את רגעי הגאווה האלו, שהשכחת מאיתנו לרגע קצר את כל הקשיים והמשברים".

מיילוטיטה הקדימה בין השאר את לייזל ג'ונס, שהייתה בת 15 כששחתה לראשונה בסידני וזכתה בזהב בבייג'ינג. מאמנה של רותה החמיא לה ואמר ש"היא פשוט מדהימה, בדרך שבה היא מתעלמת מכל מה שמסביב ופשוט עושה מה שהיא צריכה לעשות. היא עובדת חרוצה ועקבית, וכשיש לך גם כישרון גדול וגם מוסר עבודה יוצא דופן, זה מוביל לספורטאי האידיאלי".

ומה לגבי החשד לסמים? אנשי מקצוע כבר הביעו חשד לשימוש בסמים אצל שיוון יה הסינית, שהדהימה עם ביצועים יוצאי דופן. ארנה לינקוויסט, ראש הוועדה הרפואית של הוועד האולימפי, התייחס לסוגיה. "אני אומר שלא", ענה כשנשאל אם יש חשד לסמים, "אם כל התעלות ספורטיבית תעלה מיד חשד לרמאות או שימוש בסמים - כל הספורט יהיה בסכנה, כי זה יהרוס את הקסם שלו".

אתמול הסינית הצעירה התייחסה גם היא לחשדות: "התוצאות שלי הגיעו רק מעבודה קשה ומאימונים קשים, ולעולם לא השתמשתי ולא אשתמש בחומרים אסורים. לעם הסיני יש ידיים נקיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully