וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת השליחים של צרפת נקמה בארצות הברית

ארבע שנים אחרי שאיבדו לאמריקאים יתרון גדול ואת זהב, הצרפתים ניצחו ב-4X100. שיאי עולם ומדליות זהב לואן דר בורג ודיינה וולמר

ערוץ 1 - אולימפיאדה

צפו בערב גדול של תחרויות בבריכה, באדיבות ערוץ 1
עריכה: מיכאל ברגמן

אחרי ערב גמרים ראשון שעמד בציפיות עם ניצחונות נאים ושיא עולם אחד אמש (שבת), היום הבריכה בלונדון המשיכה לספק כותרות ושיאי עולם.

גמר 100 מטר פרפר, נשים:

דיינה וולמר הפנטסטית, ששברה את השיא האולימפי ואת השיא האמריקאי ברבע הגמר ב-100 מטר פרפר, זכתה הערב (ראשון) במדליית הזהב באותו מקצוע תוך כדי שהיא שוברת שיא עולם ועוצרת את השעון על 55.85 שניות. השיא הקודם היה שייך לשרה סיוסטרום השבדית: 56.06 שניות. האמריקאית בת ה-24 ניצבה רק במקום השלישי אחרי 50 מטר, אבל בשלב הזה התחילה לעקוף את היריבות, טסה קדימה ושברה את השיא. לו יינג הסינית הגיעה למקום השני עם זמן של 56.87 שניות, ומדליית הארד הלכה לאלישה קווטס האוסטרלית, שקבעה 56.94 שניות. שיאנית העולם הקודמת, שרה סיוסטרום, סיימה במקום הרביעי (57.17 שניות).

גמר 100 מטר חזה, גברים:

כחצי שעה אחרי וולמר, שבר גם קמרון ואן דר בורג שיא עולם וזכה במדליית זהב, כשהוא עוצר את השעון בגמר ל-100 מטר חזה על 58.46 שניות ומקצץ 12 מאיות מהשיא הקודם שהיה שייך לברנטון רייקארד האוסטרלי. ואן דר בורג המשיך בכושרו הנהדר, אחרי שכבר אתמול שבר את השיא האולימפי בחצי הגמר. כריסטיאן ספרנגר האוסטרלי זכה במדליית הכסף (58.93 שניות) וברנדן הנסן האמריקאי קטף את הארד (59.49 שניות). קוסוקה קיטג'ימה, שחיפש זהב באולימפיאדה שלישית ברציפות, הסתפק במקום החמישי.

גמר 400 מטר חופשי, נשים:

קמיל מופה הצרפתיה זכתה במדליית הזהב ב-400 מטר חופשי אחרי שהיא עצרה את השעון על 4:01.45 דקות ושברה את השיא האולימפי שהיה שייך לפני כן לפדריקה פלגריני האיטלקיה. אליסון שמיט האמריקאית רדפה אחרי הצרפתיה, אבל לא השיגה אותה והסתפקה במדליית כסף עם זמן של 4:01.77. רבקה אדלינגטון האהובה על הקהל המקומי, העניקה לבריטניה מדליית ארד עם 4:03.01 דקות.

גמר 4X100 חופשי, גברים:

ארבע שנים אחרי שאיבדו יתרון גדול בגמר ה-4X100 מטר חופשי והסתפקו במדליית כסף בגלל פיניש אדיר של נבחרת ארצות הברית, נקמה נבחרת השליחים הצרפתית באמריקאים בצורה דומה. ארצות הברית הובילה בגדול אחרי 200 מטר, אבל פיניש פנטסטי של יאניק אנייל, דווקא מול ריאן לוכטה, הצעיד את הנבחרת שלו להובלה כ-20 מטר לפני קו הסיום ולבסוף לזהב.

צרפת סיימה עם זמן של 3:09.93 דקות, ארצות הברית קבעה 3:10.38 דקות וזכתה בכסף, ורוסיה לקחה את הארד עם 3:11.41 דקות. אוסטרליה שנחשבה למועמדת לזהב, הסתפקה במקום הרביעי בלבד. הנבחרת הצרפתית כללה את השחיינים אמאורי לבו, פביאן ז'ילו (עם קעקוע בעברית על היד בו כתוב "אני כלום בלעדיהם"), קלמן לפר וכאמור יאניק אנייל. מייקל פלפס, שהיה השחיין השני בנבחרת האמריקאית, עדיין ללא מדליית זהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully