וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורוליג יוצאת לדרך

24.10.2006 / 15:26

בדאלונה חוזרת לבמה הבכירה של הכדורסל האירופי, במפגש מול הפייבוריטית לזכיה פנאתינייקוס. פו אורתז החתימה את ארון מיילס

עונת היורוליג 2006/7 תצא הערב (שלישי, 20:45) לדרך במשחק חגיגי שייערך בפלאו מוניסיפל בבדאלונה, ספרד, בין חובנטוד המקומית לפנאתינייקוס אתונה. בדאלונה שבה ליורוליג לאחר 11 שנות היעדרות, בעוד שפאו נחשבת לאחת הפייבוריטיות הגדולות לזכייה במפעל. גם פיקנטריה יש בנמצא: ז'ליקו אובראדוביץ', מאמנה של פנאתינייקוס, זכה עם בדאלונה בגביע אירופה בשנת 94', בפיינל פור שנערך בתל אביב.

אאיטו רנסס הוותיק העמיד בבדאלונה קבוצה מאוזנת במיוחד, כמיטב המסורת של המאמן. רנסס דוגל ברוטציה רחבה ונוהג לחלק את הנטל בין חניכיו. בליגה הספרדית זוכים עשרה שחקנים, לא פחות, למעל 10 דקות משחק בממוצע. בינתיים זה עובד היטב - בדאלונה פתחה מצויין את הליגה, וממוקמת רביעית. רנסס ערך שינויים מעטים בקבוצה שזכתה בעונה שעברה ביורופ-קאפ של פיב"א - פראן לאבינה, צ'רלס גיינס ואנדרו סאליבן צורפו לסגל הבינלאומי, שכולל שלושה ספרדים, שני אמריקאים, שני אנגלים, איטלקי, הולנדי, סקוטי, צ'כי ורוסי.

רודי פרננדז רק בן 21, אבל כבר כעת נחשב הכוכב המקומי הצעיר לאחד המנהיגים של הקבוצה. לובוש בארטון, אנדרו בטס, הקפטן פאקו ואסקז ואלמר בנט הוותיק הם הבולטים שבשחקני חובנטוד, אבל הסיפור המעניין ביותר הוא ריקי רוביו, נער הפלא של הכדורסל הספרדי, שחגג אך בשבת האחרונה 16. רוביו הוקפץ כבר בעונה שעברה לסגל הקבוצה הבוגרת והיה לשחקן הצעיר ביותר ששותף אי-פעם בליגה הספרדית הראשונה.

בדאלונה מתרגשת, פנאתינייקוס כבר רגילה

פנאתינייקוס, מנגד, תארח את הפיינל פור הקרוב באולמה הביתי, ועשתה הכל במהלך הקיץ כדי להעמיד את הסגל החזק ביותר שבנמצא. הדולרים באתונה זרמו כמים ופאו הנחיתה את ראמונס שישקאוסקאס, סאני בצ'ירוביץ', מילוש וויאניץ', רוברטס יאבטוקס וטוני דלק, כששלד הקבוצה מהעונה אשתקד נותר יציב, וכולל את הקפטן פראגיסקוס אלברטיס, דימיטריוס פפאניקולאו, מייק באטיסט, ניקוס חאציברטאס, דימוס דיקודיס, קונסטנטינוס צארצריס ודימיטריוס דיאמנטידיס.

"אני שמח מאוד שהמשחק הראשון נערך כאן בבדאלונה, מקום חשוב מאוד עבור הכדורסל הספרדי והאירופאי", אמר אובראדוביץ' במהלך האימון המסכם של הירוקים. "כולם אומרים שהשנה יופעל עלינו לחץ מיוחד להגיע לפיינל פור כי הוא נערך אצלנו בבית, אבל בכל שנה אנחנו שואפים להגיע לפיינל פור ותמיד קיים בפנאתינייקוס לחץ, כך שמהבחינה הזאת אין שום דבר שונה. נחשוב על האוהדים שלנו וננסה לשחק לפחות כמו ששיחקנו בעונה שעברה".

"כולם במועדון מתרגשים לחזור ליורוליג אחרי כל כך הרבה שנים", סיפר אלמר בנט. "זה היה מאוד חשוב עבור המועדון. יהיו משחקים קשים בכל שבוע כי ביורוליג משחקות הקבוצות הכי טובות באירופה. פאו היא תמיד אחת הקבוצות הבכירות במפעל, ובוודאי שגם השנה היא פייבוריטית גדולה. יש לה שחקנים טובים בכל עמדה ואובראדוביץ' הוא מאמן מצוין, כך שיהיה קשה מאוד עבורנו הערב".

ארון מיילס חתם בפו אורתז

פו אורתז החתימה את ארון מיילס (23, 1.85 מ'), שחקנה לשעבר של גולדן סטייט ווריוס מליגת ה-NBA. הגארד האמריקאי שיחק שנתיים במכללת קנזס לפני שעבר לווריוס בתחילת העונה שעברה, שם קלע בממוצע 9.2 נקודות למשחק בטרם עבר לליגה הטובה בעולם. מיילס לא הצליח להתרומם בגולדן סטייס ואחרי 19 משחקים, תרומתו האפסית (0.8 נקודות), והעובדה שנחתך מסגל הווריוס, הביאה אותו לחפש קריירה מוצלחת יותר באירופה.

מיילס מחליף באורתז את ג'ון גילכריסט שנחתך מהקבוצה הצרפתית והספיק לחתום בעירוני נהריה כזר במקומו של ג'רוד הנדרסון.

מאמן פו אורתז, הרברט גורדון מחכה בקוצר רוח לבואו של הגארד האמריקאי: "הוא מנהיג אמיתי ואין בכך הטלת אשמה על גילכריסט". הקבוצה הצרפתית סובלת מפתיחת עונה גרועה והיא ממקומת בתחתית הליגה הצרפתית עם שלושה נצחונות משבעה משחקים. "אנו פשוט לא טובים. אין תרוצים, זו המציאות ואנו חייבים להתגבש", הודה גורדון.

אורתז משחקת בבית ג' של היורוליג יחד עם צסק"א מוסקבה, ברצלונה, בנטון טרביזו, ז'לגיריס קובנה, אריס סלוניקי ונאפולי. מחר (רביעי) תארח הקבוצה את ברצלונה במסגרת המחזור הראשון ביורוליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully